Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 376929 kertaa)

muru

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #750 : 27.02.12 - klo:12:08 »
Onko kenelläkään teistä CO-pesuihin siirtyminen vaikuttanut merkittävästi hiusten kuntoon?

Itse kokeilin eilen ensimmäistä kertaa, hoitiksena XZ:n omena, ja tänään tukka on kyllä aivan erilainen kuin shampoopesun kanssa! Paljon kosteutetumman ja pehmeämmän tuntuinen, ja juuresta paljon kiiltävämpi. Eikä tunnu kyllä yhtään rasvaiselta.  Saa nähdä, onko lopputulos jatkossakin yhtä hyvä vai onko tää nyt joku sattumalta hyvä hiuspäivä...

Olen miettinyt, että joka toinen ilta toistuva shampoopesu sulfaattishampoilla saattaa rasittaa kuivaa tukkaani ihan turhaan, kun sitä shampoota menee aina väkisinkin latvoihin huuhtelun ohessa. Toivottavasti tämä CO-pesu olisi nyt ainakin pieni pelastus kuiville hiuksille ja edistysaskel pitkän tukan kasvattamisessa!

Poissa loko

• Haiven
  • *
« Vastaus #751 : 17.04.12 - klo:10:30 »
onko kukaan kokeillut elokuun hoitoaineita co-pesussa?? kiinnostaisi tietää toimivatko siihen  :)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #752 : 10.06.12 - klo:22:45 »
Olen muutaman kerran nyt testaillut CO-pesua ihan kunnolla. Joskus aikaisemmin kokeilin mutta tukka jäi lähmäiseksi, vika oli sitten siinä etten ollut lukenut tätä ketjua. :D Kunnollinen emulgointi ja pidempi vaikutusaika (ainakin 5 minuuttia) auttoi kummasti.

Olen toistaiseksi kokeillut vain EHS valkoista hoitoainetta, kun täällä tunnuttiin olevan sitä mieltä, että se pesee hyvin. Joskus aikaisemmin olin kokeillut sitä XZ suklaa-vaniljaa, mutta se tuotti sen lähmän ja nyt en enää halua kokeilla sitä, vaikka vika luultavasti olikin tekniikassa eikä aineessa... no, ehkä joskus selviän vielä tästä minitraumasta ja testaan tuonkin uudelleen. Mutta tuo EHS ainakin toimii mainiosti. Eikä hoitsikkaakaan mene pullotolkulla, vaan ihan kohtuullisia määriä, vaikkakin toki enemmän kuin normaalikäytössä.

Sen verran tyytyväinen olin CO-pesujen tuloksiin, että erehdyin käyttämään metodia tänään leikittyäni ensin karitevoin kanssa. Aikaisemmin shampoopalalla on karitevoi lähtenyt ihan helposti eikä ole jättänyt mitään lähmää hiuksiin, joten kuvittelin että ehkä se lähtee CO:llakin. Äh. Huomisesta osaan sanoa jo nyt ainakin kaksi asiaa. Ensinnäkin laitan hiukset töihin nutturalle, ja toiseksi huomenna edessä on kunnollinen shampoopesu. Note to self: älä enää yhdistä karitevoita ja CO-pesua.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #753 : 08.08.12 - klo:15:15 »
Hei, te kun nyt olette varmaan lätrännet enemmän näillä hoitoaineilla, niin kertokaapa mikä olisi hyvä kuivalle (ja melko herkälle) hiuspohjalle? XZ kosteuttava on ihan hyvä, mutta mitäs muita on? Se rauhoittava (suklaa vanilja) ei sopinut, että enemmän tämmösiä kosteuttavia. Yhdessä kaupassa katsoin XZ hintoja.. Kosteuttava hoitoaine 2,99! Eii... Hinnat noussut, kun tullut uudet pakkaukset?

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #754 : 09.08.12 - klo:08:32 »
^EHS Mustikka hoitoaine kannattaa kokeilla, vaikka siinä onkin pikkaisen silikoneja. Voit myös kokeilla lisätä hoitoaineeseen jotakin humektanttia lisäksi, vaikkapa glyseriiniä, niin itse sain XZ:n hoitoaineet toimimaan paremmin :).
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #755 : 20.10.12 - klo:20:35 »
Kokeilin tänään varsin kriittisin mielin hoitoaineella puhdistusta. Hiukset olivat rasvaiset, olin venyttänyt niiden pesua. Käytin TRESemmén Natural hoitoainetta. Puhdasta tuli!! Ihan samoin kuin shampoolla. Hiukset kuivuivat normaalia nopeammin! Kuivuttuaan hiukset olivat hivenen siloisemmat kuin shampoopesun jälkeen, ei kuitenkaan suurta eroa. Tähän pehkoon pienikin parannus on silti ehdoton plussa joten aion käyttää hoitoainetta jatkossakin. :)

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #756 : 23.10.12 - klo:23:04 »
Nature's Gaten hoitikset (kaikki oikeastaan, mutta mielestäni erityisesti hemp ja henna) sopii oikein mainiosti CO:hon, eikä maksa paljoa. Iherbistä siis saa.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #757 : 24.10.12 - klo:00:19 »
Mäkin innostuin tänään kokeilemaan co-pesua XZ:n Manga-hoitoaineella jota täällä oli joskus aikanaan mulle suositeltu :) Ja puhdasta tuli kun tosiaan malttoi hieroa ja emulgoida. Katsotaan nyt yön yli miltä tukka huomenna vaikuttaa, öisin kärsin hikoilusta ja nimenomaan päänahan kautta  (pitäis vissiin nukkua pää lumihangessa  ::) )

Mutta näin aloittelijalle oli kyllä oikein positiivinen kokemus!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #758 : 25.10.12 - klo:21:03 »
Olen pessyt nyt 2 kertaa tuolla menetelmällä ja hiukset tosiaan kiittää! Ne myös pysyy ihan yhtä pitkään puhtaana kuin shampoolla pestessä. Mahtaako tämä onni jatkua.. :P

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #759 : 25.10.12 - klo:21:59 »
Mä en saa CO:lla hyvää tulosta kovin lyhyellä vaikutusajalla, vaan joku 10 minuuttia tarvitaan aikaa. Niinpä CO on vakiintunut mulla pesumenetelmäksi aina silloin, kun käyn saunassa, muuten käytän muita menetelmiä, en jaksa noin pitkään käkkiä suihkussa mutta toisaalta tuoksi ajaksi ei viitsi vaivautua suihkusta poiskaan... Kovin paljon pidempään taas jos antaa vaikuttaa, tulee ihan lirut hiukset. Eli saunapesumenetelmä mulle. Toimiiko muilla nopeammin?
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #760 : 25.10.12 - klo:22:06 »
Mulla CO toimii tosi hyvin. Hankaan vain pikkuisen pidempään kuin perusshampoolla ja puhdasta tulee vaikka olisi kuinka rasvainen tukka.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #761 : 29.10.12 - klo:17:51 »
Mä en ole katsomut paljonko menee aikaa hoitoaineella pesuun.. Hieron sen ensin hyvin päänahkaan ja pituuksiin. Sitten pesen itseni muuten ja kuorin. Sen jälkeen hieron vielä huolellisiesti ja huuhtelen. Käyn aina hitaasti nautiskellen suihkussa,  joten voipi olla että saa pitkäänkin vaikuttaa. Voisi katsoa joskus aikaa ja kokeilla vaikka lyhyemmälläkin ajalla..

Eilen taas pesin näin ja ihanan sileät hiukset. Sileät siis suhteessa siihen mitä ne aiemmin on olleet..  ::)
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo:17:55 kirjoittanut Feles »

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #762 : 31.10.12 - klo:18:47 »
Kokeilin CO-pesua ekaa kertaa vähän aikaa sitten, hyvin extremekokemus. ;D Tosin en tiedä teinkö sen ihan oikein, annoin kyllä hoitoaineen ensin vaikuttaa ja sitten emulgoin, mutta kun tuntui ettei mitään tapahtunut niin lisäsin emulgointivaiheessa aika reippaasti hoitoainetta, sen jälkeen vaahtosi hyvin mutta nyt mietin syyllisenä että saako niin tehdä.  ::) Tukka ei pysynyt ihan yhtä kauan puhtaana kuin shamppoopesulla mutta paremmin kuitenkin kuin odotin, olin varma että tukka olisi jo seuraavana aamuna lehmännuolema. Tukka tuntui ehkä vähän pehmeämmältä takaa, mutta minullapa on edessä poiskasvava LUONNONkihara (mutanttitukka kyllä) ja se oli hyvin pörröinen tämän jälkeen. Arvioin aina kaikki aineet ja menetelmät kiharoiden ulkonäön mukaan, ja siinä asteikolla CO-pesu ei kiivennyt kovin korkealle, mutta jos nyt päätän että se ehdottomasti hellii hiuksia niin voisin kai harrastaa sitä lomilla. :) CO-pesun jälkeen huomasin nutturaa tehdessä että kiharat olivat jotenkin paljon pidempiä, eivät menneet nätisti nutturan ympärille eikä ollut yhtään lyhyempiä kiharoita jotka voisi jättää vapaiksi niin kuin yleensä. Luulen että käyttämäni hoitoaine ei ollut paras mahdollinen, käytin nimittäin Herbinan Marja Spata joka on tosi hoitava ja lisäksi Cutrinin Curlismia (oliko kahden hoitsikan sekoittaminen toinen moka?). Olisikohan pitänyt olla joku kevyempi hoitoaine?

Edit: Olen kuitenkin kokeillut CO-pesua vielä pari kertaa ja alan pitää siitä! :O Varsinkin kun laitoin pelkkää Zylitol & Hunajaa tuli ihanat hiukset! Paitsi että likastuvat nopeammin kuin muilla hoitoaineilla, voi kyllä johtua siitäkin että tukkaan on kertynyt kaikkea mönjää, syväpuhdistus edessä! Päätin, että yritän korvata joka toisen pesun CO-pesulla, eli pesisin shampoolla vain kerran viikossa, paitsi jos tukka on tosi likainen CO-pesupäivänä. :) Yritän säästää latvoja...
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:17:02 kirjoittanut Nemilie »

maiskuli

• Vieras
« Vastaus #763 : 01.12.12 - klo:19:58 »
Mä kokeilin tänään(tai oli pakko ottaa kaupasta kun tää taitaa olla uusi) xz sitruunahunaja hoitoainetta ja aah mikä ihana tuoksu siis aivan ihana  :)
Hiuksista tuli tällä ihan puhtaat, pehmeät ja kiiltävät. Kosteutti hyvin ja siitä iso plussa! Tää sitruunahunaja hoitoaine on tarkoitettu on vaaleille hiuksille mutta uskalsin siitä huolimatta kun eipä tällä ole vaalennustehoja korkeintaan kirkastaa kivasti  ;)
Niin joo ja mullahan kun on tää oman värin kasvatus urakka vasta aluillaan niin ihana juttu nää co-pesut tässä mukana kun määhän sain tukkani värjäämisillä siihen kuntoon ettei mikään väri enää pysyny.

Muut hyväksi todetut co-hoitsikat on xz tyrni, karpalokinuski ja tresemme natural.

Hiukset tuntuu rakastavan co-pesuja kiharuuteen ja kuivuuteen taipuvaisena.

Empero

• Vieras
« Vastaus #764 : 01.12.12 - klo:21:59 »
Tätä ketjua lueskeltua, päätin tänään kokeilla ensimmäistä kunnon CO-pesua. Parempihan se myöhään kuin koskaan  ;D
Mutta tähän hätään ei ole käytössä muita kuin silikonisia hoitoaineita, esim Franks Provostin värjätyille hiuksille ja Glissin joku laatikon pohjalla majaileva vaurioituneiden hiusten hoitoaine. Onkohan siitä paljon haittaa, jos kerran käyttää silikonista vaihtoehtoa?  ???