Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638499 kertaa)

Poissa Luna

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #285 : 07.07.07 - klo:23:55 »
^Oot aika paljon vakuuttavampi mainostamaan kyseistä tuotetta, itse osasin sanoa vaan että todella hoitava muttei korputtava  ;D Tuote mikä ainakin itselläni alkoi "toimia" vasta useamman käyttökerran jälkeen ja nyt en luopuisi mistään hinnasta.

Sateen probleemaan, en oikein ymmärrä miksi jätettävää pitää suihkia pitkin päivää lisää? Jos aamulla/pesun jälkeen laittaa hyvät aineet niin kyllä ne pitää pehmeinä (tai mitä nyt tuotteelta haluaakaan), seuraavaan pesuun ainakin itselläni.

Muoks. Ääh, vielä kaupan päälle sössin edellisessä viestissä tuon nimen kanssa, eli Lanzan Hair repair-sarjan leave-in protector eikä leave-in repair  :D
« Viimeksi muokattu: 07.07.07 - klo:23:57 kirjoittanut Luna »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 08.07.07 - klo:00:01 »
Luna: Mä ainakin tykkään pesujen välipäivinä suihkutella hiuksiin hoitosuihketta. Jotenkin tuntuu, että kosteutus latvoille on tärkeää myös välipäivinä (pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa). Osahan käyttää myös selvitys/hoitosuihkeita ennen hiusten harjaamista/kampaamista takkujen selvittämiseksi. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 08.07.07 - klo:00:05 »
^Ahaa, ookkei  :)
Mulle pitäisi olla huippukevyttä suihketta että tuollainen onnistuisi, muuten kyllä tahmaa koko karvaston. Toisekseen mulla pysyy kosteus ja pehmeys hyvin tukassa niin en ole sitten kokenut tarpeelliseksikaan, eli muut kuin minä varmaan osaa auttaa tuossa tuotesuosittelussa  :)

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #288 : 08.07.07 - klo:14:04 »
Kaipaisin hiukan apuja tuotevalintojen kanssa. Hiukseni ovat kerroksittain leikatut, olkapäille ulottuvat, luonnontaipuisat, kuivat/karheat. Yksittäinen hius on ohut, mutta hiuksia on paljon.

Toivoisin saavani suoran, sileän, kiiltävän, kosteutetun ja tuuhean tuloksen. Taisi olla liikaa vaatimuksia :)
Tällä hetkellä hiukset kiiltävät ihan mukavasti, mutta päänahka on ärtynyt ja hilseilevä. Hiukset näyttävät hieman hamppuiselta, mutta tuntuvat melko tuuheilta. Väriä tai muita käsittelyjä ei hiuksissani ole.

Olisiko ideoita mitä vielä voisin kokeilla, jotta löytäisin sopivat tuotteet itselleni? Jos käytän runsaasti hoitavia tuotteita, hiuksista tulee hurjan luonnontaipuisat ja liiskaantuvat päätä myöten, eikä niihin saa minkäänlaista kampausta. Tämän takia olen käyttänyt tuuheuttavia, etteivät ne liiskaannu päätä myöten ja niiden avulla saa hiuksen paremmin myös suoraksi, mutta sitten ne taas kuivattavat liikaa.  (Suoristan vain päältä, alta suoristaminen hoituu föönillä. )

Olisiko jossain edellä mainituissa merkeissä jokin toinen tuote tai sitten ihan toisen merkin tuote, mitä kannattaisi kokeilla? Voisiko esim. Luxxtress olla sopiva jätettävä? Olen arastellut käyttää sekä hoitista että jätettävää hoitista, koska hiukset rupeavat kihartamaan kovasti ja tuntuvat nopeasti likaisilta. Mutta ehkä olen kokeillut vääriä tuotteita. 

Mitä kannattaisi kokeilla ja miten muuttaa hiustenhoito-tottumukset, mikäli niissä on vikaa?

Tilasin hiljattain Tigin control freak sekä curls rock shampoon + hoitiksen + jätettävän. Samaten tilasin MOP hydrating shampoon + hoitiksen. Katsotaan miltä ne tuntuvat, kunhan postilaatikkoon ensin kolahtavat.

Mulla on aika samanlaiset hiukset, joten ehdottaisin seuraavaa:
- Shampooksi jokin silikoniton shampoo, itselläni päänahan ongelmat loppuivat lähes kokonaan silikonittomiin siirtymisen jälkeen (vaikka tämä ei välttämättä päde kaikkiin). Voisit kokeilla jotain kosteuttavaa shampoota, joskin silloin on riskinä, että hiuksista tulee liian raskaat ja "liiskaantuvat". Omia suosikkejani on Kerastasen Dermo-calm Bain riche (kosteuttava herkän päänahan shampoo). Myös tuo MOP hydrating shampoo on hyvä, mutta itselleni vakituisessa käytössä liian rasvoittava ja liiskaannuttava, tässä suhteessa MOPin c-system clean shampoo on parempi.
- Koska hiuksesi eivät ole käsitellyt, niin suurimmat rakennevauriot tulevat vain lämpökäsittelyistä. Painottaisinkin kosteutusta rakennepaikkauksen sijaan. Hyvä yhdistelmä voisi olla esimerkiksi kevyesti rakennepaikkaava jätettävä ja jokin rakennepaikkaava tehohoitoaine.
- Kosteuttavaksi hoitoaineeksi suosittelen Tigin Brunette goddessia, olen itse kokeillut sitä vasta pariin kertaan, mutta se vaikuttaa hyvin siloittavalta ja kosteuttavalta, mutta ei kuitenkaan tee hiuksia raskaiksi. Siinä on vähän silikonia, mikä ei mielestäni ole pahitteeksi luonnonkiharalle (ei kuitenkaan kannata levittää päänahkaan asti).
- Jätettäväksi suosittelen jotain suihkemuotoista, ne ovat yleensä kevyempiä kuin voidemaiset. Tuo jätettävien aiheuttama kihartumisefekti on hyvä merkki siinä mielessä, että hiukset kihartuu sitä enemmän, mitä kosteutetummat ne ovat. Vaikka ne menee enemmän kiharaan, niin ne on mielestäni myös helpompi suoristaa silloin kuin suorempana mutta kuivana hamppuna. Esim. L'anzan ColourCare-sarjan suihke on hyvä, siinä on rakennepaikkaavaa keratiiniakin ja näin kesällä hyvä aurinkosuoja.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa J. Doe

• HAIRahtanut
« Vastaus #289 : 08.07.07 - klo:19:31 »
Nyt olisi hakusessa sellainen jätettävä, joka ei lähmäisi vaikka sitä pitkin päivää lisäisikin (siis kuivaan tukkaan). Eli mahdollisimman hienojakoinen suutin... Tällä hetkellä vanilja-suklaa-suihkittava täyttää nämä kriteerit, mutta ajattelin tällä kertaa etsiä kampaamotuotteiden puolelta.

Tykkään myös laittaa kevyttä jätettävää hiuksiin pesujen välillä, pesen siis hiukset 2 – 3 kertaa viikossa, kuten Emi-lynkin. Käytän suihkemuotoista jätettävää apuna hiusten selvittelyssä, kosteutan ne ennen aamun uudelleenmuotoilua ja välillä suihkutan sellaista hiuksiin ennen kuin laitan ne juuresnutturalle yöksi, kihartuvat paljon nätimmin laineille. :)

Tykkään kovasti tuosta XZ vanilja-suklaasta, se on hyvin kevyttä eikä lähmää. Toinen suosikkini on Paul Mitchellin Awapuhi Moisture Mist. Sitä on menossa jo kolmas pullollinen. Kosteuttaa hyvin, ei tahmaa ja toimii hyvin kuivassa tukassa. Plussana mieto tuoksu ja hienojakoinen suihke.

Poissa Selena

• HAIRahtanut
« Vastaus #290 : 08.07.07 - klo:20:41 »
Kiitos Luna, Tuikkuli ja Emi-lyn!! Lupaan alkaa käyttää hoitoainetta joka pesun yhteydessä! Ja antaa naamion muhia ainakin joka toinen viikko jonkun aikaa. Ja huomenna marssin kauppaan ja ostan Tuon Lanzan Leave-in protectorin. Ja tosiaan, joku hoitavampi shampoo varmaan olisi kanssa tarpeen...

Ei vitsit, tulipas nyt taas hyvä mieli ja vähän uutta toivoa!  Että ehkä näistä mun hapsuistani saa vielä ihan nätit...  ::) Kiitos vielä kerran teille  :-*
« Viimeksi muokattu: 08.07.07 - klo:20:48 kirjoittanut Selena »
Make it a great day

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 09.07.07 - klo:23:17 »
Etsin edelleen lämpöaktiivista ainetta lämpörullilla tehtävien kiharoiden tekoon. Hiukseni ovat liukkaat ja jäykät. Ehdotuksia, anyone?

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Eulaalia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #292 : 10.07.07 - klo:09:54 »
^Mä olen käyttänyt tuohon tarkoitukseen Tigi Uptight -suihketta (Heat Activated Curl Maker). Lämpörullilla tehdyt kiharat tulevat sileämmiksi ja pysyvät paremmin tuota käyttäessä.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 10.07.07 - klo:10:34 »
^Mä olen käyttänyt tuohon tarkoitukseen Tigi Uptight -suihketta (Heat Activated Curl Maker). Lämpörullilla tehdyt kiharat tulevat sileämmiksi ja pysyvät paremmin tuota käyttäessä.

Kiitos suosituksesta Eulaalia, laitan tuon ostoslistalleni  ;)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #294 : 10.07.07 - klo:14:47 »
Luomo: Kiitos vinkeistä! Tilauslista vain kasvaa, vaikka kaikkia tuotteita ei vielä ole tullut edellisestäkään tilauksesta. Eihän tuo Brunette Goddes värjää? Mulla ei nimittäin ole ruskeita hiuksia.

Sain MOPin hydratingit, ja olen jo pari kertaa ehtinyt pestä. Tuntuvat tosi hyviltä ja tuoksu on kiva! Olen kokeillut kerastasen jätettävää hoitoainetta ja curls rock jätettävää. Eilen iskin päähän lisäksi small talkia ja  föönasin suoraksi. Ilmeisen kosteuttavaa oli kun aamulla näytin siltä että olisi ollut papiljotit päässä. Suoristelin aamulla hiuksia, mutta en kertakaikkiaan saa niitä kunnolla suoraksi vaikka miten kuumalla niitä "paistelen" suoristuraudan välissä. Latvat jäivät törröttämään ja kiireessä yritin vielä kihartimella vääntää. Luovutin ja iskin lakkaa päähän ja yritin liiskauttaa hiukset päänahkaa myöten suoriksi..

Mistä löydän toimivat muotoilutuotteet?
Small talkissa ja Osis Flatlinerissa ei ole minkäänlaista pitoa minun hiuksissani. Olen kokeilut myös laittaa superstaria ja sitten hiukan hiusten tyveen big&biggeriä, päälle hiuslakkaa -> Tulos hyvä, mutta... ilma oli kostea mutta ei satanut, olin 15 min ulkona ja hiukset kihartuivat permantiksi  >:(  On tyhmää suoristaa kun käy ulkona niin on kihara takaisin. En viitsi usein edes ruveta erikseen suoristamaan kun tulos kestää ilmasta riippuen roskapussin viennin ajan tai jopa 8 tuntia (työpäivän kun istun sisällä). Sitten kun pistää kilotolkulla mömmöjä päähän, niin on seuraavana päivänä pakko pestä kun hiukset tuntuvat likaisilta.
« Viimeksi muokattu: 10.07.07 - klo:14:56 kirjoittanut Kukka »

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #295 : 10.07.07 - klo:16:12 »
^ Kukka, Brunette Goddess ei sisällä mitään värjääviä aineita, joten ihan huoletta voi käyttää kaiken värisiin hiuksiin.

Kiharoiden kanssa taisteluun saa hyviä vinkkejä muilta kiharapäiltä ainakin näistä ketjuista:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1665.0 ja
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1845.0

Lisäksi Hiusten Muotoilu- osiosta löytyy ketjut muutamien eri merkkien muotoilutuotteille, ja muitakin hyödyllisiä ketjuja :)

*sade*

• Vieras
« Vastaus #296 : 10.07.07 - klo:18:00 »
Tykkään kovasti tuosta XZ vanilja-suklaasta, se on hyvin kevyttä eikä lähmää. Toinen suosikkini on Paul Mitchellin Awapuhi Moisture Mist. Sitä on menossa jo kolmas pullollinen. Kosteuttaa hyvin, ei tahmaa ja toimii hyvin kuivassa tukassa. Plussana mieto tuoksu ja hienojakoinen suihke.

Kiitos suosituksesta, pitkää katsella tuota Paul Mitchelliä vähän tarkemmin. Itse tykkään tosiaan suihkia ainakin välipäivinä jätettävää hoitista hiuksiin. Aamuisin se on usein tukan pelastus!

Poissa Emmuh

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #297 : 11.07.07 - klo:00:12 »
Minulla on testin mukaan 1b M ii hiukset. Eli suorat, mutta suht taipuisat ja normaali paksuus (ylhäällä ponnarilla 9cm). Esimerkiksi jos menee nukkumaan märillä hiuksilla ilman mitään toimenpiteitä, on niitä mahdoton saada aamulla kuriin. Hieman kuivahkot,  blondiraidat pahentavat sitä hieman ja hiuksia lähtee ajoittain aika paljonkin. Pituutta on about 45cm pisimmillään, eli reilu 5cm yli olkapäiden. Tällä hetkellä on oma väri, joka on punertava ja noita vaaleita raitoja, leikattu lievästi kerroksittain sekä rikottu otsis.

Tähän mennessä olen pessyt ihan vain kaapista löytyvillä marketti shampoilla ja hoitoaineilla (mm. XZ, Schwarzkopf, Garnier) ja nyt tuli ostettua BC Total Repair Treatment, jota kerran kokeilin ja vaikutti ihan mukavalta. Jätettäviä hoitoaineita olen käyttänyt XZää. Muotoilussa käytän yleensä ihan Sunsilkin hiuslakkaa ja/tai XZn muotoilunestettä.

Kaipaisin siis shampoo ja hoitoainesuosituksia sekä muotoilua varten. Jotain, millä saisi hiukset tuuheamman, ilmavamman, kiiltävämmän ja sileämmän näköisiksi/tuntuisiksi. Tigin aineista olisin varsinkin kiinnostunut ja hintakin niissä olisi sellaista melko maksimia, mitä olisin valmis maksamaan.
« Viimeksi muokattu: 11.07.07 - klo:00:21 kirjoittanut Emmuh »

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 11.07.07 - klo:08:40 »
^Meillä näyttäisi olevan suht samanlaatuinen tukka päässä. :) Munkin pehko on aivan mahdoton aamulla jos se on ollut märkä nukkumaan mentäessä; pörröinen, laineilla ja ilman minkäänlaista kuria.

Tällä hetkellä tykkään tosi paljon Tigin Brunette Goddess shampoosta ja hoitoaineesta; siloittaa ja pehmentää tukan mukvasti latistamatta sitä. Muita lemppareita on L'anzan Healing Moisture Kukui Nut hoitis ja Nexxuksen Therappe shampoo sekä Humectress ja Keraphix hoidot. Nämä ovar kaikki sellaisia jotka tuovat haluttua pehmeyttä ja sileyttä ilman että tukka menee ihan päätä myöten.

Muotoilutuotteista Tigin Small Talk on ollut listan kärjessä jo kauan, hapsottavat latvat silotan Girl Toysilla. :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #299 : 18.07.07 - klo:11:52 »
Löytyisiköhän jotain muita yhtä peseviä shampoita, kuin esim. Tigi Fashionista ja Thickening, mutta sellaisia jotka eivät kuivata ja ehkä hoitaisivatkin vähäsen? Pesen hiukset korkeintaan 3 kertaa viikossa, pesevyys on siis tarpeen. Haluan siis tuollaisen ehkä vähän narskuvaksi pesevän, mutta ei ehkä ihan niin pesevää kuin Tigit, tai ainakaan yhtä kuivattavaa. VO5 Super clean syväputsarikin on liian vähän pesevä, hiukset ovat seuraavana päivänä likaiset. En tietenkään tuota joka päivä käytäkään, mutta kunhan vertailuksi sanoin.