Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638505 kertaa)

Merelda

• Vieras
Vs: Luonnonkiharan tukan pelastajat?
« Vastaus #1110 : 05.10.10 - klo:13:26 »
Anyway, koska elän opiskelija budjetilla niin ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia millä tuotteilla/ miten saisin luonnonkiharan tukan taas terveempään kuntoon.

Tässä eräs itse tehtävä jätettävä hoitosekoitus, josta pystyy tekemään halutessaan melko tuoksuttoman. Kansainvälisen The Long Hair Communityn kiharahiuksiset jäsenet ovat kehuneet tätä ainetta paljon:

Karitevoi-hoitovoide (Fox’s Shea Butter Conditioning Cream)

2 osaa käsittelemätöntä karitevoita
1 osa kookosöljyä (tai muuta öljyä, jos hiuksesi eivät pidä kookoksesta)
2 osaa hoitoainetta

Sulata karitevoi varovasti mikrossa tai vesihauteessa. Lisää sulaneeseen karitevoihin kookosöljy (tai muu öljy, esim. oliiviöljy). Sekoita tasaiseksi. Lisää lopuksi hoitoaine ja sekoita taas hyvin.

Voit huomata, että seoksesta on vaikea saada tasaista hoitoaineen lisäämisen jälkeen. Siihen auttaa se, että käytät seosta muutaman kerran lyhyesti pakastimessa ja sekoitat hyvin pakastinkäyntien välissä.

Valmis hoitovoide on varsinkin kookosöljyä käytettäessä huoneenlämmössä jähmeää. Se sulaa kyllä kämmenien välissä.

Jos hoitoaineeksi valitaan hajustamaton versio (esim. LV:n kosteuttavan hoitoaine), seos on lähes tuoksuton.

--

Tässä toinenkin kosteuttamista auttava hoito, joka sekoitetaan itse. Tätä käytetään hiusten pesua edeltävänä hoitona.

SMT (Snowymoon's Moisture Treatment)

4 osaa hoitoainetta
1 osa hunajaa
1 osa aloevera-geeliä

Sekoita kaikki aineet keskenään ja lämmitä seosta mikrossa muutaman sekunnin ajan. Levitä se märkiin tai kuiviin hiuksiin, erityisesti latvoihin. Peitä hiukset suihkumyssyllä / kaupan hedelmäpussilla / muovikelmulla tms. ja anna aineen vaikuttaa niin kauan kuin vain viitsit (30 minuutista yön yli). Huuhtele pois, älä pese shampoolla.

Mahdollisimman puhdas aloevera-geeli (esim. 99,7 %) on suositeltavinta. Sellaista löytyy ainakin Verkkoapteekista.  

--

Entä oletko kokeillutCO-pesua eli pestä hiukset pelkästään hoitoaineella? Siitä löytyy tietoa toisaalta tästä samasta Hiustenhoito-osiosta. Sekin voi auttaa kiharahiuksista, jonka ongelmana on hiusten kuivuus.

Harjaamisesta vielä: sen mielekkyys riippuu hiusten kiharuuden asteesta. Hyvin kiharista hiuksista tulee harjaamalla kuivan näköinen valtava pallo ja kiharat hajoavat epämääräiseksi hässäkäksi. Harvapiikkinen kampa tai pelkkä sormilla kampaaminen toimivat silloin paremmin. Vähemmän kiharat hiukset eivät ehkä pane harjaamista niin pahakseen.

Kiitos hyvistä vinkeistä, ainut ongelma tässä nyt onkin sitten että tarttis alkaa metsästämään noita tuotteita jostakin. Karitevoista mulla ei ole tietoakaan,et mistä sellaista saisin käsiini.
CO-pesua en ole koskaan kokeillut. Silikonit ja sulfaatit saavat päänahkani ärtymään ja olenkin siirtynyt käyttämään luomushampoita jotka ovat helpottaneet hiustenpesua jonkin verran.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #1111 : 05.10.10 - klo:18:26 »
^ Karitevoita, kookosöljyä ja aloe veraa saa mm. iHerbistä. Karitevoita ja kookosöljyä löytyy Pienestä Tuoksukaupasta, joka on valitettavasti tällä hetkellä kiinni, mutta englantilaisesta Fresholista löytyy karitevoita myös.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #1112 : 13.10.10 - klo:07:58 »
Tarvitsisin tuotesuosituksia marketista saatavasta naamiosta.. Hiukset on suht käsittelemättömät, jotain vanhaa raitaa löytyy. En karttele silikonia sen erityisemmin, mutta mielellään skippaan amon kun se jättää niin raskaaksi.. Ongelma on lähinnä takkuuntuvat ja katkeilevat latvat, jotka odottavat leikkaamistaan.. Vaan siihen asti tarvitsisin jotain droppia mikä ''parantaisi'' hiusten käsiteltävyyttä väliaikaisesti. Any ideas?

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #1113 : 14.10.10 - klo:23:17 »
Olen nyt aivan superkyllästynyt tähän takkukasaan. Eli minulla on pitkähköt, vaaleat hiukset (on käsitelty, mutta ihan ok kuntoiset, mitä nyt latvat kuivemmat) jotka ovat niin takkuiset että en kestä... En siis puhu mistään muutamasta solmusta vaan ihan rastoista ja takkukasoista.

Nyt käytössä monia eri hoitoaineita mutta mikään ei toimi. Pesun jälkeen laitan hiuksiini Kerastasen chroma riche fluidia - se nyt auttaa hieman, mutta ei tarpeeksi. Olen käyttänyt todella monia eri tuotteita, mutta mikään ei tunnu pitävän hiuksiani selvempänä, pesun ja harjauksen jälkeen 30min niin ei mene enää sormet läpi.

Suosituksia mikä on selvittävin tuote ikinä?

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #1114 : 14.10.10 - klo:23:22 »
^ Auttaisko Lushin R&B? On siis todella kuin voita, mutta mä sain sunnuntaiaamuna tyynyllä huovutetut takkukasat sillä siloiteltua. :) Välillä kun tuntuu, että on tullut pyörittyä sängyssä enemmänkin ja hiukset ovat takussa, olen selvitellyt ensin XZ- tai Herbina-suihkeella, perään suihkutellut vielä Oliivi-suihketta, levitellyt Giovannin jätettävää ja lopuksi vielä pirskautellut jotain vähän silikonista suihketta perään ja sitten vielä latvasuoja. :)
1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #1115 : 14.10.10 - klo:23:29 »
^ Onko tuo sitten liian rasvaista? Hiuslaatuni on kuitenkin melko pehmeä, joskin sitä on paljon.

Etsin ehkä enemmän tuotetta joka pitäisi hiukseni selvinä, en varsinaisesti selvittävää. Jotain silkkitippaa, hoitoainetta mitävaan...?

Poissa imaria

• HAIRahtanut
« Vastaus #1116 : 14.10.10 - klo:23:34 »
No, se voi kyllä sitten olla... Hmm. Se on kyllä koostumukseltaan kuin voita. Jos mä joskus tilaan kokonaisen purkin sitä, niin lupaan pyhästi lähettää sulle siitä näytepurkin!  ;D Mutta tosiaan, jos hiuksesi ovat kovin pehmeät, niin se saattaa kyllä lähmätä ne. :\

1cMiii / vaaleat / tavoittelevat olkapäitä

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1117 : 14.10.10 - klo:23:37 »
^^Miten olisi öljy? Lorautat tukkaasi oliivi/avokado/mitätahansa öljyä, kosteuttaa hyvin ja luulisi hiukan auttavan takkuuntumiseen :) Ainakin selvittelyyn jos ei muuhun.
Yleisesti varmaan kannattaisi juurikin silikonisiin jätettäviin satsata.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1118 : 16.10.10 - klo:08:00 »
Selvittävin hoitoaine johon mä olen törmännyt: Schwartzkophin Gliss Liquid Silk hoitoaine. Eli sellainen söpö vaaleanpunainen puteli.  :-* Laitan tota usein (paitsi nyt on loppu, pitäis taas ostaa lisää) varsinaisen hoitoaineen jälkeen pidennyksiin ja omaankin latvaan noin 1min ajaksi ja huuhdon pois. Jätettäväksi paras selvittävyyden kannalta on ollut XZ muumisuihke ja Bonacuren latvasuoja. Nyt mulla on Giovannin jätettävä hoitoaine (voidemainen) ja se ajaa lähes saman asian kuin XZ+BC, vähän vain kaipaisi latvat BC:n latvasuojaa ja se onkin ostoslistalla seuraavaksi. :) Mä olen todennut että kun käyttää oikeasti hyviä hoitoaineita ja kuorruttaa sen jälkeen silikonilla niin pysyy kunnossa ja sileänä. Mulla ainakin silikonipommit on ainoa keino millä saa pidettyä hiukset selvinä.

Tehohoitoainemuhittelut auttaa myös tuohon takkuuntumiseen, mulla menee tosi takkuun luonnonkikkura hius jos on päässyt liian kuivaksi latvat (just toissapäivänä avasin rastatakkua missä oli pidennystä ja omaa latvaa sekaisin). Tämänhetkinen lemppari on Avonin Välimeren oliiviöljytehohoitoaine. Tuo onkin enää ainoa tehis jota käytän, kun hennailen ja laitan hennan sekaan avokado/manteliöljyä niin saa hiukset öljyhoidon siinä samalla.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1119 : 16.10.10 - klo:09:48 »
Silikonipommeista puheen ollen, kokeilin mielenkiinnosta lehden välissä tulleen näytteen verran Tresemmén värjättyjen hiusten hoitoainetta ja oli kyllä selvittävin hoitoaine mitä olen pitkään aikaan kokeillut. Hiuksista ei kuitenkaan tullut ollenkaan lähmäiset ainakaan parin koepesun perusteella.
1c F ii

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1120 : 16.10.10 - klo:10:02 »
^^ Minulla on ihan erilainen hiuslaatu eli suora ja lasimainen, mutta Gliss Liquid Silk on myös lempparini aina, kun tarvitsee silikonista pikahoitoa esimerkiksi muhittelun jälkeen!  :) Jättää hiukset minulla nimensä veroisesti silkkisiksi ja pehmeiksi. Lätsäyttänyt ei ole kertaakaan. Yleensä jos petyn johonkin hoitsikkaan niin ajattelen, että kelpaa ainakin pikahoitiksena ja nytkin on esimerkiksi useampi Tigi (mm. Fashionista, BG ja Walking on Sunshine) siinä tarkoituksessa, mutta mikään ei vaan toimi yhtä hyvä kuin Liquid Silk.  :l
1bMii, vaalennettu.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1121 : 16.10.10 - klo:11:27 »
Joo, kyllä se niin on että pitkätukkaiselle noi silikonit on ihan must. Oma suosikkini on Pantene. Pitääkin kokeilla tuota Liquid Silkiä!

Poissa tuutikuu

• Hiushörhö
« Vastaus #1122 : 16.10.10 - klo:18:21 »
Nyt on pakko kommentoida tähän Liquid Silk keskusteluun, kun naureskelin ystävälleni joka hehkutti tuota kyseistä hoitoainetta - hänelläkin on pidennyshius ja en todellakaan voinut uskoa, että jokin markettituote voisi oikeasti olla niin "päräyttävä" kokemus. Täytyypä testata ja ehkä ottaa sanani takaisin :D
« Viimeksi muokattu: 16.10.10 - klo:18:22 kirjoittanut tuutikuu »

domino

• Vieras
« Vastaus #1123 : 23.11.10 - klo:20:56 »
Mulla on itku puserossa, kun The Body Shop meni uudistaan hiustenhoitotuotteensa  :-\ Tykkäsin mustikkasarjasta, ja erityisesti ilman sitä selvityssuihketta (Bilberry Colour Protect Detangler) en voi elää! Nykyisin siin on muistaakseni INCI:n kakkosena Alcohol Denat.

Teki hiukseni hurjan pehmeiksi  <3 Kokeillu oon mm. BC Moisture Kick -suihketta (kuraa), PM Awapuhi Moisture Mist -suihketta (kuraa), Elivon kosteuttavaa hoitonestettä (kuraa). Kaikki äsken mainitut korputtaa mun tukan, alcohol denatia sisältävät suihkeet oon kiertäny kaukaa. Tässä ihanaisen mustikkasuihkeen INCI:

Aqua, Glycerin, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Parfum, Cetrimonium Chloride, Phenoxyethanol, Dimethicone Copolyol, Panthenol, Propylene Glycol, Benzyl Alcohol, Vaccinium myrtillus, Polyquaternium-57, Butylene Glycol, Wheat Amino Acids, Sodium Chloride, Hydrolyzed Oats, Helianthus annuus, PEG-8 Ricinoleate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Aminomethyl Propanol, Anthemis nobilis, Benzoic Acid, Potassium Sorbate, Methylparaben, Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben.

Osaisiko joku ihana suositella mulle vastaavaa? Lisättäköön hiusluokitukseni: 1BM/Ciii

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1124 : 23.11.10 - klo:21:42 »
^ Pitääkö sen ehdottomasti olla silikoniton? Olen nimittäin löytänyt aivan ihanan suihkutettavan jätettävän, mutta siinä on silikonia. Minua se ei haittaa, koska minulla on sen laatuiset hiukset että ne tarvitsevat joko öljyä tai silikoneja että saan takut auki. Tämä suihkutettava saa takut kuin takut auki, hiukset tuntuvat pehmeiltä ja tuoksukin on mieto.
Joicon Daily Care-sarjan suihkutettava jätettävä, oliko Leave-In.

Toinen sitten olisi tuo Moisture Mist, 4R. Silikoniton ja hoitava. Minulla vain ei auta takkujen kanssa. Onhan se ihana suihkittava mutta minulla noi suihkittavat on pelkästään siihen että saan kammattua hiukset. Oikeita hoitotehoja en odota suihkittavalta.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.