Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638525 kertaa)

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #570 : 12.03.08 - klo:22:19 »
Minusta EHS valkopulloinen on ok sulkeva, halpa ja silikoniton. Pirkan normaalihoitista on joku, muistaakseni deko, kehunut myös tässä tarkoituksessa. Se on melko hapanta.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #571 : 12.03.08 - klo:23:53 »
En nyt oo varma tuleeko oikeeseen ketjuun ja voi olla, et jostain löytyis vastaus, mut en jaksa selata läpi enempää keskusteluja, joten... Tarviin siis mielipiteitä.

Mulla on pitkät, karheat, luonnontaipusat hiukset. Pörrööntyy helposti ja vähän takkuileekin. Hiuspohja rasvottuu suht nopee, latvat on kuivat ja pituudetki aika kärsineet useista värikäsittelyistä. Tällä hetkellä hiuksissa kevytväri ja muutamia raitoja edessä.

Oon kokeillu mm. kosteuttavia ja korjaavia aineita, mutta usein ne rasvottaa lisää. Mikä siis sarja, millä hiukset pysyis kohtuu puhtaina, PEHMEINÄ, sileinä, kiiltävinä ja etenki latvat hyväkuntosina tuntumatta kuitenkaan liian raskailta ja vaikeesti hallittavilta?? Esim. Bonacure ei sovi, Redkenin aineet toiminu melko hyvin (All Soft ja Smooth Down).

Latvasuojana oon käyttäny BC:n latvasuojaa, mut tuntuu, ettei sekään toimi enää niin hyvin ku aluks..
« Viimeksi muokattu: 12.03.08 - klo:23:57 kirjoittanut terde »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #572 : 13.03.08 - klo:10:57 »
Mikä siis sarja, millä hiukset pysyis kohtuupuhtaina, PEHMEINÄ, sileinä, kiiltävinä ja etenki latvat hyväkuntoisina tuntumatta kuitenkaan liian raskailta ja vaikeesti hallittavilta?

Jos tuollaisen sarjan löydät, kerro meille muillekin ;) Monesti hiustenhoidossa täytyy tehdä kompromisseja: jos haluat kiiltävät ja hyväkuntoiset hiukset, joudut luopumaan ylettömästä kuohkeudesta, koska hyvin hoidetut hiukset painavat enemmän. Jos taas pystyy tinkimään hiusten kiiltävyydestä ja sileydestä ja saada kuohkeat hiukset, hoitotehoja on helppo vähentää ja siirtyä kevyempiin tuotteisiin.

MOPin Clean-sampoon sanotaan pesevän hyvin, mutta kuitenkin hellävaraisesti. Kannattaa myös hankkia joku kevyt, silikoniton sulkeva hoitis. Hyvä ja kevyt hiuksiin jätettävä on Nexxuksen Headress, mutta se kaipaa kaverikseen usein jotain kosteuttavaa latvoihin, kuten vaikka saman sarjan Luxxtressia.

Mutta erilaisten kokeilujen kautta löytää varmasti sen sopivan hoitorutiinin ja -tuotteet omalla päänahalla ja hiuksille. Täytyy vaan nähdä hiukan vaivaa ja kokeilla kaikkea uutta.

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #573 : 13.03.08 - klo:11:22 »
Neuvokaapas nyt tyhmää (en tajua hiustuotteista mitään). Haluaisin kokeilla Tigin shampoita & hoitiksia, mutta ole hajuakaan, mitkä niistä sopis mulle. Saa kyllä suositella muitakin kuin Tigejä, mutta taustatietona sanottakoon, että olen kokeillut Joicon jotain värjätyille hiuksille tarkoitettua settiä, joka ei sopinut ollenkaan ja Redkenin Color Extend (?) sai päänahan kutisemaan aivan järjettömästi. Jotain Goldwelliäkin olen kokeillut, ja se oli huonoa. Nyt käytössä on Tigin O&H shampoo ja hoitis, jotka eivät ole aiheuttaneet kutinaa, joten siinä mielessä haluaisin pysyä tällä Tigi-linjalla. Tykkään tuosta O&H -shampoosta (en osaa perustella), mutta tuo hoitis ei oikein tunnu miltään, se ei ole hyvä mutta ei nyt huonokaan. Se ei vaan tee mun hiuksille mitään? ???

Mulla on suht pitkät hiukset, joita on värjätty joskus vuonna miekka ja kivi. En käytä mitään muotoilutuotteita tai mitään, hiukset on joko auki tai ponnarilla. Joo, ja eivät rasvoitu mitenkään mainittavasti, mutta ovat sellaiset "lötköt", haluaisin ehkä jotain "ilmavampaa", jos sellainen nyt edes on mahdollista pelkän shampoon ja hoitiksen avulla. Unohdinko jotain konkreettista? :-[ Apuwa.
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #574 : 13.03.08 - klo:13:01 »
^Dash, en kyllä menisi Tigiä suosittelemaan jos tulee herkästi kutinaa (paljon hajusteita)- ja muutenkaan niissä ei hoitotehot oikeen riitä mihinkään paitsi tuossa O&H:ssa.  Ja ei mikään ihme että sait noista Redkeneistä kutinaa, niissä ei ole silikonia säästelty.   Suosittelisin sulle ihan perus hoitoon MOP:n clean shampoota (pesee ilmavasti mutta hellävaraisesti). Hoitoaineeksi voisi sopia Joicolta K-pak pikahoitsikka, joka jämäköittää tukkaa, mutta sulkee hyvin. Toiseksi vaihtoehdoksi voisi olla MOP:n hydrating, näillä kahdella pärjäisit jo loistavasti.  Kutinan kannalta tärkeintä on se että ei laita hoitoainetta juureen (ellei sitten ole hoitoainetta ihan siihen tarkoitukseen.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #575 : 15.03.08 - klo:09:58 »
Nyt käytössä on Tigin O&H shampoo ja hoitis, jotka eivät ole aiheuttaneet kutinaa, joten siinä mielessä haluaisin pysyä tällä Tigi-linjalla. Tykkään tuosta O&H -shampoosta (en osaa perustella), mutta tuo hoitis ei oikein tunnu miltään, se ei ole hyvä mutta ei nyt huonokaan. Se ei vaan tee mun hiuksille mitään? ???

Jos nuo eivät aiheuta slle kutinaa, niin ei varmaan sitten muutkaan Tigit. Eli et taida olla tuoksuherkkä. Mun suosikkiyhdistelmä Tigeistä on Dumb Blonde -shampoo ja Moisture Maniac hoitis. MM shampoota en voi suositella, sillä se sisältää alkoholia. Mutta toi DB shampoo pesee puhtaaksi takuttamatta, ja jättää kivan ilmavan ja sileän lopputuloksen. MM hoitis taas on silikoniton, hoitaa tosi hyvin ja tuoksuu raikkaalle.  Se on vähän kevyempi kuin tuo O&H, mutta omassa lyhyehkössä tukassa riittävä.

Yksi mistä voisit tykätä ovat Brunette Goddess-jutut. Toi BG shampoo on melko pehmeän tuntuinen ja pesee hellävaraisesti. Toi hoitis on taas aika hoitava ja paksu. Se sisältää silikonia, mutta jos O&H ei tunnu sun hiuksissa millekään, niin ehkä ne kaipaavatkin jotakin silikonipitoista. Eli toi BG voisi olla ihan kokeilun arvoinen sarja. Nämä tuoksuvat ihan kinuskille. Eivät esanssille kuten O&H tuotteet.

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #576 : 15.03.08 - klo:15:03 »
Onko olemassa mitään shampoota/hoitoainetta mikä ylläpitäis beigeen vivahtavaa vaaleanruskeaa väriä hiuksissa? Ts. estäis epätoivotun punertavuuden palaamista...

Vaaleille hiuksille on olemassa hopeashampoo, mutta onko ruskeille mitään tuotteita??

Poissa Auringonkukka

• Tukkaguru
« Vastaus #577 : 15.03.08 - klo:15:24 »
^Eikös useimpia hopeashampoita voi käyttää ruskeahiuksisetkin?  ??? tai ei kai sille ainakaan mitään kieltoa ole..
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #578 : 15.03.08 - klo:17:09 »
Onko olemassa mitään shampoota/hoitoainetta mikä ylläpitäis beigeen vivahtavaa vaaleanruskeaa väriä hiuksissa? Ts. estäis epätoivotun punertavuuden palaamista...

Punaisuuden taittamiseen kannattaa käyttää hopeashampoota vastaava vihreää shampoota ns. cool brunette shampoota. Kovin monellakaan merkillä noita ei ole, mutta ainakin Bumble & Bumblelta löytyy.

Violetti/sininen taittaa enemminkin keltaista ja oranssia, joten punaisuuden taittamisessa hopeashampoosta ei ole kamalasti apua.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #579 : 15.03.08 - klo:17:59 »
Mistähän tota Bumble & Bumblea löytyis?

Muistini mukaan myös Goldwellilla on joku cool brown -sarja, mutta noista Goldwelleista jostain luin, ettei niillä ois hirveesti tehoo.. Tiedä sitten?

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #580 : 15.03.08 - klo:18:08 »
Mistähän tota Bumble & Bumblea löytyis?

Muistini mukaan myös Goldwellilla on joku cool brown -sarja, mutta noista Goldwelleista jostain luin, ettei niillä ois hirveesti tehoo.. Tiedä sitten?

Bumble & Bumblea saa ainakin netistä tilaamalla (mm. strawberrynetistä - valikoima tosin vaihtelee).

Tällä hetkellä näyttää olevan saatavilla sekä shampoota, että hoitoainetta kylmille ruskeille hiuksille:
http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=47306&goChar=B
http://us.strawberrynet.com/productDetail.aspx?ProdId=47451&goChar=B

Goldwellin Color Glow sarja uudistui ja uudistetuissa tuotteissa on aivan säälittävän vähän pigmenttiä, joten rahat menee kyllä hukkaan. Kouluttaja väitti, että tuotteet sisältää 25% pigmenttiä - Olin kuolla nauruun. ;D Se kouluttajanainen muutenkin puhui jatkuvasti p*skaa ulkomuistista eli juuri niin kuin sille oli sanottu Goldwellin päästä. Kaikki luokkalaiset uskoi täysin sen selitykset nanoteknologiasta, nanohiukkasista ja mm. marketti/kampaamotuotteiden silikonien eroista (todellisuudessaan noissa käytetään ihan samoja silikoneja). ::)

Meni vähän ot, mutta oli pakko päästä jauhamaan tuosta ärsyttävästä naikkosesta. :P
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #581 : 15.03.08 - klo:21:02 »
Mites vaikuttaako toi shampoo vaaleisiin raitoihin mitenkään "vihertävästi"? Haluaisin, että raidat pysyis kuitenki puhtaan vaaleina..

Oon nähny noita Color Glow -tuotteita aika paljon alessa eli ilmeisesti ei kovin suosittuja.. Itekin ku kokeilin kämmenelle, niin näytti kyllä siltä, ettei siinä mitään pigmenttiä ollu. Aikoinaan saman sarjan punasen hiuksen hoitotuotteet toimi mulla tosi hyvin! Mut ehkä se oli sitä aikaa ennen uudistusta..  ;)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #582 : 15.03.08 - klo:21:19 »
Oon nähny noita Color Glow -tuotteita aika paljon alessa eli ilmeisesti ei kovin suosittuja.. Itekin ku kokeilin kämmenelle, niin näytti kyllä siltä, ettei siinä mitään pigmenttiä ollu.

Sarja on uudistunut ihan vähän aikaa sitten ja ilmeisesti nuo alessa olevat ovat niitä vanhoja vielä. Uudistetun sarjan tuotteissa on pigmenttiä vielä reilusti vähemmän kuin vanhan sarjan tuotteissa.

Vanhan sarjan purkit näyttää tältä:

Ja uudet tältä:

Poissa terde

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #583 : 17.03.08 - klo:00:52 »
Noita uusia oon nähny siis alessa... Joo tota vanhaa käytin sillon aikoinaan ja tehos ku mikäkin!! Mul oli tosin se joku pumppupullo hiuksiin jätettävää kans, se tais olla niistä se tehokkain.
<- Tossa pikkukuvassahan itseasias näkyykin mitä sillon oli..  ;)

Poissa Dash

• Tukkaguru
« Vastaus #584 : 17.03.08 - klo:10:43 »
Kiitoksia Kuukumina ja lynx vinkeistä!

Pitääpä sitten kokeilla noita MOPeja ja Brunette Goddesia, jospa joku niistä olisi minulle sopiva tuote :)
Whatever... Slot's easy, right side's the tight side.
87 shines again.