Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637943 kertaa)

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #1125 : 23.11.10 - klo:21:48 »
^^
Silikonittomuus ei tainnut nyt olla kriteerinä?

Minulle tuli mieleen Kevin.Murphy Staying.Alive

Inci:
Water (Aqua)(Eau), Hedera Helix (Ivy) Leaf/Stem Extract, Arctium Lappa (Burdock) Root Extract, Nasturtium Officinale Flower/Leaf Extract, Rosa Canina (Rose Hip) Fruit Oil, Cetraria Islandica (Icelandic Moss) Extract, Cetrimonium Chloride (and) Trideceth-12, Polysorbate 60, Hydrolised Silk, Olea Europea (Olive) Leaf Extract, Citrus Grandis (Grapefruit) Seed Extract, Honey Extract (or) Mel, Polysorbate 20, Cocos Nucifera (Coconut) Fruit Extract, Fragrance, Canarium Commune (Elemi) Gum Oil, Piper Nigrum (Pepper) Fruit Oil, Limonene
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt

domino

• Vieras
« Vastaus #1126 : 24.11.10 - klo:21:03 »
^ ja ^^, suurkiitokset teille, Joicon ja Kevin Murphyn suihkeet lähtee testiin seuraavaks - toivotaan parasta  :) Silikonittomuus ei tosiaan ollut kriteerinä, mutta alcohol denat:ia en halauaisi päähäni tunkea, kun se kuivattaa kovin!

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #1127 : 01.12.10 - klo:11:29 »
Olen syksyn mittaan uskaltanut pitää hiuksiani enemmän kiharalla ihan niiden kunnonkin takia, mutta usein illalla hiukset ovat aivan takussa ja jos pidän vaikkapa osaponnaria, sen  päätä myöten menevä osio on yhtenäinen "karvalakki" pahimmillaan. Haluaisin siis jonkun jätettävän, joka pitäisi kiharat takkuuntumatta ja eroteltuina, muttei tee niitä kuitenkaan koviksi tai koppuroiksi. Ei siis mitään muotovaahtoefektiä missään tapauksessa. Olisiko Tigin Foxy curls contour cream hyvä?
Hiukseni ovat siis todella kiharat ja kosteutta vaativat, yksittäinen hius on melko ohut ja karvaston suoristamaton pituus jotakuinkin BSL.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1128 : 01.12.10 - klo:12:24 »
^ Oletko kokeillut Sebastian Potion 9:ä? Kun sitä laittaa kosteisiin hiuksiin ja rutistelee kuivista hiuksista koppurat pois (scrunch out the crunch), niin se antaa mielestäni oikein hyvän kiharuuden hiuksille. Potion 9:ssä on selvästi hienoinen muotoileva ominaisuus, mutta silti se kosteuttaa hiuksia ja pitää ne kurissa.

Sulla on todella ihanat ja tiukat kiharat mitä olen hiuskuvista nähnyt, ihan käy kateeksi. Naturallycurly.comin keskustelupalstalta löytyy varmasti vielä paljon parempiakin tuotevinkkejä, koska sivusto on kiharoiden hiusten hoitoon keskittynyt.

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1129 : 10.12.10 - klo:11:31 »
Osaisittekos auttaa - mulla hakusessa olisi joku nopeatoiminen tehohoito! Tukka on (värillä) vaalennettu, suunnilleen kainalopituudessa. Tukan kunto on suht ok, kuiva muttei katastrofaalinen. Kaipailisin shampoon, pikahoitiksen ja jätettävien rinnalle jotain tehohoitoa, joka toimisi lyhyellä vaikutusajalla. Lyhyt vaikutusaika siksi, että mulla on täällä kotosalla 3,5 kk ikäinen vauva, joka ei malta odotella äidin pitkiä hiustenhoito-operaatioita.  ;) Ja saunakin on remontissa...

Tällä hetkellä käytössä lähinnä Sebastian Penetraitt shampoo ja hoitoaine, Sebastian Potion 9 ja Redken All Soft jätettävät ja 4R Moisture Mist-suihke. Näihin olen kaikkiin tyytyväinen!

Edit. Tarkennuksena hiuslaatu on lasimainen, yksittäinen hius ohutta, ongelmina lähinnä latvojen kuivuminen ja takkuuntuminen. Nyt raskauden ja imetyksen myötä hormonitoiminta on ilmeisesti muuttunut sillä tapaa, että tukka ei kovin nopeasti rasvoitu vaan kestää jopa 4-5 päivän pesuväliä. Tukka siis kaipailee kosteutta ja jämäkkyyttä.
« Viimeksi muokattu: 10.12.10 - klo:11:40 kirjoittanut kerttuli »
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa Frida

• HAIRahtanut
« Vastaus #1130 : 10.12.10 - klo:11:43 »
Horros, mulla on kanssa kiharat (vaikka ei ihan yhtä kiharat kuin sinulla) hiukset ja mulla ei tuo Potion 9 toiminut, minulla se teki hiukset jotenkin tönköiksi ja ylijämäköiksi. Tigin Curls Rock -jätettävä taas toi kiharaa esille, mutta ei hoitanut tarpeeksi. Mulla toimii parhaiten Alba botanican jätettävä voide ja BC:n latvasuoja korvien alapuolisiin hiuksiin levitettynä. Tarvitsen ehdottomasti tuon latvasuojan, koska muuten hiukset menevät takkuun ja toi silottaa pörröä. Yksilöllistä tietenkin, mikä toimii kenelläkin. :)
Kainalopituiset, hennatut hiukset. Punatukka-shampoopala, öljyt ja iHerb<3

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1131 : 10.12.10 - klo:12:52 »
^^
Kerttuli,
minulla ainakin Joicon Intense Hydrator tehoaa aika nopeastikin ;) Eikä se latista ainakaan minun hiuksiani. Miksailen sitä yleensä TBS Banaanihoitoaineeseen ja hiuksista tulee aina hoidetut, pehmeät, jäntevät ja sopivan ilmavat. :)
1bMii  BSL

Poissa Tanya

• Hiushörhö
« Vastaus #1132 : 10.12.10 - klo:21:14 »
Mä suosittelisin kerttulille myös Joicon Intense Hydratoria. Mulla se ainakin toimii tosin hyvin ihan parin minuutinki vaikutusajalla...
1cFii

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1133 : 12.12.10 - klo:23:21 »
Kiitos suosituksista! Pitänee laittaa toi Intense Hydrator tilaukseen.  :)
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1134 : 16.12.10 - klo:17:42 »
Olisiko ehdotuksia mitä hoitavaa shampoota ostaisin mummulleni? Hänellä on karhea, paksu puolipitkä hius. Päänahka on rasvoittuva. Hän ei hoitoaineita pysty käyttämään, joten kaipaisin kosteuttavaa, mutta silti hyvin pesevää shampoota. En tiedä mitä moskia on käyttänyt nyt kun on kamala hilsemäärä päässä. Mop hydrating voisi olla hyvä, mutta olisiko markettituotteissa joku jota kannattaisi kokeilla?

Poissa Fii

• Tukkaguru
  • It's only work if somebody makes you do it!
« Vastaus #1135 : 16.12.10 - klo:18:13 »
Varmaan olisi ensin hyvä saada hilse hoidettua ja siihenhän on tarjolla paljon ihan asiansa ajavia markettituotteita. Mopin hydrating on muistaakseni ihan jees, mutta myös esim Paul Mitchellin Awapuhi shampoo on tosi hellävärainen ja kosteuttaa lisäksi.
hiukset: 2a Fii
"I know that you believe you understand what you think i said, but i'm not sure you realize that what you heard is not what i meant"
-Robert McCloskey

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1136 : 16.12.10 - klo:20:53 »
^^
Laveralla oli jokin ruiskukka-hilseshampoo. Minulla on ollut Rose ja Mango Milkejä ja ne ovat ainakin sen verran hellävaraisia ja kosteuttavia että voisin melkein kuvitella hätätilanteessa jättäväni hoitoaineen pois.  ;D Ja hiukseni ovat BSL-pituiset ja käsitellyt... Laverat putsaavat kuitenkin tyvenkin hyvin.
1bMii  BSL

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #1137 : 17.12.10 - klo:07:24 »
^ja^^Kiitos vinkeistä! Täytyy käydä katsomassa tuota ruiskukkaa, jos löydän sitä nyt ensin.

Poissa nelma

• Tukkaguru
    • Sellaisia päiviä-blogi
« Vastaus #1138 : 20.12.10 - klo:20:26 »
^
Ainiin ja täkäläisiä kauppoja halvemmalla tuota saa mm Feeluniquesta ;)
http://www.feelunique.com/p/Lavera-Hair-Cornflower-Shampoo-Anti-Dandruff-250ml
1bMii  BSL

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
« Vastaus #1139 : 22.12.10 - klo:09:12 »
Tässä ketjussa taas. Tarvitsisin suosituksen shampooseen. Olen tyytyväisenä käyttänyt Mopin Clean ja Hydrating, sekä Urtekramin Nokkonen ja Ruusu shampoota. Joskus syväputsaan Herbinalla. Aiemmin en ole tarvinnutkaan sulfaatillista shampoota siinä mielin mitä nyt tarvitsen, mutta koska hiuksissa on jo pituutta, joudun käyttämään erilaisia öljyjä ja silikonillisia tuotteita, latvasuojia ja pikahoitoja että saan hiukset selväksi.

En ihan aina haluaisi poistaa näitä mömmöjä syväputsarilla vaan haluaisin lievemmän vaihtoehdon siihen rinnalle. Muuten joutuisin syväputsaamaan joka toinen viikko ja mielestäni se on hieman rankkaa näille hiuksille jotka ovat jo kärsineet vaikka mitä.

Olen kokeillut Glissin shampoita ja mielestäni ne eivät oikein ole hyviä. Lanzan proteiinishampoo kutitti hiuspohjaani, XZ-sh on tulleet niin peseväksi nyt kun olen käyttänyt sulfaatittomia. Erisanin sh kuuluu samaan kategoriaan, tuntuu että pesee hiukset päästä. Ja nytkun olen käyttänyt shampoota joka sopii minulle (Mopit) niin huomaan selvän eron siinä, käytänkö sopivaa shampoota vai liian pesevää. Vaikutus hiuksissani on suuri.

Selasin tuota silikonittomat shampoot ketjua ja kiinnostuin LV.n sh ja Herbinan Marja-sh. Osaisiko joku kertoa onko näiden välillä suurta eroa pesevyydessä ja kosteuttavuudessa. Kaipaisin pesutulokselta jotain kosteuttavaa sekä myös sopivasti pesevää.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.