Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638521 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #1035 : 09.05.10 - klo:12:14 »
EllaBella: 4R Color Save Spray on myös hyvä suihkittava jätettävä, toinen hyvä saman merkin suihkittava jätettävä on Moisture Mist, mutta itse pidän enemmän ensin mainitusta. Foorumilta löytyy keskustelua noista kait enemmänkin. Incitkin on varsin hyvät (mm. silarittomia). Tosin, nyt kun tuotesarja on uudistunut niin en osaa sanoa onko myös sisältöä menty muuttelemaan...
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1036 : 09.05.10 - klo:14:13 »
Kiitos kaikille vastanneille  :D

Painan mieleeni tuon 4R-suihkeet. En ole koskaan tuotteita missään muodossa kokeillut, joten jos hintakaan ei ole kallista, voin katsastella lähimmät kampaamoliikkeet.
Herbinan tuotteet on minusta ihan ok.t, mutta valitettavasti en saa itse niistä tarpeellisia hoitotehoja, mutta varmasti sitten kun hiukset ovat kuntoutuneet paremmaksi, nämäkin käy, kiitos vinkeistä!

Pistin tilaukseen tuon Magic Bulletin. Oli se sen verran hintava, että jos ei sovi hiuksistoon, lähtee se myyntiin.
Oli harmillista että Luxxtress sai aikaan minulla sarja-aivastuksia. Minulla on välillä hajuaineille herkkyyttä, mutta esimerkiksi Tigejä pystyn käyttämään huoletta. Luxxtress muutoin oli hoitava ja varsin sovelias päälleni. Mietin koko ajan, kuinka saisin hajua vähemmäksi, esimerkiksi blandattua ainetta. Odotin kovasti Luxxtressia saapuvaksi kotio, oma reaktioni harmittaa, erityisesti koska hiuksiini Luxxtress olisi hyvää ainetta.

Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1037 : 09.05.10 - klo:16:39 »
Minulla tuo Vesipeto-suihke on nykyään vaan äärimmäisten hätätapausten varalle. Jos sitä laittaa samana päivänä pesun kanssa, hiukset näyttävät siltä kuin niitä ei olisi pesty viikkoon (mikä on itselleni aika tavallinen pesuväli). Järkyttävän lähmäävä ja rasvoittava vaikutus. Hyi.

Natusan kids-hoitosuihke toimi aikoinaan hyvin ja lähmäämättä, ainakin joskus sitä oli keltaisessa pullossa, nykytilanteesta en tiedä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1038 : 10.05.10 - klo:08:33 »
EllaBella, jos Luxxtress aivastuttaa niin tuli mieleen että oletko kokeillut suihkauttaa sitä käsiin ja levittää hiuksiin voidemaisen jätettävän tapaan? Tuohan on aika paksua kamaa ja mä en ainakaan pystynyt sen takia sitä suoraan hiuksiin suihkimaan, vaan käsien kautta. Näin ehkä hajukaan ei niin paljoa häiritse.
1c F ii

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1039 : 10.05.10 - klo:17:22 »
EllaBella, jos Luxxtress aivastuttaa niin tuli mieleen että oletko kokeillut suihkauttaa sitä käsiin ja levittää hiuksiin voidemaisen jätettävän tapaan? Tuohan on aika paksua kamaa ja mä en ainakaan pystynyt sen takia sitä suoraan hiuksiin suihkimaan, vaan käsien kautta. Näin ehkä hajukaan ei niin paljoa häiritse.

Koetin tätäkin, mutta haju käsissäkin sai ärsyyntymään. Haistoin aineen vaikka pesin käteni.
Yhden hyvän tavan löysin, suihkin aamulla Luxxtressia ja sitten sidoin hiukset tiukasti takaraivolle nutturan tapaiselle.
Haju ei niin lemahdellut, mutta päänahka kyllä kimoili kun en yleensä niin kireästi sido hiuksiani.

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #1040 : 11.05.10 - klo:14:19 »
Mikäköhän hoitoaine/jätettävä olisi hyvä etelänmatkaa ajatellen. Hiukset juotuvat kärsimään sekä auringosta että suolaisesta merivedestä. Varmaan joku tosi silikoninen? UV-suoja olis kans kiva.
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1041 : 11.05.10 - klo:14:30 »
^ Kannattaa lukea läpi Aurinkotuotteet hiuksille -ketju, josta saa hyviä vinkkejä ja tuotesuosituksia, jos etsit UV-suojallisia tuotteita.

Palasin itse juuri rantalomalta ja suojasin hiukset aamuisin runsaalla määrällä paksua jätettävää, joka oli jäänyt käyttämättä, ja kiepautin hiukset päälaelle nutturalle auringonoton ajaksi. Viime rantalomalla suojasin hiukset kaakao- ja karitevoin sekoituksella, ja jotenkin tykkäsin tuosta voisekoituksesta enemmän, koska se korosti luonnonkiharoitani hyvin. Jätettävä huuhtoutui pois helposti, kun taas voisekoitus tuntui vähän jäävän hiusten pintaan.

Kaikkein tärkeintä on, että laitat paksua, suojaavaa ainetta (paksua jätettävää, tavallista hoitoainetta, luonnonöljyjä tai -voita) hiuksiin runsaasti, siis niin runsaasti, että hiukset ovat kostean lähmäisen näköiset. Ja jos menet uimaan meri- tai klooriveteen, niin kastele hiukset ennen veteen menoa kraanavedellä ja huuhtele hiukset uimisen jälkeen huolellisesti.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #1042 : 13.05.10 - klo:14:52 »
Osaisitteko suositella jotain hyyvin silikonista pikahoitoainetta, joka olisi mahdollisimman halpa EIKÄ sisältäisi sulfaatteja eikä kuivattavaa alkoholia? Kun sulfaatithan ovat peseviä ja kuivattavia, ei kiitos sellaisille siis. Monissa markettien hoitoaineissa mitä olen katsonut on distearoylethyl hydroxyethylmonium methosulfatea. Tai ainakin jotain methosulfatea.
Tarkoitus olisi siis käyttää pikahoitista muhitteluiden jälkeen nopeasti sulkemaan hiussuomut, ja sileä pinta on tervetullutta myös!  :)

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #1043 : 13.05.10 - klo:16:08 »
^ likikään kaikki -sulfate -päätteiset aineet eivät ole niitä "pahiksia". Nimenomaan monet methosulfatet ovat päinvastoin hellävaraisia ja hoitavia. En tiedä tarkemmin, kun niitä on niin hirveän paljon erilaisia, mutta siis tosiaan tuota pelkkää -sulfate loppua ei kannata säikähtää jos haluaa hiuksiaan hoitaa.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #1044 : 13.05.10 - klo:17:15 »
Ne sulfaateista pahimmat lienee sodium laurol/laureth sulfate. Noihin usein viitataan esim että tässä tuotteessa ei ole SLS'ää.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #1045 : 25.05.10 - klo:18:13 »
^^ aa, hyvä tietää! Kun foorumin sulfaattiaiheisista keskusteluista sain sellaisen kuvan, että jos lukee "sulfaatti" yksinään tai sanan lopussa, on kyseessä pesevä paha sulfaatti  :) pitääkin tutkia inci:jä lisää.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1046 : 28.05.10 - klo:07:15 »
EllaBella: paras kokeilemani kevyt suihkittava jätettävä on ollut L'anzan Magic Bullet, mutta originaaliversio tästä oli kyllä uudistettua parempi. L'anzan muut suihkittavat, Healing ColorCare Fade Protector & Moisturizer ja Healing Moisture Noni Fruit Detangler on myös kivan kevyitä, hoitavia mutta lähmäämättömiä suihkeita.

Tulin kiittämään tästä vinkistä. Muutaman päivän Magic Bullettia käyttäneenä olen erinomaisen tyytyväinen.
Samassa tilauksessa tuli myös tuo Noni-suihkekin, en sitten voinut olla tilaamatta sitäkin. Tuoksu molemmissa on todella hyvä.

Incciä ei ollut pullon kyljessä (Magic Bullet) mutta epäilen että Juuresten syövereistä tämä löytyy.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1047 : 30.05.10 - klo:13:55 »
^ Kiva että tykkäsit. Magic Bulletin INCI pitäisi olla pullon pohjassa olevassa lapussa, ja inci-ketjusta löytyy myös. :)
1c F ii

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1048 : 22.06.10 - klo:15:01 »
Hei Kaisa, näin myöhässäkin, kyllä Magic Bullet otti toisenkin tilauksen ja tulee rapakon taa kotio  :ts

Nyt sitten olen tässä pohtinut, että onkohan minulla tämä keratiiniyliannostus.
Olen aika huoletta käyttänyt rekkuja ja sitä Mill Creekin rekkua erityisesti miltei joka pesussa. Jossain vaiheessa pohdin, että miksihän hiukseni ovat kuivat mutta laskin sen värjäyksen piikkiin.
No nyt minä oikeasti epäilen keratiiniyliannostusta.

Ajattelinpa kysäistä että onko jollakulla muutakin suositettavaa tähän ropleemaan.
Itse tässä olen inccejä tutkinut, Giovannin 50:50 ja Smooth as Silk-hoitiksissa ei taida olla keratiinia missään muodossa.
Samaten Direct Leave Inissä (jumalaton sanahirviö). Minulla on myös MM josta en ainakaan äkännyt keratiinia, samaten Humectinissa. Nexxujen Luxxtreskin taitaa olla turvallinen nyt käyttää.

Pistin tuossa äsken O&H.n muhimaan mutta tajusin vasta jälkeenpäin että siinähän on tuota vehnäproteiinia ja soijaproteiinia.
Enpä taida olla mikään penalin terävin kynä  ::)

Tuossa on ne joita pähkäilin turvalliseksi käyttää, olisiko jollakulla tuohon sanottavana jokin varoitus tms? Ainakin itse katsoin incit läpi, mutta en ole kauhean hyvä incinlukija joten virheitä voi tulla.

Poissa Campino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1049 : 23.06.10 - klo:11:06 »
Osaisko kukaan suositella tummemmaksi värjätylle tukalle hyvää silikonitonta hoitoainetta,  mielellään uv-suojalla?