Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638507 kertaa)

Poissa Jessie

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #540 : 12.02.08 - klo:12:37 »
Tarkoituksena on ostaa uusi, kosteuttava tehis/hoitsikka, ja olen harkinnut seuraavia vaihtoehtoja: Joicon IH, Mopin Hydrating ha, Tigin Brunette Goddes ja Tigin Moisture Maniac. Missä noista on paras hinta-laatusuhde?

Edit: ellenille kiitos :)
« Viimeksi muokattu: 12.02.08 - klo:19:50 kirjoittanut Dudum »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #541 : 12.02.08 - klo:14:39 »
^ Mun mielestä Joicon IH:lla ja MOPin Hydratingilla on hyvät hinta-laatusuhteet, koska kumpiakin voi käyttää sekä pikahoitsikkana että tehiksenä. Kummassakin on silikonia, mutta IH:ssa on myös keratiinia. IH lässäyttää valitettavan tehokkaasti, MOP saattaa jättää hiukset hiukan höttöisiksi. Kummatkin kosteuttavat todella hyvin, pehmentävät hiuksia ja antavat kiiltoa. Omalle päänahalle MOP on hellävaraisempi, kun taas IH tuppaa kutiamaan. IH on mielestäni riittoisampi, sillä MOPia menee mulla määrältään paljon enemmän kuin IH:a. MOPiin voi sekoittaa öljyjä, musta se parantaa Hydrating-hoitsikan ominaisuuksia vielä entisestään.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 12.02.08 - klo:19:09 »
Kiitos vastanneille!  :)

Taidan kuitenkin pistää tuon Hydrating-hoitoaineen tilaukseen.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 16.02.08 - klo:19:47 »
Mä ajattelin tässä kohtapuoliin hamstrata hiustuotteita, kun shampoo ja hoitsikka loppuu. Tehohoitoa mulla ei ole ja siihen tarkoitukseen ajattelin IHT:ta. Ja hoitoaineena haluaisin kokeilla Mopin Hydratingia. Jokin jätettäväkin kiinnostaisi (esim. Nexxuksen Luxtress), mutta mahdankohan mä tarvita sitä ollenkaan, kun multa löytyy Lanzan Leave in protector ja BC latvasuoja? Shampoota en ole vielä päättänyt, tällä hetkellä käytössä on Lanzan Protein Plus, mistä olen tykännyt. Ehkä päädyn Mopin Hydrating shampooseen.

Mulla on ihan hyväkuntoiset hiukset, hiuspohja on aika rasvoittuva, mutta olen saanut pidennettyä pesuvälin kuitenkin kahteen päivään. Kaipaan lähinnä kosteutta, pehmeyttä ja kiiltoa. Olenko oikeilla jäljillä vai olisiko jotain, mitä mun ehdottomasti kannattaisi kokeilla?

Poissa Ice

• Tukkaguru
  • Think fast, look alive
« Vastaus #544 : 16.02.08 - klo:20:00 »
^ Luxxtress Protectorin tilalle jos kosteutta enemmän halajat :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.

FiiBa

• Vieras
« Vastaus #545 : 17.02.08 - klo:20:41 »
Moro  :) Ajattelin täältä kysellä vinkkejä ja tuotesuosituksia mun tukalle..

Eli päätin hiuksia syövän pitkän vaalennus operaation, nyt minulla on punaruskea tukka jossa on hieman raitoja, raidat eivät ole aivan vaaleita. Pisimmillään ovat takaa ns. rintsikoiden hakasiin asti ja siitä sitten eteenpäin on kerrostettu (jos nuin voi sanoa)  ja ToDeLLa paksut. Kuten arvata saattaa vaalentamisen jälkeen on kuivat latvat ja muutenkin huono laatuset.

Niin siis mitä minun tulisi käyttää, kosteuttavia vai rakennepaikkaavia (en ole jälkimmäisiä koskaan kokeillut) ja tosi nolona kysyn, mitä on latva suoja? voisin kuvankin tänne jonnekkin laittaa kuhan jaksaisin sen ottaa..  :D ( ihanat sivut)

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #546 : 17.02.08 - klo:21:22 »
Voimakkaasti käsitellyt hiukset tarvitsevat sekä kosteutta että rakennepaikkausta. Kosteuttavaksi sarjaksi voisi suositella esim. MOPin Hydratingia ja Tigin O&H-hoitoainetta. Rakennepaikkaukseen sopivat esim. Joicon K-pakit ja L´anzan Hair repair -sarja. Koko sarjaahan ei suinkaan tarvitse käyttää yhtä aikaa, mutta noissa sarjoissa ainakin on täällä tosi tykättyjä, oikeasti laadukkaita tuotteita.

Koska hiuksesi ovat noin pitkät, suosittelen myös jätettävien hoitoaineiden käyttöä. Täällä tykätään ainakin L´anzan Leave-in prtotectorista (joka on siis tuosta Hair repair -sarjasta) ja Nexxun Luxtressista. Muitakin vaihtoehtoja totta kai on, kokeilemalla löytyy omalle tukalle sopivat tuotteet.  :) Kannattaa vielä muistaa, että kosteutus on kaiken A ja O, rakennepaikaavatkin tuotteet toimivat vain kosteutetussa tukassa parhaiten.

Suosittelen myös käyttämään erilaisia öljyjä tukan hoidossa. Tältä foorumilta voit lukea öljyistä ja voista lisää. Latvasuoja on yleensä silikonista ainetta, joka jätetään hiuksiin, ei siis huuhdella pois. Latvasuoja muodostaa suojaavan kalvon ja auttaa siten latvoja säilymään parempina. Latvasuoja levitetään aina vasta jätettävän hoitiksen jälkeen, koska se nimensä mukaisesti lähinnä suojaa sen silikonin avulla, ei juurikaan hoida. Hyvä latvasuoja on mm. Bonacurella. Melkein mitä vain marketin jätettävää hoitoainetta (voidemaista) voi myös kokeilla latvasojaksi.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

huppeli

• Vieras
« Vastaus #547 : 26.02.08 - klo:08:01 »
Josko joku vois neuvoa, täältä on kokemattoman vaikea löytää tarkka infoa..

Eli mulla on olkapäille asti pitkät luonnonkiharat(tai oikeestaan laineikkaat) vähn latvakuivat hiukset, joissa muutama raita. Oon käyttäny Tigin Moisture Maniac shampoota ja hoitoainettta, sekä välillä VO5 fade defy:tä, perfect lengths:ä. Nyt ne kaikki alkaa loppumaan ja tarvisin siis vinkkejä mitä ostaa.

Oon ajatellu et olis hyvä olla joku silikoniton tuote ja silikonillinen erikseen, koska silikoni aineessa suoristaa kivasti välillä hiukset. Mielellään ei hirveen kallista, laadusta tietenkin vois maksaa enemmään.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #548 : 26.02.08 - klo:09:30 »
^ Edullinen ja todella hyvä tuote marketista on LV-tehohoitoaine, joka on silikoniton ja hajusteeton. Hyvä kosteuttava, mutta myös keratiinia ja silikonia sisältävä hoitis on Joicon K-Pak Intense Hydrator, joka kannattaa hankkia ulkomailta netistä litran pullossa, niin tulee edulliseksi. Mulla ainakin tuo Joicon IH suoristaa ja taas LV:n tehis kiharruttaa hiuksia, varsinkin kun siihen sekoittaa avokadoöljyä.

Poissa Serafi

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #549 : 26.02.08 - klo:10:41 »
^^Ihan ylipäänsä on aika olennaista se, onko sun tukkasi hentoista vai karheanpaksua kiharaa. Mikäli on hentoisempaa ja näin ollen perussuomalaista, tuhdin silikoniset tuotteet lähmäävät helposti pidemmällä käytöllä, kun taas karhean kiharan kohdalla ne voivat olla ihan pelastus. Ylipäänsä kiharat hiukset ovat siitä haastavia, että vaativat sekä rakennepaikkausta että kosteutusta. Yksi toimiva perussetti on L'anzan protein plus -shampoo (rakennepaikkausta) ja dry hair -hoitis (kosteutusta). Suht hinnakkaita, mutta toimivia etenkin säännöllisesti pitkään käytettyinä.

Mutta noi ellenin vinkit on hyviä ajatellen edullisempaa hankintaa. :)

Äh, jotenkin tuli ihan turha viesti, mutta olkoon...

huppeli

• Vieras
« Vastaus #550 : 28.02.08 - klo:08:09 »
Kiitti vinkeistä!

Mun hiukset on kummalliset, ainakin mun mielestä. Luonnostaan ohuita vaaleita hiuksia ja paksuja tummia. Sit vielä värit vaihtelee vuodenajan mukaan, samoin kiharuus.. Tuskaista hoitaa  ::)

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
« Vastaus #551 : 28.02.08 - klo:10:35 »
Täällä ollaan uutta hoitista vailla. Viime aikoina mulla on ollut eniten käytössä tigin o&h ja joicon k-pak hoitikset. Kaipaisin nyt jotain vähän kevyempää. Hiukset on suht hyvässä kunnossa ja nuo edellä mainitut tuntuvat jo vähän lähmäävän. XZ hoitoaineita olen myös käyttänyt jonkin verran, mutta ne takuttavat hirveästi tätä päätä ja jättävät hiukset jotenkin sameiksi. Olisiko jotain vinkkejä?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 28.02.08 - klo:17:12 »
^ Jos kokeilisit LV tehistä tai/ja hoitoainetta? Tehis on kyllä aika paksua, mutta siinä ei ole silikonia, ja on muutenkin aika yksinkertainen INCI:ltään. Voithan kokeilla myös EHS hoitiksia, mutta ne taas ovat jo niin ohuita, että toimivat varmaan lähinnä CO-pesuissa. Herbinan hoitikset taitavat myös olla aika kevyitä ja silikonittomia.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 28.02.08 - klo:17:19 »
Eikös Tigin Moisture Maniacia ole kehuttu siitä, että on samanlainen kuin O&H, mutta kevyempi? Itse en valitettavasti osaa vielä sanoa, kun sain sen vasta ja kerran olen käyttänyt.

Poissa Helen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #554 : 28.02.08 - klo:18:29 »
^ Itse olen tykkäillyt pikahoitoaineena Vo5:sen Moisture Soakista, selvittää hyvin ja jättää tukan pehmeäksi. Kokeilu ei maksa paljoa :)