Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377137 kertaa)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
Vs: CO-pesu
« Vastaus #705 : 02.03.11 - klo:20:42 »
CO-pesin tänään EHS valkealla hoitsikalla. Pesun aikana tuntui hiukset erittäin liukkaalta ja sileältä hoitoaineen ansiosta, mutta kun hiukset kuivuivat, ne olivat oikein pöyheät ja karheat. En ole ihan varma mitä tästä pitäisi ajatella. Olen jättänyt hiuksiin silikonia suihkittavan ja latvasuoja muodossa mutta se ei oikein tunnu auttavan.
Huomenna sen sitten näkee, mitä tämä tuumasi, onko se edelleen pörrö vai ei. Se nimittäin on pörrö, melkein pääsi nikotus kun katsoin peiliin. Harmi, koska niin tuntui hyvältä EHS ja olisin halunnut tästä pitää.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa cenadra

• HAIRahtanut
« Vastaus #706 : 03.03.11 - klo:17:45 »
Kokeilin XZ Vihreä Savi-hoitsikalla CO-pesua ja tuli kyllä niin ihana lopputulos! Hiukset oli todella pehmeät, mutta silti niin ilmavat. Hennot luonnonkiharani korostuivat aivan ihaniksi enkelikikkuroiksi. Pidän myös sen hoitoaineen tuoksusta kovasti, tosi miellyttävä ja mieto. :)
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #707 : 03.03.11 - klo:17:49 »
Tämän foorumin innoittamana olen minäkin kokeillut muutaman kerran CO-pesua, ja tykkään kyllä todella paljon! Tähän mennessä olen kyseistä toimintaa harjoittanu xz aito hoitoaineella, lv hoitoaineella ja pirkka värjättyjen hiusten hoitoaineella. Xz ja lv toimivat tukkaani tosi hyvin, hiuksista tuli puhtaat ja ihanan ilmavat. Pirkka taas ei puhdistanut kunnolla.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #708 : 03.04.11 - klo:14:01 »
Mä oon ihan kauhistunu kuinka paljon paremmalta CO-pesujen tekeminen taas tuntuu verrattuna shampoopesuun :o Shampoolla en tunnu saavan tyveä puhtaaksi ollenkaan, mutta latvat sen kuin natisevat kuivuuttaan. CO-pesuilla toimii juuri toisinpäin, ja jopa päänahan kutiaminen tuntuu yltyvän shampoota käyttäessä, mikä on oikeastaan outoa, koska mun päänahka on liikarasvoittuva (taliköhnää löytyy) eikä kuiva. Olen siis joskus kokeillut pidentää pesuvälejä, mutta siitä se hiuspohja vasta karmivaan kuntoon meni, vajaa kuukauden jaksoin yrittää kunnes tulin siihen tulokseen, että ei. :D

No, pitänee taas siirtyä tekemään CO-pesuja ahkerammin. :)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #709 : 04.04.11 - klo:10:33 »
CO-pesin eilen Mill Creekin Biotiini-hoitoaineella. Ensinnäkin, hoitis todellakin viilensi päänahkaa, eli ne jotka etsivät hoitoainetta joka tuntuu kylmältä, niin tässä se sitten on. Incissä on piparminttua.
Mutta en ainakaan oman kokemukseni mukaan voi tätä suositella co-pesuun. Aine ei vaahdonnut ollenkaan, eikä edes tuntunut puhdistavan hiuksia, jouduin sitten nopeasti shampoottamaan hiukset Mopin Cleanilla. Hiukset tuntuivat kummallisen nahkeilta, jota minulle ei ole tapahtunut sitten koskaan.

Levitin vielä hetkeksi vaikuttamaan Bumble Bumblen SuperRichin ja huuhtelin sen vartin jälkeen pois.
Sain sentään hiukset selviksi, mutta näin jälkeenpäin tuntuvat edelleen nahkeilta ja jotenkin.. Toisiinsa tarttuvilta. Eli tässä on pesutulos jota kammoan. Minulla on muuten näiden pituuden kanssa ongelmia, koska hiuslaatuni on hyvin vaativa ja kerää helposti takkuja itseensä.

Hoitoaine tuntui kyllä paikkaavan, siinähän on vaikka mitä rakennusainetta tuupattuna itseensä, joten tätä täytyy kokeilla muissa yhteyksissä. Toista kertaa en kyllä käytä co-pesuun. Hiukset ovat kyllä puhtaat ja paikatun tuntoiset, eli eivät ole hattarat ja säheröt vaikka nukuin hiukset auki.

Mill Creekin Keratiini-hoitoaine teki paremman tuloksen.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #710 : 04.04.11 - klo:11:33 »
CO-pesuja pitääkin alkaa taas nyt kesää kohti mentäessä harrastamaan. Itellä parhaiten toimii ihan markettikama, XZ etunenässä. Ainakin seuraava pesu on taas CO-meiningillä. Tukka kiittää. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #711 : 04.04.11 - klo:13:48 »
Itsekin meinaan nyt kokeilla tota xz vihreä savi hoitoainetta co-pesuun. Kokeilin hetken aikaa shampoota, mitä en ole tehnyt varmaan vuoteen, paitsi ihan pari kertaa. Paras vaan palata takaisin co rutiiniin. Hiukset alkoivat shampoopesun johdosta rasvoittua nopeammin ja pituudetkaan eivät tuntuneet tykkäävän. Eli kyllä se co ja wo vaan on mulle paras juttu.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #712 : 09.04.11 - klo:16:28 »
Ohhoh, käsittämätöntä etten ole aiemmin kokeillut LV.n hoitoainetta CO-pesuun. Ostin sitä toissapäivänä ja kokeilin nyt.
Annoin vaikuttaa viitisen minuuttia ja emulgoin huolella. Pistin sitten Redkenin Smooth Down Butter-naamion ja alle levitin LV.tä koko hiuksistoon päänahkaa myöten, latvoihin sitä silikonista.
Annoin vaikuttaa puolisen tuntia ja sitten huuhtelin pois. Takutonta. Mulla on tullut tällainen tulos vain sillä Fructiksen silikonittomalla tuuheuttavalla. Päänahka tuntuu kosteutetulta ja puhtaalta, erilaisemmalta kuin millään muulla CO-pesuaineella.

Tarttee vissiin käydä hakemassa tuota LV hoitoainetta muutama pullo kaappiin. Nimittäin nyt kun hiukset on kuivuneet, ne on joustavat ja kosteutetut. Päänahka tuntuu taivaalliselta.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #713 : 24.04.11 - klo:08:56 »
Itse olen luopunut co-pesuista kokonaan, sillä koulussa mikrokameralla tutkittuani huomasin, että vaikka pesun jälkeen hiuspohja tuntui aivan yhtä puhtaalta kuin shampoopesun jälkeen, kamera paljasti totuuden, joka oli se että talia oli kristallisoitunut hiusjuureen pitkällekin matkalle vaikka en edes omista helposti/nopeasti rasvoittuvaa hiuspohjaa. Pahimmassa tapauksessa kovettunut tali estää ravinteiden kulun hiusjuureen, jolloin tuloksena voi olla jopa pysyvä hiustenlähtö. Nykypäivänä shampoissakin käytetään niin hoitavia ja mietoja aineita ja yleisimmin käytetään kosteuttavia ja värjätyille hiuksille tarkoitettuja ei niin peseviä tuotteita, jolloin tali ei irtoa vaan alkaa kerääntyä ja kristallisoitua eli kovettua hiuksen juureen. Oli ihan uskomatonta nähdä, että vaikka hiuspohja tuntui todella puhtaalta ja raikkaalta, kameralla katsottuna siellä olikin talia vaikka muille jakaa. Vaikka co-pesu tekisikin luonnonkiharille hiuksilleni hyvää, pidän hiuspohjan hyvinvointia tärkeämpänä, ja siksi käytänkin sulfaatillista shampoota pesuissa ja kerran viikossa muhitan syväpuhdistavan hiuspohjassa. Rene Furtererin puhdistava savihoito irroittaa hyvin kristallisoitunutta talia, jotkut kampaamot tarjoavat näitä hoitoja. Ei kylläkään ole sieltä halvimmasta päästä, meillä onneksi on koululla nämä tuotteet.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
« Vastaus #714 : 24.04.11 - klo:09:29 »
^ Tuo oli mielenkiintoinen kommentti, itse oon huomannut että co-pesujen jälkeen hiuksia on lähtenyt paljon. Hiukset on tuntuneet hyvältä ja puhtaalta mutta juuri tuo hiustenlähtö on häirinnyt. Minäkin palaan takaisin hellävaraiseen sampoopesuun.  :-)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #715 : 24.04.11 - klo:12:29 »
Hmm, kummallista. Kuinkakohan ihmisillä on sitten ennen pysyneet hiukset ihan hyvin päässä vaikka olisi pesty vain vedellä? Käsittääkseni wo-pesuja harrastetaan ihan nykyisinkin, joten on vaikea ymmärtää miten co-pesu olisi niin vaarallista. Varsinkin kun ihmiset harvoin pesevät vain co-lla hiuksiaan, itse ainakin harrastan sitä vain n. joka toinen kerta ja syväpuhdistavaakin yritän käyttää vähintään sen kerran kuussa vaikka en muotoile hiuksiani.

En halua hyväksyä sitä että näin ihanan toimivassa pesutavassa olisi noin synkkä puoli  :(
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
« Vastaus #716 : 24.04.11 - klo:14:42 »
Tämä edellinen kommenttini oli ihan omaan päänahkaan keskittyvä, se on kyllä tarkka muutenkin vähän kaikesta, väreistä, sampoosta, pesuväleistä... Eli mulla co-pesujen jälkeen lähtee hiuksia kourakaupalla mut muilla tämä voi toimia hyvin. :-)

Puhdasta oon saanut wo- ja co-pesuillakin ja hiukset on muuten tykänneet, irtoilevat vaan turhan paljon ja kun yrittää kasvattaa niin... :-/

Strix

• Vieras
« Vastaus #717 : 24.04.11 - klo:14:58 »
Olen käsittänyt että lian irtoamisen kannalta aineilla on vähemmän merkitystä kuin sillä mekaanisella sormihinkkaamisella. Siksi CO-pesulla ja WO:lla saakin hiukset puhtaiksi, ei niiden ominaisuuksien vuoksi vaan sen hieromisen seurauksena.
Aion jatkossakin CO-pestä satunnaisesti ja syväpuhdistaa säännöllisesti.
Olen kyllä vähentänyt CO-pesuja tässä koska olen löytänyt luotettavan shampoo+hoitoaine-combon. En raaski kuluttaa liian usein niin paljon tuotetta mitä CO-pesuihin kuluu kun saan saman tuloksen vähemmälläkin. En ole huomannut sen enempää hiustenlähtöä kuin normisti, ainakaan vielä.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #718 : 24.04.11 - klo:20:04 »
Jokainen tietysti tekee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Hiuspohjia kun on yhtä monta kuin ihmisiä, ja voi hyvin olla että toisilla tali lähtee vähemmällä vaivalla irti kuin toisilla. Kuten aikaisemmassa viestissä totesin, kyse ei ollut siitä, etteikö co-pesu olis puhdistanut hiuksia ja hiukset sekä hiuspohja todellakin tuntuivat puhtailta. Mikrokamera vain paljasti omalla kohdallani totuuden, mitä paljas silmä tai käsillä tunnustelu ei paljastanut. Ja kuten myöskin sanoin, ei se kaikkien co-pesuja käyttävien kohdalla tarkoita sitä että hiuksia lähtee, sanoinkin että pahimmassa tapauksessa voi johtaa hiustenlähtöön. Tuskin kovin monella on tilaisuutta päästä tutkiskelemaan omaa hiuspohjaa monisataakertaisella suurennoksella, eikä tarkoituksenani ollut olla mikään pahanilmanlintu, halusin vain jakaa omat kokemukseni.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #719 : 24.04.11 - klo:21:34 »
Itse en ainakaan lukenut viestiäsi mitenkään negatiivissävyisenä, vaan todella mielenkiintoisena uutena tietona. On toki vain harmillista että näin ihanassa pesutavassa onkin noin ikävä puoli myös. Toisaalta nyt sain ainakin hyvän syyn jatkaa shampoo pesuja CO-pesujen ohella. Omat hiukseni tuntuvat huomattavasti mukavemmilta ja ovat paljon helpommat CO-pesun jälkeen kuin shampoolla pestessä. Olenkin miettinyt useamman kerran että pitäisikö jättää shampoo pesut pois ja käyttää vain CO-pesuja + välillä syväpuhdistavaa shampoota. Uuden tiedon jälkeen kuitenkin nyt aion jatkaa nykyisellä yhdistelmätyylilläni, kiitos siis informaatiosta. Pitänee ajatella CO-pesut latvojen ja shampoo pesut hiuspohjan kannalta hyviksi jutuiksi.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent