Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638366 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #720 : 12.07.08 - klo:20:36 »
^ Mulla on jo melko pitkät hiukset (lapaluiden puoleen väliin), enkä ole koskaan käyttänyt latvasuojaa, vaan suojannut latvat hyvällä jätettävällä ja kenties vielä öljyllä tai karitevoilla. Jos latvat on huonossa kunnossa, niin silikoni vain meikkaa ne hiukan sileämmiksi. Karitevoikin tekee saman, mutta se myös hoitaa oikeasti. Kyllähän L'anzan Leave-In Protectorkin sisältää hiukan silikonia, eli se suojaa latvoja vähän mekaaniselta rasitukselta. Mielestäni hyvä vaihtoehto olisi juurikin tuo L'anzan tai jonkun muun jätettävä, joka sisältää hiukan silaria ja sitten siihen päälle hyppynen karitevoita, ja tietty leikkaus jossain vaiheessa.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #721 : 12.07.08 - klo:21:19 »
^^ Minusta latvasuojaksi on ihan turhaa hankkia mitään kallista, koska marketista löytyy ihan samoja silikonimömmöjä (ei sillä, että silikoni olisi tässä huonoksi). Tuo Lanza on kyllä enemmän jätettävätyyppiä, eli koko hiuksiin, ei pelkästään latvoihin. Suojaahan se tietty latvojakin, mutta minusta pidemmillä hiuksilla on ihan hyvä käyttää latvoihin jotain silikonistakin.

Poissa Husky

• Tukkaguru
  • It takes a fool to remain sane
« Vastaus #722 : 12.07.08 - klo:21:22 »
Itse en latvasuojaa tarvitse juurikaan, mutta asian ajaa varmasti oikein hyvin VO5 Fade defy. Iso tuubi, halpa hinta ja on silikonista. Mulla on tuon kanssa latvat pysyny oikein siedettävässä kunnossa.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.

Poissa Avena

• Tukkaguru
« Vastaus #723 : 22.07.08 - klo:20:37 »
Mulla sulkevana toimii loistavasti Matrixin Amplify -sarjan hoitis (vihreän turkoosi pullo). Tuoksu on sellainen päärynälimonadin tapainen. Mulla ainakin tekee tukasta tosi sileän, ja sopii mun mielestä juuri tehiksen jälkeen käytettäväksi sulkevaksi.

Etsiskelin täällä suosituksia hyvästä sulkevasta hoitoaineesta ja törmäsin tähän viestiin. Mutta eikös tuo Amplify-sarja ole tuuheuttava ja eivätkös tuuheuttavat tuotteet juuri avaa hiussuomuja ennemminkin kuin sulkevat? En niin seuraa näitä tukkajuttuja, joten voin olla toki väärässäkin. Asiaan perehtyneemmät?
1bFi

Poissa Hannele~

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #724 : 20.08.08 - klo:13:33 »
Ajattelin taas joku päivä tilata tilata LF:sta ja katselin vähän noita suoristavia ja siloittavia sarjoja, mitkähän niistä mahtavat olla oikeasti hyviä..? En ole silikonikammoinen. Hiukseni ovat taipuisat ja hieman pörröiset, paljon vaalennettu ja muuta tuhoa tehty...  ;D Pahimmillaan ovat juuri pesun jälkeen kuivuttuaan. Matrix Sleek look- setti siellä ainakin näytti olevan kohtuuhintainen...
Alennusta iherb.com:ssa koodilla JAH753

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #725 : 20.08.08 - klo:13:39 »
Olisiko ehdotuksia silikonipitoisesta, nopeasti selvittävästä ja kiiltoa tuovasta pikahoitiksesta?  Hiukseni ovat suht terveet, ja ainakin letillä näyttävät kiiltäviltä. Jäljellä on kuitenkin jonkin verran pörröä, jota en saa pois hiuksista millään luonnonaineilla, enkä edes silikonisella hoitosuihkeella. Oliivi- ja kookosöljyt ovat säännöllisessä käytössä, mutta eivät tunnu riittävän taltuttamaan tätä ominaisuutta.
Kaikki shampooni ovat lähes tai kokonaan silikonittomia, joten ehkä jokin silikonipommi olisi hoitoaineen muodossa paikallaan.

Mieleeni Sebastianin Laminates-sarjaa, se saattaa MUA'n kommenttien perusteella olla sitä, mitä etsin. Silloin tällöin käyettynä ihanaa, mutta jatkuvassa käytössä lähmää    Hintaa on vain aika paljon, vaikka HS:n alesta näitä joskus löytääkin. Mitään perus-Pantenea en kuitenkaan haluaisi hankkia...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #726 : 20.08.08 - klo:13:51 »
^ Kävisikö Tigin Dumb blonde tai oma suosikkini Joicon K-pak pikahoitis? Minusta molemmat toimivat pikahoitiksina tehiksen jälkeen hyvin, tuovat kiiltoa ja selvittävät nopsaan. Joicossa on kuitenkin myös hoitavia aineita, eikä se ole ihan niin paksua ja lähmäävää kuin DB.

Poissa Angie

• HAIRahtanut
« Vastaus #727 : 20.08.08 - klo:13:56 »
^^ Redkenin All Soft-pikahoitis varmaankin täyttäisi kriteerit. Se selvittää ihan minimaalisella vaikutusajalla, silottaa, antaa kiiltoa ja on kunnolla silikonipitoinen.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Breezy

• Vieras
« Vastaus #728 : 01.09.08 - klo:10:47 »
Värjäsin vaalennetut hiukseni tummanruskeiksi viime viikolla, ja nyt yritän kaikin mahdollisin keinoin yrittää pitää värin päässä. Hakusessa on värjätyille sopiva, silikoniton shampoo. Ensi hätään tuli hankittua Herbinan väriä hellivä-shampoo, mutta jotain laadukkaampaa kaipaisin. MOP C-system Hydrating sh ja Joico K-Pak sh  hyllystä löytyvät, mutta en ole varma niiden väriystävällisyydestä. Tigin O&H värihiusten hoitiksena on uskoakseni ok.  ::)

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #729 : 01.09.08 - klo:11:03 »
MOP:in shampoo on kyllä mielestäni hyvinkin sopiva värjätyille hiuksille, sehän on sulfaatiton, eli ei sisällä niin kovasti peseviä ainesosia jotka veisivät sitä väriä pois. Joicon shampoosta mulla ei ole kokemusta. Tigin O&H hoitis on ihan hyvä, jos muutenkin sulle sopii. Tietty siihen voisi sekoittaa tummanruskeeta suoraväriä niin se helpottaisi värin pysyvyyttä. :)

Poissa Herya

• Tukkaguru
« Vastaus #730 : 09.09.08 - klo:12:04 »
Jännitän päivää jolloin loppuu viimeinen pulloni goldwellin moisture definition conditioner light hoitoaine  :'(. Onko jollain ideoita mikä olisi yhtä hyvä ja tehokas hoitsikka?? Mieluummin silikoniton tai silikonit ihan viimeisenä. Mulla on ilmeisesti niin huokoinen tukka että se kaipaa todella hyvää sulkijaa, muuten jää karheaksi eikä saa takkuja auki.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #731 : 09.09.08 - klo:12:36 »
Kaikkien parhaimpia kokeilemiani sulkevia pikahoitiksia ovat Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer ja Giovanni Smooth As Silk Deeper Moisture Conditioner. Silikonittomia, semi-luomua, todella pikaisesti toimivia, paksuja joten vähäkin määrä riittää selvittämään hiukset nopeasti, eivät ole liian raskaita tai voimakkaasti hajustettuja, yksinkertaisesti todella tehokkaita pikahoitiksia.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #732 : 09.09.08 - klo:22:56 »
Tykkään tosi tehokkaista hoitoaineista. Ehdoton suosikkini on O&H. Mulla on myös MOP Hydrating ja se on ihan hyvä. Mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla?

Tehokkaalla tarkoitan siis hyvin kosteuttavaa. Luulen, että O&H:ssa eduksi ovat myös ne kevyesti rakennepaikkaavat proteiinit.

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #733 : 10.09.08 - klo:00:37 »
Ensimmäisenä minulle tulee mieleen Joicon K-Pak -sarjan kosteuttava tehis Intense Hydrator. Siinähän on kyllä jonkin verran silikonia, mutta mielestäni se on kuitenkin oikeasti tosi hoitava tuote. IH:ssahan on tehokkaan kosteutuksen lisäksi myös rakennepaikkaavuutta.  ;)
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #734 : 10.09.08 - klo:09:37 »
Margot, muita kosteuttavia tehiksiä/hoitiksia mitä voit kokeilla

- Nexxus Humectin
- Kevin.Murphy Born.Again
- [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- Curl Harmonyn hoitikset
- L'anza Daily Elements Moisture Treatment (ainakin entisessä versiossa myös keratiinia)

Kaikki ovat silikonittomia ja mielestäni todella tehokkaita kosteuttajia.