Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638012 kertaa)

sokeritiikeri

• Vieras
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #390 : 19.10.07 - klo:21:14 »
Iltaa,  arvoisat Juurikkaat!

Nyt tarvittaisiin apua! Olen vasta hiljattain tänne juurikasvuun löytänyt ja yrittänyt puikkelehtia viestiketjusta toiseen tietoa etsien, mutta hiuskriisi on sen verran akuutti, että nyt on jo pakko pyytää apua ihan suoraan.

Siis.. Minulla on tosi pitkät (yli takapuolen) ja paksuhkot (ponnari 9cm)  hiukset. En ole käyttänyt muita kampaamotuotteita kuin L'Orealin Serie Expertin tehohoitoa (mikä siis kai onkin aika surkea, nyt täältä siitä luettuani)  Hiukset ovat olleet silti mielestäni ihan OK, kunnes... Menin kokeilemaan shampootonta elämää soodapesuja ja etikkahuuhteluita harrastellen, koska etsin siitä epätoivoisesti apua vuosia kestäneeseen päänahan kutinaan ja tukan nopeaan rasvoittumiseen. Tukkani oli kolme viikkoa tosi hyvässä kunnossa, mutta pamahti sitten ihan yhtäkkiä tosi kuivaksi ja "jouhiseksi". Nyt olen käyttänyt täällä kehuttua Nutri Glossia ja erilaisia öljyjäkin siihen sekoitettuna saadakseni homman haltuun. Heikolta näyttää! Harmittaa, kun pelkään hiusteni olevan jo ihan menetetyt. :(

Voisiko joku ihana ihminen neuvoa , mitä tuotteita tähän hätään kannattaisi käyttää? Ihan kovin kalliita tuotteita en uskaltaisi sokkona omin päin hankkia, mutta olen siis nyt kyllä valmis satsaamaan hyviin tuotteisiin. Päänahka saattaa olla silikonille herkistynyt (senkin keksin vasta täältä :-[) ja MOPin tuotteet kiinnostaisivat siinä mielessä. Kaikkia ehdotuksia kuitenkin otetaan vastaan enemmän kuin kiitollisena!!!

Siirsin tähän ketjuun. -Luomo-
« Viimeksi muokattu: 19.10.07 - klo:21:59 kirjoittanut Luomo »

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #391 : 19.10.07 - klo:21:17 »
^ Ongelmaasi paras ratkaisu on luultavasti huippukosteuttava hoitis. Hyviä ehdokkaita olisivat varmasti Tigin O&H ja MOP Hydrating. O&H varmaan auttaisi ainakin. :) Öljyjä on varmaan myös hyvä käyttää siinä sivussa, ja muista etteivät vaikutukset näy heti.

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 19.10.07 - klo:21:18 »
^ O&H:ta suosittelisin minäkin. MOPin shampoot eivät välttämättä auta päänahan kutinaan (jos kutinaa vielä on), sillä sisältää sitrusuutteita ja ainakin minulla laittaa päänahan kutisemaan niin pirusti  :-X

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #393 : 19.10.07 - klo:21:26 »
Mieki suosittelisin MOPin sampoota ja hoitista sekä Joicon IH:ta, jolla saa aikaan aivan älyttömän silkkisen, sileän ja kiiltävän tukan. Vaikka tuo Joico K-Pak Intense Hydrator ei ookaan ihan puhtaasti kosteuttava tehis, koska sisältää paljon keratiinia, niin silti se on uskomattoman kosteuttavan tuntuinen.

MOPin tuotteiden ohella Tigin O&H saattaa kyllä kans aiheuttaa kutinaa hajusteherkälle ja allergiselle päänahalle, vaikka ihana hoitis onkin. Kannattaa myös ihmeessä ostaa karitevoita, se on todella hyvä latvasuoja ja kosteudensitoja, eikä ärsytä herkkää päänahkaa.

Poissa Radish

• Hiushörhö
« Vastaus #394 : 19.10.07 - klo:21:47 »
Multa suositus lähtee myös MOPin suuntaan (muita mainittuja en itse ole kokeillut, mutta jo pelkästään niiden saamien suositusten takia uskaltaisin niitäkin suositella :)). Lisäksi nuo Magiankin mainitsemat öljyt kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan hoitorutiiniin. Itse suosin ennenkaikkea kookosöljyä, jonka avulla olen saanut karheat ja pörröiset hiukseni kosteutettua läpikotaisin. Tätä käytän yleensä aina ennen shampoopeusa; muhittelen sitä päässäni vähintään tunnin muovipussin / suihkumyssyn ja pyyhkeen alla. Lisäksi veikkaisin, että tuohon sokeritiikerin ongelmaan olisi apua CO-pesuista; mun hiusten kunto on kohentunut kohisten kun olen vähentänyt shampoo-pesuja ja ryhtynyt pesemään hiukset useimmiten silikonittomalla hoitoaineella. Ja CO-peusuista monet ovat löytäneet apua tuohon päänahanrasvoittumisongelmaankin :). Eli pää pystyyn sokeritiikeri, uskon vakaasti että hiuksesi ovat vielä pelastettavissa!
2c M ii luonnonkiharat, asteittainen siirtyminen omaan väriin käynnissä.The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie about your age.

sokeritiikeri

• Vieras
« Vastaus #395 : 19.10.07 - klo:22:43 »
Suunnattoman suuri KIITOS supernopeista ja varteenotettavista vastauksista! Ihanhan tässä liikuttuu, kun saa niin mahtavasti tukea ja neuvoja onkelmiinsa. :)  Pähkäiltyäni hetken pistän tilauksen sisään ja kokeilen luultavimmin MOPin shampoota, Tigin hoitoainetta ja Joicon tehohoitoa.  Kookosöljyä onkin jo hommattuna ja kokeilen sitä muhittelua. Eiköhän se päivä paista vielä tähän takkutukkakasaankin. :D
« Viimeksi muokattu: 19.10.07 - klo:22:45 kirjoittanut sokeritiikeri »

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #396 : 19.10.07 - klo:23:03 »
^Erinomainen tuohon CO-pesuun on minun mielestäni täälläkin ylistetty XZ -sarjan vaniljasuklaahoitoaine. Se tuntuu ihan oikeasti vähentävän päänahan kireyttä, ja sillä pesun jälkeen tukka pysyy ainakin mulla kauan puhtaana. Toinen hyvä on Xylitol, joka tuntuu jopa kosteuttavav hiuksia. Sitä tosin suositellaan nimenomaan kuivalle päänahalle, joten se ei ehkä ole rasvoittuvien hiusten co -pesuun paras mahdollinen.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

sokeritiikeri

• Vieras
« Vastaus #397 : 20.10.07 - klo:00:01 »
Täytyy kokeilla sitä XZ:n vaniljasuklaalla pesua. Tosiaan on ongelmallinen tuo päänahka. Epäilen, että on jotenkin herkistynyt. Käytin monta vuotta Yves Rocherin tummien hiusten sävyttävää shampoota, josta löytyi ne täällä julkaistun ainelistan kaksi haitallista säilöntäainetta, sekä ties mitä epäilyttävää muutakin. En nyt tiedä, onko tukka oikeastaan niin hirveän rasvoittuvakaan, mutta ainakin käyttämäni hoitoaineet tekivät hiukset aina niin raskaiksi, että ne painuivat ihan päätä myöten. Lienikö syy sitten hoitoaineen silikoneissa -- tiedä häntä, mutta ehkä siksi tukka rasvoittui nopeasti.

Tuo shampooton ja hoitoaineeton elo oli siinä mielessä mukavaa, että tukka oli ihanan ilmava, eikä rasvoittunut niin nopeasti. Kutinakin lievittyi huimasti, vaikka on sitä vieläkin hieman. Mulla saattaakin olla jopa kuiva päänahka.. ??? Taidan siis kokeilla tuota co-pesuakin, jos se vaikka auttaisi. Olen tosiaan valmis kokeilemaan melkein mitä vain tähän takkupehkoon. Kaksihaaraisiakin on kuhahtanut melkoinen joukko. KÄÄK! Täytyy kokeilla sitä karitevoitakin latvoihin suojaksi.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #398 : 20.10.07 - klo:14:28 »
Mitä tuotteita hyvät Juurekset suosittelisitte seuraavanlaisille hiuksille? Tarkoitus olisi siis löytää sampoo, hyvin selvittävä pikahoitis, tehohoito ja jätettävä hoitoaine. Hiukset ovat n. 60 senttiä pitkät, keskipaksut ja hiukan taipuisat. Niissä on tumma, liilansävyinen Elumen -väri, lisäksi muutama vaalennettu raita. Kokonaisuutena hiukset ovat hyväkuntoiset, mutta latvassa on kestovärien jäänteitä, ja takkuuntuminen on välillä ongelmana. Päänahka on normaali, mutta sampoo ei saisi olla kovin lätsäyttävä.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #399 : 21.10.07 - klo:11:34 »
Tiitunen, sun hiusväriä ajatellen suosittelisin sulfaatitonta MOPin C-System Hydrating Shampoota, mutta se on melkoisen hoitava sampoo kyllä, eli saattaa lätsäyttää. L'anzan Protein Plus -sampoo voisi kyllä kans toimia sun hiuksissa, koska on keratiinipitoinen, niin ei ole niin kovin kosteuttava ja lätsäyttävä. Aivan todella uskomattoman selvittävä pikahoitis on L'anzan Dry Hair Detangler. MOPin C-System Hydrating Conditioner toimii myös hyvänä selvittäjänä, mutta myös tehohoitajana. Joicon K-Pak Intense Hydrator on aivan ihana tehohoito: kiillottaa, silottaa ja kosteuttaa, vaikka onkin keratiinipitoinen. Todella kivantuntuinen, kevyt mutta samalla hoitava jätettävä hoitoaine on L'anzan Leave-In Protector. L'anzan Magic Bulletkin saattais toimia, muta ainakin mun kokemuksen mukaan sitä saa holvata aika paljon ennen kuin sillä saa tuloksia aikaan ja se on niin kamalan pieni pullokin.

Taisin kyllä nyt suositella sulle useita omia suosikkejani, mutta kun ovat hyväksi havaittuja, niin kyllähän niitä uskaltaa suositellakin ;)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 21.10.07 - klo:14:30 »
Shampooksi voisin suositella noiden Ellenin mainitsemien lisäksi Nexxus Therappea. Mulla toimii sulkevana pikahoitona Nexxun Ensure jopa L'anzan Detangleria paremmin. Tehikseksi suosittelisin mainittujen lisäksi Crestol Color Glossia (iso sininen purkki). Edullinen, erittäin kosteuttava ja selvittävä tehis, joka ei ainakaan lässäytä. Sarjassamme tehiksiä, joita ei silikonittomaksi uskois (jättää meinaan tukkaan melkoisen kiillon...  :-* ). Taas tuputan jätettäväksi Luxxtressia, mutta se kun on vaan niin kosteuttavaa, eikä latista yhtään sopivalla annostuksella.  ::)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #401 : 21.10.07 - klo:14:45 »
Kiitos kovasti suosituksista! En nyt etsinyt tuotteita itselleni, vaan hain lahjavinkkejä. Muutama teidän mainitsemista tuottaista onkin itsellä hyviksi havaittuja ja sopivat varmasti myös lahjaksi.  :) Täytyy tutustua noihin muihinkin.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #402 : 24.10.07 - klo:23:32 »
Mistä mun kannattaisi aloittaa kampaamotuotteisiin tutustuminen? Tähän asti olen käyttänyt vain markettituotteita, pääasiassa XZ-sarjaa. Tukka on pitkä (melkein BSL-pituus, luulisin) ja värjätty, joten vahvemmat hoitotuotteet voisi tehdä hyvää.

Olen erittäin silikonikammoinen, joten en osta enää mitään, missä sitä on vähänkin. Tukka on mielestäni ok kunnossa, mutta latvat on kuivat, haaroittuvat ja katkeilevat. Päänahka rasvoittuu todella nopeasti, joten shampoolta haluan kunnon pesutehon (en edes tajua, millainen on liian pesevä shampoo :)). Väriäkin olisi tietty kiva vähän suojella, mutta luulen, että mulla pysyy väri (tummanruskea) aika hyvin tuotteista riippumatta, joten ensisijaisena toiveena olisi saada latvat kuntoon (ja rasvainen päänahka kunnolla puhtaaksi). Kosteutta ne kai kaipaisivat? Olenko ihan hakoteillä, kun ajattelin, että aloittaisin Tigin Oatmeal & Honey -shampoosta ja -hoitoaineesta? Mitä suosittelisitte mulle? Shampoita, hoitoaineita, tehiksiä, jätettäviä...

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #403 : 24.10.07 - klo:23:39 »
^Ensinnäkin, miski sä pelkäät sitä silikonia? Itselle olen havainnyt hyväksi vaihtoehdoksi , että sitä hiukan on hoitiksessa ja latvasuojassa se on ehdoton :) Ihan vain mielenkiinnosta kyselen.

Itse suosittelisin sulle Tigin O&H-settiä, jos et kerran pesevää shampoota pelkää. Oatmeal&Honey-hoitis on siitä kiva että voit pitää sitä tehiksenä, hoitiksena että jätettävänä. Lisäksi mun mielestä sun kannattaisi pitkätukkaisena ostaa latvasuoja mutta mikäli sä niitä silareita et tahdo, niin osta karitevoita. Mulla se ajaa asiansa oikein hyvin. Eka O&H:ta alle ja karitea päälle niin on t***a suojassa :)

Lisäksi mun mielestä sä tarvitset silloin tällöin käytettäväksi rekun jos tukkaa värjäät. Itse inhoan kaikkia muita rekkuja paitsi Joicon K-pakia, sitä voin siis suositella sinullekin :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #404 : 25.10.07 - klo:00:08 »
Kai se silikonikammo on sitä, että pelkään, etten erota, milloin tukka on oikeasti muuttunut terveemmäksi ja milloin vaan meikattu silikonilla. Ei oikeastaan kovinkaan rationaalinen pelko. Olen vaan huomannut, että silikonia sisältävät purkit jää käyttämättä. Tietty jos jostain tuotteesta ei vaan löydy hyvää silikonitonta versiota, niin sitten olen valmis yrittämään päästä yli pelostani. :)

Kiitos suosituksista! :-* Muutkin saa toki vielä kommentoida. En ole nyt ihan tällä sekunnilla hankkimassa mitään, mutta heti kun rahatilanne vähän paranee, niin kokeilen ainakin jotain.

Edit: Toi silikonikammo on muutenkin semmoinen juttu, josta kyllä yritän päästä yli, koska tiedän, että ihan hyvinä pidettyjen sarjojen tuotteissakin sitä jonkin verran on.
« Viimeksi muokattu: 25.10.07 - klo:00:12 kirjoittanut Margot »