Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637996 kertaa)

Poissa -j-

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #465 : 03.01.08 - klo:15:34 »
^

Ööö, luxxtress?
Sitä ainakin on kehuttu todella kosteuttavaksi jätettäväksi, itsekin tykkään.

Ja MOP:n hydrating-shampoostakin moni tykkää.

Joicon IH on kivan kosteuttava tehis, jolla itse ainakin saan superpehmeät hiukset :)

Edit.
Paikkausta jos kaipaat, niin Joicon K-pak käynee, on tehokas sarja.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 03.01.08 - klo:15:34 »
Tää on varmaan sopivampi tänne kun tonne tyhmiä kysymyksiä-ketjuun  ;)

Voisko joku antaa neuvoja ja vinkkejä kun nyt iski kauhee hätä. Mun tukkani on vaalennettu ja latvat on vähän oudot. Kun harjaan tukan niin alkuun tuntuu latvat tosi sileiltä mutta hetken päästä kun kokeilen tukkaa se tuntuu karhealta ja kuivalta ja ihankun ois hiukset toisissaan kiinni vaikka oisin istunut vaan paikoillani joten ei kauheesti pitäs päästä takkuuntumaan. Mitkä ois hyviä aineita tälläseen tukkaan?

Poissa -j-

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 03.01.08 - klo:15:37 »
^
Hiukset on varmaan aika kärsineet latvoista, niitä varmaan kannattaisi hoitaa jollain tosi paikkaavalla aineella ja sitten päällystää silikonilla, etteivät tartu toisiinsa. Ehkä?
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #468 : 03.01.08 - klo:15:40 »
^^ Minä taas veikkaisin, että kosteuttavat aineet ovat se ykkösjuttu, jos hiukset ovat nimenomaan karheat. Paikkausta sitten, kun kosteutus on kunnossa.Tigin O&H hoitis on ehdoton, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Öljyt ja voit varmaan toimivat latvoissa hyvin myös.

Poissa Kuririn

• HAIRahtanut
« Vastaus #469 : 03.01.08 - klo:15:47 »
Emi-lyn, upean perusteellinen viesti!  Omat hiukseni menivät kriisitilaan rantaloman aikana (varmaan lukuisilla käsittelyillä ja värjäyksilläkin on ollut osuutensa)  ja olen yrittänyt suunnitella näiden sivujen avulla pelastusoperaatiota. Nyt vasta silti tajusin, miten tässä kannattaa edetä!  Piti oikein kirjoittaa muistilapulle:  shampoo, tehis, rekku, pikahoito, jätettävä ja latvasuoja  :D

Poissa Erykah

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 03.01.08 - klo:15:48 »
Osaisiko joku suositella hyvää hoitosuihketta permanentatulle tukalle? Pitäisi olla kosteuttava, mutta ei kuitenkaan lässäyttää kiharoita.
Nyt on käytössä AC-suihke ja se tuntuu suoristavan tukkaa, eikä tuota vanhaa mallia edes taida saada enää.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #471 : 03.01.08 - klo:15:49 »
Tai sitten Hemppiksen hiuksissa on jo liikaakin silikonia. Myös metallien kertyminen hiuksiin saa hiukset tuntumaan puumaisilta ja karheilta. Tässä ketjussa lisää metallien kertymisestä. Syväpuhdistuksella ja kunnon kosteutuksella pääsisi varmasti alkuun. Jos tosiaan epäilee metallien kertymistä, SIM CX-Corrector tuotteet auttavat siinä vaivassa. Tehohoidoksi sitten kunnon muhituksella jotain todella kosteuttavaa ja hoitavaa, kuten Tigin O&H:ta, Joicon IH:a tai Nexxuksen Humectressia.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 03.01.08 - klo:23:18 »
Mikä olisi hyvä sävyttävä shampoo tai hoitoaine? Haluaisin vähän punertavaa sävyä, oma väri on vaalea keltaruskea, joka vaalenee latvaa kohti. Väri ei kuitenkaan saisi jymähtää kirkkaampana värjäyksestä kuluneeseen latvaan. Värjäämisen jouduin lopettaman päänahan herkistymisen takia, eli tuotteen olisi oltava hellävarainen.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #473 : 04.01.08 - klo:01:53 »
Hiukseni ovat lähes vyötärömittaiset ja värjään niitä sävytteellä n. kuuden viikon välein.
Käytössä on tällä hetkellä Paul Mitchellin Daily Moisture-shampoo ja hoitoaine, sillä niiden jättikoot tulevat opiskelijabudjettiselle niin edullisiksi ja sopivat minulle markettisarjoja paremmin. Lisäksi jatkuvassa käytössä ovat L'orealin klassinen NutriGloss-naamio, L'anzan Dry Hair Formula Moisture Treatment, Vo5:n Miracle Mist sekä Schwarzkopfin latvasuoja. Sipaisen latvoihin usein kookosöljyä shampoon ja hoitoaineen jälkeen.

Latvat ovat kuitenkin nyt pakkasten tultua alkaneet muuttua rahisevan kuiviksi (onneksi kaksihaaraisia ei silti juurikaan ole.)  Tuntuu, etteivät nykyiset tuotteetkaan oikein toimi. Jopa kookosöljy on alkanut tuntua tehottomalta.
Kokeilin Oatmeal & Honey'a yhden pullon verran, mutta en huomannut sen tekevän hiuksiani mitenkään ihmeellisiksi. Muita itselläni melko tehottomiksi osoittautuneita paljon kehuttuja tuotteita ovat Nexxuksen Therappe, MOP:in C-system- tehohoito ja Redkenin All Soft-hoitoaine. Onkohan tukkani sitten vain nirso "ruokansa" suhteen?  ;)

Etsin tällä hetkellä erityisesti yhtä tai kahta täsmätuotetta joka auttaisi kuiviin latvoihin. Opiskelijana kun ei ole varaa ihan hirveän montaa kallista purtiloa kerralla hankkia.
Ehdotuksia?
« Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo:01:55 kirjoittanut Georgina »

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #474 : 04.01.08 - klo:09:14 »
Osaisiko joku suositella hyvää hoitosuihketta permanentatulle tukalle? Pitäisi olla kosteuttava, mutta ei kuitenkaan lässäyttää kiharoita.
Nyt on käytössä AC-suihke ja se tuntuu suoristavan tukkaa, eikä tuota vanhaa mallia edes taida saada enää.

Minulla on luonnonkiharaan pehkooni käytössä VO5 Miracle Mist, joka tosin on jollekin toiselle (??) kiharapäälle vaikuttanut hieman suoristavalta sekä sisältää silikonia jos sitä välttelet. Olen myös juuri ottanut käyttöön KC Professional 4R Moisture Mist suihkeen, mutta olen käyttänyt sitä vain kerran eli ei hirveän paljon kokemusta siitä. Ihan pehmoiset hiukset käytön jälkeen kylläkin, ja se ei sisällä silareita. :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #475 : 04.01.08 - klo:09:53 »
Mitä muuta kosteuttavaa sampoota voisi suositella sellaisella, joka on hurahtanut täysin MOPin Hydrating Shampooseen, eikä muuta enää käytäkään, siis mulle ;D ? Vaihtelu virkistäisi tätäkin päätä, mutta sopivaa ehdokasta en ole löytänyt omin avuin. Haluaisin siis kosteutusta, mahdollisesti sulfaatitonta tai edes todella hellävaraista sulfaatillista sampoota, joka ei pese narskuvaksi asti ja joka on ehdottomasti silikoniton.

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #476 : 04.01.08 - klo:12:28 »
^Sulfaatillisista mutta silikonittomista oon itse tykännyt Nexxun Therappesta ja L'anzan Protein Plussasta. Sulfaatittomista kosteuttavimmat ja hellävaraisimmat on mun kokemuksella olleet (MOP:n Hydratingin ohella) ABBAn Crème Moist ja Kiehl's Amino Acid. Nämä viimeksimainitut eivät tunnu rasittavan tai kuivattavan hiusta yhtään, pikemminkin vahvistavan ja kosteuttavan. Varsinkin Crème Moist antaa tukalle mielettömästi kiiltoa.

Hieman pesevämpiä, mutta kuitenkin miedommanpuoleisia sulfaatittomia on mm. Laveran Mango Milk (melkein sama inci kuin Almond Milk, Rose Milk ja Apple Milk -shampoissa), Urtekramin Punahenna ja Al'chemy/A'kin Ylang Ylang.

Jos joku on kerennyt koklailemaan muitakin hyviä sulfaatittomia, niin vinkkejä vaan kehiin.  :)
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #477 : 04.01.08 - klo:13:59 »
Sulfaatittomista kosteuttavimmat ja hellävaraisimmat on mun kokemuksella olleet (MOP:n Hydratingin ohella) ABBAn Crème Moist ja Kiehl's Amino Acid. Nämä viimeksimainitut eivät tunnu rasittavan tai kuivattavan hiusta yhtään, pikemminkin vahvistavan ja kosteuttavan. Varsinkin Crème Moist antaa tukalle mielettömästi kiiltoa.

Kuulostaa hyvältä, mistä nettikaupasta tuollaisia mulle kovin tuntemattomia merkkejä saapi suht helposti ja edullisesti?

Edit: löysin Shi Shi sun kokemuksia tuosta sampoosta ja nyt on ihan pakko saada sitä, jos se tosiaan tuoksuu karvasmanteli-cocktailkirsikka-kombolle. Rrrrakastan kirsikan tuoksua, ja kuulostaa todella hyvältä tuo sampoo muutenkin :P
« Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo:14:11 kirjoittanut ellen »

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #478 : 04.01.08 - klo:23:05 »
Joo, mä tykkään kyllä tosi paljon tuosta ABBAsta. Ainoana shampoona se vois olla turhankin hoitavaa ja ruveta ehkä vähän lähmäämään, mutta pesevämpien kanssa vuorotellen lemppariainesta. Kiehl's Amino Acid on tuon kanssa muutoin samalla viivalla, mutta se ei vaan jätä samanlaista jämäkkää tuntua ja huikeaa kiiltoa jälkeensä (varsinkin jos laittaa perään MOPin Hydrating-hoitiksen).

ABBAa myy ainakin Hairproducts4me, Kiehl's Amino Acidia on ollut ainakin jokin aika sitten Strawberrynetissä.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #479 : 05.01.08 - klo:11:21 »
^ Laitoin jo eilen tilauksen vetämään Goddes Withiniin ja tilasin samalla Nexxuksia tuon ABBAn sampoon lisäksi. Meillä näkyy kuitenkin jotkut nuo tuotesuosikit olevan samoja, joten uskalsin luottaa sun mielipiteeseen heti. Tilasin samalla Luxxtress-jätettävän ja Humectin-hoitiksen, koska Humectressiä ei ollut valitettavasti ollut tuolla GW:lla enää ollenkaan. Ajattelin samalla kokeilla tuota Luxxtressiakin, ku sieki Shi Shi oot sitä kovasti kehunu, ja kyllähän tuo Humectinkin kiinnostaa kovasti. Nyt vain jään kieli pitkällä odottamaan pakettia saapuvaksi :P