Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638371 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #675 : 09.06.08 - klo:11:24 »
Hei!
Minulla on ongelmani se, että hiukseni ns. lässähtävät pesun jälkeen. Hiuksiani vaalennettiin viime viikolla ja värjäyksen jälkeen kampaaja tietenkin föönasi tukkani. Föönasin myös pe ja la hiukset pesun jälkeen. Perjantaina pesin XZ xylitol Spa-hoitoaineella, samoin sunnuntaina. Föönauksen jälkeen tulos oli ok, mutta föönaamattomana hiukseni ovat hirveät. Lauantaina pesin shampoolla (Schwartzkopf BlondMe) ja hoitsikkana oli taas XZ. Föönauksen jälkeen oli kiiltoa tukassa.
Ongelma on se, että jos en föönaa, niin etenkin seuraavana päivänä mulla on kiilloton, lässähtänyt tukka. En jaksa föönata aina. Olisikohan tähän jotain vinkkiä? Tigi on ilmeisesti aika hyvä merkki noin yleisesti ottaen. Olisikohan Tigillä hyviä tuotteita ongelmani hoitoon?
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #676 : 09.06.08 - klo:12:05 »
^Ootko koittanut rakennepaikkaavia? Esim. Joicon rekku? Vaalennus on varmaan kuluttanut tukkaasi niin paljon että rakennepaikkaus olisi paikallaan  :). Outoa kyllä että saat tukkaan kiiltoa föönaamalla  ???

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #677 : 09.06.08 - klo:12:10 »
Sinänsä "outoa" sillä minulla vaalennus tekee ihan päinvastaisen reaktion, sillä kun se kuivattaa tukkaa saan siitä paljon enemmän jämäkkyyttä ja hiukset ovatkin sen kaksi ekaa viikkoa tosi ilmavat ja hyvin asettuvat mutta sitten palaavat normaaliksi..

Poissa Amy

• HAIRahtanut
« Vastaus #678 : 09.06.08 - klo:12:24 »
Ninja: Mulla ainakin ainoa ratkaisu on ollut föönata aina.  :D Tukka jää  jotenkin holtittoman ja huolittelemattoman näköiseksi jos sen antaa pesun jälkeen vain kuivaa, joten olen alistunut siihen että pitää tarjota joko fööniä, suoristusrautaa tai lämpörullia. Se lämpö tuntuu tekevän niin paljon. Itse saan aika kivan lopputuloksen kun föönailen Tigin Superstar-muotoilunesteellä, tukka pysyy pesujen välin hyvin ilmavana ja tuuheana.

Mulla itselläni olisi hakusessa hyvä syväpuhdistava shampoo. Hiukset pitkät ja värjätyt, käytän pesun jälkeen muotoilutuotteita ja vähän lakkaa päivittäin. Suosikkeja tukalle on Lanzan Remedy-shampoo ja Tigin Brunette Goddess-hoitoaine. Mikä voisi sopia syväputsariksi näiden kanssa?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #679 : 09.06.08 - klo:13:13 »
Ninja, mitenkäs jonkun suihkutettavan jätettävän käyttö seuraavana päivänä, se saattaisi tuoda lisäkiiltoa kutreihin. Öljyjen käyttö kiillottaa elotonta hiusta myös todella kivasti, pieni tippa esim. jojobaa tai murunen kookosta antaa mukavasti kiiltoa ilman, että hiukset näyttäisivät rasvaisilta.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #680 : 09.06.08 - klo:13:35 »
Ninja, mitenkäs jonkun suihkutettavan jätettävän käyttö seuraavana päivänä, se saattaisi tuoda lisäkiiltoa kutreihin. Öljyjen käyttö kiillottaa elotonta hiusta myös todella kivasti, pieni tippa esim. jojobaa tai murunen kookosta antaa mukavasti kiiltoa ilman, että hiukset näyttäisivät rasvaisilta.

Olisiko Tigillä jokin hyvä kiiltosuihke?
Sellainen föönauksen tuoma tuuheus ja ilmavuus ovat myös se, mitä kaipailen.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #681 : 09.06.08 - klo:15:52 »
^ Mie en noista Tigeistä osaa sanoa yhtään mitään, kun en niitä käytä, enkä ole kokeillutkaan muita kuin jokusia sampoita ja hoitiksia. Tigin muotoilutuotteet -ketjusta löytyy varmastikin enemmän infoa.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #682 : 09.06.08 - klo:16:11 »
Voisiko LV-shampoo sopia mulle satunnaiseen käyttöön, kun luottoshampooni on MOP Hydrating? Ainakin tuosta löytyy mainintoja, että on hellävarainen. Entä Erisan-shampoo?

Noiden nyt luulisi olevan helliä, kun ovat kerran herkälle iholle.
« Viimeksi muokattu: 09.06.08 - klo:16:15 kirjoittanut Margot »

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #683 : 09.06.08 - klo:16:20 »
^ Minusta LV:n shampoo ei edes ole kovin hellästi pesevä. Kyllä se mulla ainakin vetää hiukset ihan takkuun ja muutenkin pesee ihan kunnolla.
3a/b F ii

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #684 : 09.06.08 - klo:16:22 »
^ Noiden hellävaraisuus perustuukin sille, että ovat hajusteettomia, väriaineettomia sekä inciltään mahd. ärsyttämättömiä ja yksinkertaisia.
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #685 : 09.06.08 - klo:16:41 »
Okei eli eivät sitten taida olla ihan sitä, mitä haen shampoolta. :-\ Kartoitan siis halvempia vaihtoehtoja Hydratingille satunnaiseen käyttöön. Liquid Silk (vanhan mallinen) mulla on jo.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #686 : 10.06.08 - klo:23:34 »
Tarvitsen pesevämmän shampoon kuin Mopin Hydrating, mutta vähemmän pesevän kuin XZ Suklaa&Vanilja. Hydratingia pitkään käytettäessä alkaa hiukset rasvoittuun aika ilkeästi, mutta Suklaa&Vaniljalla ne menee välillä vähän liian takkuun. Ja mulla lähtee tällä hetkellä hirveästi hiuksia, joten en halua, että puolet tippuu takkuja selvitettäessä viemäriin.

XZ:lta ajattelin jotain shampoota, olisiko Xylitol? Voisin kyllä tilata LF:stä jonkin ns. paremman shampoon, jos jollain tulee jotain mieleen (olen vain säästeliäs). En tällä hetkellä kaipaa mitään erityisominaisuuksia, vain hieman pesevämpää Hydratingin lisäksi käytettäväksi. Huomaa, etten ole hetkeen käynyt hiuspuolella, kun tuntuu, etten pääse enää kärryille. Pahoittelut uusavuttomuudesta.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #687 : 10.06.08 - klo:23:40 »
^ Älä osta Xylitolia, se on minusta aika pesevää. Suosittelisin sinulle kaikkein eniten Kerastasen Bain satin kolmosta, se pesee hellästi mutta kuitenkin puhtaaksi, hintaa sillä on täällä kampaamoissa jotain vähän alle 20e. Joicon K-pak shampoo voisi olla toinen, etenkin jos päänahkasi ei kutia silikonista. Jos vielä bongaat XZ Kosteuttavaa shampoota jostain, sekin voisi olla ihan hyvä. Glissin Liquid silk on myös hellävarainen.

Jos latvat takkuuntuvat pestessä pahasti, kokeile CWC-pesua ja kurkkaa sen omaan ketjuun. Eli suojataan latvat pesun ajaksi halvalla hoitoaineella, toimii hyvin.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #688 : 10.06.08 - klo:23:45 »
Kiitos Magia vastauksesta, hyviä vinkkejä :) Varsinaisesti mulla ei latvat takkuunnu, vaan pikemminkin päälliosan hiukset. Johtuu varmaankin pesutyylistä, vaikka kuinka hellävaraisesti yritän pestä. Ja varovainen pesu yhdistettynä Hydratingiin aiheuttaa rasvaisen päänahan kahdellakin vaahdotuksella. Voisin kokeilla tuota Bain Satin kolmosta, selviää vähemmällä vaivalla kuin netistä tilaamalla.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #689 : 11.06.08 - klo:06:08 »
Livia! En tiedä missä päin asut mutta ainakin täällä helsingissä itäkeskuksen tarjoustalossa oli paaaaaljon tuota kosteuttavaa vanhaa sarjaa XZ! :)