Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637991 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #300 : 18.07.07 - klo:12:22 »
Magia: Usein pesevyys ja kuivattavuus kulkevat käsi kädessä. Hankala yhtälö!

Itse käytän yleensä erittäin mietoja shampoita (sulfaatittomia) tai CO-pesua, mutta jos haluan pesevämpää shampoota käytän Lanzan Protein Plus shampoota. Mun mielestä Protein Plus shampoo on pesevä, mutta ei juurikaan kuivata hiuksia. Hiukset ovat pesun jälkeen hiukan "narskuvat", mutta silti pehmeät.

Mielestäni Tigin Moisture Maniac shampoo on pesevämpää ja kuivattavampaa kuin Lanzan Protein Plus. Tigin O&H shampoo on taas aikalailla yhtä pesevää kuin Lanzan Protein Plus (tuntuu kuitenkin että O&H kuivattaa enemmän).

Jos hiukset rasvoittuvat nopeasti, pesevät shampoot saattavat vain kiihdyttää rasvoittumista. Kannattaa kokeilla myös mietoja shampoita. Täytyy muistaa, että päänahan tottuminen mietoon pesutehoon saattaa kestää jonkin aikaa, ennen kuin rasvoittuminen hilliintyy.

Täytyy myös muistaa oikea annostelu. Tietty määrä pesevää ainetta, voi puhdistaa/poistaa vain tietyn määrän pestävää ainetta.

En tiedä oliko tästä nyt mitään apua, koska mulla ei ole kokemusta Fashionista eikä Thickening sh:sta.  :D
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #301 : 18.07.07 - klo:12:29 »
Minä suosittelisin Magialle MOP Clean-shampoota. Haulla löytyy paljon tietoa, mutta itse tiivistäisin perusteluni suositukselle siten, että Clean pesee kunnolla, ei (mielestäni) kuivata ja koska on hajustamaton, väriaineeton ja siis hellävarainen shampoo, sopii päivittäiseenkin käyttöön. Lisäksi se on sulfaatiton, joten sen ei pitäisi ainakaan kiihdyttää rasvoittumista.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #302 : 18.07.07 - klo:12:33 »
Magia

Mun tukan saa ainakin narskuvan puhtaaksi kahdella vaahdotuksella MOP:in Cleanilla. On hellävaraisempi kuin esim. Tigit, koska sulfaatteja ei ole. En ole kokeillut muita Tigin shampoita kuin O&H:ta, joka saa hiukseni ja päänahan kuivumaan tosi helposti. Cleanillakin olen onnistunut saamaan kuivuutta kuteisevan päänahan, mutta silloin annoin viimeisen vaahdotukset vaikuttaa hiukan aikaa. Sulfaatiton shampoo on kyllä miedompi kuin sulfaatillinen, joten Emilynin mainitsema rasvoittuminen voisi tällä helpottaa.

EDIT: Nuppu ehti ensin. Samaa mieltä olen.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 18.07.07 - klo:12:35 »
Emi-lyn, koen nuo pesevämmät shampoot paremmiksi sen takia, kun en tosiaan jaksa ruveta pesemään hiuksia joka päivä. Sen takia kun nämä luonnonkiharakäkkyrät ovat niin hirveän näköiset, ja näitä on pakko puunata hirveästi. :P Olen välissä testaillut kyllä hellävaraisempia shampoitakin, kuten Kerastasen Bain satin 3:sta, mutta hiukset ovat seuraavana päivänä ihan rasvaiset. Ei kiitos. ;D
   Ennen Tigiä jouduin pesemään hiukset joka tai joka toinen päivä, mutta olivat jo pesusta seuraavana päivänä ihan likaiset. Pysyn mieluummin sitten näissä vähän kuivattavissakin shampoissa, kuin sitten pesen (+suoristan ja föönaan) useammin. Kuitenkin lämpökäsittelyt tekevät hiukselle varmaan enemmän hallaa kuin kuivattava shampoo. Hankala yhtälö tämäkin siis, hiukseni eivät ole helpoimmasta päästä.

Katselen molemmista ehdotuksistanne kokemuksia, lisääkin saa laittaa. :) Edit: hyvältä vaihtoehdolta kuulostaa tuo Clean, luin käyttökokemukset läpi.

Edit2: Emi-lyn, tiedän, mutta aiemmin tosiaan käytin vain noita hellävaraisia shampoita, enkä koskaan ole niillä saanut pesuväliä pidennettyä ilman että hiukset olisivat koko ajan likaiset.
« Viimeksi muokattu: 18.07.07 - klo:12:46 kirjoittanut Magia »

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #304 : 18.07.07 - klo:12:41 »
Nuppu ja Hermione: Osaatteko vertailla Cleania ja Hydrating shampoota toisiinsa? Kuinka paljon ne erovat toisistaan?  :)

Magia: I understand! :) Päänahan saa kyllä totutettua pidempään pesuväliin myös miedommilla shampoilla, mutta siihen voi mennä aikaa.

(Onneksi mulla on helppo päänahka, ei rasvoitu eikä kuivu. MOP Hydrating shampoo on kyllä ehdoton ykkönen! Pesee puhtaaksi eikä kuivata yhtään. Pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa.)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #305 : 18.07.07 - klo:12:57 »
Jos sulfaatitonta, ei-kuivattavaa shampoota haluaa, muistutan L'anzan Helaing Moisture-shampoosta. Itselläni ja joillain muilla tuo MOP:n Hydrating-shampoo tekee päänahkaan ikävän tuntuisen "kalvon" ja pesemisen jälkeen hiukset tuntuvat likaisilta. Tuolla L'anzan sulfaatittomalla taas ei ole mitään ikäviä sivuefektejä, vaan toimii loistavasti. Ainoa miinuspuoli on hinta.  ::)

Poissa Nuppu

• Tukkaguru
« Vastaus #306 : 18.07.07 - klo:13:00 »
Emi-lyn: Mielestäni Clean ja Hydrating eroavat kyllä huomattavasti toisistaan. Ihan erilaiselle hiukselle ja erilaisiin tarpeisiin sopivia.

Clean pesee reilusti, melkein kuin syväputsari, mutta on silti paaaljon hellävaraisempi päänahan ja värin kannalta. Sanoisinpa sen jopa olevan hellävaraisin kokeilemani shampoo. Siksi Clean onkin mielestäni todellinen innovaatio ( ;)), sillä se onnistuu yhdistämään pesevyyden ja hellävaraisuuden. Joillain Clean kuulemma takuttaa, mutta mielestäni tämä on estettävissä oikealla pesutekniikalla - viemällä shampoota sormenpäillä päänahkaan ja sitten hieromalla (eikä siis hankaamalla, möyhimällä tmv.) sitä varovasti (kuten teen kyllä minkä tahansa shampoon kanssa). Clean vaatii peräänsä ainakin pikahoidon.

Hydrating taas on hoitava, kosteuttava shampoo. Joillekin sen pesutehot riittävät, joillekin eivät. Hydrating päihittää Cleanin kosteuttavuudessa mennen tullen, mutta itse en ainakaan haekaan shampoolta kosteuttavuutta, vaan jätän sen tehtävän hoitoaineelle. Hydratingilla saa kyllä nopeasti ja helposti kosteutetut hiukset eikä se vaadi välttämättä edes hoitoainetta.

Riippuu siis aivan siitä mitä haluaa shampoolta, että kumpi soveltuu itselle paremmin  ;)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #307 : 18.07.07 - klo:13:12 »
Nuppu: Kiitos vertailusta. Voin sitten ihan suosiolla unohtaa Clean shampoon. Hydrating shampoo on mun HG tuote, aivan ihana! Sopii todella hyvin mun päänahalle (ei rasvoitu) ja kuiville hiuksille, tehden niistä hoidetun tuntuiset. Huuhtelun jälkeen tosiaan tuntuu, kuin hiuksista olisi hoitoaineen huuhdellut.  :-*

Serafi: Kuulostaa mun shampoolta, kiitos mainostuksesta!  ;) Vaihtelu virkistää, voisin käyttää tuota Hydratingin ohella. Hinta vaan on aika suolainen 42.00€!  ::) Ehkä Tallinnasta löytyy tuotakin edullisemmin, kun muitakin Lanzan tuotteita löytyy puolet edullisemmin. Healing Moisture Kukui Nut hoitoainekkin houkuttelee...

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #308 : 18.07.07 - klo:13:47 »
Komppailen Nuppua noissa MOP shampoissa. Mulla on säännöllisessä käytössä kummatkin ja tilanteen mukaan käyttelen. Ihan selvä ero niissä on. Hydrating on koostumukseltaan luirumpaa ja kuluu nopeasti. Clean on aika göntsöä siihen verrattuna. Hydratingissä on kyllä se ihana tuoksu, eikä Clean tuoksu millekään :<

Hydratingillä hiukset jäävät sellaisiksi pehmeiksi kuin olisi co-pessyt. Cleanilla taas selvästi puhtaammiksi, muttei kuitenkaan sellaiseksi kuivaksi pöheröksi, joka huutaa hoitsikkaa, kuten esim Tigien kanssa. Itse käytän ehkä tyyliin 2 pesua peräkkäin Hydratingillä ja kolmas Cleanilla. Nimittäin pitkässä käytössä tuntuu, että Hydratingillä hiukset ovat liiankin pehmeät ja roikkuvat. Haluan ilmavuutta kampaukseen, ja sen saa parhaiten pesemällä oikein puhtaaksi, hoitamalla ja föönaamalla. Jos haluaa raskautta hiukseen, niin Hydrating on varmaan tosi jees ja pop.

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #309 : 18.07.07 - klo:14:42 »
Ei kannata unohtaa Xclusivea pesevyyttä hakiessa, Donkihootikko on paljon aineista puhunut ja nyt tuli testattua itsekin kaikki linjat läpi, ainoa pettymys oli Summer Rain -hoitiksen huono sulkevuus ja liukastavuus.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #310 : 18.07.07 - klo:15:08 »
Yhdyn pääosin edellisiin vertailuihin Cleanista ja Hydratingista!

Ihan syväpuhdistavaksi en Cleania luokittelisi, pesee kuitenkin tosi hyvin! Hydrating vastaa CO:ta, yhtä helposti saa kummallakin lähmätukan ilman huolellista huuhtelua/emulgointia.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #311 : 18.07.07 - klo:16:44 »
Millaisia kokemuksia teillä on tuosta MOP Cleanista värjättyjen hiusten kanssa?
Mulla olisi haussa shampoo, joka veisi mahdollisimman vähän väriä, mutta pesisi kuitenkin kunnolla. Muitakin merkkejä saa toki suositella. Nyt käytän eniten K-pakin shampoota ja PM shampoo onea ja nuo tuntuvat vievän väriä paljon. CO-pesussa väriä irtoaa mulla vähiten, mutta sekin liian usein käytettynä tekee ohuesta tukasta ihan lättänän.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #312 : 18.07.07 - klo:16:52 »
Millaisia kokemuksia teillä on tuosta MOP Cleanista värjättyjen hiusten kanssa? 

Mä olen kokeillut värjättyyn vain paria Tigiä ja Cleania ja Hydratingia. Tigit imevät väriä joka kerralla ihan hillittömästi. Niihin verrattuna toi Clean pitää värin ihan kivasti. Enemmän se ehkä vie kuin Hydr, mutta verrattaen hyvä värisuoja pesevyyteen nähden. Tosin mulla on blondatun päällä väriä ja kesto on sen takia aika heikkoa.

hevetuve

• Vieras
« Vastaus #313 : 24.07.07 - klo:14:50 »
Mulla olisi haussa joku hyvä hoitsikka ja shampoo, jotka tekisivät tukasta jämäkän - ei mitään lentelevää lirua, vaan kiiltävän ja paksun. Plussaa olisi myös jos shampoo ei veisi väriä kamalasti. Tähän mennessä olen pessyt vähän milloin milläkin, mm. Tigin Fashionistalla, Grazette Xclusiven summer rainilla, Tricodermin herkän päänahan shampoolla ja satunnaisesti myös Cutrinin värjätyille hiuksille tarkoitetulla. Hoitiksina on ollut XZ:n suklaa-vanilja, XZ:n hilsehoito, xclusiven morning mist, Cutrinin värjätyille hiuksille tarkoitettu, sekä Wellan color protection. Hoitonaamiona n. parin viikon välein Elvitalin nutri-gloss.

Toistaiseksi en noilla ole saanut mitään unelmatukkaa aikaiseksi, mutta noista suosikit on kyllä summer rain ja cutrinin värjättyjen hiusten hoitis (en muista sen nimeä... ::)). Hiukseni ovat kohtuu hyvässä kunnossa, tosin latvat hieman hapsottavat ja kaipaavat kosteutusta, kaksihaaraisia ei juuri ole, paitsi siellä täällä. Pituudeltaan ne ovat noin lapaluiden puoliväliin. Päänahka on myös melko herkkä, hilseilee helposti (kuivaa), eli yritän välttää voimakkaasti hajustettuja tuotteita.

Hintaluokaltaan aineet saisivat olla mielellään alle kahdenkympin, toki saa ehdotella kalliimpiakin  ;)
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:14:53 kirjoittanut hevetuve »

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #314 : 28.07.07 - klo:20:30 »
Tää tahtois jotain superkivaahyvää jätettävää hoitoainetta joka silottais ja hoitais. Tukka on lapaluihin asti, luonnonkihara värjätty pehko jonka latvoista vikat 5cm on sellasta takkukasaa vaikka olis just selvittäny ne. Hintaa putelilla sais olla max 12 euroa, löytyykö mitään kokeilun arvoista tuohon hintaan?  ::) Enempää en raaski tuhlata kun sitä sit kuluu, kun pesen hiukset päivittäin.