Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637959 kertaa)

Poissa M_A

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #615 : 27.03.08 - klo:12:23 »
Minulla on tällä hetkellä jätettävänä lanzan leave in protector, joka onkin ihan ok. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että jos usein sitä käytän, niin se korputtaa hiuksia. Ilmeisesti tukkani ei siis kaipaa mitään korjaavaa, ennemminkin kosteuttava ja pehmentävä olisi hakusessa. Ja mielellään voidemainen, suihkittavista en jotenkin niin perusta.

Eli minkäslaista jätettävää arvon juurekset minulle suosittelisivat? Potion 9 olen vähän miettinyt, sopisikohan?
Kasvatusvaihe menossa, pituus alkaa lähennellä 60cm. Hiuslaatu 1b M ii.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #616 : 27.03.08 - klo:13:04 »
^ Sebastian Potion 9:kin sisältä keratiinia, joten jos hakusessa on pelkästään kosteuttava jätettävä, Nexxuksen Luxxtress on myös hyvä vaihtoehto. Potion 9 ei ole kuitenkaan ihan niin keratiinipitoinen kuin Leave-In Protector, että kyllä sitäkin kannattaa kokeilla, josko se kelpaisi sun käyttöön, eikä korputtaisi.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #617 : 27.03.08 - klo:14:43 »
^ www.rafsinc.com, joku juures oli tuolta tilannutkin. :)

Tilasin tuolta viime viikolla litrasen IH:n ja eilen siitä oli tullut tilausvahvistus eli ei varmaan ole ihan maailman nopein tuo paikka... Mitään sen kummempia toimitusajoista ei sivuilta löytynyt, mutta ilmeisesti saattaa mennä jonkin aikaa ennen kuin tilaus lähtee liikkeelle tuolta. Katsotaan nyt milloin pullo tulee, toiveikkaana odotan josko se ensi viikolla saapuisi. :)

Edulliset hinnat tuolla kyllä on, mutta vastaavasti siellä ei sitten oikein ole varsinaista asiakaspalvelua, eli toimitusaikakyselyihin ei taida tulla vastauksia. Selittävät edulliset hintansa sillä ettei henkilöstökustannuksia ole. Litranen IH maksoi toimituksineen 28 euroa nykyisellä kurssilla. :)

Nyt sitten saapui puteli. :) Tilasin sen 14.3 joten toimitus vajaassa kahdessa viikossa, mikä on mielestäni ihan ok. Olin varautunut odottamaan näitä pitkänkin. Pullo oli hyvin pakattu ja tuli ehjänä perille joten tänään pääsee kokeilemaan tuota jumalten nektaria. ;)
Oli ihan positiivinen yllätys tuon nettikaupan toimivuus joten tilaan varmasti uudemmankin kerran.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #618 : 27.03.08 - klo:19:22 »
Täällä on niin asiantuntevaa hiusporukkaa, että ajattelin kysäistä mielipidettä tulevasta shampoo/hoitoaine/rekkuvalinnasta.

Mulla on siis noin 50 cm pitkät, vähän luonnonkiharat, kuivahkot hiukset, joissa on vaaleita raitoja. Lisää (kuluttavia...) raitoja ajattelin ottaa. Pesen hiukset shampoolla kaksi kertaa viikossa, välipäivinä laitan vain XZ-hoitsikkaa (harrastin siis CO-pesua jo ennen kuin olin kuullutkaan koko asiasta  ;)). Tarvitsisin (ja siis ennen kaikkea haluaisin...) jonkun korjaavan shampoon, rekun ja hiuksiin jätettävän hoitoaineen. Mulla on nyt hoitoaineena Redkenin Blonde Glamin tehohoito, ja siihen olen kyllä ihan tyytyväinen. Käytän sitä siis ikään kuin pikahoitiksena sen kaksi kertaa viikossa shampoopesun jälkeen.

Shampoista mietin joko Joicon, Lanzan tai Redkenin jotain hoitavaa, rekkuvaihtoehdot on kai aika vähissä(?) eli Joico tai Lanza. Jätettävässä saisi mielellään olla uv-suoja, mietin vaihtoehtona Redkenin Blonde Glam-sarjan tuotteita, mutta en tiedä sitten niiden hoitotehoista...

Jos olisi siis vinkkiä antaa, niin ottaisin niitä mielelläni vastaan!  :)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #619 : 27.03.08 - klo:20:11 »
^^ Suosittelen Joicon rekkua. Shampooksi voisi minusta suositella moniakin, mutta Joicon K-pak, XZ kosteuttava(lopetetaan, mutta saa vielä) Hoitiksista kannattaa kokeilla Tigin Oatmeal&Honey hoitista (kosteuttaa) tai XZ kosteuttava tehohoito (lopetetaan, mutta saa vielä)

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #620 : 27.03.08 - klo:20:17 »
^ Itseasiassa XZ:n kosteuttava sarja on lopetettu jo aikoja sitten, enkä ole juurikaan nähnyt noita kaupoissa enää. Edes halpahalleista ei ole löytynyt enää...
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #621 : 27.03.08 - klo:20:19 »
Caudealis, monien juuresten mielestä Redken ei ole kovinkaan laadukasta kamaa, joten sijoita ihmeessä L'anzaan tai Joicoon. Monista nettikaupoista, kuten LF:sta, saa koko L'anzan Hair Repair -sarjan kivaan pakettihintaan, eli rakennepaikkaavan sampoon, rekun ja jätettävän. Myös Joicon rakennepaikkaavia paketteja on olemassa. Tuo L'anzan sarja on siitäkin kiva, etteivät sampoo ja rekku sisällä silikoneja, joten päänahan ärsyyntymisestä ei tarvitse huolehtia.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #622 : 27.03.08 - klo:20:22 »
^ Itseasiassa XZ:n kosteuttava sarja on lopetettu jo aikoja sitten, enkä ole juurikaan nähnyt noita kaupoissa enää. Edes halpahalleista ei ole löytynyt enää...

Turun suunnalla on vielä monessa kaupassa jäljellä paljon! Yhtä paljon kuin muitakin XZ shampoita.

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #623 : 27.03.08 - klo:20:43 »
Kiitos vastauksista! Jes, onneksi täällä on asiantuntevaa porukkaa.  :D En siis törsää rahojani enää Redkeniin, vaan joko Lanzaan tai Joicoon.

Onko Joicossa sitten silikoneja? En tosiaan haluaisi niitä päänahkaani laittaa. Mulla on nyt käytössä sellainen jätettävä hoitsikka, joka ei muuta olekaan kuin silikonia, mutta enpä sitä ole päänahan lähelle laittanutkaan. XZ:aa aion käyttää jatkossakin, lähinnä niitä hoitoaineita, välipesuissa. Suklaa-vanilja on toiminut ihan kivasti, nyt ostin myös tyrniversion.

Ja ei kun LF:iin katselemaan vaihtoehtoja...  :)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #624 : 27.03.08 - klo:20:47 »
^ Useimmissa Joicoissa on kyllä silikonia loppupäässä, mutta minua ne eivät ainakaan haittaa, kun muuten ovat niin vertaansa vailla olevia tuotteita. :) K-pak shampoota en käytä kovin usein, siinä silikoni minulla kutittelee päänahkaa, mutta muuten ei missään ole ollut ongelmaa ainakaan minulla.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #625 : 27.03.08 - klo:20:50 »

Turun suunnalla on vielä monessa kaupassa jäljellä paljon! Yhtä paljon kuin muitakin XZ shampoita.

Vähän OT, mutta olen itsekin huomannut tämän Turun seudulla. Eli niitä XZ koosteuttavat sarjan tuotteita on hyllyt pullollaan! Olenkin sitä kummastellut kun täällä sanotaan että sarja on lopetettu ja niitä on vaikea saada.. ???

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #626 : 27.03.08 - klo:21:14 »
Päätin tilata tuolta LF:sta sen Lanzan Hair Repair-paketin, mutta se on nyt out of stock, mutta toivottavasti ei pitkään! Lisäksi ajattelin tilata sen Anti-Aging-hoitoaineen. Pääsispä nyt äkkiä tilaamaan!  :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #627 : 27.03.08 - klo:21:31 »
Hoksasin muuten, että onhan Nexxuksellakin rakennepaikkaavia hoitiksia, Enphuse ja KerapHix, joten eivät L'anza ja Joico ole ainoita, jolla on kunnon rekku sarjassaan. Noista Nexxuksen rekuista mulla ei ole käyttökokemusta, joten en tiiä miten vertaavat L'anzan ja Joicon vastaaviin.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #628 : 27.03.08 - klo:21:39 »
^ Onhan rakennepaikkaavia hoitiksia muitakin, mutta minun tiedossani ei ainakaan ole yhtään muuta kunnon rekkua kuin Joico ja Lanza. Nexxuksen Keraphix ei ainakaan minun päässäni tunnu pahemmin rakennepaikkaavan, hiukset ovat ihan samantuntuiset kuin kosteuttavan hoitiksen jälkeen, joten en luokittelisi sitä kovin rakennepaikkaavaksi, vaikka siinä kyllä sellaisia ainesosia taisi ollakin enemmän. Enphuse taitaa olla samalla linjalla, mutta siinä taisi olla myös aika paljon silikoniakin. Joten kyllä kallistuisin ihan ehdottomasti Joicoon tai Lanzaan.

Poissa Luna

• Tukkaguru
« Vastaus #629 : 27.03.08 - klo:21:41 »
Jos laittaisin itse päähän koko setin hair repairia niin tulisi kyllä hieman kuivahko lopputulos. Tosi hyvin toimii paikkaajana, mutta itse tykkään paljon enemmän esim kombosta protein plus shampoo, o&h hoitis, leave-in protector ja mahdollisesti jotain kosteuttavaa jätettävää kaveriksi. Eli ihan pelkkää repair-sarjaa en lähtisi ostamaan vaikka se kokonaisuudessaan onkin huippu, mutta kaipaa kyllä kosteuttavaa kaveriksi. Mansikkalasta saa niin edullisesti O&H:ta ja Moisture Maniacia että sieltä kyllä kannattaa tilata hoitikset kaveriksi!