Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637992 kertaa)

Poissa Hue

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #375 : 11.09.07 - klo:18:43 »
^ Aa, no sitten. :) Kyllä Tigin shampoot vievät aika paljon väriä, varmasti etenkin punaisista hiuksista. Sulfaatittomat shampoot taitavat viedä vähiten, Hydratingissa ei tainnut ollakaan.

Kyllähän sekin kertoo jo Tigin shampoiden kuivattavuudesta jotain, että ne vievät paljon väriä. Tigin shampoissa on käytetty voimakkaita sulfaatteja -> pesevät voimakkaasti -> kuivattavat (vievät hiuksesta kosteutta) ja vievät väriä.

Jos ei ole kovin kosteus köyhät hiukset, voi Tigin shampoita huoletta käyttää. Tosin jatkuvassa käytössä Tigin shampoot saattavat kyllä kuivattaa hiukset kuin hiuksen, jos ei käytä tarpeeksi kosteuttavia hoitoaineita.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Maria

• HAIRahtanut
« Vastaus #376 : 12.09.07 - klo:00:37 »
 Osaisiko joku vinkata minkälaiset sampoot haalistaisi hiuksia vähiten?
 Tuotesuosituksiakin saa antaa ;)
 Onko esim.marketissa mitään hyvää?...näin aluksi :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #377 : 12.09.07 - klo:16:29 »
^ No sulfaatittomat shampoot, niinkuin tuossa yllä juuri kerrottiin. Minä en ainakaan muista marketissa nähneeni mitään sulfaatittomia shampoita, jopa EHS:ssa on. MOP Hydrating ja Clean ovat ainakin sulfaatittomia.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #378 : 12.09.07 - klo:19:22 »
Osaisiko joku vinkata minkälaiset sampoot haalistaisi hiuksia vähiten?
Tuotesuosituksiakin saa antaa ;)
Onko esim.marketissa mitään hyvää?...näin aluksi :)

Kannattaa etsiä marketeista mietoja sulfaatteja sisältäviä shampoita (Sodium Laurenth Sulfate). Kaikista hellävaraisin shampoo väriä ajatellen on kuitenkin sulfaatiton. Sulfaatottimia shampoita ei kuitenkaan taida löytää marketista.

Sulfaatittomia shampoita:
MOP C-System Hydrating ja Clean
Lanza Tamanu Cream shampoo
Tigi Superstar shampoo
Tigi Color Savvy Sulfate-free
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #379 : 12.09.07 - klo:20:23 »
Osaisiko joku vinkata minkälaiset sampoot haalistaisi hiuksia vähiten? Tuotesuosituksiakin saa antaa ;) Onko esim. marketissa mitään hyvää?...näin aluksi :)

Myös erilaisten luontaistuotesarjojen sampoot ovat hellästi peseviä. Luontaistuote- ja ekokaupoissa on useita edullisia ja hellävaraisiakin sarjoja, joita kannattaisi kokeilla.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #380 : 15.10.07 - klo:23:31 »
Tarvitsisin shampoosuosituksia! Sopivasti pesevin on tähän mennessä ollut Mopin Mixed greens, joku vastaava tarvitsisi löytyä kun olen käyttänyt sitä jo litran (!) ja haluan todellakin vaihtelua  :D Eli, joku hieman pesevämpi kuin k-pak tai varsinkin mopin hydrating shampoo, muttei niin pesevä todellakaan kuin Tigit noin keskimäärin on. En ole ehtinyt käyttää kuin muutaman kerran Therappea, osuisiko se tuohon haarukkaan?

Lisäksi olen huomannut että mun etutöyhtöt likaantuu nykyään todella nopeaa, vaikka on yön kiinni eli ei sotkeennu esim kasvovoiteeseen ja muutenkaan mulla ei ole rasvoittuva iho. Etutukka (joka on nykyään sivuotsis) on pesun tarpeessa siis noin 12 tunnin jälkeen pesusta. Olen jättänyt hoitoaineen pois enkä laita mitään muitakaan aineita etuhiuksiin, eli siitä ei voi johtua.

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #381 : 16.10.07 - klo:07:47 »
Mulle sopiva välimuoto todella kosteuttavien shampoiden ja Tigien pesevyyden välillä on ollut XZ:n tyrnishampoo. Pesee puhtaaksi yhdellä vaahdotuksella, mutta tukka ei tunnu karhealta tai takkuiselta. On myös halpaa  :)
Mun päähän Therappe tuntuu ainakin tosi kosteuttavalta eli lässäyttää vähän tukkaa.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #382 : 16.10.07 - klo:09:29 »
Tarvitsisin shampoosuosituksia! Sopivasti pesevin on tähän mennessä ollut Mopin Mixed greens, joku vastaava tarvitsisi löytyä kun olen käyttänyt sitä jo litran (!) ja haluan todellakin vaihtelua  :D Eli, joku hieman pesevämpi kuin k-pak tai varsinkin mopin hydrating shampoo, muttei niin pesevä todellakaan kuin Tigit noin keskimäärin on. En ole ehtinyt käyttää kuin muutaman kerran Therappea, osuisiko se tuohon haarukkaan?

Mä voisin suositella Lanzan Protein Plussaa. Pesee vähän tehokkaammin kuin K-pak shampoo, mutta ei yllä todellakaan Tigien tasolle. Protein Plus on kiva perusshampoo, jossa hiukan paikkaavuutta mukana. Kiva tuoksu (ei yhtään voimakas) ja koostumus!

Entäs MOP:n Clean? Pesee tehokkaasti (välillä jopa hieman narskuvaksi), vaikka onkin sulfaatiton. Eikä ihme kyllä kuluta väriä juuri yhtään. :)

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #383 : 16.10.07 - klo:09:40 »
Tyrnishampoota en halua ostaa siksi, kun siitä tulee aina anoppikokelas mieleen  ;D

Miksi ihmeessä mulla ei välähtänyt mieleen Protein Plus, sitähän minun on pitänyt ostaa vaikka kuinka kauan! On just mitä etsin kun siinä on paikkaavuuttakin ja pesuteho ilmeisesti passeli  :)

Lizine

• Vieras
« Vastaus #384 : 16.10.07 - klo:11:38 »
Ostin tyrnishampoon hätävarashampooksi kun oli silikoniton.  Yllätyin todella positiivisesti. Pesee hyvin, mutta tulee PALJON  pehmeämmät hiukset kuin millään muulla markettishampoolla. Hinta oli jonku 2.5-3 euroa, eli ei todellakaan päätä huimaa  :-*

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #385 : 17.10.07 - klo:12:05 »
Ajattelin tänne kirjotella kun en keksinyt mihin muuhunkaan ketjuun kysymykseni sopisi... Eli...

Ongelmanani, tai siis mieheni ongelmana on hänen hiuksensa. Hiukset ovat kyllä hyvässä kunnossa: eloisat, kiiltävät ja pehmoiset, mutta ne geenit... Hänellä on sellainen probleema että hänen hiuksissaan on useita pyörrekohtia. Eli hiuksissa on jotakin minimaalista kiharageeniä, joka aiheuttaa hänen hiuksiinsa pyörteitä. Esim. päälaella on yksi sellainen huomattava pyörrekohta. Hiuksia muotoiltaessa hiuksilla on aikalailla oma vahva tahtonsa ja ne eivät asetu Villen haluamaan suuntaan, eivät sitten millään. Miuta tuo juttu ei häiritse millään lailla, mutta Villekun on hirmusen tarkka hiuksistaan niin joka viikko on aamuisin monta kärsimysnäytelmää menossa kylppärissä kun ne hiukset vaan kenkkuilee eikä suostu asettumaan paikoilleen.

Haluaisin löytää hänelle jonkun tuotteen joka helpottais tuota "vaivaa". Ehdotuksia? Nykyisin hän käyttää muotoiluun ensin geelimäistä vahaa (toivottavasti termi on oikea, en oikein oo haka missään näissä lyhyen hiusten muotoilutuotesanastoissa) ja sitten päälle suihkuttaa aina sellasta spraymäista hiusjotain.. Ei lakkaa, enemmänkin jotakin sellasta superkiinnittävää suihkutettavaa vahaa. Se tekee niistä hiuksista sellaset kovan tuntuiset. Nuina vahoina on siis käytössä ollut Wellan Shoch waves Ultra strong mess constructor cream ja Tigin Manipulator (miun hommaama, luoja kiitos tykkäsi ihan tuosta et sain käyttöön ujutettua muutakin kuin tuota markettikamaa). Ja se suihkutettava geelispray (mikä nyt onkaan) on Lorealin Studio-sarjasta Go create Pump spray, sellanen keltainen versio. Olisi kiva jos joku osaisi ehdottaa jotankin muita kokeilemisen arvoisia tuotteita. Ja siten vielä, hän ei tahdo sellaisia ponnekaasullisia purkkeja, ne on siis kanssa ehdoton ei. Mutta jos nyt joku sattuu tietämään jonkun oikeasti toimivan ponnekaasullisen tuotteen, niin voi sitäkin ehdottaa

Kiitos jo etukäteen, jos joku keksii jotakin :)
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #386 : 17.10.07 - klo:12:22 »
^Et sanonut peseekö hän hiuksia joka aamu? Mulla on yksi typerä pyörre, joka ei asetu muuten kuin heti suihkun jälkeen muotoilemalla haluttuun suuntaan. Jos pesen illalla hiukset ja aamulla yritän saada johonkin suuntaan niin se on mission impossible. Mielestäni ei välttämättä tarvi olla hirmu tujuja monenlaisia muotoiluaineita, vaan jo yksi sopiva tuote voi tuoda halutun lopputuloksen.

En tiedä kuinka vahvaa tuo Manipulator on, mutta itse suosittelisin pitävintä vahaa/geelivahaa mitä löytyy ja sitten ei mitään siihen päälle, tulee helposti jähmettynyt liimalettilook. Toinen vaitoehto on tietty että oppii tykkäämään "surffitukastaan" ihan luonnollisena, minusta sellainen on kuitenkin tosi kivannäköinen ja elävä mitä ei jokaisella vastaantulevalla ole.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #387 : 17.10.07 - klo:12:48 »
Voihan sitä tukkaa yrittää hiukan kostuttaa jollain selvityssuihkeella, vaikka XZ:n suklaa & vanilja -suihkeella, jos ei käy aamuisin suihkussa. Sillä tavalla saisi kiehkurat ehkä paremmin kuriin.

Mun miehen itsepäisiin hiuskiehkuroihin on ostettu Paul Mitchellin XTG-liimaa, Extreme Thickening Glueta. Pieni määrä ainetta riittää ja todella liimaa hiukset siihen asentoon mihin ne haluaakin. Hiuskiinnettä ei välttämättä tarvitse laittaa ollenkaan. Muru tykkää ihan sikana ja kehuu kavereilleenkin kyseistä liimaa ;D

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #388 : 17.10.07 - klo:12:59 »
elisaveta: Siis onko miehesi ongelma pyörteet vai kiharuus?

Pyörteessä hiusten kasvusuunta menee pyörteen omaisesti eli yhdestä kohtaa hiukset kasvavat useaan suuntaan, se ei siis johdu kihartumisesta.

Pyörteet ovat siitä hankalia, että niitä ei pysty kesyttämään oikein millään. Ne yleensä ovat ja pysyvät. Muotoilutuottella voi jonkin näköistä apua saada, mutta hiusten kasvusuuntaa ei vaihda mikään.

Poissa elisaveta

• Tukkaguru
  • Bambi
« Vastaus #389 : 17.10.07 - klo:13:01 »
Jjep, siis kyllä jokaamu käy suihkussa. Mutta antaa kyllä hetken hiusten kuivua ennenkuin aloittaa muotoilemisen... Tuntuu et se ongelma onkin just se, kun miusta ne hukset olis niin ylisuloset sellasenaan, mutta kun Villelle se on joku elämä suurempi ongelma. Vähän niinkun miullekkin omat kauneuskompleksini... Itehän niihin aina takertuu vaikka ulkomaailman mielestä mitään vikaa ei olisikaan.

Ja kiitos Ellen vinkistä! Pitää kokeilla tuota. Olisin niin ilonen jos saisin hankittua jonkun oikeesti mieluisan ja toimivan tuotteen hänelle, alkaa hymyilettämään kun tiedän miten onnelliseksi Villemuru tulis jos sellasen jostain taikoisin :) Ja lisää vinkkejä/vaihtoehtoja otetaan vastaan ilomielin :)

Emi-lyn, ongelmana on siis juuri pyörteet hiuksissa. Analysoin vissiin jotenkin epäselvästi. Mie siis luulen ne pyörteet johtuvat Villen äidin puolelta tulleista geeneistä. Hänen äidillään on mm. ollut nuorena tyttönä luonnonkihara, joka iän myötä suoreni.

Ja tuo siun kuvaus siitä pyörteestä oli just täydellinen:
"Pyörteessä hiusten kasvusuunta menee pyörteen omaisesti eli yhdestä kohtaa hiukset kasvavat useaan suuntaan". Juuri tälläisia on ne Villenkin pyörrekohdat.

Ja Ville pitää hiuksensa suhteellisen lyhyinä. Heti kun on pidempi tukka niin ne pyörteet tulee voimakkaampina esille. Ja sit jotkut muotoilutuotteet on just auttaneet. Tuntuu vaan ettei vielä just niitä oikeita, täydellisiä The tuotteita oo vielä löytynyt.

Peräkkäiset viestit yhdistetty. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 17.10.07 - klo:13:09 kirjoittanut Hunajapupu »
Vaaleat, pitkät, suhteellisen hyväkuntoiset hiukset.

The world belong to those, who believe in the beauty of their dreams...

Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.