Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638019 kertaa)

Alli

• Vieras
Vs: Luonnonkiharan tukan pelastajat?
« Vastaus #1095 : 16.09.10 - klo:17:39 »
Anyway, koska elän opiskelija budjetilla niin ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia millä tuotteilla/ miten saisin luonnonkiharan tukan taas terveempään kuntoon.

Tigin Foxy Curls sarja on ihan ykkönen permanentatulle/ luonnonkiharalle hiukselle!! Tuoksu on voimakas ja karkkimainen mutta saa hiuksen kihartumaan kauniisti ja kestävästi. Hintaa en nyt muista mutta google on ystävämme tässäkin asiassa.
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo:19:11 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
Vs: Luonnonkiharan tukan pelastajat?
« Vastaus #1096 : 16.09.10 - klo:21:43 »
Anyway, koska elän opiskelija budjetilla niin ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia millä tuotteilla/ miten saisin luonnonkiharan tukan taas terveempään kuntoon.

Tässä eräs itse tehtävä jätettävä hoitosekoitus, josta pystyy tekemään halutessaan melko tuoksuttoman. Kansainvälisen The Long Hair Communityn kiharahiuksiset jäsenet ovat kehuneet tätä ainetta paljon:

Karitevoi-hoitovoide (Fox’s Shea Butter Conditioning Cream)

2 osaa käsittelemätöntä karitevoita
1 osa kookosöljyä (tai muuta öljyä, jos hiuksesi eivät pidä kookoksesta)
2 osaa hoitoainetta

Sulata karitevoi varovasti mikrossa tai vesihauteessa. Lisää sulaneeseen karitevoihin kookosöljy (tai muu öljy, esim. oliiviöljy). Sekoita tasaiseksi. Lisää lopuksi hoitoaine ja sekoita taas hyvin.

Voit huomata, että seoksesta on vaikea saada tasaista hoitoaineen lisäämisen jälkeen. Siihen auttaa se, että käytät seosta muutaman kerran lyhyesti pakastimessa ja sekoitat hyvin pakastinkäyntien välissä.

Valmis hoitovoide on varsinkin kookosöljyä käytettäessä huoneenlämmössä jähmeää. Se sulaa kyllä kämmenien välissä.

Jos hoitoaineeksi valitaan hajustamaton versio (esim. LV:n kosteuttavan hoitoaine), seos on lähes tuoksuton.

--

Tässä toinenkin kosteuttamista auttava hoito, joka sekoitetaan itse. Tätä käytetään hiusten pesua edeltävänä hoitona.

SMT (Snowymoon's Moisture Treatment)

4 osaa hoitoainetta
1 osa hunajaa
1 osa aloevera-geeliä

Sekoita kaikki aineet keskenään ja lämmitä seosta mikrossa muutaman sekunnin ajan. Levitä se märkiin tai kuiviin hiuksiin, erityisesti latvoihin. Peitä hiukset suihkumyssyllä / kaupan hedelmäpussilla / muovikelmulla tms. ja anna aineen vaikuttaa niin kauan kuin vain viitsit (30 minuutista yön yli). Huuhtele pois, älä pese shampoolla.

Mahdollisimman puhdas aloevera-geeli (esim. 99,7 %) on suositeltavinta. Sellaista löytyy ainakin Verkkoapteekista.  

--

Entä oletko kokeillutCO-pesua eli pestä hiukset pelkästään hoitoaineella? Siitä löytyy tietoa toisaalta tästä samasta Hiustenhoito-osiosta. Sekin voi auttaa kiharahiuksista, jonka ongelmana on hiusten kuivuus.

Harjaamisesta vielä: sen mielekkyys riippuu hiusten kiharuuden asteesta. Hyvin kiharista hiuksista tulee harjaamalla kuivan näköinen valtava pallo ja kiharat hajoavat epämääräiseksi hässäkäksi. Harvapiikkinen kampa tai pelkkä sormilla kampaaminen toimivat silloin paremmin. Vähemmän kiharat hiukset eivät ehkä pane harjaamista niin pahakseen.
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo:19:11 kirjoittanut Hunajapupu »
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa Mena

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #1097 : 18.09.10 - klo:12:17 »
Mä tarttisin jonkun tosi pesevän shampoon marketista. Sellaisen joka ei kuitenkaan takuta, koska shampoon jälkeen levitän hennat niin pitäisi saada jakaukset tehtyä piikkikammalla. VO5 syväputsari mulla oli mutta se loppui ja sille etsin nyt korvaajaa. Ei tarvi olla ihan syväputsari mutta todella pesevä, että hennat tarttuu. :) Idiksiä? Siitä on niin tuhat vuotta kun olen viimeksi joutunut ostamaan tollasta (varmaan kertoo jo sekin että eihän tota VO5 enää ole valmistettu aikoihin....).

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1098 : 18.09.10 - klo:13:21 »
^Herbinan syväpuhdistava shampoo? Saa ainakin marketista eikä maksa paljoa ja ilmeisesti putsaa hyvin sen perusteella mitä olen täältä lukenut, itse en ole vielä ehtinyt kokeilla.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1099 : 18.09.10 - klo:14:00 »
Juu tuokin kävi kyllä mielessä, mutta pelottaa sen takkupallomaine.  :-\ Kun ei ole tarkoitus laittaa hoitoainetta perään. Ei ole pakko olla syväpuhdistava, riittää kova pesuteho muuten vaan.

|Piija

• Vieras
« Vastaus #1100 : 18.09.10 - klo:14:05 »
^ Herbina tosiaan syväpuhdistaa eli sen jälkeen hiukset ovat takkumaiset, tämä toki riippuu kuinka annostelee, vaahdottaa ja antaa vaikuttaa. Itse kun hennailin niin sain laitettua ihan hyvin herbinan jälkeen hennat päälle, kunhan annostelin oikean määrän, enkä vaahdottanut/antanut vaikuttaa kovin hirveästi. Ei tullut takkupalloa. Useammat XZ:n shampoot ovat aika peseviä lisäksi rasvaisten hiusten shampoot yleensä ovat "paremmin" peseviä.
« Viimeksi muokattu: 18.09.10 - klo:14:07 kirjoittanut |Piija »

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #1101 : 18.09.10 - klo:14:41 »
Minäkin käytän tuota Herbinaa ennen hennoja, ja saan tehtyä vielä jakaukset. Toki hiukset on sitten vähän takussa, muttei niin pahasti että siitä olisi ongelmaa.
So it goes.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1102 : 18.09.10 - klo:15:06 »
Tulisiko kenellekään mieleen syväputsaria joka olisi silikoniton, hajusteeton ja mieluiten vielä sulfaatiton? Olisi myös hyvä, jos tuote poistaisi muotoilutuotteiden jäämien lisäksi myös mineraaleja... Onko tässä liikaa vaatimuksia  ;D?
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #1103 : 18.09.10 - klo:15:34 »
^ http://www.iherb.com/Avalon-Organics-Lemon-Clarifying-Shampoo-with-Shea-Butter-11-fl-oz/4425?at=0

Tuo voisi olla suunnilleen sitä mitä haet, itse pidän tästä suuresti. Putsaa mainiosti, tuoksu on hyvin kevyt ja sitruunainen, siis aidosta sitruunasta peräisin, ei mikään esanssi. Tuoksu ei jä hiuksiin. Edullinenkin on.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1104 : 20.09.10 - klo:14:42 »
Kiitti tytsyt, ehkä mäkin sitten ostan tuon Herbinan jos kerran hennailu tyveen pitäis ainakin jollain todennäköisyydellä onnistua.  :D

Poissa bree hodge

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1105 : 27.09.10 - klo:12:13 »
Nyt tarvitaan viisautta ja asiantuntemusta oi tukkatietäjät. Sain mieheltä 100e lahjakortin  Hair Storeen. Eihän siinä mitään, mutta kun olen siirtynyt hennailuun, kasvatan ja leikkaan itse tarvittaessa :-[ Lisäksi pesen eko-shamppoopalalla ja tykkään XZ- sarjasta. Muotoilutuotteita en käytä. Kammoan silikoonia yms. Lahjakortti pitäis vielä käyttää kerralla. Mitä ihmettä ostan kyseisestä putiikista? Jos menen sinne norkoilemaan hyllyjen väliin ilman etukäteistietoa, menee monta tuntia ja myyjien tietämys vaihtelee. ( tais olla vinkki ukolta, että tee nyt ihmeessä jotain tolle ite kynitylle reuhkalle ;D)
kasvatan tukkaa ja lapsiani..

Poissa Henrietta

• Hiushörhö
  • My circus, My monkeys
« Vastaus #1106 : 27.09.10 - klo:13:16 »
^ No voihan. Myy se ;D siis ei mulle vaan jollekkin joka tarvii ja osta sit sillä rahalla jotain kivaa itselles.
1b Fii

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #1107 : 27.09.10 - klo:13:17 »
^^ Kyllähän siellä myydään kaikenlaisia harjoja, laitteita sun muitakin. Entäs jos kävisit seuraavan kerran tasaamassa latvat siellä? Luulisin, että saat kuitenkin vähintään yhtä hyvän lopputuloksen ja sanot vaan tiukasti, että minkä verran leikataan. Jos et keksi muuta, niin osta sieltä joululahjoja!  :)
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #1108 : 27.09.10 - klo:20:49 »
Tai sitten voit mennä vänkäämään, että haluat käyttää sen lahjakortin kosmetologille tai spa-puolella... Sama firma kuitenkin kyseessä.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa bree hodge

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1109 : 28.09.10 - klo:13:15 »
kiitokset vastauksista.Pitääpä harkita tota kosmetologi hommaa..niin ja tosiaan joulukin tulee. Ja itellä tuli mieleen jos ostas lisäke raitoja tai muuta paksunnosta kuontaloonsa..
kasvatan tukkaa ja lapsiani..