Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638017 kertaa)

Poissa Maria

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #1080 : 31.08.10 - klo:08:17 »

Minulla sattui Joicon rakennuspaikkaus loppumaan ja tiedustelisin,että korjaako Tigin O&H kuinka paljon?Sitä minulla on ja nyt ei varaa ostaa heti uutta rakennepaikkaavaa/ viitsi tilata sitä halvempaa kehuttua netistä kun haluisin samalla kertaa tilata muutakin! Muutenkin vinkkejä otetaan vastaan,millä voisi saada hiukset rakennepaikattua kunnes saa taas hommattua uusia!Saako marketista mitään joka tehoisi edes hiukan?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1081 : 31.08.10 - klo:09:26 »
Saako marketista mitään, joka tehoisi edes hiukan?

Kookoskerma on luonnon oma rekku, myös hampunsiemenöljy toimii hyvin rekkuna. Kookoskermaa saa ihan marketeista, hampunsiemenöljyä joutuu ehkä jahtaamaan vähän. Kookoskerma on edullista ja yhdestä pienestä purkista saa monta käsittelyä, kun taas hampunsiemenöljy on kalliimpaa ja se menee huonoksi todella nopeasti.

Mill Creekin rekku on aivan ehdoton: todella halpa ja toimiva, ja hakkaa kalliimpien kampaamosarjojen rekut mielestäni mennen tullen.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1082 : 31.08.10 - klo:11:40 »
^
Onko hampunsiemenöljy tosiaan rakennepaikkaava? Jotenkin olen saanut kuvan että öljyt olisivat enneminkin tehokkaasti kosteuttavia ja proteiinipitoiset sitten rakennepaikkaavia. Hampunsiemenöljyssähän ei proteiinia ole, eikä kyllä muissakaan öljyissä (käsittääkseni).
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1083 : 06.09.10 - klo:10:11 »
Kamalan pitkä selostus, toivottavasti edes suht selkeä.
Viimeisen puolen vuoden sisään decolteni meni huonoon kuntoon, pieniä finnin tapaisia näppyjä tuli vähitellen lisää ja lisää, sekä ihoon tuli katkenneiden pintaverisuonten näköisiä kohtia. Yritin hoitaa ihoa rasvaamalla ja pesemällä aina kasvojen pesun yhteydessä, rasvaamalla ilman pesua jne. mutta mikään ei tuntunut auttavan. Tänään huomasin että KAIKKI nämä oireet ovat kadonneet alle viikossa  :o. Minulla loppui vihdoin Tigin DB sh, jota olin kuluttanut loppuun tässä lähes ainoana sh:nani tämän viimeisen puoli vuotta. Vaikka tiesin, että päänahkani kuivaa näin voimakkaasta shampoosta, olen herkkä hajusteille ( aivastelin aina 30 min suihkun jälkeen) ja kiharanikin loiventuivat kun hiuksista tuli tahmaisen oloiset, niin silti en osannut yhdistää tätä iho-ongelmiin...  ;D Jopa kasvojeni epäpuhtaudet ovat vähentyneet huomattavasti! Kasvoni eivät muutenkaan kestä silikonia kun tukkeutuvat heti, joten kai jo pelkkä shampoo voi vaikuttaa... Olen muutenkin pohtinut tässä hieman luonnollisempiin tuotteisiin siirtymistä, esim. Mop c-system hydrating:illa pesu on tuon Tigin jälkeen suoraan taivaasta, en aivastele, iho on täydellisessä kunnossa ja hiukset ihanan kiharat jälleen. Tigin pakko käyttö liittyi lähinnä pullovarastoni tyhjentymiseen, nyt kaikki vanhat on vihdoin käytetty ja uusia olen hankkinut vain Mop:n c-system hydrating sh:n ja ha:n. Olisin kiinnostunut myös shampoo paloista, yritin lueskella ketjua, mutta en oikein tiedä mistä kannattaisi alottaa...

Olen pohtinut täydentäväni tyhjät kaappini seuraavilla:

Nexxus: keraphix, humectress, luxxtress ja therappe
Joico: silk result sh ja ha, IHT ja K-pak sh
Lanza: hair repair leave-inprotector ja kukuinut ha
Redgen: hair cleansing creme ja velvet whip
Giovanni Direct leave-in weightless moisture conditioner

Onko listassa joku tuote, joka kannattaisi ehdottomasti jättää pois? Ehdotuksia korjaavaksi? Kaikki vinkit otan ilomielin vastaan. Omat hiukseni ovat siis luonnonkiharat, oman väriset, mutta latvat joskus aikoja sitten vaalennettu. Kaipaavat lähinnä kosteutusta.
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo:10:13 kirjoittanut Sassy »
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1084 : 06.09.10 - klo:12:25 »
^ Jos olet kiinnostunut luonnonmukaisemmista tuotteista, niin montaakaan edellä mainitsemistasi tuotteista ei voi kyllä sellaisiksi sanoa. Pelkistä luomutuotteista voit kyllä rakentaa oikein mainion tuotearsenaalin myös. Tässä muutamia hyväksi havaittuja tuotteita lempikaupastani iHerbistä ;D

- Everyday Shean hajusteeton pesuneste: sopii hiustenpesuun, on kosteuttava, eikä ärsytä herkkää nenää tai päänahkaa

- Earth Science hajusteeton hoitis: aika kevyt, mutta erilaisilla öljyillä tästä saa oikein mainion hoitiksen, joka ei ärsytä päänahkaa

- Mill Creekin rekku: hakkaa L'anzan ja Joicon rekun hinnallaan ja koostumuksellaan

- Alba Botanican pikahoitis: todella hyvä pikahoitis

- Aubrey Organics Honeysuckle & Rose Conditioner: todella paksu hoitis muhituksiin

- Nature's Gate Aloe Vera -hoitis: monen suosikkihoitismerkki iHerbistä

Latvasuojaksi voit jaksaessasi valmistaa Fox's Shea Butter -sekoitusta ja mainitsemasi Giovannin jätettävä on oikein mainio ja kosteuttava.

Edit: virhe pois.
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo:14:25 kirjoittanut ellen »

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1085 : 06.09.10 - klo:19:20 »
Heh, ajattelin jotenkin automaattisesti mainitsemani merkit hellävaraisemmiksi kun ovat olleet niin foorumilaisten suosiossa   ::). Voi silti olla että itseni kohdalla luonnonmukaisempi hoito ehkä olisi se toimivampi vaihtoehto. Täytyy todellakin kokeilla kun hinnatkin olivat noin mukavia verrattuna tuotteisiin, joita olin itse pohtinut. Kiitos paljon, täytyykin laittaa tilaus menemään, toivottavasti nyt olen oikealla suunnalla hoidon suhteen.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1086 : 07.09.10 - klo:12:40 »
^
Musta ainakin on tuntunut siltä että yläselän ja dekolteen ihon kunto on parantunut luonnonmukaisempien tuotteiden myötä. :)
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #1087 : 07.09.10 - klo:18:15 »
Kiitos ellenille hyvästä tuotelistasta!
Pitäisi tilata talveksi Urtekramien lisäksi jotain tuhdimpia hoitotuotteita mielellään luomuna ja tuossa olikin hyviä ehdotuksia  :)

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1088 : 07.09.10 - klo:20:59 »
Edellisiin viesteihin viitaten, kannattaa tutustua Mill Creekin rekun lisäksi myös Mill Creekin Jojoba-hoitoaineeseen! Hehkutinkin sitä jo tuonne Luonnonmukaisten hiustuotteiden käyttäjäkokemukset -ketjuun, mutta toisto tuskin haittaa :)
1b M ii

Poissa tiikeri

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1089 : 08.09.10 - klo:08:10 »
^ Mistähän näitä hehkutettuja Mill Creekin hoitoaineita kannattaisi tilata? Saako suomesta mistään? Entä onko joku testannut sarjan shamppoita. Alkoi kovasti kiinnostamaan:)
Olkamittainen hennattu paksu, kuivahko ja taipuisa tukka. Kasvatus käynnissä.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1090 : 08.09.10 - klo:08:36 »
^ ellenillä olikin jo tuolla edellisellä sivulla linkki iherb.comiin, sieltä siis. :)
1c F ii

Merelda

• Vieras
Luonnonkiharan tukan pelastajat?
« Vastaus #1091 : 16.09.10 - klo:11:17 »
Tervehdys kaikille
Olen uusi täällä ja tarvitsisin hiukan apua. Selailin hiustenhoito osiota mutta silmääni ei osunut oikeaa topiccia...en tiedä oisko pitänyt" ottaa silmä käteen" ja katsoa tarkemmin  ::)

Anyway, koska elän opiskelija budjetilla niin ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia millä tuotteilla/ miten saisin luonnonkiharan tukan taas terveempään kuntoon. En viitsisi tuhlata hirveästi rahaa siihen, että juoksen kaupoissa ostelemassa milloin mitäkin hiustenhoito tuotteita jotka ei sitten toimi ollenkaan.

Shampoona on käytössä vain luonnonkosmetiikkaa joka ei ärsytä päänahkaa, joten oikeestaan hakusessa ois hyvä hoitoaine, hyvä tehis ja hyvä hiuksiin jätettävä hoitoaine. Ostin kampamosta Dermasydin kuumuudelta suojaamavan muotoilu tuotteen"Frizz free straightenin spray" joka ei kyllä mun mielestä ole kovin kummonen ollut. Joten jos joku tietää paremman tuotteen tuolta kuumuudelta suojaamiseen, niin ottaisin mielelläni ehdotuksia vastaan.

Koska olen migreenipotilas, en voi käyttää kovin "pahalle" tuoksuvia tuotteita. Seurauksena on migreenikohtaus. Tuotteet voivat tuoksua mutta eivät missään nimessä voimakkaasti.

Tässä vielä kuontaloni:
-  Luonnonkiharat hiukset
-  Hius on laadultaan ohutta mutta hiuksia on paljon
-  Kuiva huokoinen hiuslaatu (ollut kyllä paremmassa kunnossa)
-  Hiukset ovat pitkät, yltävät lapaluille saakka

Takana kestovärjäyksiä josta nyt luovun kookonaan. Tällä viikolla 2 vaalennuspesua tehty jonka tarkoituksena oli purkaa 3kk sitten epäonnistunut värjäys, jonka tulos oli liian tumma->  jatkossa käytössä tulee olemaan vain kestosävytteet tai suoravärejä. Olen lopen kyllästynyt noihi kestoväreihin jotka tuntuvat aina "jämähtävät" hiuksiini.

Kiitos mikäli joku jaksaa jeesata opiskelijaa tukkahädässä  :D

Yhdistin viestisi tänne tuotesuosituksia-ketjuun. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo:19:12 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa Horros

• Tukkaguru
Vs: Luonnonkiharan tukan pelastajat?
« Vastaus #1092 : 16.09.10 - klo:13:51 »
Meillähän taitaa olla aika samankaltaiset hiukset ainakin tuon kuvauksesi perusteella. Minulle on hyvin sopineet Tigin tuotteet, mutta ne saattavat olla ärtsyn hajuisia toisinaan ja opiskelijabudjettiasiakin on vähän niin ja näin.

Olen hehkuttanut tätä varmaan joka ketjussa, mutta Tigin Let it be-jätettävä on toiminut todella hyvin täällä, vähentää huomattavasti sotkuisuutta ja takkuuntumista. Tuoksukaan ei ole Tigiksi kovin voimakas ja tuntuu lähinnä kädessä, hiuksiin tuoksu häviää aika tehokkaasti.

Parhaimmillaan melko edullinen hiustenhoitokeino on erilaiset öljyt, kaverini kehui rypsiöljyn sopivan hänen hiuksilleen hyvin, itselläni ei ole siitä kokemusta mutta karvastooni kookosöljy ei ainakaan sovi. Hiustenhoito-puolella on öljyistä enemmän keskustelua.

Toivottavasti oli jotain apua!  :ts
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Merelda

• Vieras
« Vastaus #1093 : 16.09.10 - klo:15:32 »
Oho  :o ;D

Tais juu epähuomiossa mennä väärälle puolelle tämä kysymys. Anteeksi siitä  ::)

Kiitos vastauksestasi. Kuinkahan paljon tuo Tigin tuote oikein maksaa?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1094 : 16.09.10 - klo:16:40 »
^ Aloituksesi sopisi paremmin jo olemassa olevaan Tuotesuosituksia-ketjuun, toivottavasti modet siirtävät aloituksesi ja vastaukseni ketjun jatkoksi.

Tässä kasa vinkkejä (pitkien) hiusten hyvän kunnon saavuttamiseen ja ylläpitämiseen sekä hajusteettomien sekä miedosti hajustettujen tuotteiden suosituksia:

- föönauksen, suoristamisen ja kihartamisen minimoiminen, hiusten tupeerauskin vaurioittaa hiuksia
- muotoilutuotteiden käytön vähentäminen minimiin
- hapetteellisten värien käytön lopettaminen ja korvaaminen suoraväreillä tai luonnonmukaisilla väreillä, kuten hennalla
- CWC-pesu: paljon halpaa hoitista tai öljyä ennen sampoopesua kuiviin hiuksiin, niin latvat eivät kuivu
- öljyt ja voit hoitissekoituksissa ja jätettävinä: karite- ja kaakaovoi, jojoba- ja avokadoöljy nyt muutamia mainitakseni
- glyseriinin lisääminen hoitiksiin
- sulfaatiton sampoo, jolla pestään vain päänahka ja hiusten juuret, ei koko hiusten pituutta
- kosteuttavien hoitoaineiden ja tehohoitoaineiden muhittaminen puolesta tunnista eteenpäin: hoitis hiuksiin sampoopesun jälkeen, hiusten ja hoitiksen päälle muovikalvo (elmukelmu, suihkumyssy, hevipussi, yms.) ja sen päälle pipo tai pyyheturbaani pitämään lämpöä yllä
- tehokas jätettävä joka pesun jälkeen hiuksiin
- yökampauksen käyttäminen nukkuessa: hiukset päälaelle ponnarille, letille tai nutturalle
- suojaavien kampausten käyttö: hiukset nutturalle tai letille ja latvat piiloon
- hiusystävällisten kiinnikkeiden käyttö: mm. nutturapuikot, nutturahaarukat, Flexi8:t
- hiusten harjaaminen vain kuivana
- hyvä luonnonharja
- tehokas selvitysharja, esim. Tangle Teazer, joka ei vaurioita hiuksia
- hiusten suojaaminen kesällä auringolta luonnonöljyillä tai -voilla sekä erilaisilla päähineillä

* sulfaatittomia, hellävaraisia, hajusteettomia ja kosteuttavia sampoita
- Everyday Shea Moisturizing Body Wash Unscented, kokonaan hajusteeton
- Urtekram No Perfume Baby Shampoo, kokonaan hajusteeton

* kosteuttavia hoitiksia
- Earth Science Fragrance Free Conditioner, kokonaan hajusteeton
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer, todella mieto tuoksu
- Giovanni Smooth as Silk Deep Moisture Conditioner, todella mieto tuoksu
- Urtekram No Perfume Conditioner, kokonaan hajusteeton

* hyviä rakennepaikkaavia hoitiksia
- Giovanni Nutrafix Hair Conditioner, todella mieto tuoksu

* hyviä jätettäviä
- Giovanni Direct Leave-In Weightless Moisture Conditioner, todella mieto tuoksu
- erilaiset luonnonöljyt ja -voit

Hyvän lämpösuojan voit saada aikaan ihan pelkällä öljyllä tai voilla, eivät ainakaan tuoksut haittaa käyttöä, jos käytät miedon tuoksuisia öljyjä/voita.