Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637948 kertaa)

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #240 : 20.04.07 - klo:18:06 »
^No itse asiassa muhittelenkin ja toimii kyllä loistavasti! :-* Mutta kun ton lisäks mulla on kaks tehistä: NG ja XZ:n tyrnitehis ja haluisin kokeilla jotain kunnon kampaamotehistä, kun en sellaista vielä omista. :)
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #241 : 25.04.07 - klo:16:51 »
Ihonhoitopuolella valittelinkin jo ihon rasvoittumista... ja rasvoittumisongelma vaan jatkuu. En tiedä mikä toinen teini-ikä minulle on oikein iskenyt kun hiukset näyttävät yleensä iltapäivästä todella likaisilta  :( Pitäisikö rasvoittuvan hoispohjan shampoon olla mahdollismman pesevä? Vai saako "liian tehokas" shampoo hiuspohjan rasvoittumaan vielä pahemmin? Minulla on pitkä lasimainen tukka (hieman kerroksittain leikattu), yksittäinen hius on ohut, mutta hiuksia on paljon. Pesen hiukset aina aamuisin. Yleensä käytän Paul Mitchelin värjättyjen hiusten shampoota ja hoitoainetta + föönaukseen Tigin Superstar Queen for a day. Olisin hyvin kiitollinen jos joku osaisi vinkata shampoon, hoitoaineen + muotoilutuotteet!  :)

Poissa marenki

• Tukkaguru
« Vastaus #242 : 26.04.07 - klo:00:21 »
^No itse asiassa muhittelenkin ja toimii kyllä loistavasti! :-* Mutta kun ton lisäks mulla on kaks tehistä: NG ja XZ:n tyrnitehis ja haluisin kokeilla jotain kunnon kampaamotehistä, kun en sellaista vielä omista. :)

Voithan laittaa esim. tuota XZ Tyrnitehistä juuriin ja jotain silikonista latvoihin. Tarvitko oikeasti edes tehistä? O&H:sta on hankala mennä enää paremmaksi, voi käydä niin, että petyt vaan kun olet jo valmiiksi tottunut liian hyvälle.  ;)

MinnieMouse, ilmeisesti rasvoittuva pää on edelleen mysteeri, eikä logiikkaa ole havaittavissa. Toiset kai tykkää pesevistä shampoista ja toiset miedommista, jolloin varmaankin kannattaa vaahdottaa kahdesti. Itse olen koittanut molempia versioita, enkä huomaa mitään merkittävää eroa.   :-\  Joku oli muistaakseni kokeillut tuuheuttavaa shampoota ja kaiketi tykännytkin, eikös tuo PM värjättyjen hiusten shampoo ole tosi mieto? Toisaalta on kai siinä silikoniakin jonkun verran, jospa kokeilisit silikonitonta shampoota, jos auttaisi tukkaa pysymään kuosissaan edes iltaan asti.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 01.05.07 - klo:13:19 »
MinnieMouse, sitähän sanotaan niin, että jos pesee rasvoittuvat hiukset joka päivä, niin kannattaisi käyttää hellävaraista shampoota (kampaajat ovat suositelleet kuivienkin hiusten shampoota). Jos taas haluaa yrittää pidentää pesuväliä, niin sitten voimakkaammin pesevä rasvoittuvien hiusten shampoo tai tuuheuttava shampoo olisi parempi. Liian tehokas shampoo liian usein käytettynä saattaa lisätä rasvoittumista.

Ihan niin kuin marenki tuossa sanoikin, niin minustakin PM:n Color Protect on tosi hellävarainen shampoo. Voi siis olla, ettei se riitä sinulle... Vaahdotatko sillä kerran vai kahdesti? Itse saan sillä puhtaamman tuloksen, kun pesen hiukset ensin ihan minimäärällä shampoota, huuhtelen, ja pesen heti perään toisella minimäärällä. Näin toinen vaahdotuskerta tuottaa jo vaahtoa ja hiukset tulevat puhtaammiksi ja ilmavimmiksi.

Mitään ykkösshampoovinkkiä en osaa antaa, mutta jos tykkäät PM-tuotteista, niin ainakin The Wash on selkeästi pesevämpi kuin muut PM-shampoot, mutta silti käsittääkseni ihan hellävarainen. Siinä on herkullinen mieto omenan tuoksu! Color Protect -hoitis on muuten minusta ihan ykköstä!

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #244 : 01.05.07 - klo:15:27 »
MinnieMouse, mulla on ollut ihan sama ongelma PM:n värjättyjen hiusten shampoon ja hoitiksen kanssa. Aluksi toimi todella hyvin, mut sen jälkeen luultavasti siitä silikonista johtuen hiukset oli pari tuntia pesun jälkeen ihan likasen näköiset ja tuntuiset. Mulla toimii Tigit loistavasti pidemmässäkin käytössä.

cinzie

• Vieras
« Vastaus #245 : 02.05.07 - klo:22:21 »
Itse etsisin myös silikonitonta shampoota ja hoitoainetta, jotka kävisivät (melkein) päivittäiseen pesuun. Hiukseni ovat suorat ja  jotenkin elottomat, sekä likaisen oloiset jo pesusta seuraavana päivänä. Hiuksia jostain syystä lähtee aina pesun yhteydessä paljon. Tähän asti oon käyttänyt Matrixin tuuheuttavia tuotteita.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #246 : 02.05.07 - klo:22:30 »
^XZ sarja on markettisarjoista silikoniton ja siitä löytyisi ehkä sullekin sopivat tuotteet. XZ:lla on myös tuuheuttava shampoo ja hoitis, jos haluat käyttää tuuheuttavia tuotteita. Kampaamotuotteista puolestaan Tigin Moisture Maniacit ovat käsittääkseni silikonittomia, täällä on ollut siitä puhetta. Moisture Maniacia on suositeltu Tigin sivuilla elottomille ja kosteutta kaipaaville hiuksille mutta myös luvataan, että se ei tee hiuksia raskaiksi eli sen ei pitäisi litistää hiuksia päätä vasten joten vaikkei tuuheuttava tuote olekaan, niin ei myös ehkä se pahin littaaja. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

cinzie

• Vieras
« Vastaus #247 : 02.05.07 - klo:22:34 »
Kiitoos! Mulla on noita XZ-tuotteita jonkin verran ollutkin. Toi Moisture Maniac kuulostais kyllä tosi hyvältä, täytyy pistää harkintaan.  :)

Poissa Kemuli

• HAIRahtanut
« Vastaus #248 : 03.05.07 - klo:21:02 »
Tarvitko oikeasti edes tehistä?

O&H on kyllä superhyvää ja siitä on vaikeaa pistää paremmaks, mut kun ongelmana on se, et se on liian hoitavaa päällishiuksille :) laitan sitä yleensä vain pituuksiin ja latvoihin ja juurikin noille päällishiuksille haen vähemmän hoitavaa eli ei lätsäyttävää ja silottavaa tehistä. Vähän OT, mutta saakohan matrixin sleek look -tehistä matkakokona? Haluisin eka testata sen silottavuutta, ennen kuin ostan täyskokosen (ja -hintaisen) purkin ;)
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #249 : 06.05.07 - klo:19:55 »
Hyvää tehohoitoa etsiskelen värjäämättömälle, mutta todella kuivalle tukalle.Yksittäinen hius on todella ohut ja hento sekä helposti vaurioituva  :-\ Ainakin tuntuu siltä,että hiukset ovat kauhean hentoiset eivätkä kestä mitään käsittelyä. Aiemmin olen käyttänyt tehiksinä Joicon K-pak rekkua,O&H:ta,Joicon Moisturizeria,Nutri Glossia sekä Goldwell Kerasilkin punakorkkista tehistä.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #250 : 06.05.07 - klo:19:59 »
^Kun kerran noita olet aiemmin jo käyttänyt, mä suosittelisin L'anzan  reconstructoria. Kuulostaa mun korvaan siltä, että voisi toimia paremmin kuin kuivan hiuksen (sinänsä hyvä) tehis...

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #251 : 06.05.07 - klo:20:00 »
Kiitos vaan vastanneille! Ehkä PM:n tuotteet ei vaan sovi minulle. Ostin jokin aika sitten O&H shampoon ja hoitoaineen. Ihan kuin olisi eri tukka päässä  :)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #252 : 07.05.07 - klo:01:58 »
Hyvää tehohoitoa etsiskelen värjäämättömälle, mutta todella kuivalle tukalle.

Yksittäinen hius on todella ohut ja hento sekä helposti vaurioituva  :-\

Ainakin tuntuu siltä,että hiukset ovat kauhean hentoiset eivätkä kestä mitään käsittelyä.

Aiemmin olen käyttänyt tehiksinä Joicon K-pak rekkua,O&H:ta,Joicon Moisturizeria,Nutri Glossia sekä Goldwell Kerasilkin punakorkkista tehistä.

Miten se helposti vaurioituminen tulee ilmi?
Onko hius siis sekä erittäin kuiva että erittäin vaurioitunut?
Miten se ilmenee etteivät ne kestä mitään käsittelyjä?
Ylempään viitaten, miten niitä on käsitelty - mainitset ettei värjätty joten siis ilmeisesti permanentattu(ko)?

Vai onko ne luonnostaan hennot ja ohkaiset, johon auttaisi hyvä leikkaus ja proteiinipumppaus sinänsä mutta jos ne ovat sen lisäksi kuivat, pitkät tms. ja oikeasti tarvetta erikoishoidolle niin kannattaa harkita yhdistelmää eli sekä kosteutuksen että paikkauksen antamista.

Miten nuo mainitsemasi tuotteet ovat vaikuttaneet?
Mitä mistäkin on jäänyt puuttumaan?
Sileys, kiilto, ryhdikkyys etc?

K-pak paikkaa, moisturizer lähinnä kosteuttaa ja on silikoniton, NG sulkee ja pehmittää öljyin, GW punakorkkinen oli ainakin ennen ihan lanoliinijankkia elikkä siis pehmentävä ja aikalailla kosteuttava.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa princess

• HAIRahtanut
« Vastaus #253 : 07.05.07 - klo:09:48 »
Realicer, Yksittäinen hius on todella ohut,mutta hiusta on paljon.Hennot ja ohkaiset siis. Hiuksistosta vain latvassa on vaalean värin jäämiä,mutta koska minulla on lyhyt polkka niin suurin osa tukasta on ihan  käsittelemätöntä.
Esim. edestä hiukset eivät kasva murenematta kovinkaan pitkiksi ja latvat kuivuvat helposti. O&H:ta olen käyttänyt K-Pakin rekun kanssa,joka on ihan toimiva yhdistelmä, mutta kaipaisin siis sileyttä ja kiiltoa vieläkin  lisää.Kuitenkaan tuo K-pak ei sovi mulle yksinään käytettynä,vaan O&H:ta pitää olla sekoituksesta aina 2/3.
Luulen,että joku silikoniakin sisältävä tehis saattaisi olla hyvä lisä,siloittaisi pintaa yms. sillä olen tähän päivään saakka vältellyt silikoneja liikaakin.
Joku uusi pikahoitiskin voisi olla bueno, mutta mikä?Hirmuisesti ei saisi lätsäyttää, mutta siltikin toivoisin hoitavuutta. Kampaajilta en ole koskaan saanut hyviä tuotesuosituksia  :-\(Täältä sitäkin  enemmän!)
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #254 : 07.05.07 - klo:12:36 »
Kyllä minä sitten melkein kallistuisin Joico IHT/ hydratoriin vai mikä se nykyään on, kuulostaisi buenolta koska kosteuttaa hyvin, sisältää myös keratiinia että silikonia jolla saisi sitä suojaakin hiukselle että murentumista estettyä jo paikkauksella.

Jollei k-pak rekku yksistään sovi niin ilmeisesti tarvitset juurikin sitä oikeaa suhdetta siihen kosteutukseen ja paikkaukseen, jolloin Lanzan rekkukaan ei pelkästään toimi koskei se pahemmin kosteuta.

Joico ALTiman voisin kuvitella sopivaksi pikahoitikseksi, jotkut tykkäävät jätettävänäkin käyttää sitä. Hyvin kevyt, hyvin kosteuttava ja pehmittävä, sulkee hienosti ja sisältää silikonia jolla saa taas sitä suojaavaa pintaa siihen hiukseen.

Ja sitten toki suosittaisin Lanzan protein plus -shampoota tapani mukaan, hommaappa jostain näyte kys. aineesta :) Niitä saa aika hyvin Lanzaa myyviltä kampaajilta, Joicon kanssa taitaa olla edelleen sama periaate eli partureista saa pyydettäessä.

Joku jätettävä/vähän raskaampi muotoilutuote latvaosalle olisi myös omiaan antamaan suojaa murenemista vastaan. Tähän en kyllä osaa suositella sen kummemmin nyt mitään, small talk ja after party ovat varmastikin liian raskaita hiuksellesi vaikka muutoin sopisivat tarkoitukseensa loistavasti :-\
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.