Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638018 kertaa)

Poissa Minako

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #660 : 07.05.08 - klo:22:31 »
Reese, muistaakseni Tigin Health Goddess -suihke sisältää sekä UV- että lämpösuojan. Tämä on alkoton ja silikoniton hoitosuihke aerosolipullossa, oon itse käyttänyt yhden pullon ja täytyy sanoa että mitään hoitotehoja en huomannut mutta jos vaan noita suojia etsit niin toimii varmaan jonkun oikeasti hoitavan jätettävän kaverina.

Edit: toisen tutkinnan jälkeen löysin INCI:n perältä dimethiconea, sori väärästä infosta.
« Viimeksi muokattu: 07.05.08 - klo:22:33 kirjoittanut Minako »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #661 : 07.05.08 - klo:23:14 »
Reese: En nyt ole aivan varma sisältääkö tämä alkoholia ( tai ainakaan kuivattavaa sellaista), mutta ainakin Lanzan hair repair leave-in protectorissa on lämpösuoja ja tämähän on jätettävä hoitoaine. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä :).

Tuohan ei ole ihan silikoniton, mutta hyvin vähän se sitä kyllä sisältää. Taitaa olla yhtä silikonia siellä aika loppupäässä inciä. Lämpösuojasta en tiedä. Niin ja kuivattavia alkoholeja ei osu ainakaan minun silmään kun inciä tutkailen.
3a/b F ii

Poissa Cherry

• HAIRahtanut
« Vastaus #662 : 08.05.08 - klo:06:12 »
Osaisko joku suositella todella hellävaraisesti pesevää, hajusteetonta shampoota?
LV-shampoo mulla on jo, ja se ei ilmeisesti ole mulle kuitenkaan riittävän hellävarainen, sillä vetää hiukset takkuun. Olisko apteekissa vaikka jotain todella hellävaraisia hajusteettomia shampoita?

Mulla on käytössä Cutrin sensitive-sarjan värjättyjen hiusten shampoo, ja saman sarjan normaalien hiusten shampoosta se vanhempi versio, jota ei taida enää saada (liekö uusi versio samanlainen?). Molempiin olen oikein tyytyväinen. Värin säilyvyydestä en osaa mitään sanoa, kun en huomaa eroa värin haalistumisessa eroa vaikka millä pesisin. Mutta hiukset nuo molemmat shampoot jättää hyväntuntuisiksi, eikä ollenkaan karheiksi. Musta tuntuu, että tuo normaalien hiusten shampoo myös pitää hiukset puhtaana hieman pidempään kuin muut :)
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #663 : 28.05.08 - klo:15:15 »
Etsin lähinnä suojaavaa suihketta, jota voisi suihkia myös kuivaan tukkaan. Käyttäisin sitä siis pelkästään otsiksen muotoiluun (muotoilu-ominaisuus olisi siis plussaa) suoristusraudan alla. Kuivattavaa alkoa suihke ei saisi sisältää, mutta silareita en pelkää. Erityisen tärkeää olisi, että tuote ei lähmää, koska mun otsis rasvoittuu muutenkin nopsaan.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #664 : 28.05.08 - klo:15:57 »
^ Jos et ole kokeillut AC Perfect endings-suihketta, niin se voisi olla hyvä vaihtoehto. Itsekin tykkään käyttää sitä kuivassa tukassa muotoiluun.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #665 : 28.05.08 - klo:19:23 »
^AC löytyy kaapista, mutta en pysty sitä käyttämään inhan tuoksun takia.  :(

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #666 : 29.05.08 - klo:10:25 »
Nyt pakko heittää jotain tyhmää kehiin.. Eli, minulla on ollut todella "jäntevät" hiukset aina ennen kuin olen käyttänyt kampaamotuotteita.. Ja pidin hiuksista sellaisena! nykyään kun käytän vain kampaamotuotteita, hiukset ovat ihmeen pehmeää höttöstä ja todella ohuet jollain tapaa...

Kampaamotuotteissa joita käytän on kyllä myös silikonia, ei ehkä niin suurissamäärin..

Haluan vanhat hiukseni takaisin ja ajattelin että jos joku osaisi ehdottaa jotain todella paljon kiiltoa tuovaa hoitoainetta markettisarjoista.. Millaista mahtaa olla esim Pantenen (iiik!) Ice-Shine?

Koskaan en ole ongelmia silikonista saanut jahiukset eivät ole siitä mitenkään kärsineet... Pesen kuitenkin hyvin säännöllisesti syväpuhdistavalla.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #667 : 29.05.08 - klo:16:35 »
^ Oletko ihan varma, ettei tuo liika pehmeys ja höttöisyys johdu kuitenkin liiasta silikonista? Huomasin äskeisen pesun jäljiltä hiuksissani sen selvästi kuinka silikoni tekee mun hiuksista ihan kamalan sileät, pehmeät, liukkaat ja lättänät, mikä ei aina ole hyvä asia. Käytin pesussa IH:a, joka sisältää silikoneja reilusti enemmän mitä muut tuotteeni sisältävät. Silikoni ei pidemmällä aikavälillä tee muuta kuin hallaa hiuksille, koska jos sitä vain luottaa silikonin kosmeettiseen vaikutukseen, hiuksia ei tule hoidettua tarpeeksi paljon hyvillä aineilla, eikä säännöllinen syväpuhdistustakaan auta, jos senkin jälkeen vain lykkää lisää silikoneja hiuksiinsa.

Lisäksi vaalennettu hius saattaa muuttua purkaksi, venyväksi ja ylipehmeäksi mössöksi, jos hiuksia vaalentaa liikaa liian vahvoilla aineilla.

Useat hiushörhöt ovat hiustenhoidon alkutaipaleella huomanneet, että hiukset saattavat ohentua pelkästään sen takia, että niitä hoitaa hyvin. Liiallisen lättänyyden saa kuriin hiukan kevyemmillä aineilla.

Yritän tässä siis sanoa, että yksittäinen uusi tuote ei välttämättä ole ratkaisu ongelmiisi, vaan ongelmia saattavat aiheuttaa jo olemassa olevat tuotteet, hiustenhoitorutiinit, käsittelyt ja muut. Mie suosittelisin kokeilemaan kokonaan silikonittomia (jätettävien kohdalla vähän hankalaa) ja runsaasti keratiinia sisältäviä tuotteita, käsittelyiden välttämistä ja maltillista tarkkailua ;).

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #668 : 01.06.08 - klo:23:21 »
Olen ihan koukussa MOPin Hydrating-shampooseen, koska se on niin hellävarainen. En tahdo enää käyttää mitään muuta, koska kaikilla muilla shampoilla tukka tuntuu aina jäävän hamppuiseksi, vaikka laittaisi hyvää hoitoainetta. Vaihtelu kuitenkin virkistäisi joskus. Eli mitä hellävaraista shampoota (mahdollisesti sulfaatitonta) suosittelisitte hysteeriselle Hydrating-fanille? ;)

Ja sama juttu hoitoaineen kanssa. Vain Oatmeal & Honey tuntuu riittävän mun tukalle. Onko mitään vastaavia aineita, joita kannattaisi kokeilla?

Ai niin, alkoholia en päähäni laita enkä mielelläni silikoniakaan hoitotuotteissa.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #669 : 02.06.08 - klo:00:50 »
Haluaako kukaan suositella karhealle, aavistuksen luonnonkiharalle, pitkälle ja erittäin helposti takkuuntuvalle hiuslaadulle hyvää jätettävää? Mielellään saisi olla kyseessä markettituote, rahatilanne ei ole nyt kovin hyvä, mutta joku lisäapu tähän takkutumpuille menemiseen pitäisi keksiä.  :-\
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Shi Shi

• Tukkaguru
« Vastaus #670 : 02.06.08 - klo:01:44 »
Eli mitä hellävaraista shampoota (mahdollisesti sulfaatitonta) suosittelisitte hysteeriselle Hydrating-fanille? ;)

Kiehl's Amino Acid. Mansikkalassa tuota on aina välillä ja eBaystä tietysti löytyy aina. Tyyriinpuoleista, mutta hyvää. Huuhtoutuu nopeammin kuin Hydrating, eikä ehkä jätä tukkaa ihan niin hoidetun tuntuiseksi, mutta kaikista kokeilemistani shampoista tuo tulee hellävaraisuudessa ja hoitavuudessa Hydratingin jälkeen hyvänä kakkosena. Ei sisällä sulfaatteja, silkkaria eikä muutakaan epämääräistä. Toinen ehdotus ois shikakai, josta löytyy juttua luomuiluketjusta. Oon tuohon ihan ihastunut jo parin kokeilun jälkeen. Enää ei harmita yhtään, että piti pistää Hydrating aikoinaan kiertoon sitrusallergian vuoksi.
Ara jo estic molt bé, gràcies! :: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #671 : 02.06.08 - klo:07:08 »
Elle, kiitos vastauksesta!

Minulla on mah. paljon keratiinia sisältäviä tuotteita, myös käytössä silikonittomia hoitoaineita & shampoita.. Tuntuu vain että ne eivät sovi minulle sillä hiukset menneet tosi kamalaan kuntoon. Katkeilevat ja näyttävät hampulta.
En muotoile hiuksia ollenkaan, lykkään vain jätettävää ja annan kuivua itsekseen.

Olen kokeillut käyttää vähän miedompia hoitoaineita juuri siksi jos ylihoidan hiuksia, mutta sillä olen vain saanut kahta kauheamman lopputuloksen.

En käytä pelkästään silikonista hoitoainetta, sen lisäksi teen paljon öljymuhitteluita, yms. Ja ennen silarista hoitoainetta laitan jotain hiukan "ravitsevampaa" hoitista ja silikonihoitis tulee vain suojaamaan.
Olen nyt kota viikon tehnyt näin ja hiuksien katkeilu on melkein loppunut, sekä sellaista hamppua ei ole enää. Kiharat ovat paljon elastisemmat yms. Juu silikonistahan se johtuu, mutta jotenkin tuntuu että minulle tämä sopii parhaiten...

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #672 : 02.06.08 - klo:10:39 »
Margot, mie suosittelen ABBAn Pure Color Protect Shampoota tai jotain muuta ABBAn sulfaatittomista sampoista, kuten Pure Moisture Shampoota, joka Hydratingin tavoin sisältää kosteuttavaa glyseriiniä ja Sodium PCA:ta. Shi Shi vinkkas mulle ton Color Protectin ja entisenä Hydrating-höperönä mulla kuluu nyt enemmän ABBAa kuin MOPia, sen verran ihastuin ABBAn sampooseen ;).

Poissa Caudealis

• HAIRahtanut
« Vastaus #673 : 02.06.08 - klo:11:23 »
Hakusessa olisi kosteuttava hoitoaine pitkillä, luonnonkiharille, värjätyille ja kuiville hiuksille. Käytän muuten Lanzan Hair repair-sarjaa, mutta siihen lisäksi kaipailisin kosteuttavampaa, ja ihan vaan vaihteluakin.  ;)

Harkinnassa olisi Tigin O&H shampoo ja hoitis, tai MOPin Hydrating-sarjan vastaavat. Jälkimmäinen kyllä epäilyttää sen puolesta, että jos ei pesekään kunnolla... Lähmäisestä lopputuloksesta en tykkää. Lanzallakin olisi tietysti kosteuttava sarja tarjolla. Valinnanvaikeus iski!  :)

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #674 : 02.06.08 - klo:11:25 »
Neriana, luulisin, jos hiuksesi ovat kovin kärsineet, niiden kuntoon saaminen luonnollisestikin vie paljon aikaa ja vaatii luultavasti myös latvojen melko säännöllistä leikkaamista, niin harmillista kuin se onkin. Minullakin vaalennetut kohdat menevät kauheaan kuntoon ennen rekkumuhituksia. Rekun käyttäminen auttaa purkkakohtiin taas vähän aikaa, mutta lopullisemmin nämä hiukseen saa kuntoon vain kasvattamalla ylivaalennetut  kohdat pois.

Minä en pitäisi silikonisen pikahoitiksen käyttämistä pahana, jos hiuksia muuten hoitaa. Minun hentoja, luonnostaan sileitä hiuksiani hoitavat tuotteet silottavat hiuksia ihann tarpeeksi, vaikka käytän kyllä myös silikonia sisältäviä tuotteita (en tosin mitään silaripommeja latvasuojia lukuun ottamatta, vaan hoitavia aineita, joissa on jonkin verran silikonia).

2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009