Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638296 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #270 : 03.07.07 - klo:13:30 »
Miia: Muumisuihke, V05 Miracle Mist tai AC Perfect Endings suihke?  :) Haulla löytyy kokemuksia tuotteista. Mun lemppari suihkittava on Herbinan hoitosuihke, mutta se ei selvitä takkuja kovin tehokkaasti.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Emputin

• Vieras
« Vastaus #271 : 03.07.07 - klo:14:59 »
No niin tarttisin nyt jotain hyvää shampoota ja hoitista tähän tukkaan. Elikkä hiukset on melkeinpä puoleen selkään asti, värinpoisto tehty joskus keväällä ja siihen pari kertaa kestovärillä punainen päälle. Nyt pidänkin väriä sitten yllä vain Color Pulsella...Elumenit tilauksessa ;D Tukka on aika kuiva etenkin latvoista, päältä taas ihan ok kunnossa. Lähinnä käytössä olleet nuo värishampoot ja hoidot. Ei oikeen riitä kyllä ainakaan noi hoitoaineet tukka aika kuiva sen jälkeen...suihkutellut siihen päälle vielä SIM jotain korjaavaa suihketta. Elikkä nyt kaikki hyvät vinkit millä aineilla tätä tukkaa kandeis pestä ja hoidella olis tervetulleita :D Jos tämäkin tukka joskus vielä kasvaisi, eikä kuivuis kohta pois :-X

Laura

• Vieras
« Vastaus #272 : 03.07.07 - klo:15:28 »
Emputin, täällä on muistaakseni ihan oma ketjunsa  kuivien hiusten tuotteista, jos jaksat selailla, sieltä varmaan löytyy paljon hyviä tuotesuosituksia :)

Omasta kokemuksesta voisin suositella hoitoaineista ainakin Tigin Oatmeal&Honeyta ja Moisture Maniacia sekä Matthew Jamesin Deep.Moisture Treatment-hoitista. Shampoista kuiville hiuksilleni ovat toimineet erityiden hyvin Tigin Dumb Blonde, Oatmeal&Honey ja Matthew Jamesin Moisture.Seal. Joicon tuotteet ovat varmasti myös tutustumisen arvoisia, mutta itse en ole vielä ehtinyt niihin juurikaan tutustua. Jos edullisempia tuotteita etsit, suosittelisin kokeilemaan VO5 Instant Rescue-tehistä, VO5 Moisture soakia ja vaikka Glissin shampoota. Jätettävänä mulla toimii VO5 daily colour lock Fade Defy-jätettävää ja Paul Mitchellin color protect locking spray-suihke.

Pitkät hiukseni ovat siis käsittelyjen (värjäykset, raitojen vaalennus, muotoilu föönin kuumuudessa) jäljiltä varsinkin pituuksista todella kuivat, mutta noilla mm. aineilla olen saanut vajaassa puolessa vuodessa hiusten kunnon huomattavasti paremmaksi. Sähköisyys/pörröisyys on lähes poissa, takkuja ei enää tule ja tukka tuntuu silkkiseltä ja selvältä pelkän shampoopesun jälkeen, kun ennen piti läträtä kourakaupalla hoitista, että sai koko hiuksistosta muodostuneen ison takun avattua  ;D

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #273 : 03.07.07 - klo:15:46 »
Emputin: Suosittelen käyttämään kosteuttavia ja rakennepaikkaavia hoitotuotteita vuorotellen. Värjäykset ja vaalennukset vievät hiuksesta runsaasti kosteutta ja keratiinia.

Suosittelen kokeilemaan MOP C-System Hydrating shampoota, joka on sulfaatiton ja erittäin kosteuttava shampoo. Itse en voi suositella Tigin shampoita, koska useimmat niistä ovat todella peseviä, kuivattavia ja vievät runsaasti väriä hiuksista. MOP C-System Hydrating hoitoaine on loistavaa ainetta kuiville hiuksille ja luulen sopivan sen sinulle loistavasti. Rakennepaikkaavista koko Joicon K-Pak sarja sekä Lanzan Hair Repair Reconstructor (ja Protein Plus Shampoo) ovat tutustumisen arvoisia.

Kannattaa mennä lukemaan merkki kohtaisia ketjuja aiheesta!  :)
« Viimeksi muokattu: 03.07.07 - klo:15:51 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #274 : 06.07.07 - klo:12:28 »
Kaipaisin hiukan apuja tuotevalintojen kanssa. Hiukseni ovat kerroksittain leikatut, olkapäille ulottuvat, luonnontaipuisat, kuivat/karheat. Yksittäinen hius on ohut, mutta hiuksia on paljon. Pesen hiukset joka toinen päivä, käytän shampoota ja huuhdeltavaa hoitista. Muotoilutuotteina käytän joko Paul Mitchellin straight works tai Osis flatliner, föönaus ja satunnaisesti suoristusrauta, marketti hiuslakkaa päälle. Joskus käytän myös vahaa.

Toivoisin saavani suoran, sileän, kiiltävän, kosteutetun ja tuuhean tuloksen. Taisi olla liikaa vaatimuksia :)
Tällä hetkellä hiukset kiiltävät ihan mukavasti, mutta päänahka on ärtynyt ja hilseilevä. Hiukset näyttävät hieman hamppuiselta, mutta tuntuvat melko tuuheilta. Väriä tai muita käsittelyjä ei hiuksissani ole.

Olen kokeillut seuraavia tuotteita (shampoo+hoito):
Tigi moisture maniac -> ei kosteuttanut tarpeeksi. Mutta muutoin ihan keskinkertainen perustuote.
Tigi self absorbed -> ei minkäälaista vaikutusta, sama kuin olisi pessyt markettisampoolla.
Tigi oatmeal&honey  -> Toimi satunnaisesti käytettynä, hiukset tuntuivat pehmeiltä, mutta tuuheus hävisi. Säännöllisesti käytettynä ei toimi hiuksissani, hiukset rupeavat tuntumaan karheilta ja kuivilta.

Sebastian body double -> tuuheuttaa ja on ok harvoin käytettynä, mutta ei kosteuta. (Päänahka hilseilee usein käytettynä.)

Nexxus Therappe&Humectress -> ihana koostumus ja kivan vahva tuoksu. Näitä kokeilin pullolliset pari vuotta sitten. Olivat
ihan ok tuotteita, mutta eivät kuitenkaan mitenkään mullistavia. Voisin ehkä  ostaa uudelleen kokeiltavaksi.

Paul Mitchell  extra body daily. Ei kosteuta, ei tuuheuta, ei tee oikeastaan mitään. En ostaisi uudelleen.

Joico K-pak. Tämä on tainnut olla huonoimpia valintoja. Hiukset eivät edes kiiltäneet käytön jälkeen.

Lanza strait-line -> ei tarpeeksi kosteutusta, jäi vähän hampuksi.
Lanza dry hair -> kiva tuoksu, muuta ei jäänyt mieleen. Kokeilin tätä kauan sitten..

Matrix Sleek Look -> Ensimmäiset putelit toimivat ja tuntuivat tosi hyvältä. Siloittivat, kosteuttivat. Ostin seuraavat, tuloksena kuiva pörrö.
Matrix Fortifying -> En pitänyt tuoksusta yhtään. Tämän kanssa tuntui että nyt on oikeat tuotteet löytyneet, mutta kävi seuraavien pullojen kanssa samalla tavalla kuin sleek lookissa, eli eivät enää toimineet ollenkaan. Aivan kun olisi ollut eri aine kyseessä!

WWW -> ihan turhat, marketin Dove toimii huomattavasti paremmin hiuksissani.

Bonacure -> toimii kuin www. Latvasuoja on ihan hyvä, mutta kamalan tuoksuinen.

(Redken. Muistan että mulla on jokin redkenin tuote ollut, mutta ei mitään mielikuvaa mikä. Ilmeisesti ei siis ollut ainakaan
mikään huippu.)

Paul Mitchell the mask -> miten tämän pitäisi toimia? Tuntuu ettei ole mitään poishuuhdeltavaa hoitoainetta kummempaa pitänyt päässään.
Paul Mitchell jokin tehokosteuttava tuubi, en muista nimeä. -> OK, mutta esimerkiksi O&H toimii paremmin. Kamala haju.

Onko joku kokeillut Paul Mitchell fortifying heat styleria? Minulla on sitä melkein täysi tuubi, mutta kun laitan sitä niin hiukset liiskaantuu päätä myöten ja näyttävät likaisilta ja tuntuvat rasvaiselta (vaikka yritän kuinka vähän laittaa). Laitan sitä pyyhekuivaan hiukseen. Teenkö jotain tämän kanssa väärin?

Ostin hiljattain latvoihin Goldwell kerasilk instant silk fluid, eli sitä on, mutta ei ole vielä kokemuksia.

Olisiko ideoita mitä vielä voisin kokeilla, jotta löytäisin sopivat tuotteet itselleni? Jos käytän runsaasti hoitavia tuotteita, hiuksista tulee hurjan luonnontaipuisat ja liiskaantuvat päätä myöten, eikä niihin saa minkäänlaista kampausta. Tämän takia olen käyttänyt tuuheuttavia, etteivät ne liiskaannu päätä myöten ja niiden avulla saa hiuksen paremmin myös suoraksi, mutta sitten ne taas kuivattavat liikaa.  (Suoristan vain päältä, alta suoristaminen hoituu föönillä. )

Olisiko jossain edellä mainituissa merkeissä jokin toinen tuote tai sitten ihan toisen merkin tuote, mitä kannattaisi kokeilla? Voisiko esim. Luxxtress olla sopiva jätettävä? Olen arastellut käyttää sekä hoitista että jätettävää hoitista, koska hiukset rupeavat kihartamaan kovasti ja tuntuvat nopeasti likaisilta. Mutta ehkä olen kokeillut vääriä tuotteita. 

Mitä kannattaisi kokeilla ja miten muuttaa hiustenhoito-tottumukset, mikäli niissä on vikaa?

Tilasin hiljattain Tigin control freak sekä curls rock shampoon + hoitiksen + jätettävän. Samaten tilasin MOP hydrating shampoon + hoitiksen. Katsotaan miltä ne tuntuvat, kunhan postilaatikkoon ensin kolahtavat.

Kaikki neuvot tervetulleita  :) Itse en enää keksi..
« Viimeksi muokattu: 06.07.07 - klo:12:35 kirjoittanut Kukka »

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #275 : 06.07.07 - klo:12:55 »
Neuvoisin vuorottelemaan tuotteiden välillä. En usko että kukaan saa täydellistä (noilla vaatimuksilla etenkään) tulosta pelkällä yhellä shampoolla ja saman sarjan hoitiksella pitkään käytettynä. Mikäli haluat kosteutetut, tuuheat, kiiltävät ja mitä muita vaatimuksia niitä vielä olikaan  :D niin vuorottele vaikka käyttäen O&H:ta, Matrixia, Nexxusta, .. mistä nyt oletkaan pitänyt edes jonkin verran.

Muotoilutuotteilla saa myös aikaan vaikkapa kiiltoa, tuuheutta ja sileyttä jos pesun jälkeen niitä jäi puuttumaan ja tukkaan tuli pelkästään pehmeyttä ja kosteutusta  :)

Sehän tässä hiusten hoidossa hankalaa onkin kun pitää olla kamala arsenaali tuotteita joka lähtöön, pitää koittaa kuunnella hiusten vaatimuksia, vaihdella tuotteita tilanteen mukaan ja vielä osata päättää mitä hiuksiltaan haluaa  :D
Noh, yhtään tuoteneuvoa en näköjään antanut. Mutta veikkaisin että saat jotkut noista jo kokeilemistasi tuotteista toimimaan kun käytät niitä ristiin rastiin (esim yhden sarjan shampoo ja toisen hoitis, ja ensi kerralla toisin päin jne. myös sekoittelu on sallittua  :)).

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 06.07.07 - klo:13:05 »
Lainaus
Sehän tässä hiusten hoidossa hankalaa onkin kun pitää olla kamala arsenaali tuotteita joka lähtöön, pitää koittaa kuunnella hiusten vaatimuksia, vaihdella tuotteita tilanteen mukaan ja vielä osata päättää mitä hiuksiltaan haluaa

Calypso: Miten selitän tuon miehelle ;D Onneksi se on edes tykästynyt Tigiin, joten kerroin viimeksi että tilasin sulle Tigiä ja sitten...

Olen käytellyt korjaavia ja kosteuttavia vuorotellen. En tiedä mikä olisi hiuksiin mömmö, mikä tuuheuttaisi? Mulla on Sebastianin tuuheuttava vaahto, mutta se tekee niin kovat ja hamppuiset hiukset vaikka tuuheuttaakin. Ehkäpä pitäisi olla korjaavaa, kosteuttavaa ja tuuheuttavaa ja niitä käytellä vuorotellen? Sitten vielä kosteuttavaa ja tuuheuttavaa jätettävää hoitista? Ja sitten vielä muotoilutuotteet. Olen luullut tai saanut kuvan että tuotteiden shampoota ja hoitista pitäisi käyttää yhtäaikaa, jotta saisi tehot irti niistä. Täytyy kokeilla käyttää niinkuin Calypso ehdotit.
« Viimeksi muokattu: 06.07.07 - klo:13:10 kirjoittanut Kukka »

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #277 : 06.07.07 - klo:18:49 »
Luulen että se on vain mainoskikka että aina pitäisi käyttää saman sarjan tuotteita parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi. Minun kokemukseni on että parhaan tuloksen saa pikemminkin juuri silloin kun käyttää mahdollisimman erilaisia tuotteita ristiin  :)  Jokaiselle tietysti sopii eri jutut ja systeemit mutta kannattaa kokeilla.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #278 : 06.07.07 - klo:18:56 »
Sehän tässä hiusten hoidossa hankalaa onkin kun pitää olla kamala arsenaali tuotteita joka lähtöön, pitää koittaa kuunnella hiusten vaatimuksia, vaihdella tuotteita tilanteen mukaan ja vielä osata päättää mitä hiuksiltaan haluaa  :D

Olet nyt käsittänyt ihan väärin, nuo asiat hiustenhoidossa  parasta juuri onkin!  :D Siis upean lopputuloksen lisäksi....  ;)

Kukka, yrityksen ja erehdyksen kautta olen huomannut millainen jako toimii mulla parhaiten. Eli shampoon pitää olla suht neutraalia ilman silareita ja hajupommeja, hoitoaineet voi olla suht raskastakin tavaraa ja jätettävä sen mukaan millaista hoitoainetta on laittanut (paitsi että korjaava jätettävänä korputtaa) ja miten aikoo muotoilla tukkaa. Kunnon muotoiluihin sitten muotovaahdot ja muut päälle, jolloin ei sitten mitään tehohoitomuhituksia alle. Eipä sitä voi muuten selvittää kuin kokeilemalla, sitten on jo monin verroin helpompaa edetä kun tuntee tukkansa  :)

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #279 : 06.07.07 - klo:19:03 »

Olet nyt käsittänyt ihan väärin, nuo asiat hiustenhoidossa  parasta juuri onkin!  :D Siis upean lopputuloksen lisäksi....  ;)

Heh, no joo. Parasta ja haasteellista, siksipä hiustenhoito niin hyvä harrastus onkin  ;)  Se on kyllä masentavaa kun toisinaan lopputulos on kaukana upeasta siitäkin huolimatta kuinka paljon aikaa, rahaa ja mielenkiintoa on karvastolleen uhrannut.

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #280 : 07.07.07 - klo:08:53 »
Hmm... en nyt ole aivan varma menisikö tämä tuonne kasvattajien ketjun puolelle vai tyhmiin kysymyksiin hiustenhoidosta vai minne. Saa siirtää, jos sopii paremmin jonnekin.

Tunnustan olevani aivan onneton hiustenhoidossa :-[. Olen tietysti ollut vielä onnettomampi ennen juurikasvun löytymistä ;), mutta pakko myöntää, että olen ihan ulalla vieläkin.

Mulla on suorat, aika lasimaiset, ohuet hiukset (ponnarin paksuus joku vajaa 6 cm). Vaalennan juurikasvun 3-4 kertaa vuodessa L'Orealin Preference sävy 10.1 . Vaalentaminen kuluttaa aivan varmasti, mutta siitä en haluaisi luopua, kun "kirkastaa ilmeen" aina niin hyvin. Päänahka on aika rasvoittuva, mutta pituudet tarvitsevat varmaan sekä kosteutusta että rakennepaikkausta. Latvat katekilee jonkun verran, ei niinkään haaroitu.

Hiukset pesen joka toinen päivä aamuisin, jollain silikonittomalla shampoolla (tällä hetkellä käytössä Tigin Sexed up ja GlissKurin Liquid Silk -shampoot). Hoitoaineen käyttämisen kanssa oon laiska, joskus kyllä tulee laitettua jotain (Tigi O&H, NutriGloss, K-Pak Moisturizer, mitä näitä mulla nyt on). Suihkin pesun jälkeen Miracle Mistiä, että saan hiukset selviksi. Föönaan yleensä aina hetkisen, en pitkään kuitenkaan. Muotoilutuotteita / -välineitä en juurikaan käytä...

No, kaikki tajusivat varmaan tästä jo sen, että olen hiukan ulalla ;D. Nyt tarkoituksena olisi kasvattaa tätä lähes hartiamittaa ehkä lapaluihin asti (jos näin ohuilla hiuksilla saan kasvatettua kauniisti). Olen kyllä lueskellut paljon näitä ketjuja, mutta olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi vinkata mulle suoraan jotain tuotesuosituksia esim. jätettävän ja latvasuojan suhteen? Tai mitä kaikkea mä nyt voinkaan tarvita. Rahaa saan kyllä puteleihin laitettua, eli ei tarvitse ujostella vähän hintavampienkaan tuotteitten suosittelemista.

Vuodatustani jatkan vielä sen verran, että jotenkin mulla on vaan aina ollut sellainen olo, etä turha mun on hiuksiini panostaa, kun kaikilla muilla on kuitenkin nätemmät ja että mun pehkostani ei kuitenkaan mitään upean paksua ja tuuheaa ikinä saa... Tuntuu, että laitan rahaa kaikkeen muuhun kuin hiuksiin liittyvän 10 kertaa enemmän ::) Kiitos oikein paljon, jos joku viitsii auttaa  :)
Make it a great day

*sade*

• Vieras
« Vastaus #281 : 07.07.07 - klo:09:16 »
Nyt olisi hakusessa sellainen jätettävä, joka ei lähmäisi vaikka sitä pitkin päivää lisäisikin (siis kuivaan tukkaan). Eli mahdollisimman hienojakoinen suutin... Tällä hetkellä vanilja-suklaa-suihkittava täyttää nämä kriteerit, mutta ajattelin tällä kertaa etsiä kampaamotuotteiden puolelta. (Joita löytyy aika kiitettävästi jo, mutta kaikki nämä sopivat paljon paremmin märkään tukkaan.)

Keksisikö kukaan?  ;D

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 07.07.07 - klo:11:47 »
Hoitoaineen käyttämisen kanssa oon laiska, joskus kyllä tulee laitettua jotain (Tigi O&H, NutriGloss, K-Pak Moisturizer, mitä näitä mulla nyt on).

No, kaikki tajusivat varmaan tästä jo sen, että olen hiukan ulalla ;D. Nyt tarkoituksena olisi kasvattaa tätä lähes hartiamittaa ehkä lapaluihin asti (jos näin ohuilla hiuksilla saan kasvatettua kauniisti).
Ensinnäkin, käytä laadukasta hoitoainetta joka pesun jälkeen eikä vaan joskus jotain! Itselläni hoitoaineisiin ja jätettäviin panostaminen on huomattavasti parantanut hiusten kuntoa, eikä se ole iso homma laittaa hoitista ja silloin tällöin muhitellakin  :) Täällä on moneen kertaan käyty läpi hyviä hoitoaineita, ja varmaan itsekin tiedän pitkään foorumilla pyörineenä montakin kokeilemisen arvoista. Ei niitä hyviä voi valitettavasti tietää kuin itse kokeilemalla, rohkeasti vaan käyttäjäkokemuksia ja merkkien ketjuja selaamaan ja niiden perusteella tilaamaan  :) Latvasuojiststa AS ends on hyvä, todella hoitava muttei korputtava on Lanzan leave-in repair mikä on vieläpä suht edullista. Hyvin suojaava ja selvittävä latvasuojasuihke on Redkenin CE Total REcharge, siihen olen ihastunut kanssa. Ei lähmää eikä tahmaa vaan silottaa, selvittää, suojaa ja tuo kiiltoa. Näin latvasuojia omakohtaisesti kommentoituna  :)

Ihan varmasti saat hiuksesi kasvamaan hartiamitasta lapaluihin, ja jos haluat tuuheammat niin klipsijatkoja voin erittäin lämpimästi suositella! Niistä onkin juttua eri ketjuissa, mutta tosiaan on luonnollisen näköiset, näkymätön erittäin helppo kiinnitys ja kaikin puolin hyvät.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 07.07.07 - klo:16:57 »
Selena, en nyt osaa ihan kauheasti nimetä suoraan tuotteita, koska meillä on kuitenkin aika erilainen tukka sinun kanssa. Mutta siitä olen Lunan kanssa ehdottomasti samaa mieltä, että ala käyttää joka pesussa huuhdeltavaa hoitista ja sitten myös pesun jälkeen jätettävää hoitista! Shampoista Tigin Sexed Up tuntuu kyllä aika äkäiseltä vaalennetulle tukalle säännölliseen käyttöön... Ehkä joku kosteuttavampi/hoitavampi menisi, jos se taas ei rasvoita liikaa?

Jätettävistä ainakin oman kokemukseni mukaan voidemaiset ovat hoitavampia kuin suihkeet ja vaahdot. Jos kuitenkin föönaat hiukset, niin sulla menisi melko varmasti voidemainenkin jätettävä. Föönaaminen rasittaa hiuksia paljon, joten se voidemainen olisi hyvänä suojana siellä alla. Ja tuskin se kovin lätsäyttäisikään, jos kerran föönaat. Föönauksen alle sopisi muutenkin joku muotoilutuote, että saisi nättiä muotoiltavuutta ja lämpösuojaakin. Itse oon tykännyt tällä hetkellä Tigin Root Boostista. Ei tee koppuroita eikä tahmeita hiuksia, joten voisit tykätä siitä!

Ja ai niin, ala käyttämään säännöllisesti jotain tehohoitoa/naamiota! Se on samalla hauska hemmotteluhetki ja tekee varmasti hyvää kasvatusprojektille!

Toivottavasti saat suoria vinkkejä muilta tai sitten ihan aina vain uudelleen näitä ketjuja lueskelemalla. Mutta siis haluaisin sulle:
- hoitavamman shampoon
- hyvän huuhdeltavan hoitiksen
- (ehkä) voidemaisen jätettävän
- tehohoidon
- lämmöltä suojaavan muotoilutuotteen
Omia hoitosuosikkejani en nyt nimeä, koska meillä tosissaan on niin erilainen pää ja karvasto.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #284 : 07.07.07 - klo:17:18 »
Selena: Sulle sopisi jätettäväksi varmaan hyvin Lanzan Leave-in Protector, joka suojaa hiuksia UVB säteiltä ja lämpökäsittelyiltä. Tuotteen sisältämä keratiini on hyvä paikkaaja blondatuille hiuksille. Leave-in Protector sisältää Hyaluronic Acid;a, joka sitoo itseensä kosteutta 500 kertaa painonsa verran. Tuote ehkäisee haaroittumista ja saa latva pörröt taltutettua. Tuo on siis voidemainen jätettävä, jota käytetään kosteisiin hiuksiin pesun jälkeen.