Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638518 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #330 : 03.08.07 - klo:11:54 »
Jokatapauksessa: hiukseni ovat hyvin herkkiä ulkoiselle kosteudelle ja rupeavat helposti kihartumaan ja pörrööntymään. Tarvitsisin esinnäkin matkalle jotain hyvää ainetta joka suojaisi hiuksia kosteudelta ja auttaisi suoristusraudan kanssa muttei kuivata muuten hiusta. Löytyykö jostain Helsingistä sellaista tähän hätään? Toiseksi näin pidemmällä aikavälillä tarvitsen aineita jotka korjaisivat hiusteni kosteutta, sen puute tuntuu olleen hiusteni suurin tragedia jo pitkään. Olen viimeaikoina käyttänyt mm. Tigin Moisture Maniac -sarjaa sekä L'orealin suoristavaa voidetta jota olen käyttänyt suoristusraudan kanssa mutta muita ideoita kaivataan. Päänahkani on herkkä joten hajusteeton olisi varmaan hyvä. Olen poika, jos sillä nyt on jotain merkitystä =D

Ihme, jos Merial ei ole tutustuttanut sua karite-, eli shea-, eli voipuun voihin tai kookosöljyyn, näihin luonnon omiin ihmeaineisiin :D Mie oon käyttänyt kookosöljyä suoristusraudan kans ja hiukset pysyvät suorina pitkään kuin hiuksissa olisi jotakin oikeatakin muotoilutuotetta. Oikeilla muotoilutuotteilla tarkoitan tässä tapauksessa L'anzan suoristusvoidetta ja KMS:n suoristussprayta. Eli siis hiukan öljyä hiuksiin kuiviin hiuksiin ja hiusten suoristus: tuloksena on kiiltävät ja hyväkuntoiset sileät hiukset. Suoristushan kuivattaa hiuksia aina, joten mitä vähemmän suoristelee, sitä vähemmän kuivattaa hiuksiaan. Hyvät lämpösuojalliset tuotteet kuitenkin auttavat, mutta esim. suoristussuihkeissa on yleensä aina mukana kuivattavaa denaturoitua alkoholia >:(

Karitevoi auttaa hiusten kosteuttamiseen myös, kun sitä käytetään hiuksiin jätettävän hoitoaineen tavoin ja hiusnaamioissa. Rasvaisena voina se pitää hiuskiehkurat kurissa, mutta annostelun kans saa olla tarkka, ettei tee itselleen rasvalettiä. Pidemmän päälle kunnollisiin tuotteisiin sijoittaminen varmastikin kannattaa, mutta valitettavasti hajusteettomia ja todella hoitavia tuotteita on harvassa. Kannattaa lukea hajusteettomien tuotteiden ketju tarkasti, sieltä varmasti löytyy hyviä vinkkejä. Mutta jos päänahka tai nenä eivät ole herkkiä hajusteille, niin vaihtoehtoja on monia. Monen juureksen suosikki on MOPin Hydrating Shampoo ja Conditioner, myös Tigin Oatmeal & Honey -hoitoaine on monen juureksen vakituote. Eikä pitkähiuksisen tule unohtaa hyvän hiuksiin jätettävän hoitoaineen suojaavaa vaikutusta.

Poissa Merial

• HAIRahtanut
« Vastaus #331 : 03.08.07 - klo:15:21 »
^ Pienen Tuoksukaupan tilauksen myötä juuri tutustuttiin karitevoihin ja jojobaöljyyn, ainakin näin alkajaisiksi. 8)

Tosin se, mitä kaikkea niillä loppujen lopuksi voi tehdäkään, on jäännyt ainakin minulle hämärän peittoon. Nuo perusjutut on tiedossa, mutta esimerkiksi tuo idea käyttää suoristusraudan kanssa öljyä oli ihan uusi. Kiitos vinkistä! :)

Tukka hyvin, kaikki hyvin!

Poissa Hentoinen

• Hiushörhö
« Vastaus #332 : 08.08.07 - klo:13:08 »
Perun pahat puheeni. Eli nyt kun olen vähän aikaa käyttänyt tuota John Frieda Brilliant Brunettea, niin ei se mikään huono kokonaisuus ole ollenkaan. Shampoo siis on ihan ok, ja hoitsikka antaa erittäin hyvän tuloksen, mutta vasta 10 minuutin vaikutusajalla. Latvat tuli todella pehmeiksi ja kiiltäviksi ja tukka on  silti kevyt.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)

Poissa Penny

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #333 : 08.08.07 - klo:14:22 »
En myöskään usko, että Enphuse paikkaa liikaa. Eihän siitä löydy edes keratiinia, mikä yleensä aiheuttaa karheutta ja varsinaisesti paikkaa kunnolla.

Hieman OT - mutta siinä on quinoaa:

Sääli ettei esim. noilta Nexxuksen uusilta sivuilta löydy enää sitä taulukkoa, jossa oli vertailtuna eri aineiden rakennepaikkaavia ominaisuuksia. Sen taulukon mukaan Nexxuksen käyttämä quinoa-kasvista saatu proteiini oli ylivoimainen rakennepaikkaaja, sitten oli hydralisoitu vehnäproteiini ja sitten vasta hydralisoitu keratiini. 

http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=1108.msg209240#msg209240

Mikä lie sitten totuus tuostakin.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #334 : 10.08.07 - klo:22:20 »
^ Oho! En todellakaan tiennyt. Kiitos tästä tiedosta ja pyydän anteeksi Mariatarelta, koska annoin virheellistä tietoa.  :-\

Hiukset kokivat tänään kamalia, nimittäin vaalennuksen. :-\ Koko hoito pitää aloittaa taas alusta, mutta niinhän se on, jos aijon hiukseni pitää pinkkeinä. Kävin tänään kampaajalla ja hiukset leikattiin niin lyhyiksi, että koko hiukset oli melkein omaa väriä (juurikasvua tosiaan oli useampi sentti). En sitten viitsinyt alkaa välttelemään muutamaa pientä pinkkiä latvaa, vaan vaalensin kaikki hiukset. Sunnuntaina on edessä 6-8h pinkiksi värjäys prosessi (voi miten innolla odotankaa  ::)). Tänään olen muhitellut hiuksia sheavoissa (+ päänahkaa humektanissa), pesin hiukset hydrating shampoolla ja laitoin tehikset (Joicon rekku + Humectress + Keraphix + Bepanthen) päähän kahdeksi tunniksi. Huomenna sama uudestaan!

Ettei mene ihan OT:ksi, niin tosiaan, tarvitsisin jonkun erittäin kosteuttavan hoitoaineen, joka toimisi sekä pikahoitiksena että tehiksenä. Mietin MOP:n Hydrating hoitoainetta, olisikohan se käyttötarkoitukseeni sopivaa? Toisaalta multa löytyy Moisture Complex hoitoaine jo. Kumpi on parempaa/kosteuttavampaa, Hydrating vai Moisture Complex?

Nyt vaan rekkua, kosteutta, öljyjä, jätettäviä jne.  ;)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #335 : 11.08.07 - klo:10:21 »
^ Hydrating on noista kahdesta ehdottomasti kosteuttavampi. Moisture Complexia en ole kyllä kokeillut, koska olen jäänyt siihen tuntoon, ettei se tekisi mun tukalle yhtään mitään. Hydrating tosiaan toimii sekä pitkällä että lyhyemmälläkin vaikutusajalla. Kiillon saa esiin kun huuhtelee tosi huolellisesti, mutta henk.koht. tykkään enemmän jättää sitä hiukseen, jotta kosteutus pääsee kunnolla oikeuksiin. Kiiltoa tähän päähän kun ei oikein saa kuin erillisillä kiiltotuotteilla.

EDIT: Unohtui mainita, että toimii pienellä määrällä myös jätettävänä. Kunhan katoaa hiuksen pinnasta, jäävät latvat tosi pehmeiksi.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #336 : 11.08.07 - klo:10:58 »
OT, mutta kysyn uteliaisuuttani Emi-lyniltä, miksi värjäysoperaatio kestää noin kauan? Luulisi, että vaalennettuihin hiuksiin pinkki väri iskee kuin häkä.  :)

« Viimeksi muokattu: 11.08.07 - klo:11:10 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #337 : 11.08.07 - klo:12:29 »
OT, mutta kysyn uteliaisuuttani Emi-lyniltä, miksi värjäysoperaatio kestää noin kauan? Luulisi, että vaalennettuihin hiuksiin pinkki väri iskee kuin häkä.  :)

Kyllähän vaalennettuun hiukseen pinkki tarttuu välittömästi, mutta mitä pidempi vaikutusaika, sitä enemmän hiukseen kerkeää menemään pigmenttiä (yleensä vielä lämmitän hiuksia värjäysoperaation aikana hiustenkuivaajalla) ja sitä kauemmin väri pysyy kauniina ja kirkkaana.

Jos pidän pinkkiä suoraväriä päässä vain 1-2h se alkaa haalistumaan muutamassa pesussa (ja heti pitää alkaa vahvistelemaan väriä). Kun käytän pitkää (6-8h) vaikutusaikaa väri pysyy hyvännäköisenä useita viikkoja. Sitten kun väri alkaa haalistua laitan suoraväri/tehis-sekoitusta päähän. Tulee edullisemmaksi ja helpommaksi pitää suoraväriä 6-8h päässä, kun heti ei tarvitse olla korjailemassa väriä.  ;)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #338 : 14.08.07 - klo:21:49 »
Kysyisin teiltä suosituksia pesu- ja hoitotuotteisiin.  :)

Hiukseni siis ovat pitkät, pisimmät ovat hiukan yli puolenselän. Yksittäinen hius on hento, ja kokonaisuutena tukka lätsähtää tosi helposti. Latvat ja pituudetkin ovat hauraat ja käsitellyt, mutta muuten hiukset ovat melko hyväkuntoiset. Kovin miedosti pesevät sampoot jättävät hiukseni helposti likaisen näköisiksi. En viitsisi pestä tukkaa päivittäin, koska päänahkani ei rasvoitu juuri lainkaan. CO-pesusta tykkään, mutta olisi kiva löytää hyvä sampoo rinnalle.

Hoitotuotteina käytän mm. O&H:ta, IHT:tä, Joicon rekkua, jätettävää hoitoainetta ja/tai latvasuojaa joka pesun jälkeen. Yleensä levitän hoitikset lähinnä pituuksiin ja latvoihin, jotta tukka pysyisi kuohkeampana.

Kampaaja suositteli mulle Kerastasen Bain de Forcea, mutta en luultavasti osta sitä enää uudestaan.
Kiitos etukäteen mahd. vinkeistä.

edit. Hoitotuotteilta toivon siis tehokasta hoitoa, ennen kaikkea kosteutustehoa, koska pituudet ovat kuivahkot ja haluan pitää hiukseni mahdollisimman hyvässä kunnossa ja saada pikkuhiljaa lisää pituuttakin.  :)
« Viimeksi muokattu: 14.08.07 - klo:22:11 kirjoittanut Tiitunen »
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #339 : 14.08.07 - klo:22:00 »
^ MOP C-system Clean voisi olla ratkaisu sinunkin ongelmaasi, niinkuin omaanikin. Pesee hellästi, mutta kuitenkin erittäin puhtaaksi. Tämä on huippu. Itsekin sain tästä suosituksia vähän aika sitten ja onneksi ostin! Hoitiksesta et nyt oikein kertonut mitään, mitä ominaisuuksia siltä toivoisit. Nexxuksen Humectin on ainakin hyvä kosteuttaja. Lukeutuu sekin luottotuotteisiini. Haulla löytyy molemmista lisää. :)

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #340 : 23.08.07 - klo:01:17 »
Mun on pakko turvautua pariks viikoks markettishampooseen kun on matti kukkarossa. Eli mun letti on huonokuntoinen ja kuiva heinäkasa, kaipaan jotain hellästi pesevää ja kosteuttavaa, en hae natisevan puhdasta lopputulosta vaan mietoa tuotetta. Täällä on kehuttu Liquid silkiä ainakin markettishampoista hellästi peseväksi? Haku ei vastannu mun kysymykseeni siinä mittakaavassa kun olisin toivonut joten kysästääs ihan tästä ketjusta :) Mitäs ostan?

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #341 : 23.08.07 - klo:01:30 »
^ No miten olisi mainitsemasi Liquid Silk ja joku hellävarainen ja halpa hoitis CO-pesuihin?

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #342 : 23.08.07 - klo:11:23 »
^Liquid silk on tosiaan hyvää shampoota, samoin itse olen tykännyt V05:sen MOisture Soak ja Perfect Lengts-sarjoista. Katsele myös Adrew Collingen kosteuttavat tuottee :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #343 : 24.08.07 - klo:19:25 »
Mun on pakko turvautua pariks viikoks markettishampooseen kun on matti kukkarossa. Eli mun letti on huonokuntoinen ja kuiva heinäkasa, kaipaan jotain hellästi pesevää ja kosteuttavaa, en hae natisevan puhdasta lopputulosta vaan mietoa tuotetta.

XZ 2in1 öljyhoitoshampoo ja sen perään ihan tavallisesti hoitikset.
this too shall pass.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #344 : 25.08.07 - klo:13:04 »
^Liquid silk on tosiaan hyvää shampoota, samoin itse olen tykännyt V05:sen MOisture Soak ja Perfect Lengts-sarjoista. Katsele myös Adrew Collingen kosteuttavat tuottee :)
AC:n tuotteet maksaa sen 6-7 euroa, et ei välttämättä niitä jos matti on kylässä  ;D

VO5 moisturea tai perfectiä suosittelen minäkin :)