Kirjoittaja Aihe: CO-pesu  (Luettu 377318 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: CO-pesu
« Vastaus #795 : 10.09.13 - klo:13:45 »
^ Tuossa mustaherukkahoitiksessahan on rasvapohja (heti veden jälkeen incissä ovat triglyseridit, kuten esimerkiksi Aqualan L -perusvoiteessa), joten ei varmaan ole yleisesti ottaen ihan sopivin hoitis co-pesuun, mutta varsinkaan ohuille hiuksille en käyttäisi. Vähän kummallisen rasvainen resepti tässä hoitiksessa, en juuri missään, kaikkein hoitavimmissakaan hoitiksissa, ole tavannut rasvoja noin ylhäällä incissä. Tavallisena pikahoitiksenakin käytettynä tällainen pohja liiskaa tukan ainakin minulla ihan täysin. En oikein tajua, miksi tällaisia tehdään.
1cFii, oma väri.

moderninainen

• Vieras
« Vastaus #796 : 06.01.14 - klo:14:16 »
Kokeilin itsekin tätä sillä EHS normaaleille hiuksille tarkoitetulla (?) hoitsikalla.
Ekalla kerralla pilasin systeemin sillä, että annoin aineen vaikuttaa liian kauan päässä. Sitten säikähdin sitä, miten kuivalta tukka tuntuu ja läträsin liikaa kookosöljyä =rasvaletti. Toisella kerralla laitoin liikaa hoitoainetta liian pitkäksi aikaa tuon pesun jälkeen =likaisen tuntuinen ja näköinen tukka.

Nyt 3 kerralla annoin EHS olla päässä vain saippuoinnin ja sheivauksen ajan, vaika tukka tuntuikin todella likaiselta. Lopuksi silikonipitoinen hoitoaine vain hetkeksi. Lopputulos ensimmäistä kertaa hyvä.

Edelleen tuntuu, että tuo hoitsikka on liian pesevä minun tukalleni, tai muuten vain ei aivan se oikea minulle, joten ensi kerralla, kun menen lähialepaa pidemmälle, kokeilen jotain muuta vaihtoehtoa.

Kaikenkaikkiaan tuntuu, että varsinaista shamppoota tulee vastaisuudessa kulumaan hyvin vähän entiseen verrattun :)

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #797 : 06.01.14 - klo:20:01 »
^Mullakin tuntuu EHS jotenkin kamalan pesevältä! Melkein kun huuhtelee pois niin hiukset tuntuu ihmetakkukasalta CO-pesussa :D Ei uskoisi että hoitoaine on se joka tekee tuollaista
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Chili

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #798 : 12.01.14 - klo:23:21 »
Voisikohan XZ suklaa-vanilja -tehohoitoa käyttää CO-pesuun? Pääsi hoitsikka loppumaan ja jollain pitäisi pestä (ei toki shampoolla! ;D ). Ajattelin kokeilla Frantsilan Luomu Hellä Hiushoidetta, mutta en ole varma toimiiko se kun en yleensäkään ihan älyä mihin CO-pesu perustuu. :D Siinä tulevat heti veden jälkeen öljyt ja toinen luonnonkosmetiikkakokeiluni ei tosiaan rohkaise... Pitäisi saada tukka erityispuhtaaksi juhlia varten joten ei tee mieli ottaa lähmäriskiä.

Minulla XZ tuo suklaa-vanilja on yksi parhaiten toimivista CO-pesussa (hiukset ohuet ja lasimaiset, päänahka rasvoittuva). Ihanan kevyet hiukset pesun jälkeen. :)

moderninainen

• Vieras
« Vastaus #799 : 12.01.14 - klo:23:38 »
^Mulla on muuten myös tuo tehis, joka ei ainakaan muhituksessa oikein vakuuttanut. Pitäs kokeilla sitä vielä tässäkin! Jos ei muuta, niin ainakin saan sen nopeasti käytettyä pois kun inhosin "tuoksua." ::)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #800 : 27.01.14 - klo:17:03 »
Piiiiitkästä aikaa co-pesu! Käytin XZ:n mustaherukkaa, kun haluaisin siitä suht nopeasti eroon. Aluksi tuntui, ettei sen emulsiovoidemainen koostumus ole ihan parasta pesutouhuun, mutta puhdasta tuli silti aika pienellä vaivalla. Tällä tuli tosi liukas tukka, mutta ei liru. Pitääpä ottaa co-pesuja useammin!
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #801 : 27.01.14 - klo:17:23 »
^ Mustaherukkahoitis CO-pesussa kuulostaa kyllä melko tuhdilta! :D Mä oon aina pitänyt sen visusti kaukana päänahasta..
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #802 : 27.01.14 - klo:18:04 »
^ Joo ei kyl varmasti ole mikään ihanteellinen co-pesuun. Mietinkin hieroessani ihan oikeasti, että mahtaako tulla lähmäletti, mutta yllätys oli positiivinen. Varmaan jatkossa ostan Tresemmeä co-pesuja varten, Naturals (vanha inci) ja Keratin Smooth kiinnostaa. Ehkä jopa Split End Repair voisi toimia tuossa, saattaaisi tulla muhkeat hiukset päätellen siitä miten se käyttäytyy omissa hiuksissa. Myös XZ:n suklaa-vanilija houkuttaa tähän tarkoitukseen. (FWP: Kaupoissa on liikaa kiinnostavia hoitoaineita!)
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

moderninainen

• Vieras
« Vastaus #803 : 27.01.14 - klo:18:13 »
Mulla on ollut xz suklaa-vanilja naamio co-pesussa kokeilussa, pääosin sen takia ,etä tahdon siitä nopeasti eroon  ::) Ihan ok tuote tähänkin tarkoitukseen, ainakin oma tukkani jäi sopivan pehmeäksi olematta kuitenkaan lähmäinen. Huonon vaahtoavuuden (ja tuoksun) vuoksi jätän kuitenkin suosiolla kauppaan.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #804 : 27.01.14 - klo:20:04 »
Mun mielestä XZ'n hoitikset on kuin luotuja CO-pesuihin! :) Muutamaa poikkeusta toki lukuunottamatta, joihin kuuluu ainakin mustaherukkahoitis.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #805 : 27.01.14 - klo:21:46 »
^Minäkin tein tänään CO-pesun, koska hiuspohja hilseilee kovasti (kuiva iho?). Käytin suklaa-vaniljaa, koska se peseytyy hyvin pois. Hyvin monta hoitoainetta en tähän tarkoitukseen ole kokeillutkaan.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

moderninainen

• Vieras
« Vastaus #806 : 27.01.14 - klo:21:50 »
Mä tein nyt co:n wz omenahoitiksella. Ai että rakastan sitä ompun tuoksua! <3 Onko kukaan kokeillut herbinan marjaspa hoitiksia tähän? Tuo omppuhoitis alkaa hupenemaan ja pitäisi miettiä, mihin sitä seuraavaksi rahansa laittaisi ;)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #807 : 29.01.14 - klo:13:22 »
Nyt mua vituttaa entistä enemmän XZ:n Xylitol-hunajan lopetus. Pesin sillä co-pesun ja voi TAIVAS tätä tukkaa! Latvat on siistit, tukka on paksu ja kiiltää! Ääää ihana!
Vyötärö-alaselkämitassa.

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #808 : 01.02.14 - klo:13:25 »
Nyt mua vituttaa entistä enemmän XZ:n Xylitol-hunajan lopetus. Pesin sillä co-pesun ja voi TAIVAS tätä tukkaa! Latvat on siistit, tukka on paksu ja kiiltää! Ääää ihana!

I feel your pain! Xylitol-hunaja on aivan IHANA co-pesuissa :l :'(
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #809 : 02.02.14 - klo:00:22 »
Ensimmäinen co-kokeilu takana ja sisäinen skeptikkoni joutuu kyllä nöyrtymään tulosten äärellä. Tämä nyt on osin vielä märkä, mutta ainakin jo kuivuneet etuhiukset ovat puhtaat, pehmeät, ilmavat ja kiiltävät. Lähtötilanne oli aika likainen, enkä ikinä olisi uskonut hoitoaineen selättävän sitä. Ihmeellistä! Ellei tämä näytä aamuun mennessä ihan järkyttävältä, tämä jää kyllä viikkorutiineihin. Lisännee jo muutenkin aika runsasta hoitoaineen kulutusta tosin vielä seuraaviin potensseihin, aika raskaalla kädellä sitä sai kauhoa päähänsä. Käytin Tresemmen Naturalsia, joka on suosikki pikahoitikseni muutenkin.