Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638501 kertaa)

Poissa sininen kissa

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #30 : 21.09.06 - klo:12:34 »
CO-pesua minäkin suosittelen, ainakin joka toinen päivä tehtäväksi. Jos itse pesen shampoolla, tykkään Joicon K-pak shampoosta, se ei ole liian pesevä. Hyvä perushoitis on mielestäni Grazette Summer Rain Repairing hoitis, saa Storelta, hinta 11 e/250 ml.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.

Poissa Sandaali

• HAIRahtanut
« Vastaus #31 : 22.09.06 - klo:22:55 »
Mikä olisi eniten väripigmenttiä sisältävä sarja punaisille hiuksiille (cutrin, goldwell, l'oreal, wella..)? Kuulin kun Hairstoren myyjä sanoi yhdelle naiselle että Color Glowssa ei ole paljoa pigmenttejä. Missä sitten olisi enemmän?

Entä onko siitä haittaa, kun on punaiset hiukset, ja mielenhäiriössä ostin kupari-pigmenttiä sisältävän shampoon ja jätettävän? Tekeekö huonoa värille, vai onko sillä oikeasti mitään merkitystä, vai pistänkö suosiolla kiertoon?

Poissa Todia

• HAIRahtanut
  • Gal. 2:20
« Vastaus #32 : 23.09.06 - klo:09:13 »
Muoks. Lisäilen muutaman, joita olen nyt vähän katsellut "sillä silmällä". :P

Kerastase Bain Satin 3 -shampoo
Wella Lifetex Extra-Rich Nutrition -shampoo
Tigi O&H -shampoo
Nexxus Therappe -shampoo
ja sitten tuo MOP Hydrating

Vaikeata on. :D
Katselin vain, että tuossa sun listassa on aika paljon shampoita. Itse aina panostan eniten hoitoaineisiin ja tehohoitoihin, eli sun tukka on kuitenkin kuivahtava, niin suosittelisin jotain hyvää, hoitavaa tehistä tuon nutriglossin seuraksi. Shampoohan kuuluisi pysyä siellä korvien yläpuolella, joten se ei missään tapauksessa paljoa hoida latvoja, vaikka olisi kuinka kosteuttava ja hoitava.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903

Poissa Eufonia

• Hiushörhö
« Vastaus #33 : 23.09.06 - klo:15:00 »
Katselin vain, että tuossa sun listassa on aika paljon shampoita. Itse aina panostan eniten hoitoaineisiin ja tehohoitoihin, eli sun tukka on kuitenkin kuivahtava, niin suosittelisin jotain hyvää, hoitavaa tehistä tuon nutriglossin seuraksi. Shampoohan kuuluisi pysyä siellä korvien yläpuolella, joten se ei missään tapauksessa paljoa hoida latvoja, vaikka olisi kuinka kosteuttava ja hoitava.

Siis mulla on kyllä tehohoitoja (mm. Joicon IHT) ja mielestäni hyvät hoitoaineet (O&H ja MOP Hydrating). Jätettävät myös kunnossa. Joten shampoo pakko vaihtaa. :) Enkä mä mitenkään hoitavaa shampoota haekaan, vaan ainoastaan sellaista joka ei tee hiuksistani karvapalloa. :D Eli hellävaraista. :P
1b M i

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #34 : 29.09.06 - klo:02:58 »
Mikä olisi eniten väripigmenttiä sisältävä sarja punaisille hiuksiille (cutrin, goldwell, l'oreal, wella..)? Kuulin kun Hairstoren myyjä sanoi yhdelle naiselle että Color Glowssa ei ole paljoa pigmenttejä. Missä sitten olisi enemmän?

Entä onko siitä haittaa, kun on punaiset hiukset, ja mielenhäiriössä ostin kupari-pigmenttiä sisältävän shampoon ja jätettävän? Tekeekö huonoa värille, vai onko sillä oikeasti mitään merkitystä, vai pistänkö suosiolla kiertoon?

Mulla on kokemusta noista Cutrinin ja Goldwellin väripigmenttiä sisältävistä sarjoista, sekä punaisista että kuparisista.
Cutrinin catch the color shampoissa on rutkasti enemmän pigmenttiä kuin Goldwell color glow:n vastaavissa joissa sitä ei ole oikein nimeksikään, mutta hoitoaineissa sitten asia on taas toisinpäin. Cutrinin keep the color hoitis ei tuntunut edes ylläpitävän väriä kun taas Goldwellin vastaavat värjäävät kädetkin niin että edes saippualla ei lähde  8)  (muistaakseni Clynolin color shine pigmenttihoitis oli yhtä tehokasta myös)

Minä olen käytellyt sekä punaisia että kuparisia shampoita ja hoitiksia ja kokemukseni mukaan shampoolla (ei yllätys yllätys) ole niin suurta merkitystä, mutta kunnollinen pigmenttiä sisältävä hoitis kyllä tuo saman sävyiseen hiukseen syvyyttä ja ylläpitää väriä, ja erisävyiseen sitten vivahdetta. Olen monesti sekoitellut noita keskenään ja/tai muihin hoitiksiin ja käytellyt ihan sen mukaan minkälaisen tuloksen haluan ja piiiitkillä vaikutusajoilla tottakai.  ;)

Keiju

• Vieras
« Vastaus #35 : 11.10.06 - klo:17:18 »
Tilasin sitten vanhan tutun Joicon K-pak shampoon sekä  itselleni uutena Redkenin All soft-hoitoaineen (kuvaus "katkeileville, takkuuntuville  ja kuiville hiuksille-" sopi hyvin tilanteeseeni.)
K-pak on hyvää, kuten aina, ja Redkenkin tuntui oikeasti hoitavan,  mutta tukka tuntuu edelleen jotenkin karhealta ja takkuiselta, vaikka onkin huomattavasti pehmeämpi kuin ennen.
Olen miettinyt tilaavani jonkun naamion tai latvahoidon heti kun talous sen sallii.
Millaista suosittelisitte pitkälle tukalle? Ongelmani on lähinnä tuo karheus, kiillottomuus, katkeilevuus ja takkuisuus.
Kosteutta vai korjausta?  Molempia?

Yhdistelin viestisi tänne tuotesuosituksia ketjuun =) T:Penny
« Viimeksi muokattu: 12.10.06 - klo:10:07 kirjoittanut Penny »

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #36 : 15.10.06 - klo:01:22 »
Olen miettinyt tilaavani jonkun naamion tai latvahoidon heti kun talous sen sallii.
Millaista suosittelisitte pitkälle tukalle? Ongelmani on lähinnä tuo karheus, kiillottomuus, katkeilevuus ja takkuisuus.
Kosteutta vai korjausta?  Molempia?

Suosittelisin alkuun Elvitalin Nutri Gloss -naamiota, löytyy marketeista eikä maksa kuin kuutisen euroa. Tuo mukavasti kiiltoa ja sileyttä.  :) Joitain kosteuttavia tehiksiä kannattaa hankkia myös, esim. Joico Moisturizer, Joico IHT ja Tigin O&H hoitis. Noista IHT ja O&H ovat käsittääkseni sekä kosteuttavia että korjaavia aineita.
Voin myös suositella Joicon Altimaa jota voi käyttää sekä poisuuhdeltavana että jätettävänä hoitiksena ja latvoille Bonacuren latvasuojaa, toimivaa ja edullista  8)

elle

• Vieras
« Vastaus #37 : 15.10.06 - klo:17:43 »
Kertokaapas mikä olisi täydellisistä tuotteista täydellinen kosteuttava shampoo ja hoitis luonnostaan taipuisille hiuksille. Nyt käytän Tigin Moisture Maniacia, jota kampaajani suositteli mulle, mutta en ole huomannut että se mitenkään erityisen paljon antaisi kosteutta.

Siirsin nämä viestit tänne. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 15.10.06 - klo:20:36 kirjoittanut Luomo »

bbee

• Vieras
« Vastaus #38 : 15.10.06 - klo:18:05 »
MOP Hydrating shampoo ( c-system) on kyllä ehdottomasti kosteuttavin shampoo mitä maa päällään kantaa. Hoitoaineita löytyykin sitten moneen makuun.

EDIT. Joku mode vois siirtää tän kysmän sille kuuluvaan paikkaan?
Lisä Editti: Calypson kanssa stereona vastaillaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 15.10.06 - klo:18:08 kirjoittanut mooniga »

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #39 : 15.10.06 - klo:18:06 »
Kertokaapas mikä olisi täydellisistä tuotteista täydellinen kosteuttava shampoo ja hoitis luonnostaan taipuisille hiuksille. Nyt käytän Tigin Moisture Maniacia, jota kampaajani suositteli mulle, mutta en ole huomannut että se mitenkään erityisen paljon antaisi kosteutta.

MOP C-system Hydrating shampoo on ainakin todella kosteuttava, hoitikseksi voisin suositella Nexxus Humectressiä tai vaikkapa Tigin O&H:ta. Molemmat toimivat ainakin tässä päässä, mutta paremmin pitkillä vaikutusajoilla. Hydrating hoitista täällä on myös kehuttu, mutta koska en itse ole päässyt sitä vielä kokeilemaan en osaa sanoa siitä mitään.

Tämä olisi varmaan sopinut paremmin tuonne "Tuotesuosituksia"-ketjuun..?

muoks: mooniga ehtikin ensin  :)

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #40 : 22.10.06 - klo:19:05 »
Heitänpä kysymykseni tänne, kun en oikein tiennyt minne muuallekkaan...

Eli, kyselen vinkkejä mieheni puolesta, jolla on käsittelemätön, karheahko, jämäkkä, paksuhko lyhyt tukka ja käyttää päivittäin muotoilutuotteita... On tykännyt nyt pitkään käyttää Tigin manipulator shampoota. Se minun mielestäni ainakin sopii miehelleni hyvin, tekee tukasta puhtaan ja pehmeän.
Nyt kuulemma haluaisi jotain muitakin kokeilla ja kyselee minulta vinkkejä, mutta kun meillä on niin erityyppiset hiukset, ainakin pituutensa puolesta, niin en osaa yhtään tietää, että mitä shampoota sen kannattas kokeilla  ::).
Mitäs shampoita teidän miehet käyttää, joilla samantyyppinen tukka kuin minun ukolla :) ?!
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa calypso

• Tukkaguru
    • Haista Ite!
« Vastaus #41 : 22.10.06 - klo:19:40 »
Meillä mies käyttää yleensä niitä shampoita jotka annan hänelle, joita itse en käytä. Tällä hetkellä käytössä on Bonacuren Moisture Kick -shampoo josta mies tykkää, sitä ennen hän käytti Clynolin aurinkosarjan shampoota (joka ei sopinut minulle itselleni ollenkaan). XZ vanilja & suklaa shampoosta hän ei pitänyt koska oli hänen makuunsa liian pesevää.
Jos miehesi pitää Tigeistä niin ehkä kannattaa hankkia hänelle toinenkin shampoo siitä sarjasta?

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #42 : 22.10.06 - klo:19:46 »
Miehellä tosiaan käytössä Tigi Manipulator ja sen tuntuu sille sopivankin ... Multa on kokeillut moisture maniaccia, fashionistaa ja O&H:ta, mutta ne ei oo sille sopineet, paitsi O&H kyllä tuntui sopivan aika hyvinkin...
Eli miehen pää kaivannee jotakin pesevää shampoota? Aattelin vain että voishan tuo kokeilla jotakin muutakin merkkiä, jos vaan tietäisin mitä ...  ::)
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #43 : 22.10.06 - klo:20:18 »
Aattelin vain että voishan tuo kokeilla jotakin muutakin merkkiä, jos vaan tietäisin mitä ...  ::)

Lanza urban elements -sarjassa voisi olla jotain, jos tykkäät hinnakkaampia kokeilla. Perus miesten bonacure meinaan pesee aika komiasti, jollei hoidolle anna painoa :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa -kata-

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 23.10.06 - klo:00:09 »
Niin, kyllähän miehen tukkakin jollakin tasolla hoitoa tarvitsee, muttei varmasti niin hirveästi, kun ei ole värjätty, ei käsitelty eikä sitä föönaile kuin todella harvoin ja on niin lyhytkin, muotoilutuotteita vaan käyttää päivittäin ja peseekin hiukset vähintään joka toinen päivä... Mutta siis ei sekään enää halua kuulemma markettikamoihin palata  ;D, jotain sillekkin tarttunut tästä mun hiushössötyksestä... Mutta mitä hintoihin tulee, niin rohkenen epäillä että haluaa mitään hirveesti tigiä kalliimpia kokeilla  ;D !

EDITTIÄ ... Kattelin tuolta LF:stä Redkenin for men aqufy shampoo 400 ml ja hinta 6.55 puntaa eli n.8,26€. Mikäli oikein ymmärsin niin pitäis olla puhdistava ja kosteuttava jne.jne... Kuulostaisi ainakin hyvältä, eikä ole hinnalla pilattua. Pitänee tätä tilata miehelle kokeeksi.
Onkos kenenkään teidän miehistä kokemusta tästä shampoosta?
Itseänikin kiinnostaisi kovasti kokeilla joskus etenkin Redkenin All Soft sarjaa, mutta ei ole varaa pitkään pitkään aikaan, kun on muita pulloja niin paljon jemmassa muutenkin.

Edittiä 19.11. ...Tuli tuo kyseinen shampoo hommattua jokunen aika sitten ja ihan hyvää on ollut sille.

Veli perheineen oli käymässä tässä jokin aika sitten vanhempieni luona ja kattelin taas sitä sen hiustenpesutouhua, että ei hyvä ihme sentään... Se on vasta 29 vuotias, mutta tukka on jo pitkään harventunut hyvää vauhtia, eikä sitä hirveesti enää päässä ole, mutta sekin vähän tukka mitä sillä on niin se pesee sitä joka päivä, siis voi itku vie ... Ja viimeksi satuin näkemään että millä se pesi ... LIDLISTÄ ostettua jotain shampoota se oli  :-X  :-X ... Varmaan todella hyvää ja hoitava tuote tollaselle tukalle ja päälle ... yeah right.

Tein myös havainnon eilen kun kävin vanhempien luona, että isä oli ostanut uuden shampoo pullon, Elvitalin miesten jonkuu hilseshampoon  :-X  , eikä sillä ees ole hilsettä ... Silläkin on tukka aika harventunut ja ohut, niin tollasta shampootahan se just tartteekin...

Eipä äitinikään käytä markettituotteita parempia tuotteita kyllä ... Sillä on lyhyt tukka, mutta ikäisekseen (61) ihan suht. hyvässä kunnossa. Äidiltä olen tukkani perinytkin, paksun ja karhean jne. Äiti on kyllä siitä ongelmallinen ettei yhtään arvosta parempia tuotteita ja kaappi täynnä markettikamaa jotka TAATUSTI käyttää loppuun ennenkuin käyttäs uusia...

Tulee niin sellainen olo että tekis mieli pelastaa koko perhe  ;D !! Ja tässä siis vasta mun puolelta ... Miehen puolella on ja ihan yhtä toivotonta... Eläkkeellä olevat vanhemmat käyttää toisilta saatuja markettipullojen jämiä  :-X ... Sisko ja Veli käyttävät kanssa jotain markettikamaa... Huoh, en jaksa edes yrittää vaivautua opastamaan niitä  ;D ...

Kun joulukin nyt lähestyy, niin tuli ihan mieleen, että pitäskö ostaa jostakin jotain hyviä edullisia hiustenhoitotuotteita koko perhelle joululahjaksi :) ... Mutta mikähän ois hyvää kenellekkin :

- Äitini (61 vee) :  Lyhyt, kihara, karhea, ei enää niin paksu kuin nuorena, muttei ihan hiirenhäntäkään vielä. Värjätty.  Suht hyvä kuntoinen, ei pahakaan. Tarttisi ehkä tuuheutta, ilmavuutta ja sileyttä...
- Isäni (54 vee) : Ohut ja harventunut lyhyt tukka
- Veljeni (29 vee) : Ohut ja harventunut lyhyt tukka 
- Veljen vaimo (24 vee) : Tosi paksu, yli olkapäiden ulottuva, tasapitkä, värjäämätön ja käsittelemätön, ruskea, vähän aaltoileva... Suht. sileä ehkä, mutta oisko aavistus karheutta. Ei hirveän huonokuntoisen näköinen joskaan ei kovin hyvänkään .... En ole päässyt hiplaamaan  ;D, joten en osaa tuollaisen tukan kuntoa arvioida kovin hyvin.
Kummityttö (vähän päälle 2 vee) : Hiukset ihanat vaalean ruskeat, tosi paksut ja kihartuvat/taipuisat, hyväkuntoiset, sileät, oikein enkelihiukset  :-*.

Mitä hiusjuttuja lapsilla yleensä käytetään, onko lapsille erikseen jotain parempia tuotteita, vai onko niin väliä ? Mä oon ihan tietämätön näissäkin  :P ... Veljen toinen lapsi on vähän päälle puolen vuoden ikäinen, niin se ei ainakaan vissiin tartte kummempia tököttejä  ;D  ;D ...

Ice yhdisteli
« Viimeksi muokattu: 19.11.06 - klo:19:29 kirjoittanut Ice »