Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637987 kertaa)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #210 : 03.03.07 - klo:10:18 »
Osaatko yhtään vinkata mistä tuota parhaiten & edullisimmin saisi?

En kyllä valitettavasti osaa auttaa. :-\ Ostin oman purtiloni hävyttömän halvalla Myllyn Hairstoren muuttomyynnistä viime syksynä. Mulla on kuitenkin sellainen muistikuva, että tuo 17 euroa on aika yleinen normaalihinta Webbeille.

Mulla on sarjasta myös syväpuhdistava shampoo ja se on tuntunut tehokkaalta. Olis tehnyt mieli ostaa silloin paljon muitakin Webbejä halvalla, kun moni niistä vaikutti tosi kiinnostavilta, mutta pitäydyin noissa kahdessa.

tuuraaja

• Vieras
« Vastaus #211 : 04.03.07 - klo:16:22 »
Olen mies, jolla on olkapäille asti ylettävä pitkä tukka, joka on kuitenki ärsyttävän pörröinen ja paakkuuntuva. Myös latvat tuppaavaat haaroittumaan, varsinkin takaa.

Mitä voisin tehdä tai mitä ainetta käyttää, jotta saisin ohuet ja suorat hiukset? Olen käyttänyt erilaisia shampoita ja hoitoaineita, mutta ei ole löytynyt mitään mikä auttaisi.

yhdistetty tänne
« Viimeksi muokattu: 04.03.07 - klo:18:09 kirjoittanut Realicer »

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #212 : 04.03.07 - klo:17:59 »
Ah, pitkästä aikaa taas netti pelittää kotona, oli pakko tulla heti ekana tänne ;) Hakusessa olisi kesäks UV-suojallinen kosteuttava suihke, mielellään kokonaan ilman silareita tai ettei niitä olisi paljon ja vieläpä olisi mahtavaa, jos se olisi markettituote. Mutta taitaa olla silkkaa mahdottomuutta yrittää löytää tällainen? :-\ Saa olla myös kampaamotuote, mutta mielellään sieltä edullisemmasta päästä, hiukset kun on pitkät eikä mikään suihke ole 3 viikkoa pidempään riittänyt. Tulisko jollekin jotakin tuontapaista mieleen?  :-\
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #213 : 04.03.07 - klo:18:07 »
^Marketista löytyy ainakin Herbinan hoitosuihke, ilman silikoneja ja sisältää UV-suojan.

strass

• Vieras
« Vastaus #214 : 15.03.07 - klo:19:00 »
Mun Tigin Moisture Maniacit on loppumassa ja olen jo pitkään pohtinut mitä näiden jälkeen ostaisin, mutta en saa minkäänlaista päätöstä aikaiseksi kun on niin paljon houkuttelevia tuotteita.

Hiukseni ovat paksut, pitkät, reilusti kerrostetut ja tummalla ruskealla värjätyt. Latvat näyttävät karheilta ja vähän kuivahkoilta, kiiltoa haluaisin ehdottomasti lisää! Hiukset myös lässähtävät hirmu helposti etenkin tyvestä joten sen takia olen myös miettinyt tuuheuttaviakin tuotteita, kuten Matrixin Amplify -sarjaa. Toimivatko nuo tuuheuttavat edes kovin paksuun tukkaan toivomallani tavalla ja kannattaako tuuheuttavaa edes ostaa värjätyille hiuksille, vai ostanko suosiolla jotain kosteuttavampaa?

Hiukset pesisin mieluiten joka päivä, mutta koitan hillitä itseäni ja pestä vain joka toinen päivä.

Trouper

• Vieras
« Vastaus #215 : 15.03.07 - klo:19:37 »
strass, mun tukka kuulostaa tosi samanlaiselta kun sun, ihan väriäkin myöten. Mulle ehkä parhaiten sopivat kosteuttavat tuotteet, varsinkin Tigin Oatmeal&Honey sekä MOP:in Hydrating-sarja. Eikä kummassakaan taida olla silikonia, mikä lienee ihan plussaa kun tehoja kuitenkin löytyy. ;) Molemmat tuovat reilusti kiiltoa ja ihanaa sileyttä, jopa ne vähän harottavat latvatkin silenevät noiden kanssa. Ja vaikka latvat olisikin hyvässä kunnossa, alkavat ne mulla ainakin usein hapsottaa kun on voimakkaasti kerrostettu ja rikottu malli, varsinkin kun kasvatan, enkä raaski leikata kovin usein. Luepas Mop-ketjusta kokemuksia Hydrating-tuotteista ja Tigi-ketjuista O&H:sta!
Tuuheutta on varmaan tehokkain hankkia ihan muotoilutuotteilla ja föönaamalla? Tigin muotoilutuotteet-ketjussa on ainakin kehuttu monta Tigin tuuheuttavaa.

strass

• Vieras
« Vastaus #216 : 15.03.07 - klo:20:59 »
Luinkin tuon MOP ketjun ja kieltämättä rupesi heti kiinnostamaan Hydrating shampoo ja hoitis! Tigin O&H -tuotteita olin aijemminkin pohtinut, mutta nyt tuo MOP kuulostaakin paljon kiinnostavammalta. Taidan heti huomenna mennä katselemaan noita Hydrating tuotteita, kiitos paljon vinkistä Trouper. :)

Poissa Fantti

• Tukkaguru
« Vastaus #217 : 16.03.07 - klo:11:47 »
En tiedä mistä kysyisin, mutta laitan nyt tähän ketjuun. Tunteeko joku stockmannin (keskusta, hki) valikoimia tänä päivänä. Etsin sellaista läpinäkyvässä pullossa olevaa shampoota, jossa ei ole sulfaattia ja tuoksuu aivan ihanalle hedelmäiselle, on kellertävää. Nimestä ei ole hajua, hinta ehkä noin 17 euroa. En ole koskaan muualla tätä shampoota tavannut ja ajattelin lähdenkö turhaan monen vuoden jälkeen etsimään tuotetta. Pakko vaan saada koska vastaavaa ei ole muilla merkeillä.

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #218 : 26.03.07 - klo:21:50 »
Nyt tarvittaisiin jeesiä päänahan kanssa. Eli ongelmana mieletön kutina ja kuivuus, ja niiden kaverina sitten hilseily. Päänahka on kutissut jo pidemmän aikaa, viime kesänä sen huomasin ensimmäisiä kertoja, mutta silloin sain kuriin shampoota vaihtamalla. Nyt sitten muutaman kuukauden sisään kutina on vaan pahentunut, alkaa olla jo sietämättömän rajoissa. Ei näytä olevan olevan riippuvainen shampoiden silikoneista, vaan enemmänkin epäilisin hajusteita. Käytin joulun jälkeen Goldwellin Inner effect sarjasta ihan rehellistä hilseshampoota parin viikon kuurina, ja nyt ajattelin toistaa sen kun kutina on mennyt vaan pahempaan suuntaan.

Tosin tuon shampoon käytön jälkeen ilmaantui ikävä ylläri, eli tukka on myös rasvottunut aivan jumalatonta vauhtia. Mikä on outoa, kun ottaa huomioon, että se on niin kuiva. Toisen päivän aamuna otsis ja sivuhiukset on aivan järkyttävän likaset, mitä mulla ei ole koskaan noin tiiviillä tahdilla. Yleensä pesen joka toinen päivä, treenien takia usein myös päivittäin. Tiedän, ei tee hyvää, mutta en varmasti jätä kymmentä litraa hikeä muhimaan päänahkaan. En yhtään tiedä johtuuko tuo likaantuminen tuosta shampoosta vai onko joku hormonaalinen tai muu juttu, vai johtuuko jostain silikonisesta hoitosuihkeesta, jota on joutunut ylemmäs kuin vain pituuksiin. Käytössä on myös Lanzan Leave-in-conditioner, jota olen käyttänyt päänahkaan, mutta ei sekään tunnut sitä kosteuttavan tarpeeksi.

Mitähän mun kannattaisi ostaa tuohon? Olisiko Lanzan Remedy hyvä? Siitä on jonkun verran ollut positiivisia kommentteja mitä tulee kutisevaan päänahkaan. Ja co-pesut olisi varmaan se juttu mun päälle.. Mutta olen vaan niin laiska muhittamaan mitään päässä, tehiksetkin on maksimissaan puoli tuntia hyvinä päivinä. Onko siitä mitään hyötyä jos laitan jotain perusrasvaa ja annan sen olla jonkin aikaa ennen pesua? Tepsiikö ne päänahkaan samalla lailla kuin muuallekin ihoon? Vai olisiko niistä Bio plus-jutuista apua mulle?

Mä oon ihan hukassa.  :-\

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #219 : 26.03.07 - klo:23:27 »
^ No ensinnäkin co-pesuissa ei tarvitse niin kamalan pitkää vaikutusaikaa. Tai ainakin minulla peseytyy pää kyllä lyhyemmässäkin ajassa, tärkeintä on vain huolellinen emulgointi. Minulle riittää kun ennen suihkua kastelen hiukset ja laitan co-hoitiksen vaikuttamaan ja suihkun jälkeen lisään vettä, emulgoin huolella ja huuhtelen pois. Pidemmillä vaikutusajoilla en ole edes saanut niin hyvää lopputulosta co-pesuissa, vaan hiukset ovat tuleet jotenkin karvaisiksi pituuksista ja tunkkaisiksi päänahan läheltä.
Parhaimpia hoitiksia co-käyttöön on tähän päähän ollut EHS se valkoinen pullo ja XZ vihreä savi.

Minullakin on siis kuivuuttaan kutiseva pää. Tai siis oli, koska nyt tilanne on rauhoittunut (*koputtaa puuta*). Johtuisiko ilmojen lämpenemisestä vai mistä, en osaa sanoa. Pahimpina kutinakausina paras shampoo minulle on ollut MOP Hydrating ja silloin tällöin XZ vanilja & suklaa joka mielestäni rauhoittaa jonkun verran vaikka onki melko pesevää.
Tuosta Lanzan Remedystä olen itsekin haaveillut mutta toivottavasti ei vähään aikaan tule sille tarvetta. Ensi talveksi kyllä aion hankkia sen jos päänahka alkaa taas oireilemaan.

Tuo rasvoittuminen saattaa muuten johtua siitä että tuo käyttämäsi hilseshampoo oli liian pesevää (ja tämänhetkiset shampoot myös?) jolloinka päänahka alkaa vain enemmän ja enemmän pukkaamaan rasvaa vaikka periaatteessa olisikin kuiva. Vähän niin kuin pintakuiva kasvojen iho joka alkaa kiiltelemään jos ei käytä tarpeeksi kosteuttavia voiteita. (silkkaa arvailua mutta täysin mahdollista..) Tosin se saattaa myös johtua hormoneista, kuten e-pillereistä tai oman hormonitoiminnan muutoksesta. Helpoin on kuitenkin ensin kokeilla mitä hiuspohja sanoo hellemmistä shampoista  :)

Perusvoiteista on kyllä apua kuivaaan päänahkaan mutta kannattaa käyttää siihen jotain mineraaliöljytöntä ja silikonitonta perusvoidetta (kuten Aqualan L tai Humektan).

Toivottavasti löydät jonkun keinon mikä auttaa, tiedän kuinka tukalassa tilanteessa olet  :-\

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #220 : 27.03.07 - klo:00:05 »
^^Itselläni oli kutinaongelmaa, jonka sain hillittyä täysin mopin clean-shampoolla. Ja kun kerroit, että ongelmia on hajusteiden kanssa, niin tuohan on täysin hajusteeton. On myös hellävarainen (sulfaatiton), joten sen ei pitäisi kauheasti kuivattaa. Pesee kuitenkin täysin puhtaaksi. Suosittelen lämpimästi! :)
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #221 : 27.03.07 - klo:10:07 »
Aqualan L ja Humektan mineraaliöljyttömiä ?!  :o
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #222 : 27.03.07 - klo:10:54 »
Joops, minun aqualan ällässäni ainakaan ole incissä mineraaliöljyä, jos oikein luin.  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #223 : 27.03.07 - klo:11:38 »
Kiitos Almiros ! Olen jostain syystä kuvitellut että noissa apteekin perusvoiteissa olisi reilustikin mineraaliöljyjä eli tämä oli oikein hyvä tieto  :)
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Serena-82

• HAIRahtanut
« Vastaus #224 : 27.03.07 - klo:11:40 »
Kiitos Almiros ! Olen jostain syystä kuvitellut että noissa apteekin perusvoiteissa olisi reilustikin mineraaliöljyjä eli tämä oli oikein hyvä tieto  :)

Joo noi on siis varmaan lähes ainoita mineraaliöljyttömiä perusvoiteita, muissa niitä on reilustikin!