Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638002 kertaa)

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #645 : 01.04.08 - klo:21:49 »
Kyllä mä luulen, että O&H toimii ihan hyvin sekoituksille pohjana. Kannattaa vielä lueskella ketju kotitekoisista hiusnaamioista. Voisin kuvitella, että tulis aika ihana naamio siitäkin, jos paseeraat (puristat siivilän tai teesihdin läpi) tuoretta, vähän ylikypsää avokadoa O&H:n sekaan. Myöskin erilaisia kosteusvoiteita on moni hoitiksiin lisäillyt hyvällä menestyksellä.

LV:n tehis on tosiaan hintansa puolesta ja muutenkin hyvä sekoituspohja, mutta öljyillä ja muilla kosteuttajilla terästämällä kannattaa toki ensin koittaa käyttää varastosta pois sellaiset hoitikset, joissa ei sellaisenaan hoitotehot riitä.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #646 : 04.04.08 - klo:21:22 »
Mua kiinnostaisi Phyton Phyto 9, kun se on silikoniton ja kovin kehuttu. Mun latvat on edelleen aika kuivat, rahisevat puristeltaessa. Tällä hetkellä mulla on voidemaisena jätettävänä käytössä O&H, josta tykkään kovasti siinä(kin) tarkoituksessa. Sopiskohan Phyto 9 myös mulle? Kai se on vaan pakko kokeilla. Hinta vaan on aika hirveä, jopa Mansikkalassa. :P

riinaj

• Vieras
« Vastaus #647 : 25.04.08 - klo:20:23 »
olen aika untuvikko näiden hiustenhoitohommien kanssa, mutta nyt  olen kuitenkin tehnyt päätöksen,että näitä hommia alan opetteleen.. aluksi olis hakusessa hyvä shampoo ja hoitis; minulla on värjätyt, suht ohuehkot olkapäille ulottuvat hiukset.Nää on aika kuivat ja helposti "lätsähtävät".
Jos saisin täältä apua, niin olisin hyvin iloinen :D

Viesti yhdistetty! ~ Tuikkuli

« Viimeksi muokattu: 25.04.08 - klo:20:25 kirjoittanut Tuikkuli »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #648 : 26.04.08 - klo:10:39 »
^ Et kertonut, että haluatko suosituksia marketti- vai kampaamotuotteista, sillä marketistakin löytyy yllättävän hyviä tuotteita, esim. hellävarainen LV-sampoo ja saman sarjan LV-tehis. Monia muita todella hyviä sampoita, pikahoitoaineita, tehohoitoja ja hiuksiin jätettäviä hoitoaineita on mainittu tässä ketjussa paljon, kannattaa siis lukea ketju tarkkaavaisesti läpi ;).

Jos haluat jämäkkyyttä hiuksiin, suosittelen L'anzan Hair Repair -rakennepaikkaavaa sarjaa ja sen rinnalle jotain tehokosteuttavaa tehistä ehkäisemään karheita latvoja.

Valitettavasti monet tehohoitavat tuotteet lätsäyttävät hiuksia ja hiustenhoito on monesti myös kompromisseja: joko hiukset ovat kiiltävät, hyväkuntoiset, pehmeät ja lättänät tuotteiden hyvien hoitotehojen takia, tai sitten ne ovat kuohkeat, ilmavat, mattaisemmat ja huonokuntoisemmat kevyiden tuotteiden takia.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #649 : 01.05.08 - klo:22:14 »
Osaisko joku suositella todella hellävaraisesti pesevää, hajusteetonta shampoota?
LV-shampoo mulla on jo, ja se ei ilmeisesti ole mulle kuitenkaan riittävän hellävarainen, sillä vetää hiukset takkuun. Olisko apteekissa vaikka jotain todella hellävaraisia hajusteettomia shampoita?
3a/b F ii

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #650 : 01.05.08 - klo:22:31 »
Osaisko joku suositella todella hellävaraisesti pesevää, hajusteetonta shampoota?

Olethan jo lukenut tämän ketjun hyvien tuotevinkkien varalta?

Urtekramilla on hajusteetonta sampoota valikoimissaan, ja sitä kehuttiin ketjussa hellästi peseväksi. Alkoi muuten itseänikin kiinnostaa toi sampoo.
« Viimeksi muokattu: 01.05.08 - klo:22:41 kirjoittanut ellen »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #651 : 02.05.08 - klo:07:40 »
^ Ai en muistanutkaan että täällä on tuollainenkin ketju. :D
Kiitos kun linkitit, jospa tuolta löytyisi jotakin mielenkiintoista. :)
3a/b F ii

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
« Vastaus #652 : 02.05.08 - klo:17:52 »

En ole tarkistanut, onko tätä suositeltu ellenin vinkkaamassa ketjussa, mutta Decubalin Mild Shampoota voin suositella! Pesee hellävaraisesti ja takuttamatta. Tämä löytyy siis apteekista. Kokemusta on myös LV:sta, jonka rinnalla Decubal on huomattavasti hellävaraisemman tuntuinen. Oma tukka tosin tuntuu ainakin likaisimpina päivinä tarvitsevat kaksi vaahdotusta, joten omaksi en vielä ole ostanut, vaan äitin purkista käyttelen, kun olen maisemissa.
« Viimeksi muokattu: 02.05.08 - klo:17:54 kirjoittanut Hermione »
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #653 : 03.05.08 - klo:14:56 »
Mikähän olis mulle hyvä shampoo ja hoitoaine. Olen nyt käyttänyt xz:n eri shampoita ja hoitoaineita, jätettävänä sitä V05 punaisessa putelissa olevaa ja sitten vielä latvasuojana bonacuren latvasuojaa. Eli aika lätsäyttäviä tuotteita?

Eilen sitten kampaaja sanoi että mun kannattais käyttää hoitoaineena vaan jotain suihkittavaa, eikä mitään muuta koska mun hiukset on niin pehmeät ja kevyet. Mua kyllä hirvittää että jos noin pesen hiukset niin ne ovat äkkiä täynnä haarahiuksia ja hiukset ovat vain joka suuntaan sojottava hampputakkupallo ;D

Shampoon ja hoitoaineen pitäisi olla markettituotteita ja silikonittomia. Löytyisköhän näihin joku sopiva Herbinalta, EHS:ltä tai XZ:lta?

Latvasuojana käytän varmaan edelleen tuota bonacurea, mutta löytyiskö tällekkin joku vaihtoehto markettituotteista? Jätettäväksi mulla olis tuommoinen Joicon altima conditioner (rinse-out/leave-in moisturizing conditioner). Mahtaako se olla kovin lätsäyttävää?

Kaapin perältä löytyi joku American crew revitalizing hair system for thinning hair. Tuokin on kai jotakin jätettävää suihketta. Onko kellään kokemuksia?

Siirsin viestisi tänne tuotesuosituksia-ketjuun. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 03.05.08 - klo:22:43 kirjoittanut Hunajapupu »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

noer

• Vieras
« Vastaus #654 : 04.05.08 - klo:17:20 »
Suositelkaapa mahdollisimman jäykistäviä sekä tuuheuttavia tuotteita: shampoo, reku, muotoilu.

Minulla sivulta lyhyet ja päältä vähän pitempi leikkaus, vähän tähän tyyliin. Hiukset ovat umpiblondatut, luonnostaan jäykähköt ja latvoista hiukan taipuisat, mutta nyt harvenemaan päin olevat sekä huokoiset. Pelkästään tuuheuttavat tuotteet eivät yleensä toimi kuontalossani, vaan niiden täytyy olla myös hoitavia, koska hiuslaatuni ei ole tyypillinen pohjoismaalainen lasihius.

Ajattelin, että runsasproteeininen shampoo ja reku voisivat auttaa... Shampooksi ajattelin L'anzan Protein Plussaa, jouduin josku mustatukka-aikoina lopettamaan sen käytön, kun se veti tukan harmaaksi proteiineista, joten voisi olla pätevä nyt  ;D Rekun pitäisi olla mahdollisimman vähän kosteuttava ja silikoniton?

Muotoilutuotteita(kin) on kaapit väärällän, mutta saa niitäkin suositella.

Tällä hetkellä enimmäkseen käytössä: Tigin DB ja Schwarzkopfin Silver sh, S-factor Serious Conditioner (silloin kun laitan mitään), Tigin Cocky ja kaapista löytynyt Redken Stand Tough, Paul Mitchelin XTG liima, Sebastian Shaper Plus, sekä bonuksena Klorane kuivashampoota mattapinnaksi ja rakenteeksi  :)

Suuret kiitokset palstanyypiöltä!

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #655 : 05.05.08 - klo:06:25 »
^Kuulostaa siltä että hiukset ovat kunnon kuurin tarpeessa... Sinuna jättäisin ne tuuheuttavat nyt vähäksi aikaa pois ja keskittyisin hoitamaan tukkaa mahdollisimman tehokkaasti.

Joicon rekku on erittäin toimivaa tavaraa ja paikkaa hiusta tehokkaasti. Siihen sitten kaveriksi hyvä kosteuttava tehis; itse tykkään tosi paljon Joicon Intense Hydratorista. Tigin Oatmeal&Honey pitkällä muhituksella tekee myös tehtävänsä.
Eli nyt vaan muhittelemaan tehiksiä suihkumyssyn ja pipon alla. :)

Hyvään jätettäväänkin kannattaa panostaa, L'anzan Protectori on yksi omista lemppareista.

Valentine

• Vieras
« Vastaus #656 : 05.05.08 - klo:16:31 »
^^Lynx sanoikin kaikista tärkeimmät tuossa...Tässä vielä pari vinkkiä, jotka olen itse huomannut toimiviksi. Kampaajani suositteli minua laittamaan tehiksen niin usein kuin mahdollista yön yli päähän suihkumyssyn alle, varsinkin vaalennuksen jälkeen. Tätä on täällä foorumillakin useat tehneet. Siis mahdollisimman pitkiä muhitteluja. Itse olen joutunut kuitenkin huomaamaan, että jos käytän pesussa pelkästään korjaavia / kosteuttavia aineita, alkavat ainakin omat hiukseni kellertää jo yhdenkin pesun jälkeen. Tähän olen ratkaisuksi keksinyt vuorotella hopeashampoon ja hoitoaineen kanssa, eli jos käytän hopea sh:ta, laitan muhimaan jonkun hoitavan rekun / ha:en, jos taas käytän kosteuttavaa tai hoitavaa sh:ta  laitan päähäni vaikuttamaan hopea ha:en. Näin saan pidettyä hiukset kylmän värisinä, enkä joudu tinkimään hiusten kunnosta, tai kärsimään lämpimistä hiuksista pesukertojen välillä. Hopeahoitoainetta kannattaa kokeilla laittaa myös saunaan hiuksiin, siis pyyhkeen alle, niin teho paranee. Sinulla ei tainnutkaan olla vielä hopeahoitoainetta, voisin suositella vaikka Bonacure, color save silver:iä, se jättää kauniin kiillon ja neuralisoi hyvin keltaisuutta.

edit: kirjoitus virhe
« Viimeksi muokattu: 17.05.08 - klo:12:34 kirjoittanut Valentine »

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #657 : 05.05.08 - klo:20:21 »
Lämpösuojan sisältävä, alkoholiton ja silikoniton tuote haussa, jätettäväksi ja suoristusrautojen alle. Haulla löysin että XZ:n kampaus&muotoiluneste ja Nexxus Luxxtress sisältäisi lämpösuojan ilman silikonia, mutta XZ ei kuulosta sopivalta ja Luxxtressista en tykännyt. Onko siis muita nuo vaatimukseni täyttäviä tuotteita olemassa?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

noer

• Vieras
« Vastaus #658 : 05.05.08 - klo:22:52 »
Hienoa, kiitos Valentinelle ja Lyxille hyvistä vinkeistä, eikun luttokortti vinkumaan ja myssy päähän  ;D

Ai niin, vielä  Valentinelle: olen käyttänyt Goldwellin 10-V vaahtoväriä välillä pelkästään "hoitoaineena", mutta se toimii tosi hyvin, kun sitä sekoittaa johonkin tavalliseen hoitoaineeseen, jolloin sitä voi käytää helposti vaikka joka päivä, tätä tuli harrastettua varsinkin, kun hiukset olivat pidemmät...
« Viimeksi muokattu: 05.05.08 - klo:23:06 kirjoittanut noer »

Valentine

• Vieras
« Vastaus #659 : 07.05.08 - klo:22:26 »
Reese: En nyt ole aivan varma sisältääkö tämä alkoholia ( tai ainakaan kuivattavaa sellaista), mutta ainakin Lanzan hair repair leave-in protectorissa on lämpösuoja ja tämähän on jätettävä hoitoaine. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä :).