Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637942 kertaa)

Poissa Lingon

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #555 : 28.02.08 - klo:20:40 »
^ Jos kokeilisit LV tehistä tai/ja hoitoainetta?

Tuota tehistä olenkin jo kokeillut ja se vaikuttaa ihan kivalta. En vaan ole tullut ajatelleeksi, että sitä voisi käyttää joka pesun yhteydessä ihan pikahoitoaineena.  :)  Voisi kyllä tuota LV:n hoitoainetta joskus koittaa.

Kiitos myös Margotille ja Helenille vinkeistä, pidän ne mielessä uutta suosikkia etsiessä.

Blackie

• Vieras
« Vastaus #556 : 11.03.08 - klo:21:46 »
Olen eksynyt pahasti hiushärpätinviidakkoon... Olen lukenut ja lukenut eri merkeistä, mutta mielipiteitä on aina kumpaankin suuntaan. Luonnollisesti. Minulla ei ole kuitenkaan varaa testailla useita kalliita merkkejä, eli olen vähän hukassa. Osaisiko joku auttaa minua?

Minulla on tummaksi värjätyt yli olkapäiden luonnonlaineikkaat hiukset, jotka ovat huonommassa kunnossa kuin toivoisin, vaikkeivat täysi katastrofi olekaan. Latvat hieman kuivat, joskaan eivät haperoiset. Tukka ei rasvoitu kovin nopeasti, mutta alkaa kutisemaan jos pesuväli venyy kolmeen päivään. Osa syynä hiuksieni kuntoon on epäilemättä kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka vuoksi hormonitoiminta heittää häränpyllyä välillä. Ai niin, yksittäiset hiukset ohuita, mutta niitä kuitenkin niin paljon, että yleisvaikutelma normaalipaksuinen.

Olen käyttänyt/ kokeillut mm.  XZ tyrni- sarjaa, EHS ja Cutrinin Oyster värjätyille. Näistä mikään ei sinänsä ole tehnyt ihmeitä hiuksilleni, poistanut lähinnä lian, mutta haluaisin vähentää luonnonkiharan pörräisyyttä, joten ehkeivät kosteuta tarpeeksi. Nyt ostin hetken mielijohteesta alesta Bootsin Botanics- sarjan värjätyille shampoo, jota nyt kerran olen kokeillut, enkä yhden kerran jälkeen voi sanoa onko siitä mihinkään. Tehohoitona olen käyttänyt Bonacuren ja XZ:n tyrnitehistä, tuo tyrni tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa ja BC taas liian lähmäävä. BC:n Moisture Kick suihkeena toimii kyllä.

Haluaisinkin tässä nimenomaan ehdotuksia shampoo + pikahoitoainesettiin? Haluan siis A) pörröisyyttä pois (eli ilmeisesti kosteuttavaa  ;D) B) värin säilyvän C) kohtuullisen hinnan (mikä tarkoittaa sitä että 250ml ei saisi maksaa kymppiä enempää mieluusti... mutta tästä voi ehkä hivenen joustaa  ;)) D) päänahkaystävällisen (päänahkani on suht normaali, mutta kutisee toisaalta melko herkästi). Jos saisin vielä ostopaikat + suositushinnat, niin kiitän ja kumarran  ;D.

Olen pohtinut Tigin Brunette Goddnessia, mutta se on ehkä liian pesevä minulle? Kauhistuttaa ajatus, että hiukset narisisivat ja rouskuisivat sormissa  :o. Kun tuo kuivuus ja pörröisyys on muutenkin ongelmana.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #557 : 11.03.08 - klo:21:54 »
^ Minusta hyviä shampoita löytyy kyllä ihan marketeista, ja minusta ne ovat jopa useimmat parempia kuin monen kampaamosarjan. Tigin shampoot aiheuttavat oikeastaan kaikki sitä narskumista, joten niitä en suosittelisi. Minusta hyviä shampoita ovat XZ:n kaikki, Erisan ja LV mm. voisivat myös olla varteenotettavia ehdokkaita.

Hoitoaineeksi ihan ehdottomasti Tigin Oatmeal & honey, jota saa strawberrynestä 750ml/19e. Se on ainakin minusta ihan ehdottomasti paras kosteuttava hoitoaine. MOP Hydrating on myös varsin hyvä, mutta kalliimpi litrahinta sillä kyllä yleensä on kuin tuolla O&H:lla. O&H on minusta huomattavasti parempikin. Marketista voisit vielä ostaa Tyrni tehiksen ohelle LV tehiksen. Lisäksi Hairstoresta kannattaisi nyt tilata rakennepaikkaavaa Joicon K-Pak rekkua hintaan 5e/kpl. Minulla oikeastaan parhaiten kiharoitani siloittaa juurikin tuo em. rekku.

Hoitiksia pitää muistaa pitää tarpeeksi kauan päässä, jotta kerkeävät kunnolla vaikuttamaan. Myöskään pikahoitiksen käyttöä ei sitten kannata unohtaa, jos muhittelee pidempään. Latvasuojakin voisi auttaa vähän niihin pintapörröihin.

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #558 : 11.03.08 - klo:22:19 »
Blackie, öljyt ja voithan on kans tosi suosittuja, ja edullisia. Mm. karitevoita voi käyttää jätettävänä, tehohoitona jne. Myös jojobaöljy, hampunsiemenöljy ja kookosöljy on tosi suosittuja. Tässähän on ketju öljyistä hiustenhoidossa http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=975.0. Ja todellakin suosittelen lämpimästi karitevoita, sen avulla saan omat latvat pysyyn tosi hyvässä kunnossa, ja hinta ei päätä huimaa siihen nähen miten riittoisaa se on, esim Sitrionnellasta http://www.sitrionella.fi/ saa näitä öljyjä sekä Pienesta tuoksukaupasta http://www.tuoksukauppa.net/.
Jos haluat satsata esim. tuohon Magian ehdottamaan O&H hoitikseen, ja ostaa sitten lisää hyviä tuotteita kun varat taas riittää, niin tosi suosittu jätettävä on vo5 Miracle Mist sekä Herbinan kosteuttava jätettävä, joita voi testata ainakin alkuun. Olen myös samoilla linjoilla sen kanssa että marketeista saa oikein hyvin hyvän shampoon.

Blackie

• Vieras
« Vastaus #559 : 11.03.08 - klo:22:24 »
Kiitos vastauksesta, Magia ja Ziru! Täytyy vain nolosti tunnustaa, etten ole ikinä uskaltautunut tilaamaan mitään netistä ja ikää löytyy viattomat 20 vuotta  ;D. Höpsö ja vainoharhainen kun olen.  Nettipankkitunnukset kyllä löytyy, että sen puolesta ei ole ongelma, eli pitänee rohkaistua  ::). Jospa huomenna pistän tilauksen vetämään ainakin tuohon K-pakiin... onko muuten minkälaiset toimitusajat tuolla?

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #560 : 11.03.08 - klo:22:32 »
^ HairStorellako? Jos maksat etukäteen, toimituskulut on 2€ halvemman kuin jälkeenpäin maksettuna, ja toimitus pitäs tapahtua 7pv sisällä, jos taas maksat perästä, tilaus tulee 14pv sisällä, näin muistelisin :) En määkään ole tilannut koskaan ulkomaalaisilta sivuilta, vaikka juuresten kommenttien mukaan on ihan luotettavia, niin silti tuntuu että se ois jotenki tosi hankalaa, vaikka siinä kyllä säästäis (kymmeniä) euroja :P

Blackie

• Vieras
« Vastaus #561 : 11.03.08 - klo:22:48 »
Kiitti jälleen, vaikuttaa siis ihan luotettavalta paikalta toi Hairstore. Mutta perhana, äsken kun katsoin sivuja, niin eiköhän vaan K-pak ollut "tilapäisesti loppunut". Eivät varmaan enää pistä sitä tarjoukseen kun saavat uuden erän  :'(.

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #562 : 11.03.08 - klo:22:52 »
Kannattaa ehottomasti käydä läheisessä HS:n liikkeessä (jos on mahdollista) sillä sieltä saattaa vielä löytyä :) ja myös tarkastella tiheään noita nettisivuja, voihan sinne vaikka tullakkin. Mutta uskon että O&H ois sulle kuitenkin parempi valinta, sillä tuo pörröisyys kyllä mun uskomusten mukaan ainakin (korjatakaa jos olen väärässä) johtuu kuivuudesta eikä rakennevaurioista. Sinuna ennemmin satsaisin rahat tuohon O&H:seen ja öljyihin ;)

-Ansku-

• Vieras
« Vastaus #563 : 11.03.08 - klo:22:57 »
^^^mä kans kaikki ostanut suomesta ja sen kyllä huomaa rahan menossa  8)  ^^mainitsit aikaisemmin hiusten pörrööntymisestä, mä tykkään käyttää tohon pörröisyys ongelmaan kiiltosuihkeita esim Formen kiiltosuihke (muistaakseni 150ml/14e) toimii mun kiharoissa tosi hyvin. Silottaa kuivia latvoja, tuo puuttuvan kiillon ja vähentää pörröisyyttä.  :) ja tuota saa siis kampaamoista. Ainakin täällä päin..  MUOKS. Tuli tässä mieleen että jos eksyisin huomenna Tunne pienentuoksukaupan sivuille niin mitä kaikkia öljy juttuja mun kannattais sieltä tilata? En oo meinaan kokeillut ikinä mitään siihen liittyvää että mitkäköhän olis parhaita? ::)
« Viimeksi muokattu: 11.03.08 - klo:23:02 kirjoittanut -Ansku- »

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #564 : 12.03.08 - klo:01:25 »
Mitä sulkevaa hoitista suosittelisitte, kun sen pitäisi olla silikoniton ja saatavissa joko Mansikkalasta tai LF:stä tai sitten ihan marketista? Mulla ei oikein ole käsitystä siitä, millainen on hyvä sulkeva hoitis ja tarttisinko sellaista, joten aattelin, että kokeilemalla se parhaiten selviää.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #565 : 12.03.08 - klo:06:51 »
Joicon K-Pak pikahoitis (siis se ei-rekku) tuntuu musta ainakin mainiolle tehisten jälkeen sulkevana.

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #566 : 12.03.08 - klo:11:27 »
^K-pak pikahoitiksessa on ihan snadisti silikonia (incin loppupäässä hajusteen jäkeen joten tuskin vaikuttaa juuri mitenkään). Mutta muuten loistava pikahoitis.

Suomesta tosi monista kampaamoista/kampaamokaupoista saatava KC 4R moisture conditioner on silikoniton, sulkee hyvin, ja maksaa vain n. 6 e/puteli.

Poissa Ziru

• HAIRahtanut
  • Corey
« Vastaus #567 : 12.03.08 - klo:19:01 »
Snadisti? Luulin että snadisti tarkoittaa että paljon  ::)

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #568 : 12.03.08 - klo:20:03 »
Snadisti tarkoittaa vähän...ainakin meillä päin. Ellei mukana ole sarkasmia ;)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #569 : 12.03.08 - klo:20:32 »
Mitä sulkevaa hoitista suosittelisitte, kun sen pitäisi olla silikoniton ja saatavissa joko Mansikkalasta tai LF:stä tai sitten ihan marketista? Mulla ei oikein ole käsitystä siitä, millainen on hyvä sulkeva hoitis ja tarttisinko sellaista, joten aattelin, että kokeilemalla se parhaiten selviää.

Mä suosittelen Goldwellin Moisture Definition Light hoitsikkaa. Silikonitonta, inci ok, sulkee hyvin ja tekee hiuksista mielettömän sileät. Yksi parhaista selvittävistä hoitsikoista ilman silikonia. Aissikin on tainnut kehua vai muistanko ihan väärin?

HS:stä saa nyt niitä 750ml ja 1500ml pulloja todella edullisesti. Oliskohan toi 1500ml ollut 19,95€, myös hs:n nettikaupassa.

Tälläistä kommenttia löytyi:
http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=171.msg407929#msg407929
« Viimeksi muokattu: 12.03.08 - klo:20:38 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.