Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638526 kertaa)

Poissa SC

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #1200 : 28.07.11 - klo:18:10 »
^ Methylsilanol PEG-7 Glyceryl Cocoate on silikoni, mutta mikä siinä X-tran hoitiksessa oleva pelkkä PEG-7 Glyceryl Cocoate sitten on? Itse en ole sen vuoksi uskaltanut laittaa CO-pesuihin jos se on myös joku silikoni.

edit. Kiitos tiedosta Mirju  :)
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo:19:42 kirjoittanut SC »
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #1201 : 28.07.11 - klo:19:34 »
^PEG-7 Glyceryl Cocoate on ymmärtääkseni emulgaattori, eikä silikoni. Näin ainakin ymmärsin googlettelun perusteella. Täältä voi löytää lisätietoja.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1202 : 18.08.11 - klo:12:13 »
Mikähän voisi olla hyvä silikonipommiseerumi saatavilla (mieluiten) marketista, kun joskus haluaisin oikein muovimaisen kiillon latvoihin? Varsinkin bileiltoina kaipaisi jotain todella kiiltävää muovihöttöä, jonka voisi sitten pestä pois seuraavana päivänä. Giovannin silikoniseerumi on kyllä iHerbin ostoskorissa, vaikka en tiiä antaako sekään sellaista kiiltoa mitä oon hakemassa, mutta ihan ensihätään se ei kyllä kerkeä.

Ostin vähän aikaa sitten marketista Schwarzkopf Gliss Color Shine & Protect Gloss Boost Serumin ja vaikka siinä onkin silikonia reilusti, niin ei se kyllä kiiltoa anna latvoihin. Yleensä käytän erilaisia öljyjä ja karite- sekä kaakaovoita kiiltoa tuomaan, mutta ne antavat luonnollista kiiltoa, eivätkä riitä tässä muovikiiltotarkoituksessa :D .

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #1203 : 18.08.11 - klo:18:41 »
^En tiedä myydäänkö kyseistä seerumia enää, mutta Glissillä oli joskus pitkille hiuksille katkeilua estävä tökötti, joka ainakin mulle antoi supermuovisen kiillon. :D

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1204 : 17.09.11 - klo:18:09 »
Osaisko joku vinkata tuotteita, kun oon ihan hukassa pääni kanssa? Hiukset tuntuu rasvoittuvan tosi nopeasti ja latistuvan lähes kaikesta. Mitään ilmavuutta, jäntevyyttä ja kiiltoa ei ole nyt hiuksissa havaittavissa... :-\ Toisaalta latvat on aika kuivatkin, koska käytän kuitenkin joskus (muutamia kertoja viikossa?) suoristusrautaa ja värjäyksiä/vaalennuksia on alla.

Oon miettinyt, pitäiskö hankkia shampoo ja hoitis eri sarjoista, kun tuntuu nämä ongelmat olevan niin eri maata keskenään. Edullisuus olis tietenkin plussaa, mutta ei ihan ykköskriteeri, koska mieluumin haluaisin hiukset taas parempaan ruotuun. :D

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1205 : 18.09.11 - klo:20:02 »
Ootko kokeillut syväpuhdistavalla shampoolla pesemistä? Mulle tulee joskus tuollainen tuntuma hiuksiin, jos en ole pessyt syväpuhdistavalla pitkään aikaan. Varsinkin, jos olen käyttänyt silikonipitoisia hoitoaineita. Niistä jää helposti lähmäinen ja likaiselta tuntuva tunne tukkaan, jos niitä käyttää liian kauan putkeen.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1206 : 19.09.11 - klo:09:59 »
Osaisko joku suositella, mitä hoitista tai hoitiksia Ruohonjuuresta kannattaisi kokeilla? Mahdollisimman tehokkaasti kosteuttavia. Plussaa, jos myös silottavat, mutta tärkeintä on kosteutustehot.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1207 : 29.10.11 - klo:15:38 »
Olen hieman hukassa hiusteni kanssa, joten tuotesuosituksia kaivataan  :)
Ongelmana on lähinnä haaroittuva latva, tukka on muuten helppo ja pehmoinen mutta latvat ovat täynnä kaksihaaraisia ja muutenkin rakennevaurioita, vaikka tuntuvatkin todella pehmeiltä. Olen kasvattanut huksiani nyt 2 vuotta ja vihdoin tukka alkaa olla jo suht pitkä. Koskaan ennen minulla ei kuitenkaan ole ollut kaksihaaraisten kanssa ongelmia, vaan ne ovat ilmestyneet vasta viimeisen vuoden aikana kuvioihin. Tämä on kummallista sillä  tukka on ollut 4 vuotta sitten paljon pidempi ja enemmän kärsinyt kuin nykyiset hiukset. Huomasin tässä että kaksihaaraisia alkoi ilmestyä samoihin aikoihin kun vaihdoin kampaajaa, en tiedä voiko siinä todella olla vika, mutta mielenkiinnosta kokeilen nyt vaihtaa uudelleen ja katsoa mihin tilanne etenee.

HG tuotteitani ovat olleen Mop C-system hydrating sh ja Kevin.Murphy Born.Again, myös Mill Creekin keratin ha on ollut käytössä, vaikka se vain Joicon rekun tapaan lähinnä saa tukan tuntumaan lampaan villalta, muuten kun hius on yleensä tosiaan sileä ja pehmeä.  Rakennepaikkaavaa ha:ta käytänkin siis vain ihan latvoissa. Olen käyttänyt myös BC:n repair rescue latvasuojaa, mutta se ei ole vaikuttanut tilanteeseen mitenkään. Nyt alkaa olla pullot tyhjillään ja pitäisi uudistaa varastoja. Mietin tässä että olisiko järkevää siirtyä ainakin hoitoaineissa takaisin silikonisiin, suojaisiko silikoni paremmin latvoja? Inhottavaa kun en oikein tiedä mitä pitäisi tehdä, kun nykysellä hoidolla tukka on paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen ja kampaajallakin käyn säännöllisemmin, mutta latva vain haaroittuu  :-X
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent

Anu77

• Vieras
« Vastaus #1208 : 27.11.11 - klo:18:09 »
Osaisittekohan suositella. Hiukset on tällä hetkellä vähän karheat ja ei-toivotusti kihartuvat....

Kumpaa suosittelisitte Joicon silk result vai Paul Mitchellin super skinny. Näiden välillä yritän pähkäillä kumpaa kokeilisi.

Kiitos  :)

Poissa Crysania

• HAIRahtanut
  • hullu kissanainen
« Vastaus #1209 : 27.11.11 - klo:22:45 »
^^ Sassy, sillä voi ilmeisesti olla ihan oikeasti todella paljon merkitystä millaisella terällä ja miten kampaaja leikkaa tukan. Oon käsittänyt, että varsinkin jos käytössä on turhan tylsät välineet leikkauksessa niin niillä ei saada katkaistua sitä hiusta tarpeeksi tasaisesti, jolloin hius vaurioituu ja haaroittuu paljon herkemmin. Veitsellä kerrostaminen ilmeisesti myös tekee tätä enemmän kuin saksilla, varsinkin jos kampaajalla ei ole ihan täysin tekniikka hallussa.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1210 : 04.12.11 - klo:18:27 »
Olisi aika tehdä pieni tuotetilaus, mutta en oikein tiedä että mitä tilaisin ja mistä. Kaikki pitäisi kuitenkin löytyä samasta paikasta.

Tarvitsisin sulfaatittoman shampoon ja siihen sopivan hoitoaineen. Jonkun superkosteuttavan tehiksen ja jätettävän hoitoaineen. Lisäksi vielä syväpuhdistava shampoo (onko näitä muuten sulfaatittomina? ei varmaan?).
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #1211 : 04.12.11 - klo:18:38 »
^Oletko iHerbin valikoimaa tutkinut? Avalon Organicsin Lemon Clarifying Shampoo on ainakin minun ehdoton suosikkini syväputsareiden suhteen, ja samalta puljulta löytyy ihan valtavan laajat shampoo- ja hoitisvalikoimat muutenkin. Shampoista Mill Creekin biotiinishampoo on suosikkini, vaikkakaan ei sinun kriteereihisi taida osua kun ei täysin sulfaatiton ole  :-\ Haulla "sulfate free shampoo" löytyy kuitenkin tuloksia tämän verran, ja hoitoaineita niin ikään kivasti. Nature's Gaten hoitiksia on moni kehunut, etenkin henna-sarjaa. Superkosteuttavasta tehiksestä en valitettavasti osaa sanoa, mutta iHerb-ketju kertonee :)

EDIT: Ai niin, ja jätettävistä tämä on ollut tosi monen suosikki, myös minun. Ei lähmää yhtään :)
« Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:18:39 kirjoittanut Antur »
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1212 : 04.12.11 - klo:19:16 »
^^ Miekin suosittelisin hankkimaan tuotesatsin iHerbistä, siellä on todella edullista ja kaikkea löytyy.

Sulfaatiton syväpuhdistava sampoo: Avalon Organics Lemon Clarifying Shampoo with Shea Butter

Sulfaatiton kosteuttava sampoo: Beauty Without Cruelty Moisture Plus Shampoo

Selvittävä pikahoitis: Alba Botanica Detangling Conditioner

Todella kermainen ja paksu tehis: Aubrey Organics Honeysuckle Rose Moisturizing Conditioner

Jätettävä: joko hajusteeton, kermaisen paksu Alba Botanica Leave-in Conditioner Fragrance Free tai hajustettu, vähän lirumpi Beauty Without Cruelty Leave-in Conditioner

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1213 : 04.12.11 - klo:22:39 »
Kiitos molemmille vinkeistä, nyt on tilaus iherbille tehty ja paketti tulossa :D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

mary__

• Vieras
« Vastaus #1214 : 12.12.11 - klo:15:13 »
Hei,

olen lukenut palstaa ja huomasin, että täällä on paljon hiusasiantuntijoita. Kyselisinkin teiltä viisaammilta, että mikä olisi teidän suosikkinne hiuksiin jätettävistä hoitosuihkeista? Onko silikoni hiuksiin jätettävissä suihkeissa melkeenpä pakollinen? Onko silikonittomat versiot semmosia, että hiukset jää pörröisiksi?
Kaipailisin vinkkejä muutenkin tuotteiden suhteen eli mitä kaikkea suosittelisitte?

Hiukseni ovat tällä hetkellä melkein kainaloon yltävät ja tarkoituksena olisi kasvatella niitä. Ongelma, johon kuitenkin kerta toisensa jälkeen törmään on se, että latvat ennen kaikkea ovat todella kuivat ja matat. Usein kampaajakäyntien jälkeen tukka lyheneekin merkittävästi ja kasvattaminen takaisin samaan mittaan kestää ikuisuuden.
Lisäksi hiuslaatu on semmonen ohut, perussuomalaishius.Lässähtää helposti ja tuntuu semmoselle pehmeelle ja sileälle.

Tällä hetkellä käytössäni on L'orealin Sulfate Free -shampoo
ja hoitiksena Michael Van Clarke -sarjan hoitis ( INCI:
Aqua,Cetearyl Alcohol, Hydrolyzed Keratin, Cetyl Alcohol, Phenoxyethanol, PEG-20 Stearate, Stearalkonium Chloride, Octyldodecanol, Ethylhexylglycerin, Panthenol, PG- Hydroxyethylcellulose Cocodimonium Chloride, Hydrolyzed Wheat Protein, Sorbic Acid)

Lisäksi Sebastianin Hydre Deep Moisturising Treatment, jota käytän vuorokertoina edellisen hoitiksen kanssa. Lisäksi kerran viikossa Michael Van Clarken Pre-Wash Treatment yöksi päähän ja aamulla shampoolla pestään pois.

Noi Michael Van Clarken tuotteet on tuntuneet toimivilta (onhan ne suht hintaviakin), mutta en ymmärrä noista tuoteselostuksista mitään, että sisältääkö mahollisesti jotain haitallisia aineita?

Ja tosiaan, nyt olisi hakusessa hyvä hiuksiin jätettävä suihke SEKÄ syväpuhdistava shampoo, joka olis sulfaatiton? Ja sitte muutenkin suosituksia, kun oon lukenu täältä noista Joicon tuotteista, että olisivat hyviä, niin mitä niistä erityisesti suosittelisitte?