Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377304 kertaa)

Poissa Minsku

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #765 : 01.12.12 - klo:22:14 »
Ei siitä varmaan mitään haittaa ole, mutta voi olla, ettet saa sillä yhtä puhdasta jälkeä kuin silikonittomalla. Voipi tulla lähmäletti, mutta sehän selviää vain kokeilemalla! :)

Empero

• Vieras
« Vastaus #766 : 01.12.12 - klo:22:19 »
Ei siitä varmaan mitään haittaa ole, mutta voi olla, ettet saa sillä yhtä puhdasta jälkeä kuin silikonittomalla. Voipi tulla lähmäletti, mutta sehän selviää vain kokeilemalla! :)

Onneksi lopputuloksella ei ole niin väliä, huomenna donitsi-nuttura vain päähän ja maanantaina aamulla koittaakin jo taas pesupäivä. Viikonloppu on hyvää aikaa tähän kokeiluun   :D

Edit: Nyt on kaksi CO-pesua kokeiltu yllättävin tuloksin.
Ensimmäisellä kerralla käytin Franck Provostin hoitonaamiota, joka pesi silikoonisuudestaan huolimatta yllättävän hyvin. Lopputuloskaan ei ollu lähmäinen, vaan yllättävän kuohkea.
Toisella kerralla käytin EHS:n valkoista hoitoainetta, joka toimikin huonommin. Hiukset muuttuivat nopeammin likaisemman näköisiksi ja lopputuloskaan ei ollut yhtä kuohkea.
« Viimeksi muokattu: 07.12.12 - klo:17:11 kirjoittanut Empero »

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #767 : 01.12.12 - klo:23:28 »
Täytyy kyllä hehkuttaa kun aikoinani täältä suositeltiin X-tran naurettavan halpaa hoitistönkkää co-pesuun. Valitsin Prismasta sen normaaleille hiuksille tarkoitetun kun ei ollut kovinkaan vaihtoehtoja. Siis vitsit miten hyvää co-pesussa! Aikasemmat kokeilemani tuotteet ei oo läheskään toiminut näin superisti kun tuo! Vaahtoaakin aivan ihanasti ja koostumus on täys kymppi.

Iso kiitos. <3
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Mai

• HAIRahtanut
  • Piikikäs hentokeijukorento
« Vastaus #768 : 02.12.12 - klo:12:40 »
^ Komppaan täysin. Mäkin olen käyttänyt tuota X-tran halpishoitsikkaa nimenomaan CO-pesuissa ja toimii aivan uskomattoman hyvin! Koostumus on juuri sopiva ja puhdasta tulee.  :)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!

Empero

• Vieras
« Vastaus #769 : 07.12.12 - klo:17:13 »
Olen huomannut CO-pesujen kokeilemisen jälkeen/samoihin aikoihin päänahkaan ilmestyneen pieniä finnin tuntuisia patteja. Voikohan syynä olla CO-pesut?
Kun niiden aikana olen kuitenki sellaisella hiussukalla(?) hieronut päänahkaa.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #770 : 07.12.12 - klo:19:45 »
Aloin miettimään että lasketaanko CO-pesu ihan oikeaksi pesuksi? ;D Tarkoitan siis sitä, että kun pesen hiukset kaksi kertaa viikossa mutta vain kerran viikossa shampoolla, niin lasketaanko tuo CO-pesu ihan oikeaksi, hiuksia vahingoittavaksi eiei-pesukerraksi? Mietin, pitäisikö yrittää venyttää pesuväliä viikkoon, mutta lähmävaihe ja muhittelujen harventuminen ei houkuta. Mutta ehkä pesenkin jo periaatteessa vain kerran viikossa? Olen ajatellut että CO-pesu olisi hiukselle jopa hyväksi (siis ihan muuten eikä korvaamaan iso paha shampoopesu), sehän saa imeä itseensä hoitoainetta. :D Vähän turha viesti mutta askarruttaa.

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #771 : 16.12.12 - klo:20:07 »
Taas tuli todettua, että kyllä mun tukka nauttii paljon XZ vihreä savi hoitoaineesta CO-pesussa :l
Onneksi täältä tuppukylän Tokmannista saa tuota vielä, ja jopa naurettavaan 1,05€ hintaan ;D
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #772 : 23.12.12 - klo:15:48 »
http://www.tresemme.com/Products/Naturals/Naturals-Moisture-Conditioner/ Tällä siis pesaisin co-pesulla hiukset. Huuhdellessa tuli hetkellisesti semmoinen olo, et eikö mulla ole tukkaa ollenkaan, oli niin painottoman tuntuiset  ;D Nyt kuivuttuaan hiukset näyttävät puhtailta ja pehmoisilta, mutta latvat itkevät kuivuuttaan (laitoin kyllä ennen pesua x-tran hoitista latvoille). Olisikohan pitänyt laittaa kuitenkin myös Bonacuren jätettävä pyyhekuiviin latvoihin. Täytyy testata seuraavalla kerralla. Mutta tosiaan, mun ohut ja hieman luonnonkihara tukkani tykkäsi tästä.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

-JI-

• Vieras
« Vastaus #773 : 08.01.13 - klo:18:08 »
CO-pesu on todella kätevä. Kun on vielä silarittomat tuotteet käytössä niin toimii täälläkin.

EDIT: tänään tein saunassa CO-pesun Enliven coconut& vanilla hoitsikalla, johon sekoitin arganöljyä, sitten saunaan about 20 min ja huuhtelu. Eilen vaalensin hiuksiani 9.1 värillä. En laita jätettäviä, koska haluan nähdä luonnollisen lopputuloksen.

EDIT2: Hiuksista tuli puhtaat ja kiiltävät, mutta lättänät ja vaikka se ei näy ulospäin, että hiuksiin on käytetty öljyä sen tuntee kokeilemalla hiuksia. Öljyt ei ole mun juttu, vaikka kuinka yritän. :-[
« Viimeksi muokattu: 19.01.13 - klo:13:04 kirjoittanut -JI- »

Poissa verkku

• Haiven
  • *
« Vastaus #774 : 23.01.13 - klo:10:51 »
Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa Co-pesua XZ Tyrni-hoitsikalla. En odotellut paljoa, aiemmin vaalennettu ja erittäin kuiva tukkani tarvisi upottaa johonkin silikonitynnyriin, että siitä saisi pehmeän!
Mutta kuinkas kävikään, tukka oli jo huuhteluvaiheessa todella pehmeä. Kuivuttuaan tukka oli kiiltävä ja kuitenkin kuohkea!
Co-pesuja tulenkin siis käyttämään joka toisessa pesussa, koska on kuitenkin sen verran shampoita jemmassa joita pitää käytellä pois  ;D

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #775 : 29.01.13 - klo:21:12 »
Mä kokeilin vähän aikaa sitten. Käytin EHS Hiushoitoa. Turauttelin oikein paljon hoitsikkaa. Olipas terapeuttista. >:D Sitte muhittelin 10-13 min, tarkkaa aikaa en tiedä koska kun olin lätrännyt hoitikset päähän, kello oli 20:23. Mutta pyöristin sen kahteenkymmeneen, koska olihan se silloinkin tavallaan jo muhittelua, kun vielä lisäsin hoitista. Sinä aikana pelasin kännykällä. ;D Sitte emulgoin. Se oli vähän tylsää ja varmaan äitikin ihmetteli ku suihkusta tuli vettä ihan pieneks hetkeks, sitte suihku sammui ja taas uudestaan. Mä siis otin aina kourallisen vettä, hieroin päähän ja sitte taas uus satsi. Mut tein sen kuitenkin huolellisesti, että tulos olis hyvä. Sitte huuhtelin yhden 'kokonaisen' kerran ja sitte lopuks 1/4 kerran. Se oli vaan sellanen pikkunen loppuhuuhtelu, joten se oli 1/4 huuhtelu. :D Ja nyt oon tässä, oottelen kuivumista. Takaa on jo aika kuivaa. Oikee sivu on kuivempi kuin vasen. Ja otsis on muuten kuiva, mutta tuolta päälaelta tai tuolta mistä mun hiukset lähtee, on vielä märkää.
TULOKSET: No ihan sama kuin olisin pessyt shampoolla ja sitten laittanut hoitoainetta. :D Joskus ennen juurestumista (;D) mä pesin aina ihan millä tahansa shampoolla, mitä vaan oli ostettu. Milloin mitäkin. Pirkkaa, Avonia, Schwarzkopfia... Niin aina oli sama tulos. Tällänen todella lievästi pörröinen, hieman sähköinen tukka jos sitä hiplaa. Ja nyt on ihan sama tulos. No, kokeilin tätä sen takia että vähän helpottais kutisevaa päänahkaa ja myös se houkutteli, että tää on hellävaraisempi keino. Taidan jatkaa tätä, mut varmaan vuorottelen CO-pesulla ja tavallisella shampoopesulla. Kyl mä varmasti jotain muutakin tuun kokeilemaan, mut en nyt ihan just.
« Viimeksi muokattu: 29.01.13 - klo:22:06 kirjoittanut piste »

Tiu

• Vieras
« Vastaus #776 : 01.02.13 - klo:15:54 »
Mä en kyllä saa tuota vanilia-suklaahoitsikkaa vaahtoamaan sitte millään  :( Tuoksukin on alkanut hieman ällöttää. Jostain lueskelin lv:n kosteuttavasta hoitoaineesta, onkohan sen hyvä co-pesuihin? Kosteutusta nää hiukset tosiaan tarvis!

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #777 : 07.02.13 - klo:20:09 »
Vau, tänään (ehkä) eka onnistunut CO-pesu pitkään aikaan. Sen jälkeen kun EHS-pulloni loppui enkä ole viitsinyt ostaa uutta, koska jemmassa on hoitoaineita pienelle armeijalle, ei ole oikein mikään toiminut. TreSemmen Naturals ja Nature's Gate Aloe vera eivät oikein kumpikaan pelaa tai vähintään hiukset likaantuvat hirveän nopeasti uudelleen. Tänään löysin kaapista Enliven-puteleita ja muistin, minkä takia hamstrasin niitä alesta - täähän toimii myös todella hyvin. Ja ihana vadelman ja omenan tuoksu. <3

Laitoin latvoille hoitavampaa hoitoainesekoitusta, jossa on vähän öljybuustia, ja juuriin tuota Enliveniä, vaikutusaika oli varmaan jossain viiden ja kymmenen minuutin välillä, ja yritin olla erityisen kärsivällinen emulgoinnissa. Nyt tukka on sileän ja pehmeän tuntuinen, mutta ei ainakaan vielä mitenkään lättänä eikä roikkuva. Saa nähdä miten sitten huomisaamuna, eli tapahtuuko taas joku äkkilikastuminen. En tällä hetkellä luota tähän pesumenetelmään kovin paljon, kun tulokset ovat olleet epämääräisiä, mutta olisi sen verran kiva lisä pesuvalikoimaan, että testailen silti aina välillä.

Mun pitää selvästi kokeilla myös tuota X-tran hoitoainetta. Saako tuota muualta kuin Prismasta? Sinne ei ole nimittäin muuta asiaa enkä viitsi yhden pullon takia lähteä sinne asti.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.

momo

• Vieras
« Vastaus #778 : 21.02.13 - klo:14:23 »
Luin vasta muutama päivä sitten tuosta CO-pesusta ja päätin kokeilla sitä myös! Luin vasta tänään että hoitoaineen pitäisi antaa vaikuttaa jopa 15min hiuksissa,itse pesaisin melkein samantien pois heh  :D täytyy sanoa että se oli aluksi hämmentävää,hiukset olivat märkinä kuin takkuinen pörröpesäke mun päässä mutta hiukset kun kuivui ja pääsin harjaamaan niin siinä hiukset alkoivat tuntumaan aivan uskomattomilta!Siis aivan ennennäkemättömän sileät ja pehmeät,niin hyväkuntoiset ettei vuosiin ole yhtä upeita karvoja ollutkaan  0_0
Eli tämä tulee todellakin tavaksi tästä eteenpäin! Mites,minkälaisilla hoitoaineilla te muut pesette hiuksenne? Onko kaikki kaupan perustuotteet ihan scheisseja ettei niitä kannata käyttää?   

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #779 : 21.02.13 - klo:19:50 »
^ Itse olen onnistunut CO-pesuissa hyvin ihan XZ:n ja Herbinan hoitoaineilla. Ei mielestäni kannata mihinkään kalliiseen panostaa, koska hoitoainetta kuluu paljon. Panteneja, Sunsilkkeja yms. en ole tässä testannut, koska niissä tuppaa olemaan silikoneja, ja muistelen lukeneeni ettei silikonipitoista hoitoainetta kauheasti suositella CO-pesuun.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.