Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638016 kertaa)

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #705 : 17.06.08 - klo:13:34 »
^Kiitos ohjeista ellen. Yritänpäs etsiä jostain nettikaupasta noita suosittelemiasi tuotteita.

Rekuista olen sen verran ehtinyt oppia, että ilmeisesti K-pakin rekku ois toimiva... se on ostoslistalla. Ehdin jo tilata Dumb Blonden jokin aika sitten, eikä siitäkään parin käyttökerran jälkeen pahaa sanottavaa ole (tosin ei ole vertailupohjaakaan).

Jätettävistä en ole vielä törmännyt kuin suihkittaviin. Onko niitä voidemaisiakin ja olisiko sellainen tehokkaampi? Ja jos vielä saisi vinkin siihen todella kosteuttavaan hoitikseenkin, niin pääsen tekemään tilauksia  :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #706 : 17.06.08 - klo:15:09 »
^ Voidemaisiakin jätettäviä on, nyt joitain suosittuja mainitakseni: Phyto 9 (täysin luonnollinen vaihtoehto), Sebastian Potion 9 ja L'anzan Hair Repair Leave-In Protector. Yksi todella hyvä suihkejätettävä on Nexxuksen Luxxtress, joka ei ole niinkään kovin nestemäistä vaan kermamaista, ja kosteuttaa todella hyvin.

Hyviä kosteuttavia tehiksiä/hoitiksia ovat mm. Nexxus Humectin, MOP C-System Hydrating Conditioner, Tigin O&H, Joicon IH, Kevin.Murphyn Born.Again ja marketista saatava LV:n tehohoitoaine, johon voi sekoittaa öljyjä ja voita.

Toinen hyvä rekkuvaihtoehto on L'anzan Hair Repair Reconstructor, josta henk.koht. pidän enemmän kuin Joicon vastaavasta.

Em. tuotteet ovat suosittuja juuresten keskuudessa ja vain kokeilemalla löytää sen itselle parhaimman kombon ja rutiinin, jolla pääsee hiushöperyyden alkuun ;).

Poissa Katjes

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #707 : 18.06.08 - klo:08:52 »
^Enköhän mä noilla vinkeillä tosiaan pääse alkuun, kiitos ellen.

On se vaan mukavaa, kun voi saada kokeneemmilta vinkkejä, eikä tarvitse ihan yritä-ja-erehdy periaatteella alusta asti rämpiä  :-*

Tää lähtis nyt tekemään tilausta.

Emputin

• Vieras
« Vastaus #708 : 01.07.08 - klo:11:49 »
No niin, elikkä minulla on Elumenin RR@allilla värjätyt punaiset pitkät hiukset. Aika normaalit, liukkaat hiukset ja omasta mielestä ehkä vähän ohuetkin. Olen kauan haaveillut osatavani Tigin OH shampoot ja hoitoaineet. Nyt kuitenkin löysin että Tigillä on värin suoja shampookin. Onko jollain kokemusta näistä? Olisiko hiuksilleni parempi tuo värinsuoja shampoo ja hoito? Liottaako taas OH väriä pois kun se on niin hoitava?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #709 : 01.07.08 - klo:14:13 »
Mielestäni värisampoot eivät hiusten väriä suojaa ollenkaan, vaan parhaimmaksi värin säästäjäksi oon todennut sulfaatittomat sampoot, jotka ovat hellävaraisia pesuteholtaan, eivätkä kuluta väriä pois niin äkkiä kuin normaalit "värihiusten" sampoot. Myös CO-pesut pitävät värin päässä paremmin. O&H on todella pesevä sampoo, mun makuun oli ihan liian kuivattava. Suosittelen tutustumaan esim. MOP C-System Hydrating Shampooseen tai ABBAn sampoisiin. O&H-hoitis taas on hyvä hoitis, joka on juuresten suosiossa, ja jos tykkää Tigin tuotteista, O&H-hoitis on aika varma valinta monille.

wilmuliini

• Vieras
« Vastaus #710 : 01.07.08 - klo:21:12 »
Heh, ny ladataan sitten ensimmäinen tollonuubbikysymys.
Mitäs suosittelisitte puna/ruskea-värjätyille hiuksille tehohoidoksi ja syväpuhdistukseksi?
Normaalikäytössä Tigin Catwalk Fashionista-shampoo+hoito.
Latvat vaan tuntuvat kuivilta, vasta kävin kampaajalla leikkauttamassa.

Tänks, latasin sitten tilaukseen noi Tigin O&H:t.
« Viimeksi muokattu: 01.07.08 - klo:22:17 kirjoittanut Kikka »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #711 : 01.07.08 - klo:21:49 »
^ Syväpuhdistavan sampoon valinta riippuu siitä mihin hiuksesi tarvitsevat puhdistusta: silikoneihin, pesuveden sisältämiin metallijäämiin, muotoilutuotteisiin jne. Marketistakin löytyy ihan hyviä normisyväputsareita, jotka puhdistavat ainakin nuo silikonit ja muotoilutuotteiden jämät pois.

Tässä ketjussa on paljon suosituksia kuiville hiuksille, kannattaa lukea tätä ketjua taaksepäin. Hyviä kosteuttavia tehiksiä/hoitiksia ovat mielestäni mm. Nexxus Humectin, MOP C-System Hydrating Conditioner, Tigin O&H, Joicon IH, Kevin.Murphyn Born.Again ja marketista saatava LV:n tehohoitoaine, johon voi sekoittaa öljyjä ja voita. Jos haluat saada vähän lisäsävyä hiuksiin tehismuhittelun aikana, Crestolin Color Gloss sisältää väripigmenttejä ja on todella hoitava, silottava ja kosteuttava ilman silikonejakin.

Kuiville latvoille kannattaa hankkia hyvä jätettävä ja vaikka karitevoita, joka silottaa karheat latvat hetkessä pienellä määrällä.

R.W.

• Vieras
« Vastaus #712 : 07.07.08 - klo:22:15 »
Kun ei kerta hevostuotteista ollut mitään apua, niin pistän sit tänne ihmettelyni:) Mulla on luonnonkihara aika paksu tukka, mut valitettavasti tosi huonokuntoinen. Harmittaa niin paljon, etten aiemmin tajunnu hoitaa hiuksiani kunnolla. Noh, kantapään kautta sitä oppii..

Pesin ennen noin joka päivä, kihara tukka oli aina niin takussa, et se oli melkein ainoo vaihtoehto saada edes siedettävän näköinen kampaus. Mut siis perus markettien silikonituotteilla, ja (aargh) harjasin jopa niitä suihkussa älyttömästi joka pesukerralla - eli aika kivasti katkenneita hiuksia on nyt päälaella. Aloitin sit duunit opintojen jälkeen, eikä aika yksinkertaisesti riittäny tohon touhuun, joten kampaajan suosituksesta vähensin pesukertoja radikaalisti yhteen kertaan viikossa. Aloitin siinä samassa hiusten suoristamisen, eli ghd on ollu käytössä siitä lähtien noin kerran viikossa. Nyt oon leikannu huonompia latvoja pois, ja hiukset on sen verran lyhyet, et kiharakampauksesta tulee vaan "pallo". Ghd:n käytön loppua ei oo siis ihan vielä näkyvissä..

Nykyään  käytän mopin hydratingia shampoona, ja ostin just o&h:n hoitikseks. Sen lisäks pistän potion 9:iä pyyhekuiviin hiuksiin, ja suoristettaessa tigin control freakiä. Oon myös käyttäny paljon kookosrasvaa (sitä hopeista cocos-pakkausta) suojaamaan ennen pesua, tai latvoja yleensäkin, mut se jotenkin ei tunnu pelittävän ihan niinku toivoisin (jää vähän lähmäsen näköiseks ja tuntuseks). Mitä hyviä vinkkejä tähän tukkaan olis? Lähinnä hoitavia vinkkejä (kosteuttavia?), ja suojaavia suoristukseen. Kaiken tän lisäks oon pian lähdös n. kolmeks viikoks espanjaan/ranskaan jne surffamaan, ja voi ei, tätä raukkaa tukkaa.. (ghd:n jätän kuitenkin suosiolla kotiin silloin!) Lämpösuojaa auringolta olis myös siis hakusessa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #713 : 07.07.08 - klo:23:07 »
^ CWC-pesu on kuivan tukan pelastus, jos haluaa kuitenkin pestä hiukset sampoollakin. Elikkäs hoitoaine latvoihin (Condition), pesu (Wash) ja taas hoitava hoitoaine latvoihin (Condition). Rantakeleihin hankkisin karitevoita hiuksia suojaamaan, sitä runsaasti hiuksiin ja menoksi. Hiukset näyttää kamalan rasvaisilta, mutta kun tekee sellaisen vesilookkikampauksen, niin saa vähän hämättyä rasvaiset hiukset piiloon.

Edellisestä viestistäni laitan taas tähän noita foorumilla suosittuja tai muuten vaan mielestäni hyviä kosteuttavia hoitoaineita: Nexxus Humectin, MOP C-System Hydrating Conditioner, Tigin O&H, Joicon IH, Kevin.Murphyn Born.Again ja marketista saatava LV:n tehohoitoaine, johon voi sekoittaa öljyjä ja voita. Hyviä suojaavia ja kosteuttavia jätettäviä ovat mm. L'anza Hair Repair Leave-In Protector, Nexxus Luxxtress, Phyto 9, jo omistamasi Sebastian Potion 9, erilaiset voit ja öljyt sekä aloe vera -geeli.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #714 : 08.07.08 - klo:06:25 »
R.W. Paras vinkki on jättää se suoristusrauta pois! Vaiha se vaikka keraamiseen pyöröharjaan, sillä saa paljon luonnollisemman ja kuohkeamman tuloksen. Eikä rasita hiuksia niin paljon kuin rauta.

Tai yritä käyttää hyödyksi luonnonkiharaasi, puristele sitä, tee siitä kiva nuttura/saparot yms. Anna kuivua itsekseen kiharaan. Minulla on aika ollut hirveä hamppu tukka ja nimenomaan pesin joka päivä, suoristin, värjäsin yms.
Tein sitten radikaalin päätöksen kun latvoja vain katkeili, että nyt loppui. Aloitin CO-pesut, tosin joka päivä pesen..
En föönaa, käytän jätettävänä Lanzan leave-in protectoria ja potion 9. LAtvoihin jotain silikonista jätettävää.
Myös olen alkanut ottamaan suihkut erikseen, eli siis tavallisesti suihkussa kiepautan hiukset ylös, en pese niitä. Kun pesen hiukset, pesen ne erikseen ja aina viileällä/kylmällä vedellä. Auttaa!

Hiusten kunto on parantunut ihan sairaasti lyhyessä ajassa! Eli siis kylmällä vedellä huuhtelu, itsestään kuivuminen, naamiot (itselläkin juuri tuo nexxus humectin hoitis tilauksessa.)

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #715 : 08.07.08 - klo:10:42 »
Mulla tehismuhittelut on varmasti vaikuttanut kaikista eniten hiusten kuntoon, eli eikun muhittelemaan! :D
Sen huomaa kyllä vieläkin, että jos ei pariin viikkoon tehohoitoja kerkiä/jaksa pitää, niin hiukset alkaa menemään huonompaan kuntoon, kannattaa siis ottaa ihan tavaksi.
3a/b F ii

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #716 : 10.07.08 - klo:15:37 »
Osaisikos joku vinkata hyvää shampoota ongelmalliselle päänahalle ja herkästi kuivahtaville kutreille?!  ??? Hiukset yltää tällä hetkellä kutakuinkin olkapäille, on runsaasti kerrostetut. Tyvestä 15cm on käsittelemätöntä ja loput 10cm vanhaa raidoitettua/vaalennettua.

Väriero ei ole ollenkaan paha, mutta laadultaan on ihan erilaista. Ja lisäksi värjäyksen ja pillereiden lopettamisen jälkeen tukka viimeisen vuoden ajan rasvoittunut paljon enemmän. Päänahka siis rasvoittuu ja kutisee herkästi. Erityisesti O&H-shampoo täytynee hylätä ton kutinan vuoksi (hajusteet vai mikä tuossa ärsyttää?).
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #717 : 10.07.08 - klo:18:07 »
kerttuli, Joicolla oli ennen Biojoba-niminen shampoo, joka on nykyisin nimeltään Daily Treatment Shampoo. Se on tarkoitettu just rasvoittuvalle päänahalle ja kuiville hiuksille. Itse ainakin tykkäsin aineesta, silloin kun päänahka ja hiukset oli aivan eri paria. Vanhassa tuotteessa oli tosin ikävä mummomainen haju, mutta en tiedä, onko se muuttunut uudessa versiossa. Joicon sivuilla on vähän lisätietoa tuotteesta, jos vain selaat sivua alaspäin kyseisen shampoon kohdalle.

P.S. Mukava muuten nähdä kerttulia taajuuksilla pitkästä aikaa! ;)

Poissa kerttuli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #718 : 10.07.08 - klo:19:02 »
Kiitos vinkistä, pitääpä katsoa! Päänahkaani raapien palailen foorumille... ;)
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #719 : 12.07.08 - klo:19:46 »
Suositelkaa mulle jotain hyvää latvasuojaa? Mulla on tällä hetkellä, ja yleensäkin kuivat ja suhteellisen huonokuntoiset hiukset. Ajattelin jo hankkia Lanzan leave in protectorin, mutta sopiikohan se ihan latvasuojaksikin?? Onko jotain parempaa? Tilailen lookfantasticista..

edit. tilasin äsken tuon lanzan ihan vain koko hiuksille jätettäväksi, mutta voisin kyllä katsella tuota VO5:tä kaupasta joku päivä. Onko se ihan hoitoaine vaiko ihan latvasuoja?
« Viimeksi muokattu: 12.07.08 - klo:23:10 kirjoittanut kiwi »