Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638297 kertaa)

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #450 : 01.01.08 - klo:11:43 »
Muistaako kukaan sitä aikaa, kun fructisilla oli myynnissä vielä sellainen muotoiluvesi pitkille hiuksille? Muihin fructisin tuotteisiin en koskenutkaan, mutta se oli aarre.

Nyt kaipailisinkin jotain suht edullista suihkittavaa hiusten taltuttamiseen. Miracle Mistiä olen käyttänyt, ja hyvähän se onkin, mutta kun sitä ei enää saa mistään. AC:n suihkeesta en jotenkin oikein perusta.

Hoitotehoja en välttämättä niinkään kaipaa, lähinnä tarvitsen jotain hiuksia kesyttämään ja silottamaan. Jotain joka ei kuivata mutta ei myöskään lähmää. Ja mielellään edullista sen vuoksi, että minulla noita suihkeita todellakin kuluu. Onkohan tämä mahdoton tehtävä? :-\
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #451 : 01.01.08 - klo:11:48 »
^ Herbinan tai XZ:n suihke? Kyllä täältä ainakin vielä Miracle mistiä löytyy.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #452 : 01.01.08 - klo:11:52 »
Hoitotehoja en välttämättä niinkään kaipaa, lähinnä tarvitsen jotain hiuksia kesyttämään ja silottamaan. Jotain joka ei kuivata mutta ei myöskään lähmää. Ja mielellään edullista sen vuoksi, että minulla noita suihkeita todellakin kuluu.

XZ:n suklaa & vanilja -suihkehan täyttäisi nuo vaatimukset.

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #453 : 01.01.08 - klo:13:07 »
Herbinan suihketta voisi kokeilla, XZ:n suklaa-vanilja lähmää mun hiukset, muuten se ois kiva. Millaistahan se Lorealin suihke olis? En nyt saa millään nimeä päähäni, mutta se semmoisessa vaaleanpunaisessa purkissa ??? Sen piti ainakin mainosten mukaan olla kevyttä, onkohan mistään kotoisin? Vaan täytyy tieten vielä yrittää tuota Miracle Mistiä löytää, joka paikassa se vaan on loppu, joissakin paikossa hintalapussa lukee poisto..
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #454 : 01.01.08 - klo:13:37 »
^ Nutrigloss light. Sitä on täällä muutama juures ainakin kehunut jossain ketjussa, haulla varmaan löytyy. :) Olisiko markettituotteet-ketjussa.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 01.01.08 - klo:14:45 »
Olen foorumilla seikkailtuani kokeillut yhtä sun toista tuotetta, mutta joko en ole löytänyt oikeaa yhdistelmää tai sitten osunut kokeiluista huolimatta niihin itselleni oikeisiin, joten auttakaa pliis! :)

Ongelma: hiukset on vähän olkapäämitasta pidemmät, suora otsatukka, ruskeaksi värjätyt blondein raidoin. Hiuslaatu tosi pörröinen mutta ei mitenkään kiharainen. Hiusta on paljon, ja karvaisen hiuslaadun takia pituudet sekä hapsottavat latvat näyttävät epäsiistiltä, mutta juuret puolestaan on liimaantuneet päätä myöten. Pesen ja muotoilen päivittäin, koska hius rasvoittuu niin nopeasti.

Haluaisin että hiukset olisivat kiiltävät, suorat, pituuksista hieman litteämmät kuin pörhöisessä luonnontilassaan, mutta juurista koholla kuitenkin.

Suosituksia (sekä hoitoon että muotoiluun)? Kaikenlaiset perusvinkitkin ovat tervetulleita, voihan olla etten ole vaan tajunnut kaikkea... ::) Kokeillut olen kosteuttavia shampoita (Bain satin 3, Tigin DB), K-Pak rekkua, NG-tehistä, O&H-hoitista, Tigin muotoiluista Hard to Get -vahaa sekä Girl Toys -tippoja latvoihin, Small Talkia pituuksiin, QFAD:ia juuriin... Kaikki noista ratkaisevat ongelmia korkeintaan vain puolitiehen, enkä kuitenkaan usko että mulla pohjimmiltaan on ylivaikeat hiukset. En vaan tiedä miten saada niistä nätit.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #456 : 01.01.08 - klo:14:51 »
Minä kaipaisin vinkkejä todella kosteuttavista tehiksistä missä ei ole yhtään paikkaavia aineita. IHT sisälsi liikaa paikkaavia aineita ja eikös O&H sisällä myös niitä koska sekään ei toimi. Jättävät hiukset koviksi ja karheiksi lyhyellä sekä pitkällä vaikutusajalla.

Poissa Supsutin

• Haiven
  • *
« Vastaus #457 : 01.01.08 - klo:20:30 »
Osaattekos suositella jotain hoitoaineita ja shampoita. Ongelmani on monenmonta kertaa värjätyt, kuivat ja katkeilevat hiukset. : /

"Mustikat ovat hyviä koska niissä on sisällä hilloa!"

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 01.01.08 - klo:20:50 »
Osaattekos suositella jotain hoitoaineita ja shampoita. Ongelmani on monenmonta kertaa värjätyt, kuivat ja katkeilevat hiukset. : /

Ongelmana on selvästi sekä rakennevaurioituneet, että kuivat hiukset. Tarvitset käyttöön sekä rakennepaikkaavia, että kosteuttavia tuotteita. :)

Aloittaisin hiusten hoitamisen hellävaraisella ja kosteuttavalla shampoolla, kuten MOP:n Hydrating shampoolla. Myös XZ:n juuri lopetettu kosteuttava shampoo on hellävarainen, mutta tulee kiire, jos sitä haluaa vielä omaksi saada. Muita hyviä perusshampoita ovat mm. Lanzan Protein Plus ja Joicon K-pak rakennepaikkaavat shampoot.

Seuraavaksi hankkisin sekä kosteuttavan, että rakennepaikkaavan tehohoidon. Hyviä kosteuttavia tehohoitoja löytyy ihan marketistakin, kuten XZ tyrni ja LV:n tehohoito, joita voi halutessaan terästää luonnonöljyillä. Loistava rakennepaikkaava tehohoito, rekku eli reconstructor löytyy mm. Joicon K-pak sarjasta sekä Lanzan Hair Repair sarjasta. Tigiltä löytyy myös paljon kehuttu O&H hoitoaine, joka sekä paikkaa, että kosteuttaa. O&H hoitoainetta voi käyttää myös pikahoitona sekä jätettävänä eli siis kyseessä on varsinainen monitoimituote.

Näiden lisäksi tarvitset vielä hiussuomuja sulkevan pikahoidon. Näitähän löytyy; Tigin Brunette Goddes, MOP Hydrating (toimii myös tehiksenä), Tigi Moisture Maniac, Joico K-pak, Lanza Dry Hair Detangler yms.

Jätettävääkään ei saa unohtaa. Omia suosikkejani jätettävistä ovat Lanzan Hair Repair sarjan Leave-in Protector sekä Sebastianin Potion 9. Molemmat tekevät loistavaa jälkeä; Lanzan Leave-in Protector on enemmän rakennepaikkaava, kun taas Potion 9 kosteuttava.

Jos omistaa pitkät hiukset, niin latvasuojakin voi olla ihan tarpeellinen. Suosituksia varmaan löytyy lukemalla ketjuja, mutta monet ovat tykästyneet sheavoin käyttöön latvasuojana.

Kannattaa lueskella ketjuja, joista selviää vielä enemmän. :)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #459 : 03.01.08 - klo:14:11 »
Minä kaipaisin vinkkejä todella kosteuttavista tehiksistä missä ei ole yhtään paikkaavia aineita.

Ootkos jo kokeillut MOP Hydratingia? Entä joko oot tutustunut luonnonöljyjen ihmeelliseen maailmaan, sillä sieltäkin saattaa löytyä apua?

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #460 : 03.01.08 - klo:14:13 »
MOP:ia en oo kokeillut mutta jojobaa ja karitea olen mutta eivät tahdoa sopia hennolle hiuslaadulleni vaikka miten koittaisin käyttää.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #461 : 03.01.08 - klo:14:23 »
^ Jos jojoba ja karite ovat liian "voimakkaita" sun hiuslaadulle, kokeilemisen arvoisia voisivat olla myös avokado- sekä hampunsiemenöljy, sillä ne ovat paljon ohuempia öljylaatuja. Avokado on mun mielestä kosteuttavampi noista kahdesta edellä mainitusta.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #462 : 03.01.08 - klo:14:33 »
^Mulla on yksittäinen hius sellaista vauvahiusta mutta niitä on paljon. En ole löytänyt vielä mitään jätettävää mikä ei lähmäisi. Täytyypi noita koittaa metsästää jostain.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #463 : 03.01.08 - klo:14:37 »
^ Sellainen tuotesuositus tuli vielä mieleen, että entäpä Nexxus Humectress, joka on lukemani mukaan todella kosteuttava hoitis myös. Sisältää kyllä jotain Keratin Amino Acids -nimistä ainesosaa, mutta en osaa sanoa onko tuo kuinka paikkaava ainesosa, eli tuo ihan täysin normaalia keratiinia vai pelkkiä keratiiniaminohappoja, mitä lie sellainen voisikaan olla.

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #464 : 03.01.08 - klo:15:30 »
Mitä suosittelisitte puolipitkällä kevyesti luonnonkiharalle hiukselle joka on niin kuivaksi hampuksi käsitelty kun olla ja voi? Mikä paras tehohoito, jätettävä ja muotoilutuote? Tähän voi laittaa vaikka paketin voita ja ei mene päätä myöten, tukkaa on ja se kohoaa tyvestä mitään tekemättä. L'anzalta ja tigiltä olen kokeillut vissiin kaikkia tuotteita, Joicon K-pakit myös testattu. Keksiikö joku jotain aivan ylitse muiden olevaa tehopelastajaa?  :(

muoks. ja siis tämä tukka kaipaa todellakin sitä rakennepaikkausta.
« Viimeksi muokattu: 03.01.08 - klo:15:36 kirjoittanut Lauryn »