Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377171 kertaa)

momo

• Vieras
Vs: CO-pesu
« Vastaus #780 : 22.02.13 - klo:13:25 »
Heh,niin minäkin mietin että kun sitä tulee läträttyä niin paljon ettei kannattaisikaan ostaa mitään ökykallista  :D
Kävin eilen ostamassa Garnierin silikonittoman ha+miehelle shampoo samaa sarjaa,ne tuoksuu niin ihanilta aina nuo garnierit! Niin ihanan raikas tuoksu ! Olen tosissaan hurahtanut tähän CO-pesuun että voisin vaikka luopua shampoosta melkein kokonaan ! Tällä hetkellä päässä muhii risiiniöljyt,ne pitänee kyllä pestä pois ihan shampoolla  :D

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #781 : 24.02.13 - klo:10:31 »
XZ'n hoitsikat on mun mielestä parhaita CO-pesuun. :)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #782 : 24.02.13 - klo:16:40 »
Co-pesin tänään Tigin MM.llä, heitin sulkevaksi perään Joicon Moisturizerin. Mulla alkaa taas päänahka rasvoittumaan kamalasti, tuntuu että joka päivä joutuu pesemään. Siksi koetankin joka toisen pesun tehdä co-metodilla, joka toisen sulfaatittomalla shampoolla.

Kokeilin XZ.n Omena-hoitoainetta co-pesussa. Teki kyllä puhdasta jälkeä mutta vääntö ei ihan latvoihin saakka riittänyt. Tuoksu oli niin raikas, olisi saanut paremmin jäädä hiuksiin :)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #783 : 25.02.13 - klo:13:53 »
Mikäs on sitten sellainen pesu, mitä mä käytän joka toinen pesukerta: harjaan päänahan rasvan pituuksiin, kastelen hiukset, levitän päänahkarasvan taas pituuksiin, laitan latvoihin hoitoainetta ja odotellessa hieron päänahkaa. Eli ei ihan Co-pesu, muttei ihan wo-pesukaan. Ja puhdasta tulee :) jokatoinen kerta pesen shampoolla. Pesen siis kahdesti viikossa..
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #784 : 26.02.13 - klo:18:21 »
Mä en vaan onnistu tässä. Kokeiltu täälläkin kehuttua Erittäin hienoa suomalaista, XZ:n hoitsikkaa ja Herbinaa. Ei pidennetä pesuväliä, melkein päin vaistoin. Rasvoittuvat co-pesun jälkeen jo seuraavana päivänä. Tekemättä näille mitään voin kuitenkin pitää pesuvälin 2-3 päivässä.  Nyt odottelen iHerbin tilausta, tulossa muutama hoitoaine kokeiluun, jospa annan tälle metodille vielä yhden mahdollisuuden.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #785 : 27.02.13 - klo:19:41 »
^ Oletko kokeillut erilaisia vaikutusaikoja ja hoitoaineen hyvin huolellista emulgointia? Mun päässä ei tapahdu ainakaan yhtään mitään alle viidessä minuutissa.

Minäkin selvisin tänään kokeilemaan sitä X-tran hoitoainetta CO:ssa, normaaleille hiuksille. Tuntui toimivan! Mun hiukset tuntuvat olen CO-hoitisten suhteen hiukan nirsot, mutta tässä olisi yksi lisää jota voisi käyttää. Muita ovat olleet EHS ja Enliven. Mikään muu ei sitten olekaan toiminut, mutta pääasia että jokin toimii. Ja tämä on vielä edullistakin. Pitää ostaa lisää heti kun menee sellaiseen kauppaan missä sitä myydään, asioin niin harvoin muualla kuin lähikaupassani, jossa tuota ei ole.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #786 : 04.04.13 - klo:07:34 »
Oon yrittänyt Urtekramin hoitsikoilla CO-pesua ja ei enää ikinä! Haluaisin kyllä käyttää luomutuotteita hiustenhoitoon mutta ainakaan toi Urtekramin ruusuhoitsikka ja normaalien hiuksien hoitsikka ei mulla toimi. Johtuu varmaan siitä kun siinä on glyseriiniä :/ Hiukset tuntuu ottaneen jotenkin niin kunnolla onkeensa tästä ja ne on menettäneet sen ihanan pehmeyden joka mun hiuksille on ominaista ja tänään aamulla kun heräsin niin hiukset olivat kauheen lähmäset ja ällöt vaikka eilen illalla pesin. Nyt kun tulin suihkusta kunnon shampoopesun ja tehismuhittelun jälkeen niin ne on taas kiiltävät ja hyvinvoivat. Ärrrhh..

En tiedä että onko noilla pesu edes silleen tarkoitettu COhon miten esimerkiksi XZn hoitsikat ovat mutta koitinpa nyt vaan. En suosittele muita kokeilemaan :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #787 : 12.04.13 - klo:11:11 »
Itselleni paras CO-pesuhoitoaine on tainnut olla tämä Oriflamen rosemary & blackcurrant -hoitis:
http://gb.oriflame.com/products/product-detail.jhtml?prodCode=23279

Harmi vain ettei tuota tahdo enää oikein löytyä mistään. Hiukset pysyivät puhtaan tuntuisina monta, monta päivää, eivätkä kuitenkaan olleet missään vaiheessa rutisevan kuivat tms.  <3
* 1b F ii *

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #788 : 03.05.13 - klo:23:06 »
Voisikohan XZ suklaa-vanilja -tehohoitoa käyttää CO-pesuun? Pääsi hoitsikka loppumaan ja jollain pitäisi pestä (ei toki shampoolla! ;D ). Ajattelin kokeilla Frantsilan Luomu Hellä Hiushoidetta, mutta en ole varma toimiiko se kun en yleensäkään ihan älyä mihin CO-pesu perustuu. :D Siinä tulevat heti veden jälkeen öljyt ja toinen luonnonkosmetiikkakokeiluni ei tosiaan rohkaise... Pitäisi saada tukka erityispuhtaaksi juhlia varten joten ei tee mieli ottaa lähmäriskiä.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #789 : 03.05.13 - klo:23:30 »
^Minä en käyttäisi tuota hoitoainetta co-pesuun, jos öljyt ovat korkealla incissä. Kerran kokeilin jotain Ole Hyvä-hoitoainetta ja sain aikaiseksi rasvaletin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #790 : 04.05.13 - klo:22:16 »
^ Hui. Käytin sitä kyllä kerran yhdessä CO-hoitikseni kanssa, mutta laitoin vain vähän. Toisaalta suklaa-vanilja -tehiksellä en ole kokeillut ikinä ja se että se on tehis pelottaa... Ehkä laitan molempia ja rukoilen hyvää lopputulosta?  ::)

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #791 : 05.08.13 - klo:17:03 »
Onko kukaan kokeillut Rainbowin tai Wellnessin (mm. Tarjoustalot) hoitoaineita? Kiinnostaa, koska iso puteli + halpa hinta. Nyt on Xtraa, mutta saisiko siitä jotenkin "kosteuttavamman"? Perusvoidetta sekaan? :D Tykkäsin Xz kosteuttavasta... Saisi olla isompi.
« Viimeksi muokattu: 06.08.13 - klo:12:52 kirjoittanut Vuhi »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #792 : 05.08.13 - klo:22:47 »
^Kokeilin joskus Rainbown jotain perushoitista, mutta se kutitti päänahkaa ihan vietävästi. Lopuilla suojasinkin latvaa ennen shamppoopesua.

Mua kiinnostais tää XZ:n mustaherukkahoitis CO-pesuna, kokemuksia siitä?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #793 : 11.08.13 - klo:13:41 »
Yhden kokeilukerran perusteella tykkään tuosta mustaherukkahoitiksesta. Ostin sen nimenomaan Co-pesuja varten kun nyt pidemmällä tukalla vois sitäkin tapaa elvyttää, olin vaan unohtanut mikä on hyvää joten ostin ekan silikonittoman mikä käteen sattui. Tuntui jäävän luonnonkihara ja kuiva tukka vähän takkuiseksi pesun jälkeen, mutta kuivuttuaan on mukavan ilmava, mutta ei lentelevä. Sopivan jämäkkä lopputulos siis. Pesuvälin suhteen tarkkailu jatkuu!
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

ribald

• Vieras
« Vastaus #794 : 10.09.13 - klo:11:54 »
En oo hirveesti co-pesuja tehnyt, mutta kokeilin tuota mustaherukkaa ja lopputulos ja pesutuntuma koko ajan oli aika järkky. Ei tuntunut puhdistavan hiuspohjaa yhtään ja oli hankala emulgoida, ainakin Fructiksen keltaisessa purkissa olevaan tavaraan verrattuna. Hiuslaatukin toki vaikuttaa, ehkä kiharalle sopisi paremmin. Itsellä on suorat ja ohuet rakennevaurioituneet karvat.