Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637944 kertaa)

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #735 : 18.09.08 - klo:16:29 »
Tarvitsisin jonkun shampoon värjätyille (punertavat) hiuksille. Mulla on pitkä tukka, mutta suht hyvässä kunnossa. Hiukset pesen joka toinen päivä (tämä on mulle sopiva tahti). Shampoolta toivoisin että se olisi väriystävällinen ja ei mikään kuivattava tai takuttava, mutta ei lätsäyttäväkään. Saa siis olla kevyesti kosteuttava.

MOP:in Hydratingista en jotenkin tykännyt, ja Clean tuntuu takuttavan. Tällä hetkellä käytössä Cutrinin MyCode pitkille hiuksille tarkoitettu, mutta mietin kuluttaako se paljon väriä? Onko KC:n Color Care väriystävällinen ja muutenkin kelpoa tavaraa? Olen miettinyt myös Sebastianin Laminates Sheer punaisille hiuksille tarkoitettua shampoota (ja hoitista).

Division

• Vieras
« Vastaus #736 : 18.09.08 - klo:21:19 »
Tietääkö kukaan minkä merkkistä ainetta kampaamoissa käytetään kun asiakkaitten hiuksia pestään? Toki eri kampaamoissa saatetaan käyttää eri merkkisiä mutta laittakaa vaihtoehtoja.. Tänään kun kävin kampaamossa niin ihanan tuntusta hoitoainetta se laitto hiuksiin, tuntu tosi viileältä.

Ja mikä siinä oikein on että aina kun käyn kampaamossa laittamassa hiuksiani, niistä tulee ihanan tuuheat ja puhtaan tuntuset mutta aina kun ite pesen ja föönäilen niin näistä tulee lättänät, elottomat ja ne näyttää likasilta. Uskon käyttäväni väärää pesuainetta mutta en millään löydä sellasta sopivaa ja siihen tarttisin apua.

Mulla on hartioille asti hiukset, tummat, paksut ja helposti rasvottuvat ja koska hiuksiani on tiheästi ja ne on paksut niin ne on jatkuvasti lättänät päältä.

Ja en tiedä pitäiskö mun käyttää rasvottuville tarkotettua ainetta vai värjätylle? (hiukseni kuitenki ovat värjätyt), mutta antakaa vaihtoehtoja.

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #737 : 18.09.08 - klo:21:37 »
^ Noista kampaamojen aineista: kukaan täällä ei todellakaan tiedä, mitä kaikkia vaihtoehtoja siellä kampaamoissa on. Siellähän voi ihan yhtä hyvin olla markettisarjaa hienossa pullossa tai kallista (eikä välttämättä silti hyvää) ainetta yhtä kalliissa pullossa. Varmimman tiedon saa kysymällä sieltä kampaamosta, missä on itse käynyt. Kampaamon hieno tulos ei taida kyllä johtua juuri sopivasta shampoosta, vaan varmaan joko värjäyksestä tai hyvästä muotoilusta. Kampaajat usein osaavat käyttää fööniä sen verran hyvin, että sitä tuuheutta ja sileyttä saadaan aikaan.

Lättänään hiukseen saattaa olla syynä silikoni, kannattaa perehtyä inci-listoihin täällä useammassa ketjussa.

Poissa MerviMaria

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #738 : 19.09.08 - klo:09:19 »
^^kyllä ainakin mun vakkarikampaajalla on kaikki Tigi-pullot esillä, joista itse valitsen käytettävän shamppoon ja hoitoaineen. Juurikin viimeksi pyysin käyttämään kahta eri tuotetta, kun hiukset värjättiin kahteen eri kertaan. Silloin pystyttiin vertailemaan, mikä sopii mulle ja mikä ei. Föönäyksellä on kyllä iso osansa tuossa, kun mun pää on ainakin ihan kuohkea ja hyvännäköinen vieläkin vaikka kampaamokäynnistä on jo kaksi päivää  :)
Ei mitään väliä - kuha tukka on hyvin!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #739 : 19.09.08 - klo:09:38 »
OT liittyen näihin kampaajakäyntien jälkeiseen tukkaan, kun mulla on nykyään aina hiukset aivan kamalan näköiset ja tuntuiset kampaajalla käynnin jälkeen, kun pestään liian pesevillä aineilla, laitetaan huonoa hoitsikkaa, ei käytetä jätettävää, mutta käytetään ihan liikaa alkoholeja sisältäviä kuivattavia muotoilutuotteita, föönätään ja suihkutetaan lakkaa. Hiukset ovat ihan koppurat ja mattaiset kaiken tuon jälkeen, että hiustenpesu on välttämätön saadakseni hiukset taas kiiltäviksi ja hyväntuntuisiksi.

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #740 : 04.10.08 - klo:02:07 »
Suositelkaa mulle jotain shampoota! Hiukset on mustaksi värjätyt, olkapäille asti, keskipaksut, hiukan
karheat. edit. joo, no sellasta shampoota, joka tekisi hiuksista tuuheat. Sitten tommonen rakennepaikkaava ois mulle varmaan tarpeellinen :)

Yhdistin tänne tuotesuositusten kysymiseen varattuun ketjuun. :) -Hunis
« Viimeksi muokattu: 04.10.08 - klo:22:47 kirjoittanut kuku »
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #741 : 04.10.08 - klo:10:42 »
^ Et kertonut yhtään mitä haluat siltä sampoolta, eli minkälainen sampoon pitäisi olla ja minkälaisiin tuloksiin pyrit. Esim. kosteuttava sampoo hiuksia kosteuttamaan, rakennepaikkaava sampoo korjaamaan värjäyksien tuhoja jne. Eli hiukkasen enemmän tietoa, niin saat varmasti useita tuotesuosituksia ;)!

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #742 : 06.10.08 - klo:15:37 »
Hei, olen uusi foorumilla ja kirjottelen ekaa kertaa vaikka jo jonkun aikaa olenkin foorumia lueskellut.

Eli tilanne on tämä: hiukseni ovat taipuisat (jotain laineiden ja epämääräisen kiharan väliltä), normaalin paksuiset ja pituus noin rintsikoihin asti, niitä ei ole värjätty (oma väri vaaleanruskea) ja ne ovat ihan hyvässä kunnossa, vaikka latvat vähän kärsineet.

Tarkoitus on värjätä hiukset marraskuussa pinkeiksi (sellanen oikeen kirkas pinkki) ja pitää ne sellaisina n. 2kk.
Nyt tarvitsisinkin vinkkejä tuotteista, jotka eivät haalistaisi väriä ja joilla saisi pidettyä hiukset suht hyvässä kunnossa vaikka niitä joudutaankin vaalentamaan ja sen jälkeen värjäämään ehkä muutamaankin kertaan.Niitä joudutaan myös tupeeraamaan ja käyttämään muotoilutuotteita reilulla kädellä ja lisäksi pääni päällä tulee seisomaan toinen ihminen, joten hiukset joutuvat aika kovaan rasitukseen. En haluaisi että hiukset olisivat ihan kuivat ja kuolleet pinkin kauden jälkeen. :)

Eli mitä shampoota, hoitoainetta, tehohoitoja kannattaisi käyttää jotta saisi värin kestämään ja hiukset pysymään elossa?
Olisiko sulfaatiton shampoo parempi kuin tavallinen?
Muitakin vinkkejä otetaan vastaan.

Koitin olla selkeä, mutta jos ei saa selvää niin koitan selittää tarkemmin :)
Kiitos jo etukäteen!

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #743 : 07.10.08 - klo:00:47 »
^
En tiedä miten paljon tuo hiuksia mahtaa kuluttaa jos joku pään päällä seisoskelee (tuskin sentään päivittäistä on? ;D),
mutta vaalennettu tukka kaipaa tietysti sopivassa suhteessa sekä rakennepaikkausta (esim. Joico k-pak rekku, sarjalla myös muita rakennepaikaavia tuotteita kuten pikahoitis), että kosteutusta (esim. Tigi O&H, Mop c-system hydrating). Kai ihan suoravarillä tuon pinkin ajattelit toteuttaa? Voisi olla vähiten kuluttava ja muutenkin pysyvyydeltään paras vaihtoehto.
Sulfaatiton shampoo pitää ainakin värin paremmin, ja käsittääkseni on muutenkin hellempi tukalle (tästä esimerkkinä Mop c-system hydrating shampoo).
Toisaalta jos tulet käyttämään paljon muotoilutuotteita kannattaa myös muistaa säännöllinen syväputsaus (esim. VO5 syväputsari).
Kannattaa myös pyrkiä pitämään taukoja tuosta tupeerauksesta ja muusta muotoilusta kun kuluttavaa on sekin.

Tarkentavaa tietoa tästä kaikesta (värjäilystä,rakennepaikkauksesta suhteessa kosteutukseen ym. löytyy foorumia selailemalla)

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #744 : 08.10.08 - klo:15:03 »
Suoravärillä on tarkoitus tuo pinkki toteuttaa juu, varmaan paras vaihtoehto kuitenkin.
Joulukuun esityskauden ajan tulee aika paljon muotoilutuotteita käytettyä ja aika usein myös joku siellä pään päällä tulee kengät jalassa seisomaan, mutta tietysti kun mahdollista niin pyrin pitämään taukoja.

Kiitos vinkeistä ja jatkan tätä foorumin selailua niin varmasti löytyy paljon lisää infoa :)

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #745 : 08.10.08 - klo:15:29 »
^Samaa mieltä olen kuin Firestarter eli tarvitset sekä kosteutusta että rakennepaikkausta. Jos käyttää paljon pelkkää rakennepaikkausta kuiviin hiuksiin, tulee hiuksista helposti katkeilevat. Myös rakennepaikkausta tarvitaan ehdottomasti, mutta monet tekee sen virheen, että käyttävät pelkkää rakennepaikkausta vaurioituneisiin hiuksiin, eikä se silloin toimi niin hyvin kuin kosteuttavien tuotteiden kanssa. Lisäksi suosittelisin käyttämään hoitotuotteissa ja muotoilutuotteissa reippaasti silikonipitoisia tuotteita tuon kauden aikana, sillä silikoni osaltaan hieman suojaa hiuksia. Tuotteista voisin suositella L'anzan ColorCare hoitoainetta. Siinä on kosteuttavia ainesosia, hyvin rakennepaikkaavaa keratiinia sekä silikoneja. Valmistaja mainostaa tuotteen värinsäilytysominaisuuksia, mutta itselläni ei tästä ole kokemusta, kun en ole pahemmin värjäillyt.

Siihen sitten vain jokin shampoo, tuo ColorCare-sarjan shampoo ei ole täällä kauhesti ole kehuja saanut eli ehkä jostain muusta sarjasta ainakin. Itse käyttäisin varmaan tuollaisessa tilanteessa sulfaattista shampoota, koska ne nyt vain puhdistavat paremmin, jos kerran käytetään paljon muotoilutuotteita. Sen sijaan erityisiä syväpuhdistavia shampoita en välttämättä käyttäisi, koska ne vie helposti hoitotuotteista hiuksiin pumpatut hyvät ainesosat samalla. Lisäksi kannattaa käyttää vaikka kerran viikossa sekä jotain rakennepaikkaavaa tehohoitoa että jotain kosteuttavaa tehohoitoa. Itse käytän usein yhtäaikaa eli sekoitettuna rakennepaikkaavaa ja kosteuttavaa tehistä :).

Edit. Piti vielä suositella tuon ColorCare-sarjan hoitosuihketta jätettäväksi hoitoaineeksi :). Ja jos löytyy luottokortti, niin monia täällä mainittuja, esim. noita Lanzoja, saa huomattavasti Suomen hintoja halvemmalla tilailtua ulkomailta, esim. Lookfantasticista.
« Viimeksi muokattu: 08.10.08 - klo:15:47 kirjoittanut Luomo »
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

vedenkoskematon

• Vieras
« Vastaus #746 : 10.10.08 - klo:23:26 »
Kiitos vinkeistä Luomo. Olinkin miettinyt tota L'anzan hoitista ja ilmeisesti se siis ois hyvä :)
Tässä on onneks jonkin verran aikaa vielä noita miettiä ja hommailla sitten. Toisaalta olin miettinyt, että jos jotain luonnonmukaisia tuotteita kokeilisi, mutta en sitten tiedä kuinka hyvin ne auttaa värin säilyttämisessä tai olisiko muutenkaan kannattavaa juuri tuohon tilanteeseen...? Pitänee selailla tota luomu-ketjua jos sieltä löytyisi vinkkiä.

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
« Vastaus #747 : 12.10.08 - klo:13:10 »
Tarkoitus olisi lähteä kolmeksi viikoksi Kaakkois-Aasiaan ja hakusessa olisi nyt kaikenlaiset hiusmömmöt joita tarvitsen sinne mukaan. Pelkään että hiukset kärsivät tuhottoman paljon paahtavasta auringosta ja lisäksi tulen paljon sukeltelemaan ja snorklaamaan joten merivedestä tulee toinen paha tuho. Elikkäs mitä kaikkea tarvitsen mukaan? Tällä hetkellä pitkät ruskeat hiukset, kerroksissa vaaleita raitoja, muuten ihan ok kunnossa mutta kerrokset hieman kuivuneita. Ainakin jotain tehohoitajaa jota varmasti voisi käyttää jokaisen pesun yhteydessä? (Mielellään uv-suojalla?) Syväpuhdistavaa jottei merivesi värjää hiuksia ja jotain jätettävää? Jos tuote-ehdotuksia on mielessänne niin otan ilolla vastaan ehdotuksia! Ps. mielellään kuitenkin suht edullisia ;)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #748 : 12.10.08 - klo:13:27 »
^ Tärkein suoja aurinkoa vastaan on päähine, vettä vastaan taas öljyjen runsas käyttö. Suosittelisin siksi ostamaan esim. karitevoita, jota voi holvata runsaasti hiuksiin aina ennen uimaan ja sukeltamaan menemistä sekä auringossa oleilua. Merivesi ei mielestäni värjää hiuksia, mutta kloori kyllä saa hiuksiin aikaan vihreän sävyn, joten välttämättä syväpuhdistavaa ei tarvitse, jos ei puljaa paljon altaassa. Hyvä syväpuhdistaja on esim. SIM CX-Corrector, joka pesee juuri värjäävät kloorinjämät ja metallit pois hiuksista.

Oikeastaan mikä tahansa tehis käy jokapäiväiseenkin käyttöön, tuotteen valinta onkin sitten makuasia. Hyviä tehiksiä/kosteuttavia hoitiksia ovat mm. Nexxus Humectin, MOP C-System Hydrating Conditioner, Tigin O&H, Joicon IH, Kevin.Murphyn Born.Again, [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask ja marketista saatava LV:n tehohoitoaine, johon voi sekoittaa öljyjä ja voita. Hyviä ja tehokkaita jätettäviä ovat mielestäni mm. Phyto 9, Sebastian Potion 9 ja L'anzan Hair Repair Leave-In Protector, Nexxus Luxxtress ja [A'kin] Lavender & Anthyllis 24 hour Intensive Moisture Leave-In Conditioner.

Jos haluaa matkalle mukaan erityisesti UV-suojallisia tuotteita, niin kannattaa tsekata Aurinkotuotteet hiuksille -ketju.

Edit: piti vielä lisätä, että joku MOP C-Systemin kosteuttavista sampoista on todella hyvä kosteuttava lisä hiuksille, sillä ainakin viimeksi omalla etelänmatkallani Hydrating Shampoo oli pelastus auringon ja veden kuivattamille hiuksille. Sampoo kun ei pese liian rankasti ja on selvästi erittäin kosteuttava.
« Viimeksi muokattu: 12.10.08 - klo:15:44 kirjoittanut ellen »

miii

• Vieras
« Vastaus #749 : 13.10.08 - klo:15:40 »
eli siis hakusessa olisi hyvät "luottokamat" kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaisille ohuille hiuksille. Miljoonia kalliita ja halpoja hiustuotteita on kaapit pullollaan, nyt siis etsin toimivia, ehkä vähän hintavampiakin tuotteita, mielellään perushoitis, shampoo, tehoh ja jätettävä. Kasvatan hiuksiani, eli tavoitteena mahdollisimman hyvä kuntoiset, ehkä vähän liukkaatkin hiukset. suosituksia?