Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638528 kertaa)

Poissa Missy

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #1215 : 12.12.11 - klo:22:19 »
^Kaksi viestiä ylempänä ellen on maininnut sulfaatittomaksi syväputsariksi tämän: Avalon Organics Lemon Clarifying Shampoo with Shea Butter (saa iherbistä).

Joicon K-Pak-sarja on suosittu, varsinkin rekku (Deep-Penetrating Reconstructor) ja IH (Intense Hydrator). Nämä on hyviä, jos hiukset kaipaa rakennepaikkausta.

Mun suosikki suihkittavista jätettävistä (tai mistä tahansa jätettävistä...) on ehdottomasti Nexxuksen Luxxtress, mutta mun hiuslaatu on kuiva ja karhea, en tiedä miten toimii lasimaisessa hiuksessa.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.

mary__

• Vieras
« Vastaus #1216 : 18.12.11 - klo:14:52 »
Kiitos vinkeistä Missy ! Sen verran haluaisin vielä ihan perustietoja, että mistä tietää tarvitseeko hius kosteutusta vai rakennepaikkausta? Ja onko hyvä idea esimerkiksi käyttää niitä vuorokertoina?

Entäs sitten ylipäänsä hiustenhoitorutiinit? Kuinka usein kannattaa pestä hiuksia? (silloin kun ne ovat likaiset tietty) Mutta onko yleisesti ottaen parempi pestä harvemmin(jolloin kuluttaa hiusta vähemmän?) vai oikeilla aineilla ei jatkuvasta pesemisestä ole haittaa?

Ja tärkeimpänä kysymyksenä, että mitä kaikkia tuotteita käytätte pesujen yhteydessä? Kun täällä ollut paljon puhetta kaikenmaailman tehiksistä ja jätettävistä ja latvasuojista, niin mitä kaikkea kaapista pitäisi löytyä, että pääsisin hyvään vauhtiin hiusten kunnon parantamisessa?

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1217 : 19.12.11 - klo:08:55 »
Jos hius menee rakennepaikkauksesta enemmän koppuraksi, se kaipaa kosteutusta rakennepaikkauksen sijaan. Voit kokeilla käyttää vaikka vuorokertoina, mutta jätä rakennepaikkaus pois hetkeksi siinä vaiheessa kun se tekee koppurammaksi. :) Silloin kun hius on "lötkö", se kaipaa rakennepaikkausta. Voit antaa hoitoaineen/tehiksen vaikuttaa pidempään, kun laitat sen jälkeen päähän hedelmäpussin ja pipon. Kuiva hius tykkää tuollaisesta muhittelusta. Jos pelkäät että hiusväri kuluu pois liikaa muhitteluista, osta suoraväriä ja sekoita sitä vähän hoitiksen sekaan.

Jos sulla on nopeasti rasvoittuva tyvi tai joudut esim. urheilun takia pesemään hiukset monta kertaa viikossa niin suosittelen CWC-pesuja, niistä löytyy oma ketjunsa täältä, kannattaa tutustua. Myös CO-pesuja voi kokeilla. Mutta yleisesti ottaen hyvä shampoo + hoitis + jätettävä, niillä pääsee jo pitkälle. Moni käyttää vielä jätettävän lisäksi tai sijaan latvasuojaa, joka on yleensä lähinnä silikonia. Täällä puhuttuna jätettävä hoitoaine = hoitavia ainesosia sisältävä hiuksiin jätettävä suihke tai voidemainen, latvasuoja = lähinnä silikonia ilman hoitavia ainesosia. Useimmat latva/kiiltoseerumit ovat silikonia ja sopivat latvasuojaksi mainiosti.

mary__

• Vieras
« Vastaus #1218 : 19.12.11 - klo:14:50 »
Kiitos paljon Mena vastauksesta :) Enköhän mä näillä vinkeillä pääse ainakin alkuun. Tilaus on nyt tehty, joten en malta odottaa, että pääsen kokeilemaan uusia tuotteita !

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #1219 : 20.01.12 - klo:01:51 »
Olen siirtymässä vaalean punaruskeaan väriin, ja koskapa punainen tuppaa haalistumaan kovin helposti, tarvitsisin varmaankin tuotteen joka auttaisi säilyttämään kevyen kuparisuuden ja kiillon mahdollisimman pitkään.

Hoitikseksi on matkalla OH ja latvasuojana/jätettävänä (korvasta alaspäin) olen käyttänyt Bonacuren silikonillista suihketta, johon olen tosi tyytyväinen. Niitä en siis halua vaihtaa, joten vaihtoehdoiksi varmaankin jäävät sitten shampoo ja/tai koko tukkaan jätettävä hoitis – muutakin ratkaisua saa ilman muuta ehdottaa, en varmastikaan tunne kaikkia niksejä :)

Shampoon tulisi olla sulfaatiton ja olisi hyvä jos riittäisi, että sitä käyttää n. kerran viikossa (pesen hiukset pari kertaa viikossa ja haluaisin jatkaa Tigin Hi-def curls -shampoon käyttöä, joten vuorottelisin niiden kanssa). Hoitoaineen taas tulisi olla silikoniton.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #1220 : 20.01.12 - klo:09:25 »
^ Tsekkaappa Sulfaatittomat shampoot -ketju, josko sieltä löytyisi apu? Itse suosittelisin MOP C-Hydratin Clean shampoota, saan sillä pesuvälin pysymään pitkänä ja värin hyvänä.

Lisäksi kannattaa ostaa jonkinlainen värinaamio hiusvärin ylläpitämiseen, esimerkiksi KC Color Mask. Löytyy runsaasti sävyjä ja niitä voi sekoitella keskenään.

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #1221 : 20.01.12 - klo:13:01 »
^ Kiitos vinkeistä! Täytyypä tuota ketjua kahlata :)
Mikä ero muuten on clean- ja hydrating-shampoolla? ??? MOP:n sivuilla lukee vain, että clean on herkemmille?

Jos pelkäät että hiusväri kuluu pois liikaa muhitteluista, osta suoraväriä ja sekoita sitä vähän hoitiksen sekaan.
Nyt vasta huomasin tämän vinkin aiemman kysymyksen vastauksen seasta :) Voisiko tällaisella suoravärisekoitusmuhituksella korvata tuon sävyttävän hiusnaamion? Miten paljon väriä melko lyhyttä tukkaa varten kannattaa laittaa, ja onko jotain suoraväri/sävysuosituksia (haluaisin siis vain ylläpitää hentoa kuparisuutta, en aikaansaada mitään oranssia lopputulosta)?
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #1222 : 20.01.12 - klo:13:06 »
^ Voi korvata, ei tuo naamiokaan taida olla kuin hoitoainetta ja suoraväriä.  :D kannattaa kokeilla ensin ihan pienellä annostuksella  ja laittaa seuraavalla kerralla enemmän, jos tulos ei ollutkaan tarpeeksi "värikäs".

Mun mielestä Clean on vähän pesevämpi ja Hydrating taas kosteuttavampi. Jälkimmäisen saattaa joutua vaahdottamaan useampaan kertaan. Kumpikin on loistotuote  :)

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #1223 : 20.01.12 - klo:13:12 »
Mikä ero muuten on clean- ja hydrating-shampoolla? ??? MOP:n sivuilla lukee vain, että clean on herkemmille?

Clean-shampoo on lähes hajutonta ja muistaakseni kirkasta geelimäistä, Hydrating tuoksuu sitruksiselle ja on koostumukseltaan kermaisempaa.
« Viimeksi muokattu: 20.01.12 - klo:13:16 kirjoittanut Kaisa »
1c F ii

nellie

• Vieras
« Vastaus #1224 : 21.03.12 - klo:13:42 »
Heippa! Kyselisin myös vinkkiä mieheni hiuksille :) kyseessä siis vaalea, ohut, hento ja luonnonkihara hius, jota on jonkun verran blondailtu mutta ei nyt viimeiseen puoleen vuoteen. Korvien alapuolelta hiukset kasvavat kyllä hyvin, mutta liekö pipokauden vai minkä vuoksi, etenkin päällimmäiset hiukset ovat tosi ohuita ja helposti katkeilevia. Ne eivät siis millään meinaa kasvaa samaan pituuteen muiden kanssa.

Olen eri tuotteista vielä niin sekaisin, että en oikein tiedä lähteäkö hakemaan korjaavaa vai kosteuttavaa hoitsikkaa, vai jotain ihan muuta?  ???

Suurkiitokset mahdollisesta avusta! :)

goldie_locks

• Vieras
« Vastaus #1225 : 21.03.12 - klo:20:00 »
Onko miehelläsi  blondaukset vielä jäljellä ? Kaikki huonolaatuinen hius kannattaa ensin leikata pois kiusaamasta :'(     ja sen jälkeen keskittyä terveen hiuksen hoitoon. Suosittelen hänelle XZ-aito öljyhoitoa, mistä tänään jo postasinkin, sekä Fructiksen vahvistavaa shampoota tai jotain muuta vastaavaa. Tasapainoinen, hyviä rasvahappoja sisältävä ruokavalio auttaa myös.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #1226 : 21.03.12 - klo:22:19 »
Osaisko joku ehdottaa jotain kevyttä ja juoksevaa jätettävää hoitoainetta? :) Silikonit ei haittaa, kunhan niitä ei ole tosi paljon.

edit/ Thanks Lila:)
« Viimeksi muokattu: 23.03.12 - klo:21:37 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1227 : 22.03.12 - klo:07:19 »
Jos tilaat iHerbistä, niin tämä:

http://www.iherb.com/Nature-s-Gate-Hair-Defense-Conditioner-Pomegranate-Sunflower-18-fl-oz-532-ml/18843?at=0

Hyvä, raikas tuoksu, mukava hoitoteho pikahoitoaineenakin ja liru koostumus, ei lähmää.

Ja antakaapa minulle ostopaikkasuositus: mistä MOP:ia kannattaisi tilata tai Helsingissä ostaa? Valikoimaa tuntuu olevan monessa paikassa kovin vähän. Haussa ainakin MOP C-System Clean Shampoo.

Edit. Kiitos, Mena - tuon kaupan olin unohtanut vaikka olen sieltä ainakin kerran tilannut!
« Viimeksi muokattu: 22.03.12 - klo:07:48 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #1228 : 22.03.12 - klo:07:36 »
Mä tilasin just litraisen MOP C-system Hydrating Conditionerin ja halvimmalla sain Hairsupermarket.comista.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #1229 : 23.03.12 - klo:13:21 »
Olisko kellään suositella K-Pakin shampoolle korvaajaa? Tykkään tuosta ihan mielettömästi mutta hinta kirpasee liikaa tällä hetkellä. Eli hakusessa mielellään rakennepaikkaava, suht. hellästi pesevä ja koostumukselta mukavan pehmeä/kermainen shampoo. Silikonittomuus olis plussaa kans mutta ei pakollinen.

Ainiin, piti vielä lisätä että onko Kerastase Bain Satin 3 lopetettu kun sitä ei tunnu missään nettikaupassa olevan? Se on myös yks suosikeista. Onko toi Bain Satin 2 mistään kotosin?
« Viimeksi muokattu: 23.03.12 - klo:13:25 kirjoittanut pinkfrank »