Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638011 kertaa)

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #1020 : 12.04.10 - klo:21:12 »
^^ No enpä ajatellutkaan LV.n shampoota. Kiitos Piija!

^ Urtekramit myös voisi lähteä kokeiluun, niitä varmaan taitaa saada luontaistuotekaupoista äkkipikasella googletuksella.

Kiitos, kokeilen näitä.  ;D
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #1021 : 12.04.10 - klo:22:15 »
^ Eipäs kestä.Toivottavasti oli apua.  :)

Joitakin Urtekram shampoita & hoitoaineita löytyy ihan s-markettienkin hyllystä, ainakin täällä päin.  :)

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1022 : 12.04.10 - klo:22:16 »
^ Ja prismasta myös :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Jippii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1023 : 22.04.10 - klo:01:20 »
Osaisikohan joku neuvoa mulle hyvät tuotteet?

Hiuksiani on rääkätty 10 vuotta värjäilemällä kestovärillä ja välillä tehty rajujakin värinpoisto-operaatioita jne. Hiukset ovat tällä hetkellä oranssit, ulottuvat alaselkään asti ja ovat paksut, myös yksittäinen hius on paksua ja karkeata. Eivät rasvoitu helposti (riittää kun pesee 2 kertaa viikossa), mutta ovat etenkin latvoista todella kuivan tuntuiset ja jonkin verran on kaksihaaraisia.

Haussa olisi:

- mahdollisimman hellävarainen ja silikoniton shampoo, joka ei vie väriä
- mahdollisimman kosteuttava (ja mahdollisesti myös paikkaava) hoitsikka
- jätettävä hoitsikka, jossa mielellään lämpösuoja koska föönaan hiukset pesun jälkeen
- latvasuoja
- tehohoito

Erityisesti kiilto ja pehmeys olisi tervetullutta. Silikonia välttelen shampoossa, mutta muissa mömmöissä voisin jo suostua käyttämäänkin, kun ei tää silikonittomuus ole kauheesti hiusten kuntoa ainakaan parantanut.

Tähän mennessä olen kokeillut mm. Tigin MM ja O&H, mutta jotenkin eivät kosteuttaneet kuitenkaan tarpeeksi. Jätettävänä on Sebastian Potion 9, josta tykkään, sekä joku Tigin suihke joka sekin on ihan ok.
Latvasuojaa en ole kokeillut, tehohoitona on ollut milloin mitäkin purnukoita jotka ovat osoittautuneet surkeiksi.

Ja saa ehdotella mistä hintaluokasta tahansa, myös vain ulkomaisista nettikaupoista saatavia jne. :)

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #1024 : 22.04.10 - klo:08:25 »
^ Minulla on aika samanlainen hiuslaatu, karkeata paksuhkoa tukkaa. Urtekramin shampoita suosittelen. Osa niistä on vähäsulfaatillisia, osa täysin sulfaatittomia. Ne eivät siis kuivata hiusta ja väri pysyy paremmin. Itsellä toimii mainiosti, myös hilseily ja kutitus lakkasi lähes kokonaan.

O&H:ta suosittelisin kokeilemaan vielä hoitoaineena, varsinkin muhitteluissa. Eipä se minullakaan pikahoitiksena tee mitään, mutta kun sitä tunnin pitää suihkumyssyn alla joka pesun yhteydessä (kuulostaa vaivalloiselta, mutta siihenkin tottuu), niin viikossa hiukset ovat kuin uudet. Loppuhuuhtelun kanssa vielä joku silikoninen pikahoitis (esim. EHS mustikka), ja hiukset on sekä kosteutetut että suojatut kevyellä silikonikerroksella.  :D Joskus käytän muhittelussa myös Tigin Headshottia, jolla on rakennepaikkaavampi vaikutus (ja silikonia runsaasti), mutta nyt olen tilannut iHerbistä luonnollisempaa rakennepaikkausta. Nämä rekut jämäköittää hiusta mukavasti toisinaan.

Urtekram ja O&H ovat siis pelastaneet minun pitkät, melkein vyötärömittaiset hiukset. Entiset kestovärjäilyt siis haurastutti ja kulutti hiusta huimasti, mutta noilla aineilla (ja hennalla) olen saanut latvoistakin runsaat, pehmeät ja hoidetut.

Muista aineista en osaa neuvoa: itse en föönaa koskaan ja latvasuojat tai öljyt eivät ole koskaan sopineet hiuksilleni: latvani muuttuvat korppuisiksi ja katkeilevat vaan pahemmin, jos laitan mitään jätettävää.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1025 : 22.04.10 - klo:10:54 »
Jippii, tässä tällainen lista mun vakiosuosituksista, jotka on koettu hyväksi henk.kohtaisesti sekä yleisesti foorumilla.

* sulfaatittomia, hellävaraisia ja kosteuttavia sampoita
- MOP C-System Hydrating Shampoo
- Urtekram No Perfume Baby Shampoo
- Nubian Heritage Body Wash Mango Butter with Shea Butter & Vitamin C

* kosteuttavia hoitis/tehiksiä
- Avalon Organics Olive & Grape Seed Moisturizing Conditioner
- Aubrey Organics Honeysuckle Rose Moisturizing Conditioner
- Aubrey Organics White Camellia Ultra-Smoothing Conditioner
- L'anza Daily Elements Moisture Treatment
- Kevin.Murphy Born.Again
- Nexxus Humectin
- A'kin Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer
- Giovanni Smooth as Silk Deep Moisture Conditioner
- Tigi Oatmeal & Honey
- MOP C-System Hydrating Conditioner
- Joico Intense Hydrator
- Crestol Color Gloss

* hyviä rakennepaikkaavia hoitiksia
- Giovanni Nutrafix Hair Conditioner
- Mill Creek Keratin Conditioner Repair Formula
- L'anza Hair Repair Reconstructor
- Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor

* hyviä jätettäviä
- Tigi Love Peace & The Planet Let It Be Leave-In Conditioner
- Giovanni Direct Leave-In Weightless Moisture Conditioner
- Sebastian Potion 9
- Nexxus Luxxtress
- L'anza Hair Repair Leave-In Protector
- A'kin Lavender & Anthyllis 24 hour Intensive Moisture Leave-In Conditioner
- erilaiset luonnonöljyt ja -voit

Nubian Heritage on suihkusaippua, mutta sitä voi käyttää ihan tavallisena sampoona, koska on sulfaatiton ja sisältää paljon erilaisia kosteuttavia öljyjä, älä siis säikähdä tuota suositusta :D. Se on tällä hetkellä mun suosikkisampoo. MOP:n sampoo on kaikkien kosteuttavin sampoo, mihin olen koskaan törmännyt. Jopa niin kosteuttava, että saattaa rasvoittaa päänahkaa useasti käytettynä. Varsinkin kaksi Aubrey Organicsin hoitista/tehistä ovat todella paksuja ja öljyisiä, eli sopivat todella kuiville ja itsepäisille kutreille. Öljyjä ja voita voi käyttää latvasuojana ja niiden alle voi laittaa jätettävää, niin saa kunnon suojauksen kuiville latvoille.

Poissa Jippii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1026 : 22.04.10 - klo:12:28 »
Kiitokset :) Eiköhän noista löydy sopivat tuotteet, sen verran pitkä oli ainakin ellenin lista  :D

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1027 : 22.04.10 - klo:14:44 »
Joo, voin yhtyä Ellenin listaan. Itseasiassa olen käyttänyt Ellenin listasta suurinta osaa tuotteista ja olen niihin tosi tyytyväinen. Ellenin lista rulettaa, oikeastaan niistä voisi tehdä sellainen etusivun pysyvä lista, on sen verran hyviä tuotteita  ;D
Minullahan on luonnonkiharat jotka on itsessään jo kuivat, haaroittuvat ja hamppuisen näköiset.
Sain kuukaudessa jatkuvalla tehismuhittelulla rääkätyt hiukset jonkinlaiseen kuntoon ja tästä voi vaan mennä ylöspäin.

O&H, Joicon Ih ja rekku, öljyt ja CWC-pesu on olleet kulmakiviä ainakin mun tukan pelastamisessa.

Poissa riinam

• HAIRahtanut
« Vastaus #1028 : 22.04.10 - klo:17:32 »
Tosta listasta mun suosikki on Giovannin Smooth as Silk Deep Moisture Conditioner, tekee ihan ihmeitä mun tukalle! Mun hiukset on taipuisat, karheat ja paksut ja en ikinä ennen ole löytänyt hoitoainetta, jota en voi käyttää jokaisella pesulla liian hoitavuuden takia. Jopa kaverit on huomannu parannuksen. Se jätettäväkin on superriittosa, sekottelin sitä hieman herbinan marja spa hoitosuihkeeseen, ettei olis ihan niin paksua.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1029 : 23.04.10 - klo:09:37 »
Kiitokset :) Eiköhän noista löydy sopivat tuotteet, sen verran pitkä oli ainakin ellenin lista  :D

Ole hyvä vain, toivottavasti saat kutrisi loistoonsa ja löydät omalle kutristolle hyviä tuotteita siitä listasta.

Joo, voin yhtyä Ellenin listaan. Itseasiassa olen käyttänyt Ellenin listasta suurinta osaa tuotteista ja olen niihin tosi tyytyväinen. Ellenin lista rulettaa, oikeastaan niistä voisi tehdä sellainen etusivun pysyvä lista, on sen verran hyviä tuotteita  ;D

;D Tuo listahan on vain mun henkilökohtainen mielipide hyvistä tuotteista, vaikka sisältääkin monta foorumin suosikkia. Jollain toisella suosituslista on varmasti hyvinkin erilainen, mulla se keskittyy nykyään aika paljon luonnonmukaisiin tuotteisiin.

Poissa vadelma

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1030 : 07.05.10 - klo:19:18 »
Nyt tarviis apua! Pitemmän aikaa oon jo ahkerasti lukenut läpi juurikasvua ja samalla tapellut oman tukkani ja tuoteviidakon kanssa. Tukkani on kaikin puolin oikukas. Pituutta tällä hetkellä olkapäille ja väri vaalennettu kirkkaan vaaleaksi. Hiuslaatu hieman taipuisa, ohuehko ja vaalennuksesta johtuen taipuvainen kuivuuteen ja takkuisuuteen. Latvoissa vielä jäänteitä vanhasta, pilalle menneestä värjäyksestä ja värinpoistosta. Kunto on muuten kohtalaisen hyvä, pyrin vaalentamaan aina vain juurikasvun, harvoin laitan väriä pituuksiin asti. Käytän pääasiassa markettivaalennusta, sellaisia kaksi-kolme astetta kirkastavia, samalla sävyttäviä tuotteita. Toistaiseksi olen sinnitellyt/pärjännyt vain markettituotteilla. Mutta nyt kesää kohden mennessä hiusten kunto tarvitsisi enemmän kohennusta, ja täältä apua kyselen...  ::) Oman käsitykseni mukaan hiukseni ovat ensisijaisesti kosteutuksen tarpeessa, rakennepaikkaus varmasti myös hyvästä.

Haussa olisi siis vinkkejä ja suosituksia ensisijaisesti markettituotteista, mutta myös kampaamotuotteista jos joku ylivoimaisen hyvä ja sopivalta tuntuva löytyy. Mainittakoon, että asun ulkomailla, joten ikävä kyllä suomalaiset tuotteet (Herbina, XZ, EHS) eivät käy, kun en niitä käsiini täällä saa. :(
Tarpeissa olisi:

Shampoo. Mielellään silikoniton, koska silikoniset tuppaavat lätsäyttämään tukan. Onko edes shampoota, joka kosteuttaa, muttei tee tukasta velttoa ja lättänää? Tai mikä parasta; kosteuttava/rakennepaikkaava shampoo joka ei lätsäytä ja olisi jopa silikoniton?

Hoitoaine. Saa sisältää silikonia, mutta ei niin paljon, että lätsäyttää tukan tai tekee siitä muovimaisen.

Tehohoito/naamio. Kosteutus, myös rakennepaikkaus tarpeen.

Jätettävä hoitoaine.

Myös muut hyvät vinkit otetaan vastaan.  :D Kiittää ja kumartaa.

« Viimeksi muokattu: 07.05.10 - klo:19:22 kirjoittanut vadelma »
Hennot vaalennetut puolipitkät hiukset.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1031 : 09.05.10 - klo:09:21 »
Voisikohan joku suositella jotain suihkutettavaa jätettävää?
Tarkoitus olisi vähäsilikoniselle ja kosteuttavalle. Ostin Luxxtressin, mutta siinä on niin voimakas haju, etten pysty käyttämään tarkoituksen tavalla.
Eli suihkisin aamuin ja illoin suihkittavaa, hiukset ovat karheat ja huonokuntoiset eli hoitavuutta pitäisi olla.
Olen kokeillut Moisture Mistin Bonacurelta, enkä siitäkään hajusta pitänyt, S-Factorin Papaya taas ei antanut hiuksille muuta kuin silarikerroksen. Minulla on omatekoinen suihkutettava jossa on öljyjä sekaisin jne,mutta etsisin sellaista keveämpää.
Onkohan jollakulla hihassaan jotain ässää jota suositella?

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1032 : 09.05.10 - klo:10:28 »
^ Mun tukka tykkää Herbinan Marja Span suihkutettavasta, samoin Muumi-suihkeesta. Marja Spa on mun mielestä reilusti hoitavampi (onhan se toki hoitosuihke, Muumi vaan selvittää...) mutta ei lätsäytä kuitenkaan. XZ:n Suklaa Vaniljakin oli ihan kiva, mutta en kestäny sitä tuoksua kovinkaan pitkään...

|Piija

• Vieras
« Vastaus #1033 : 09.05.10 - klo:10:35 »
^^ Itse olen todennut Rainbow vesipedon hoitosuihkeen olevan itselleni ainakin hoitavaa. Aluksi käytin reippaammin ja meinasi hieman lätsäyttääkin, mutta sopivalla annostuksella on kyllä todella mainio tuote varsinkin talvella.  :) Hintakin on halpa, alle 2€ ja on todellakin hintansa arvoinen.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1034 : 09.05.10 - klo:10:44 »
EllaBella: paras kokeilemani kevyt suihkittava jätettävä on ollut L'anzan Magic Bullet, mutta originaaliversio tästä oli kyllä uudistettua parempi. L'anzan muut suihkittavat, Healing ColorCare Fade Protector & Moisturizer ja Healing Moisture Noni Fruit Detangler on myös kivan kevyitä, hoitavia mutta lähmäämättömiä suihkeita.
1c F ii