Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638298 kertaa)

Poissa Jeyzie

• Tukkaguru
  • It's better to burn out than to fade away.
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #15 : 27.07.06 - klo:03:21 »
Päätin jatkaa tätä ketjua ettei tarvitse uutta aloittaa  :)

Eli, ongelmana on mieheni hiukset  ;D Ne on suht lyhyet, mutta erittäin luonnonkiharat ja sen vuoksi kuivat/karheat. Tarkoituksena olisi löytää shampoo ja hoitoaine, jotka pehmentäisivät hiuksia reilusti ja ohimennen lisäisivät kiiltoakin, peikkokuiva tukka kun ei liian eloisalta näytä  :D

Siispä rakennepaikkaavaa vai kosteuttavaa vai mitä?

Ma sanoisin, etta kosteuttavaa tossa tilanteessa, jos hius on kasittelematon? Tigin Oatmeal & Honey-sarja on kosteuttavuutta haettaessa aivan omaa luokkaansa. Joicon Moisturizer tehohoidoksi, jos viela lisahoitoa kaipaa :)
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!

Poissa Henriikka

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • Peace, a fragile lover, left us fantasising war
« Vastaus #16 : 27.07.06 - klo:07:04 »
^ Ja jos ulkomailta lähtee tilaamaan, niin Nexxuksen Humectress on musta eräs parhaita kosteuttavia hoitoaineita. :) Toimii paljon paremmin näin käsitellyssä tukassa kuin O&H.
Yksi lempparitehohoito on Joicon Intense Hydrating Treatment, tulee ihanan pehmeät hiukset, tämä taitaakin olla Suomeen rantautumassa nyt uudistuksen myöltä?
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 27.07.06 - klo:12:27 »
Hius on muuten käsittelemätön, mutta laittaa 2 kk:n välein 5.0 kestoväriä, hiukset siis suoraksi vedettynä maksimissaan 4 cm jolloin jo juoksee leikkauttamaan, eli ei toi värjäys mun käsittääkseni hirmuisesti ehdi tuhoja tehdä.

Sekin on ongelma nro kaks kun hänelle sopis hirmu hyvin vähän pidemmät hiukset, mutta valittaa että kun ne on niin karheat ja  ei suostu menemään muuten kuin huonosti  :D niin sen vuoksi tykkää pitää lyhyttä mallia. Muotoilutuotteet ym ei taas ole hänen juttunsa ollenkaan, niin jos tähänkin ongelmaan pystyis vaikuttaa hyvällä shampoolla ja hoitiksella, että tulos olis pehmeämpi ja hallittavampi?

Mietin sitä että jossain ketjussa oli puhetta siitä että jotkut kosteuttavat sopii paremmin luonnonkiharoille ja jotkut taas käsiteltyjen suorien hiusten hoitoon, se oli lopputuloksena eri käyttäjien kommenteista enkä nyt millään muista että mitkä kaks-kolme tuotetta oli "vertailussa".

Niin se unohtui laittaa että tilaan ulkomailta, joten Nexxukset ja IHT:t onnistuu. Ja sitten shampoosta, se ilmeisesti myös kosteuttavaa? Kannattaako hoitiksen olla aina jotain tehokosteuttavaa? Hankalaa kun ei tiedä yhtään mitään kiharien hiusten hoidosta  :)    
« Viimeksi muokattu: 27.07.06 - klo:12:31 kirjoittanut Luna »

Poissa Ishamael

• Parturi-Kampaaja
  • HAIRahtanut
« Vastaus #18 : 27.07.06 - klo:15:40 »
Nyrkkisääntönä voitaisiin pitää sitä, että luonnonkiharaa, kuivaa ja karhea hiuste ei kannata juuri rakennepaikaavilla käsitellä, siitä ei ole niille vastaavaa hyötyä.
Miehesi hiustyyppi kuulostaa varsin samankaltaiselta kuin minunkin, joten tiedän tunteen.
Kaikkien tuotteiden pitäisi vain olla niin kosteuttavia ja pehmentäviä kuin mahdollista, eikä silikoneistakaan ole mitään haittaa karheiden hiusten hoidossa.
Eli shampoosta lähtien kaiken kannattaa olla kosteuttavaa ja hellävaraista.
Shampoon jälkeen kannattaa ehdottomasti käyttää vielä jotain tehohoitoa ja/tai pikahoitista.

Yksi mitä kannattaa myös testata on kaupoista saatavan Elvital sarjan nutrigloss naamio. Purkki on kyllä ällöttävä vaaleanpunainen, mutta sisällön voi vaikka heittää johonkin toiseen pulloon.
Myös serie expertin Liss Extreme sarja on aika pistämätön mutta myös melko edullinen luonnonkiharalle.
Sarja onkin trkoitettu kuiville, karheille ja luonnonkiharille hiuksille ja shampoo+tehis+jätettävä yhdessä kyllä pehmentää, siloittaa ja kiillottaa pahemmankin rautalangan jo kerralla.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-

Poissa Tarabel

• HAIRahtanut
« Vastaus #19 : 27.07.06 - klo:15:43 »
Voin omasta kokemuksestani suositella lämpimästi Graham Webbin Making Vawes shampoota ja hoitoainetta luonnonkiharoille, kuivilleja karheille hiuksille.
Shampoon vaahto on ihanan pehmeää ja täyteläistä. Tuntuu mukavan kosteutavalta jo pelkkä shampoo.
Hoitoaine siihen päälle kruunaa lopputuloksen,hiukset ovat ihanan pehmeät,kosteutetut ja kiharat kimmoisat.
Itse käytän siinä välissä usein vielä jotain kosteuttavaa tehistä, ja tulos eikun paranee vaan! :D
Tuoksu on mukavan raikas ja mieto,kelpaa varmaan miehillekin.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 27.07.06 - klo:19:07 »
Tuo on hyvä tietää ettei rakennepaikkaavista ole apua, voin hyvällä omallatunnolla sanoa ettei tarvi edes kokeilla mun uusia hienoja paikkaajia joita olen hehkuttanu, kun ei niistä ole sille hyötyä  :D

Toi liss extremen sopivuus luonnonkiharalle täytyy pitää mielessä! Noista kalliimmista iskee valinnan vaikeus, mutta enköhän mä näiden vinkkien avulla osaa valita jotain hyvää ja tehokasta!

Kiitos  :)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #21 : 17.08.06 - klo:18:32 »
Ainakin jokin pesujen välissä (itse käytän aina ennen hiusten harjaamista) suihkittava hoito auttaa tuohon. Esim Vo5 Miracle Mist. Tällä hetkellä minulla on käytössä oma sekoitukseni jossa on Miracle Mistia, vettä ja Tigin Fashionista hoitsikkaa.
Suihkin yleensä tuota niin paljon kaikkialle että hiukset ovat kosteat (melkein märät) kauttaaltaan, paitsi ei päähän kuitenkaan. Sitten odotan että hiukset kuivuvat ja harjaan, harja menee kevyesti läpi eikä takkuja tunnu enää kuten ei kuivuuttakaan niin pahasti jos ollenkaan. Hiuksiani ei tosin saa lähmäiseksi oikein millään (paitsi Sunsilkilla) joten tuo annostelu on tukkakohtaista  ;)

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #22 : 17.08.06 - klo:19:17 »
Voisin suositella VO5 Fade Defy -jätettävää (punainen tuubi, tarkoitettu värjätyille hiuksille, mutta mikään ei estä käyttämästä muunlaisillekin hiuksille). Silikonia siinä on, mutta ei sitä päänahkaan laitetakaan. Itse pistän kosteisiin hiuksiin, ei tahmaa yhtään!
Kosteuttavista hoitoaineista löytyy juttua vähän joka puolelta, kannattaa selailla foorumia :) Esim. Tigi O&H hoitsikkaa voi käyttää pitkälläkin vaikutusajalla tehohoidon tapaan, se tai Mopin Hydrating -hoitoaine vois olla sun eka hankinta :)
1b M ii

Tepsu

• Vieras
« Vastaus #23 : 05.09.06 - klo:21:49 »
XZ Vanilja Suklaa Shampoo ja hoitoaine tai sitten hoitoaineena Nutri gloss  :)

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #24 : 18.09.06 - klo:13:07 »
Hyvä että täältä löytyi tällainen ketju!

Osaisiko joku suositella mulle shampoota ja hoitoainetta, erityisesti MOP ja Nexxus kiinnostaa mutta pitkistä ketjuista on tosi hankala poimia jotain suosikkia.
Olisi tulossa tällaisille hiuksille:

- pituus puoleen selkään
- paljon värjätyt
- suht hyväkuntoinen, vain latvassa joskus kuivuutta
- välillä jopa ylihoidettu, joten lässähtää helposti
- kutiseva päänahka
- ohut hiuslaatu, hiuksia on paljon

Ja ehdottomasti silikoniton pitää olla. Tuleeko mieleen suosituksia?

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 19.09.06 - klo:16:09 »
Amy, mulla tulee tuosta yhtälöstäsi ensimmäisenä mieleen MOPin Clean-shampoo ja Moisture Complex -hoitoaine. Muistelisin, että molemmat ovat aika lailla silikonittomia. Clean on lisäksi sulfaatiton ja hajusteeton. Molemmat sopivat värjätyille hiuksille. Noista löydät varmasti kommentteja haulla. ;)

Ja kun hiuksissa kerran on pituutta niinkin paljon, niin kannattaa lisätä jätettävä hoitoaine ja latvasuoja. Pituuksille kannattaa myös tehdä tehohoitoja.

Poissa Kikka

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #26 : 19.09.06 - klo:16:33 »
Amy: Suosittelisin sulle tehohoidoksi silikonitonta marketista saatavaa Lorealin Nutri-glossia. On täälläkin paljon pidetty ja kehuttu tuote. Tehis on tarkoitettu pitkille hiuksille ja hintaansa nähden erittäin toimiva tuote. Haulla löydät lisää keskustelua tehiksestä.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #27 : 20.09.06 - klo:18:00 »
Taidanpa nyt minäkin kysäistä täältä ennen kuin kaikki rahat hukkaan jonkin asteisiin virheisiin. :D

Hiukseni ovat:
- melkein "bra lenght" :D
- aina olen luullut, että rasvoittuvat, mutta näin ei ilmeisesti olekaan :o ainoastaan otsatukka yön jäljiltä limainen
- pituudet kuivat
- hieman taipuisat
- törkeän ohuet :(
- käsitellyt (kestoväriä 10 vuoden ajan päähän tungettu)
- haaroittuvat helposti

Eli pesen hiukset päivittäin koska muuten ei kehtaa ulos astua. Useimmiten vaahdotan vain otsatukan ja parisen kertaa viikossa koko pään (yleensä saunan jälkeen kun on kunnolla hionnut tai jos on ollut erityisen kova treeni). Ja koska aamuisin pesen, niin pitää myös sitten kuivaimella kuivata --> rasittuu hurjasti.

Tähän astiset kokemukset:
- Goldwell Moisture Definition shampoo : otsatukan voi aamuisin pestä, mutta koko päähän käytettynä tuloksena kauhea takkupallo
- MOP Clean shampoo: aika lailla sama kuin tuossa edellisessä, mutta vielä pahempi takku
- Kerastase Bain Riche jotakin jotakin (vihreä pullo,  on muistaakseni Luomon lemppari :D): kahden edellisen välimuoto
- Bonacure Color shampoo: tähän astisista paras

Eli hakusessa vissiinkin hieman hellävaraisempi shampoo. :) MOP Hydrating shampoota olen ajatellut, mutta ohuet hiukseni varmaan lässähtävät.  ??? Elikkä jotain muuta saa suositella. Ja tietty tuota Hydratingiakin jos arvelee sen pesutehon riittävän. :P Silikoniton shampoo mielellään kiitos. :)
« Viimeksi muokattu: 20.09.06 - klo:18:03 kirjoittanut Eufonia »
1b M i

Poissa siili

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 20.09.06 - klo:19:04 »
Taidanpa nyt minäkin kysäistä täältä ennen kuin kaikki rahat hukkaan jonkin asteisiin virheisiin. :D

Hiukseni ovat:
- melkein "bra lenght" :D
- aina olen luullut, että rasvoittuvat, mutta näin ei ilmeisesti olekaan :o ainoastaan otsatukka yön jäljiltä limainen
- pituudet kuivat
- hieman taipuisat
- törkeän ohuet :(
- käsitellyt (kestoväriä 10 vuoden ajan päähän tungettu)
- haaroittuvat helposti

Ollaan miltei samiksia, mulla on myös pitkät, taipuisat, liukkaat ja ohuet kestovärillä värjätyt hiukset jotka tarvitsevat kunnolla selvittävän hoitoaineen. Rasvoittuvat myös kohtuullisen nopeasti ja tukkaa on paljon vaikka yksittäinen hius onkin ohut.

Parhaat shampoot ovat ollet juuri tuo käyttämäsi Bonacure ja Joicon color endurance, XZ-tyrni shampoo on myös hyvä marketti tuotteista. XZ suklaa vanilja on ihan ok, mutta en kestä sitä hajua  :-X  Joico uudistui juuri, uusia tuotteita en ole valitettavasti päässyt vielä kokeilemaan.

Hoitoaineen täytyy olla kunnolla selvittävä, Joicon color endurancen hoitsikka on paras kokeilmani. Paul Mitchelinn Tea Tree Special hoitoaine on myös hyvä, miltei yhtähyvä kuin joicon ce. Tigin moisture maniacia olen ajatellut seuraavaksi kokeilla, koska mun joico varasto loppuu ihan just. Joicon k-pakit oli iso pettymys, tuoksu oli järkky ja tuloksena oli samanlainen takkupallo kuin tuolla mainitsemallasi Goldwellillä... Pantenen markettihoitoaineella saa mahdollisista hamppulatvoista sileät, taitaa olla niin silikoninen tuote?

Tehiksenä Elvitalin Nutri-Gloss pituuksiin ja jätettävänä Bonacuren sealed ends latvasuoja pyyhe kuivien hiusten latvoihin. Hyvää suihkittavaa jätettävää en ole vielä löytänyt, tällä hetkellä mulla on Bonacuren joka ei ole huono mutta voisi olla parempikin...

Muosk. CO-pesu aina silloin tällöin auttaa selkeästi tuohon takkuuntumiseen, oon käyttänyt XZ-tuotteista tyrniä, se suklaa-vaniljakin on ok jos kestää tuoksun. Jakaa aika vahvasti mielipiteitä, toiset tykkää kovasti ja toiset ei voi sietää...
« Viimeksi muokattu: 20.09.06 - klo:19:07 kirjoittanut siili »

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #29 : 20.09.06 - klo:21:41 »
Ollaan miltei samiksia, mulla on myös pitkät, taipuisat, liukkaat ja ohuet kestovärillä värjätyt hiukset jotka tarvitsevat kunnolla selvittävän hoitoaineen. Rasvoittuvat myös kohtuullisen nopeasti ja tukkaa on paljon vaikka yksittäinen hius onkin ohut.

Parhaat shampoot ovat ollet juuri tuo käyttämäsi Bonacure ja Joicon color endurance, XZ-tyrni shampoo on myös hyvä marketti tuotteista. XZ suklaa vanilja on ihan ok, mutta en kestä sitä hajua  :-X  Joico uudistui juuri, uusia tuotteita en ole valitettavasti päässyt vielä kokeilemaan.

Hoitoaineen täytyy olla kunnolla selvittävä, Joicon color endurancen hoitsikka on paras kokeilmani. Paul Mitchelinn Tea Tree Special hoitoaine on myös hyvä, miltei yhtähyvä kuin joicon ce. Tigin moisture maniacia olen ajatellut seuraavaksi kokeilla, koska mun joico varasto loppuu ihan just. Joicon k-pakit oli iso pettymys, tuoksu oli järkky ja tuloksena oli samanlainen takkupallo kuin tuolla mainitsemallasi Goldwellillä... Pantenen markettihoitoaineella saa mahdollisista hamppulatvoista sileät, taitaa olla niin silikoninen tuote?

Tehiksenä Elvitalin Nutri-Gloss pituuksiin ja jätettävänä Bonacuren sealed ends latvasuoja pyyhe kuivien hiusten latvoihin. Hyvää suihkittavaa jätettävää en ole vielä löytänyt, tällä hetkellä mulla on Bonacuren joka ei ole huono mutta voisi olla parempikin...

Muosk. CO-pesu aina silloin tällöin auttaa selkeästi tuohon takkuuntumiseen, oon käyttänyt XZ-tuotteista tyrniä, se suklaa-vaniljakin on ok jos kestää tuoksun. Jakaa aika vahvasti mielipiteitä, toiset tykkää kovasti ja toiset ei voi sietää...

No K-Pak oli yks vaihtis mun listassa mut nyt tais seki tippuu pois. :P Itse asiassa löytyy tuota Joicon CE shampoota ja hoitoainetta myös kaapista. :D Olivat kyllä molemmat pettymyksiä, ilmankos en muistanut. Shampoo takutti kunnolla, piti naamion kanssa selvitellä sillä pelkkä hoitoaine ei riittänyt alkuunkaan.  :-\ Tuoksusta en myöskään tykännyt.. Suklaa vanilijaa löytyy mutta sekin tekee kyllä sellaiset temput ettei mitään rajaa. Taitaa olla pääni erityisen vaikea. ;D

Ehkä tuota XZ Tyrni shampoota voisi sitten kokeilla.. Ei olisi ainakaan niin raju investointi jos menee pieleen. :) Ja ainahan se NG pelastaa aika hyvin, ettei mitään täyskatastrofia pääse syntymään. ;)

CO toimii kohtalaisesti tässä päässä.. Voisihan sitä kyllä alkaa harrastamaan enemmänkin. :) Jotenkin vaan tykkään sellaisesta "kunnon pesusta"..  ::)

Lanzan Healing Color Care suihke ja Redkenin Soft Ends ovat toimineet jätettävinä hyvin. Kohta jotain "järeämpää" hankin kun talvi-ilma saa hiukset niin sähköisiksi, mutta eipä se silti korvaa hyvää shampoota. Eli etsintä jatkuu. :P

Muoks. Lisäilen muutaman, joita olen nyt vähän katsellut "sillä silmällä". :P

Kerastase Bain Satin 3 -shampoo
Wella Lifetex Extra-Rich Nutrition -shampoo
Tigi O&H -shampoo
Nexxus Therappe -shampoo
ja sitten tuo MOP Hydrating

Vaikeata on. :D
« Viimeksi muokattu: 20.09.06 - klo:22:09 kirjoittanut Eufonia »
1b M i