Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377313 kertaa)

Hennaaja

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #735 : 13.06.11 - klo:17:46 »
käykö Simin nature 4 futuren exotic flowerin värjätyille hiuksille tarkoitettu hoitoaine co-pesuun? Tai siis sopiihan se, puhdasta tulee, mutta sisältääkö silikonia? kun en noista kaikista silikoniyhdisteistä ymmärrä.

Simppu

• Vieras
« Vastaus #736 : 13.06.11 - klo:21:47 »
Mulla käytössä Fructiksen uusi silikoniton... ööh, strengthening? Pure, ööh, jotain?

Olen tosi tyytyväinen. Shampoopesn jälkeen tuo ei kävisi, mutta tähän tarkoitukseen oivallista. Ja halpaa.

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #737 : 14.06.11 - klo:11:26 »
Yääh, mulla on nyt X-tran hoitista, josta olen aikaisemmin tykännyt, mutta nyt päänahka kutiaa ja tuntuu kokkareiselta. Hilseongelma on siis taas täällä. Saattaa tietty johtua helteestäkin. Parasta käyttää koko pullo ennen varsinaista tuomiota. Ei kuitenkaan ole varaa Urtekramiin tai Ole hyvään, jotka ei aiheuta hilsettä.  :#

Mä alan kyllästyä tähän kaikenlaisten aineiden kanssa pelaamiseen. Saas nähdä meneekö lopulta WO-touhuksi taas.  >:(

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #738 : 21.06.11 - klo:11:53 »
Ostin tätä paljon kehuttua EHS hiushoitoa (valkoinen pullo). Sitä joutuu lutraamaan ihan kourakaupalla puolipitkiin hiuksiin, eikä se tuntunut puhdistavan/vaahtoutuvan emulgoitaessa. Tuoksu on ihanan "saunanraikas".

Ehkä oon ite syypää koska en jaksa muhittaa ja emulgoida sitä tarpeeksi pitkään. Käytän sitä usein saunaan mennessäni, mutta toisaalta haluan hyödyntää saunan lämmön hoitiksille, koska luulen että se vaikuttaa enemmän lopputulokseen  ::)

Ps. EHS on ollut cittareissa tarjouksessa 2 pulloa hintaan 3 euroa!
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #739 : 21.06.11 - klo:21:21 »
^ minä tapaan co-pesussa levittää vain tyveen ehs-hoitista ja pituuksiin sitten jotain hoitavampaa. Samalla vaivalla muhitus ja pesu ;)

Kiitti vinkistä, pitänee piipahtaa cittarissa.
this too shall pass.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #740 : 10.07.11 - klo:11:36 »
Onko tässä CO-pesussa nyt sitten parempi olla silikoninen vai silikoniton hoitoaine? Mietin kun nyt luin, että juuri ostamassani EHS mustikkahoitoaineessa on silikonia (ainoana sarjassaan, niin tuuriani)  ::)

Hiukset kyllä tykkäsi tästä EHS CO pesusta. Viimeksi CO pesua kokeillessani käytin silikonitonta, eikä tulos ollut yhtä hyvä kuin nyt. CWC taas alkoi tuntua hieman turhan kuivalta näin keskellä kesää kun ihan lämmön puolesta on kiva käydä suihkuttelemassa vähän useammin. Jos silikoninen hoitoaine sopii niin jatkan kyllä mielelläni tätä CO:ta, teki ihmeen pehmeät hiukset.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #741 : 10.07.11 - klo:14:36 »
^ Minä huomasin että juuri tuolla mustikalla saan parhaan mahdollisen co-pesutuloksen, silikonista huolimatta. Siinä on sitä kuitenkin melko vähän. Niin kauan kuin ei välttele silikoneja ja se ei ärsytä päänahkaa, ei sen käyttämisessä pitäisi olla mitään vikaa. Vaikka en ehkä joka hiuspesussa sitä käyttäisi.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Fethenwen

• Vieras
« Vastaus #742 : 11.07.11 - klo:12:55 »
Pitäisköhän alkaa pestä taas hoitoaineella... näin nimittäin tämän videon eilen ja alkoi tehdä mieli :D En nyt sentään pesis joka päivä, joka kolmas riittää mulle.
http://www.youtube.com/watch?v=hKVaqyLJgwI&feature=related

Kaks vuotta sitten pesin useinkin hoitiksella ja hyvin toimi, paitsi jos käytin EHS hoitoainetta. Hiukset tulivat tahmeiks, ihan niinkuin en olis saannu sitä pestyä kunnolla pois.
Käytin eniten just sitä Herbinan biohajoavaa, mutta CO pesuni jäi sitten siihen koska siinä hoitoaineessa oli proteiineja ja hiukset meni sitten takuks. Ei auttannut muu kun syväpuhdistus. Sen jälkeen käytin jotain Rainbow hoitista ja X-tra, ne oli aika paskoja. Ja innostukseni CO pesuun jäi sitt kokonaan.

Niin no siitä asti oon käyttänyt luonnonmukaista shampoota ja yrttejä. Onhan ne toiminnu mutta nyt tuntuu siltä että hiukseni tarvitsee hengähdys tauon.

Menen tänään kauppaan ostaan se XZ xylitol hoitiksen. Olis ihan kivaa jos luonnonmukaisempi hoitis toimis tähän, Urtekram ei minusta toiminnu kun kerran kokeilin. Ole Hyvä hoitis olis ihan unelma jos toimis mun tukkaan, sais sitä paitsi täyttää omaan pulloon. Mutta kun se ei tee hyvää hiuksille niin ei tee  :(
Toivottavasti XZ xylitol toimii, en tiedä kuinka kauan jatkan sillä pesemistä mutta ainakin pullon loppuun. Kesällä on mukava CO pestä koska yleensä joudun pesemään hiukset useammin kun talvella.

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #743 : 11.07.11 - klo:17:50 »
Mä olen jonkun verran harrastanut co-pesuja, mutta kyllä itselläni shampoo kuitenkin toimii parhaiten. Co-pesussa tuon mekaanisen hankaamisen takia lähtee kovin paljon hiuksia ja toisaalta kun on hieman rasvainen päänahka, niin shampoopesu on kyllä välttämätön. Itselläni kutina on helpottanut co-pesun lisäksi myös Urtekramin ruusushampoolla, josta kyllä lirusta koostumuksesta huolimatta tykkään. Ärsyttää kylläi, että päänahka on niin hankala, ettei käy oikein sulfaatit eikä silikonit, mutta co-pesukaan ei tuo tarpeeksi puhdasta tulosta tarpeeksi pitkäksi aikaa.

Poissa Sumeri

• Haiven
  • *
« Vastaus #744 : 11.07.11 - klo:23:21 »
Tässä äsken koklasin co:ta XZ:n suklaa&vaniljalla johon olin sekottanut vähäsen hunajaa,
muhittelin sitten päässä puolisen tuntia ja pesin pois ja näin- ja, voi JESSUS, tuli kyllä niin silkinpehmeät että huhhuh!

Täytyykin alkaa co-pesua useammin harrastaan kun kerta lopputulos on tämmönen :D
1b/F/ii, tummanvaalea, lantiomittainen

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #745 : 21.11.11 - klo:07:02 »
Kleio, selvä siis. Pitänee tutustua noihin XZ tuotteisiin vielä paremmin josko niistä löytyisi jokin jo itsestään todella loistava hoitoaine tälle tukalle.

Kinuski & Karpaloa olen kokeillut ja toimi kyllä saunan yhteisvaikutuksella hyvin, mutta muutaman pesun jälkeen tukka alkoi kuivahtaa sen verran että aloin kokeilemaan öljyjä samalla jotka onneksi auttavat asiaan. Nyt testissä on myös Xylitoli & Hunaja joka ei toiminut kyllä ensimmäisellä CO-kerrallakaan edes saunan kanssa. Jätti suht kuivaksi tukan, kuivemmaksi kuin mitä oli ennen pesua.

^Pitänee minunkin kokeilla jos Xylitol & Hunaja toimisi tuplahunajalla :)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #746 : 08.12.11 - klo:18:09 »
Haalistaako CO-pesu teidän mielestä väriä enemmän kuin shampoolla pesu?

Kunis

• Vieras
« Vastaus #747 : 07.01.12 - klo:18:12 »
^Riippunee varmasti käytetyistä aineista, muttei minulla ainakaan hoitis paljoa kuluta verrattuna helläsulfaatillisiin shampoisiin.

Yhteen aikaan co-pesin tosi paljon, mutta sitten pää alkoi kuitenkin rasvoittua ihan liikaa. Nykyinen pesurituaalini on jossain cwc:n ja co:n välillä. Jos esimuhitan kunnolla, niin ei päänahan pienen shampoovaahdotuksen jälkeen tarvitse enää jälkihoitsikkaa lainkaan. Latvathan tästä tykkäävät tosissaan ja muutenkin tukan rakenne tuntuu kivemmalta tälleen. Kovasti on tehnyt mieli kokeilla ihan co:takin pelkästään, katsotaas kun saan menoiltani turvallisesti pari vapaapäivää testaukseen.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #748 : 03.02.12 - klo:18:15 »
Tulipa kyllä taas ihanat hiukset kun pesin O&H-hoitsikalla. Muhitin aluksi puolisen tuntia päässä. Pehmeät ja tuuheat kiharat, sekä puhtaat. Täytyisi taas useammin pestä O&H.lla kun tulee niin hyvä lopputulos.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #749 : 07.02.12 - klo:11:08 »
Täytyy varmaankin jättää CO-pesut pois rutiinista, koska se shampoolla syväpuhdistaminen kerran kuukaudessa tai muuten säännöllisesti aina unohtuu ja melkein syksyn alusta jouluun pesin pelkällä hoitoaineella. Aina kun syväpuhdistus jäi välistä niin lykkäsin sitä aina seuraavalle pesukerralle ja lopulta unohtui kokonaan. Kyllä sen hiuksista huomasi sitten lopulta ja palasin shampooseen.