Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637967 kertaa)

Webekhet

• Vieras
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #225 : 27.03.07 - klo:18:29 »
Kiitos paljon calypso ja humppasusi! Pitää painaa teidän vinkit mieleen, jos saisi tuon raivostuttavan kutinan niillä pois. Mulla on kyllä melko peseviä shampoita, mutta kun ei ne aikasemminkaan ole aiheuttaneet mitään (jep, tiedetään, kyllähän voi herkistyä ajan mittaan  ;D). Pitäisi ehkä ostaa tuo XZ, mulla on kuitenkin jo se hoitiskin. Ja pitää tehdä joku asennemuutos ton co-pesun suhteen, siitä voisi olla oikeesti apua.

Poissa almiros

• Tukkaguru
« Vastaus #226 : 27.03.07 - klo:22:58 »
Joo, keskijakauksen kohdalta päänahka tuntuu aina huomattavan kosteutetulta ja pehmeältä CO-pesun jälkeen  :)
hennaaja
iherb alekoodi DUW569

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #227 : 03.04.07 - klo:11:31 »
Apua!  :) Kaipailen siis apua miehen hiusten hoitoon. Hiukset ovat kuivat, katkeilevat ja tosi ohuet luonnonkiharat, sellaista reilua olkapäämittaa. Osaisitteko suositella jotain shampoota ja hoitoainetta, jolla voisi lisätä lujuutta ja kosteutta tuohon pehkoon? Yksi vaatimus olisi myös, etteivät tuotteet tuoksuisi kamalan makealta ja tyttömäiseltä (heh, mun o&h:n haistaneena..).
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa Luppa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #228 : 03.04.07 - klo:12:14 »
Nyt tarvittaisiin jeesiä päänahan kanssa. Eli ongelmana mieletön kutina ja kuivuus, ja niiden kaverina sitten hilseily. Päänahka on kutissut jo pidemmän aikaa, viime kesänä sen huomasin ensimmäisiä kertoja, mutta silloin sain kuriin shampoota vaihtamalla. Nyt sitten muutaman kuukauden sisään kutina on vaan pahentunut, alkaa olla jo sietämättömän rajoissa. Ei näytä olevan olevan riippuvainen shampoiden silikoneista, vaan enemmänkin epäilisin hajusteita. Käytin joulun jälkeen Goldwellin Inner effect sarjasta ihan rehellistä hilseshampoota parin viikon kuurina, ja nyt ajattelin toistaa sen kun kutina on mennyt vaan pahempaan suuntaan.

Mulla oli vastaava ongelma. Kokeilin erilaisia apteekin hellävaraisia shampoita kuivaan ja hilseilevään päänahkaani, mutta shampoot latistivat tukkaa ja tekivät ne likaisen näköisiksi. Olen pessyt hiuksiani kaksi viikkoa Cutrinin Sensitive sarjan värjätyille hiuksille tarkoitetulla hajusteettomalla shampoolla ja hoitona on Mopin glisten. Molemmat tuotteet ovat silikonittomia. Päänahka on rauhoittunut ja terveen näköinen. Yhdistelmä pesee puhtaaksi, mutta hius on silti hoidettu ja kiiltävä.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #229 : 03.04.07 - klo:13:51 »
^Kiitos vinkistä, pitää varmaan tuota Cutriniakin kokeilla jossain vaiheessa. Tällä hetkellä päänahka on rauhoittunut kiitos MOPin Hydrating-sarjan.  :-*

Poissa Mrs. Priest

• Hiushörhö
  • Kitty
« Vastaus #230 : 10.04.07 - klo:22:35 »
Apua!  :) Kaipailen siis apua miehen hiusten hoitoon. Hiukset ovat kuivat, katkeilevat ja tosi ohuet luonnonkiharat, sellaista reilua olkapäämittaa. Osaisitteko suositella jotain shampoota ja hoitoainetta, jolla voisi lisätä lujuutta ja kosteutta tuohon pehkoon? Yksi vaatimus olisi myös, etteivät tuotteet tuoksuisi kamalan makealta ja tyttömäiseltä (heh, mun o&h:n haistaneena..).

Heh, todella vaikea löytää miehelle sopivia tuotteita. Kuulosti paljon mieheni pehkolta. Inhoaa laittamiani tehohoitoja ja öljyjä, koska latistavat hänen hiuksiaan. Ainoa sopinut on Paul Mitchellin Instant Moisture shampoo ja hoitoaine. Niissäkin on kyllä aika miellyttävä tuoksu, mutta eipä ole mies tuoksusta välittänyt. Eka kerralla ostin vain sellasen minipaketin, mikä maksoi 17€.

:D Kävi tuossa mainitsemassa, että tykkää Frantsilan yrttishampoosta yli kaiken :D.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #231 : 11.04.07 - klo:11:18 »
Juu, kiitos vinkistä, pitänee käydä Hairstoressa vähän haistelemassa puteleita  ;) Yritän tässä vierottaa miestä tervashampoon käytöstä. Oikeesti se ihan antoi mulle ihan tehtäväksi löytää jotain muuta.
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #232 : 13.04.07 - klo:12:25 »
Pikausta vastausta kaivataan! Mun työkaveri aikoo ostaa tyttärelleen synttärin kunniaksi shampoota yhdestä liikkeestä. Mä tsekkasin valikoimat ja siellä on Tigejä. Mä en ole Tigi-asiantuntija, mutta mitä pakettia (paketeista hyvä tarjous) te seuraavista suosittelisitte? Hiukset ovat hennot, pörhööntyvät, runsaat ja kiharat. Siis kuivat suomalaiskiharat, hyvin hankalat.

Vaihtoehdot ovat
O&H sh + hoitsikka
Self Absorbed sh+ h
Dumb Blonde sh+h
Fashionista sh + h

Kiitos! Ja vastauksella on kiirus. :)

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 13.04.07 - klo:12:29 »
O&H hoitoaine on parhainta noista kiharoille, shampoo on ihan ok. Dumb Blonde on toinen vaihtoehto, joka on noista vaihtoehdoista se toiseksi tehokkain, ainoa vain että siinä pakkauksessa on sitten ilmeisesti sekä tuo shampoo että hoitoaine ihan hyviä, mutta kumpikaan ei yllä O&H hoitoaineen tasolle. Itse kiharatukkaisena rakastan O&H:ta, mutta tiedän, että monille kampaamotuotteisiin perehtymättömille jo esim. sen hoitoaineen haju (laskiaispullamainen) saattaa olla vähemmän mieluinen yllätys, mikä taas on DB:ssa parempi (ananasmainen, lempeä tuoksu).

Hmm, vaikea tehtävä. Kiharalle tukalle kyllä tuo O&H hoitis on ihan ehdoton, mutta se shampoo on vähän siinä ja siinä. Fashionista hoitaa ihan liian vähän ja Self Absorbed on liian pesevä kokonaisuus.

Se noissa Tigeissä on ärsyttävää, varsinkin tuossa O&H:n kohdalla, kun sitä myydään aina tuollaisina duoina, vaikka vain se hoitis on hyvä. Olisi parempi jos saisi yhdistellä itse - vaikka DB shampoo ja O&H hoitis.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #234 : 13.04.07 - klo:12:38 »
^joo, sanos muuta. Mä itse suosittelisin sille lonkalta O&H:ta... Hius on kuulemma sellainen "höttömäinen" ja ton hoitsikan tosiaan ainakin pitäis olla hyvä. Toi on kuitenkin taas näitä 39 euroa / jättipullot-tarjouksia, joten kyllähän mä sellaista mun kollegalle sitten suosittelen, kun muuten Tigit voisivat tuntua aika hintavilta...

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #235 : 13.04.07 - klo:14:58 »
^luonnonkiharat omistavana minäkin suosittelisin O&H:ta. Pesee hellävaraisesti eikä latista kiharoitakaan, saan ainakin itse myös jonkinlaista rakennepaikkausta tuosta vaikka varsinaisesti kosteuttava sarja onkin. Tuossa O&H:ssa on myös se hyvä puoli, että hoitis on aika monipuolista- voi käyttää tehiksenä, pikahoitsikkana tai jopa ihan jätettävänä.

Dumb Blonde toimii hyvin myös mun päälle, mutta mulla on paljon tukkaa- hennompaa hiusta voisi ehkä lätsäyttää. SA taas on liian pesevää , sopii kyllä mulle, mutta hento hius ei varmasti tykkäisi.

Suomeksi kaikki: komppaan Twinkleyn tekstiä :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Elisaka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #236 : 14.04.07 - klo:21:39 »
Mie haeskelisin shampoota ja hoitsikkaa sekä mahdollisesti myös tehistä omalle puolipitkälle pehkolle, enkä amatöörinä näissä hommissa tiedä kyllä yhtään, mikä olisi hyvä mulle. Tiedän, kokeilemalla se löytyy, mutta luulen, että näin pääsen helpommalla  ::).
Hiukset ovat  puolipitkät ja suunnilleen 1b F ii. Yksittäinen hius on tosiaan ohuehko ja lasimainen, johtuneeko pesuvedessä olevasta metallista. Hiukset (tai siis hiuspohja) rasvoittuu helposti ja pesen hiukset joka toinen päivä. Tuntuu, että hiukseni tarvitsevat vähän kaikkea : ne ovat vähän kuivat ja vähän veltot. Shampoo ei saa missään nimessä sisältää silareita eikä mieluusti tehiskään, mutta hoitoaineessa ne eivät ole haitaksi.
Tällä hetkellä käytän suurimmaksi osaksi markettituotteita, mutta K-pakeja käyttelen aina välillä ja varsinkin hoitsikkaa ja tehistä.
Tigit ja Mopit kiinnostavat eniten  ;)

Jos joku jaksaa lukea tämän, kiitos ja jos joku viitsii vielä vastatakin, suuri kiitos!  :D

Niin ja pidän tuuheasta tukasta.  ;D
Edit : Kiitos, Eufonia! Tuosta on paljonkin apua! Ainakin Mopin Cleania ja O&H:ta ostan heti!

« Viimeksi muokattu: 19.04.07 - klo:18:16 kirjoittanut Ellsa »
1b F ii

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #237 : 17.04.07 - klo:13:12 »
^ Näin nopeasti jos suosittelen sellaisia tuotteita, jotka monet ovat täällä kokeneet toimiviksi. :)

Mop Clean shampoo voisi olla toimiva jos päänahka on rasvoittuva. Se pesee hellästi, mutta kuitenkin puhtaaksi. Hydrating shampoo voi olla liian hoitava, varsinkin jos et tykkää pestä hiuksia joka päivä. Lukaise vielä Mop ketju läpi! Siellä paljon kokemuksia tuotteista. :)

Itse voisin suositella myös EHS:n sitä tavallista shampoota, sinisessä pullossa. Pesee rasvoittuvan pään todella hyvin jo yhdellä vaahdotuksella, tuoksu on kivan mieto ja puhdas, eikä ainakaan minun tietääkseni sisällä silikoneja. Kokeilu ei maksa paljon. :)

Hoitoaineista Tigin O&H voisi sopia sulle. Se toimii sekä lyhyellä vaikutusajalla, että pitkällä muhituksella. Voi myös sipaista hieman jätettäväksi, joten on tosi monipuolinen tuote. Itse tykkäilen myös Mop Hydrating hoitoaineesta, mutta se on saanut välillä aika ristiriitaisia arvioita. :)

Tehiksistä K-Pakin rekku, IHT ja Lanzan Dry Hair ovat omia suosikkeja, ja niin myös monen muunkin. Näitä siis kannattaa kokeilla. Silareita kyllä sisältävät myös. Ja sekä Mop Hydrating hoitista että O&H:ta pitkillä vaikutusajoilla kannattaa kokeilla.

Kannattaa myös muistaa jätettävien vaikutus. ;) Ja jos tuntuu, että metallit kertyy hiuksiin tai käyttää paljon muotoilutuotteita ja ihan muutenkin kannattaa muistaa syväputsari aina välillä. Pääsee hoitavat aineet vaikuttamaan paremmin ja hiukset muutenkin "kirkastuu" ihan silmissä. :)

Toivottavasti oli edes jotain apua!
1b M i

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #238 : 20.04.07 - klo:17:05 »
Suositelkaa mulle tehistä! :)

Hiustyyppi näkyy tossa allekirjoituksessa ja hiukset on siis paksut ja niitä on suht paljon. Eivät mielestäni erityisesti kaipaa kosteutta tai rakennepakkausta kun on käytössä hyvät shampoot ja hoitsikat sekä jätettävät. Asiaa mutkistaa se, että tehiksen täytyy olla silariton, koska mun päänahka reagoi pienimpäänkin määrään mitä tahansa silikonia kutiamalla :( Ja kaappeihin on kertynyt aika monta hoitista, joita en voi laittaa juuri silareiden takia kuin pituuksiin, jotenka tehistä haluaisin pystyä laittamaan päähänkin (ei ihan päänahkaan asti tietenkään). Pintapörrö on myös ongelmana. Listaan tänne muutaman tuotteen, joka kiinnostaa, niin kertokaahan mitä ootte ite tykänneet ja jos on mahdollisesti samantyyppiset hiukset ku mulla, miten on sopinut :)

-Matrix Sleek Look -hoitonaamio: tässä houkuttelee lähinnä siloittavuus juurikin ton pintapörrön takia, päällishiukset on aika kuluneet. Onko tässä silikonia? Onko hoitava ja siloittaako oikeasti?
-Urban Culture Look Up -tehis: näistä ei ole omakohtaista kokemusta laisinkaan, mutta joku täällä on ainakin tykännyt tästä...?
-Kadus Imunal Color Energy -naamio: mulla on värjäämättömät hiukset, mutta jostain syystä tän purnukka on niiiiiin hienon näkönen mun mielestä, että jo senkin takia haluais kokeilla ;D Mitä mieltä ootte tästä?

Muita, jotka kiinnostavat on Joicon IHT ja Moisturizer, mitä eroa noissa on? Muitakin hyviä saa suositella! :)

Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #239 : 20.04.07 - klo:17:34 »
^Mikset muhittele O&H:ta tehiksenä? :) Huomasin allekirjoituksestasi, että se on kuitenkin sulla suosikeissa :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.