Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637988 kertaa)

Poissa marenki

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #75 : 20.11.06 - klo:02:55 »
Pakko kommentoida tuota lasten hiustenhoitoa. Lahjaideana hiusmaskarat ja värisuihkeet on aika (öhöm, anteeksi suorasukainen kommenttini) huonoja, sillä 2-v prinsessat yrittävät todennäköisesti:
A. syödä tökötin.
B. piirtää sillä tai vaihtoehtoisesti suihkutettavalla värillä saisi aikaan hienoja taidepläjäyksiä vaikka minne.  ;)
C. prinsessan äiti takavarikoi uuden mömmön "vaarallisena". Toiset äidit eivät voi kuitellakaan käyttävänsä pikkulapsilla "kosmetiikkaa", eli jotkut pesevät ihan oikeasti koko lapsen pesunesteellä ja leikkaavat takut irti!  :-X

Ja itse tuotteista, niitä on äärimmäisen hankala arvioida, sillä yksi shampoo kestää kahdellakin lapsella yli vuoden.

Lasten hoitosuihkeista on testattu XZ Muumi (nyt muuten löytyy kaupoista Muumi lahjapaketteja tytöille, shampoo, hoitosuihke ja suihkusaippua vaaleanpunaisessa peltisalkussa n.8-9e) tästä ei nyt hirveän paljon muistikuvia jäänyt, mutta kivalle tuoksuu ja näyttää ja kyllä se takkujen selvittelyssä auttaa. Nuage "Appelsiinijuttu" oli ihan kiva, muttei vakuuttanut  suuremmin. Parhaiten neidin päässä on toiminut Herbina hoitosuihke, siis se ihan aikuisten suihke, tällä tulee hauskat pomppivat kiharat, mutta hetken kuluttua on taas Rölli-look... Paulin suihkeen aion itsekin hankkia kunhan raskin, mututuntumalta arvioisin, että silikoniset suihkeet pitävät takut hieman kauempana poissa.

Meillä käytetään joka pesun jälkeen hoitoainetta, silikonitonta eli XZ ja Freeman ovat yleisimmät valinnat. Vinks, vinks, NG-purkki houkuttaa myös pieniä neitejä ja on helppo saada käytettyäkin vetoamalla söpöön purkkiin, Barbiekin käyttää varmasti sitä... Nykyisin on kyllä ollut enimmäkseen Pro-vitamin systeme tehis, maksaa 2e ja on myös silikoniton. Kyllä vain, meidän neiti istuu useinkin äidin kanssa saunassa tehis päässä. :D

troy

• Vieras
« Vastaus #76 : 22.11.06 - klo:12:55 »
Mitäs tuotteita suosittelisitte puolipitkille/semilyhyille ohuehkoille hiuksille? On tullut tässä vuosien mittaan kokeiltua ties mitä mutta jotenkin niitä täydellisiä tuotteita ei ole löytynyt. Ongelmana on että hiukset rasvoittuvat todella nopeasti ja näyttävät yön jälkeen aivan kauheilta, eli on pakko pestä joka aamu ja tämän sekä föönauksen takia tuntuvat helposti kuivahtavan.

Pesuna ja hoitiksena käytän nyt sebastianin body doublea, joka tuntuu ainakin hoitoaineen jälkeen jättävän hiukset ihan kivoiksi. Redken for meniä olen myös kokeillut mutta mielestäni se jätti tukan vielä kuivemmaksi. Sama juttu SP:n volumen kanssa.

Muotoilussa ongelmana on se ettei voi käyttää liian raskasta vahaa ettei tukka mene tikuille, mutta liian hento taas ei pidä kampausta kasassa. Hyvän tuloksen antoi sebastianin crude clay ja techni.artin clay, mutta kumpaakin oli mahdoton saada tukasta pois. Parturi pesi kaksi kertaa syväpuhdistavalla ja silti tuo jälkimmäinen tuote tuntui hiuksissa:)

Suihkutettavista vahoista kokeilin tigin headbangeria, mutta mielestäni se ei pitänyt lainkaan ja koko pullo meni tukkoon viikon käytön jälkeen eikä suostunut aukeamaan.

Sopiviksi tuotteiksi olen todennut Tigin hard to getin ja bumble&bumblen sumotechin+hieman lakkaa. Tuuheuttakin tuntuisi saavan kun laittaa ennen föönausta esim. fudgen hair puttya.

Tuuheuden illuusiota saisi varmasti esim. värillä tai raidoilla mutta en tahdo sekaantua moisiin enää kun ei ole teini-ikäinen.

Eli tuotesuosituksia ja ehkä suosituksia hyvästä parturista kaipailisin :)

Yhdistelin viestisi tänne ketjuun. T. Kikka
« Viimeksi muokattu: 22.11.06 - klo:13:16 kirjoittanut Kikka »

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 23.11.06 - klo:18:26 »
Riia: Mulla on samanlainen hiustyyppi kuin sulla, ja voin suositella lämpimästi Paul Mitchellin shampoo onea ja hoitsikaksi Instant moisture daily treatment. Noista on tullut mulle varsinaisia luottotuotteita.

eve

• Vieras
« Vastaus #78 : 23.11.06 - klo:18:48 »
Mitkä tigin shampoo+hoitoaine sopisivat minulle? Hiukset kuivat,paksut  luonnonkiharat,melkein vyötärölle asti,paljon värjätyt,vaaleita raitoja..haluaisin paljon kosteutusta ja saa "lätsäyttääkin" :) plussaa myös hyvä tuoksu.

Poissa Serena-82

• HAIRahtanut
« Vastaus #79 : 24.11.06 - klo:10:35 »
Kyselenpä minäkin tässä pulassa. Äidille olen joululahjaa ostamassa...

Ongelma: Äidin hiukset on ohuet, värikäsitellyt, rasvoittuu nopeasti -> pesee usein -> föönää usein ja huonon kunnon vuoksi hiukset on hyvin lyhyet. Äiti käyttää pääasiassa vain markettituotteita, kun ei oikein raaski kampaamotuotteita itse ostaa. Satunnaisesti jotain kampaamon kamaa saattaa löytyä.

Hiuksiin pitäisi saada tuuheutta ja elävyyttä ja ylipäänsä saada ne terveiksi ja ehjiksi, ettei tarvi kaljuksi asti kyniä.
Mietin tässä, että ostaako jotain tuuheuttavaa shampoota ja hoitoainetta, vaiko jotain kosteuttavaa/korjaavaa sh+ha + joku kunnon muotovaahto tms? Mikä olisi fiksu ratkaisu? Mitä merkkejä kannattaisi harkita?

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #80 : 24.11.06 - klo:10:39 »
Mitkä tigin shampoo+hoitoaine sopisivat minulle? Hiukset kuivat,paksut  luonnonkiharat,melkein vyötärölle asti,paljon värjätyt,vaaleita raitoja..haluaisin paljon kosteutusta ja saa "lätsäyttääkin" :) plussaa myös hyvä tuoksu.

Kosteuttavimpia noista on varmastikin O&H ja Moisture Maniac -tuotteet. O&H tuntuu olevan monen luottotuote täällä foorumilla. Sen tuoksusta en osaa sanoa, jotkut tykkä jotkut ei. Sellainen aika voimakas se kyllä on. Itse ainakin tykkään tuosta hoitoaineesta, koska kosteuttaa tosi hyvin. Myös shampoo on hyvä, ei takuta.

Moisture Maniacista minulla ei olekaan vielä kokemusta, ne on vasta tilauksessa ja toivottavasti tulevat pian, että pääsen testailemaan :)

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #81 : 24.11.06 - klo:13:20 »
Kyselenpä minäkin tässä pulassa. Äidille olen joululahjaa ostamassa...

Ongelma: Äidin hiukset on ohuet, värikäsitellyt, rasvoittuu nopeasti -> pesee usein -> föönää usein ja huonon kunnon vuoksi hiukset on hyvin lyhyet. Äiti käyttää pääasiassa vain markettituotteita, kun ei oikein raaski kampaamotuotteita itse ostaa. Satunnaisesti jotain kampaamon kamaa saattaa löytyä.

Hiuksiin pitäisi saada tuuheutta ja elävyyttä ja ylipäänsä saada ne terveiksi ja ehjiksi, ettei tarvi kaljuksi asti kyniä.
Mietin tässä, että ostaako jotain tuuheuttavaa shampoota ja hoitoainetta, vaiko jotain kosteuttavaa/korjaavaa sh+ha + joku kunnon muotovaahto tms? Mikä olisi fiksu ratkaisu? Mitä merkkejä kannattaisi harkita?

En ehkä hankkisi tuuheuttavia tuotteita (paitsi sitten muotoilutuotteet jos on välttämätöntä) jos hiukset ovat kovin huonokuntoiset. Tuuheuttavat tuotteet avaavat hiussuomuja ja näin kuivattavat hiusta ja haalistavat väriä entisestään. Onko hiukset värjätyt vai vaalennetut? Jos vaalennetut nin joku rakennepaikkaava sarja voisi olla paikallaan, mutta joka tapauksessa hiukset kaipaavat kosteutta joten lähtisin ehkä siitä näin aluksi  :)

Ostaisin jonkun suht voimakkaasti pesevän silikonittoman shampoon (muotoilutuotejäämien kertyminen ja rasvoittuminen minimiin) ja tehokkaan hoitoaineen mikä toimii suht lyhyilläkin vaikutusajoilla. Monellakin merkillä on hyviä tuotteita, itse valitsisin ehkä Joicoa, Tigiä tai MOPia. Lanza on varmaankin myös hyvä mutten itse sitä voi suositella koska en ole kokeillut yhtään Lanzan tuotetta.
Sitten jos vain löytyy niin joku alkoholiton muotovaahto tms. Alcohol denat kuivattaa hiusta (ainakin minun hiuksistoani) ja siksi valitsisin alkoholittomat tuotteet.
En muotoilutuotteista osaa juuri mitään vinkkejä antaa kun itse niin harvoin käytän..

Toivottavasti tästä oli nyt edes jotain apua vaikka en suoraan tiettyjä tuotteita suositellutkaan  :)

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #82 : 24.11.06 - klo:14:49 »
 ^Joicon K-pak sarjassa on hyvä shampoo, hoitis ja jätettävä, jotka sopii myös tuuheutukseen mutta oikeasti hoitaa. Sarjaan sisältyy myös kosteuttava tehohoito ja alkoholiton muotovaahto, jotka myös voisivat olla hyviä.

emilia

• Vieras
« Vastaus #83 : 01.12.06 - klo:00:36 »
Osaisitteko suositella jotakin tuotetta värjättyyn luonnonkiharaan tukkaani ? Paljon on värjäyksiä alla, ja hiukan on kuiva. Eniten haluaisin tätä karheutta pois, ja saada enemmän silkkisyyttä ja pehmeyttä. Ja ei todellakaan haittaa jos hiukset hiukan lässähtävät. Ihan liian tuuheat ja paksut  :) Pidän erityisesti Redkenistä  ;D

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #84 : 01.12.06 - klo:01:09 »
Kosteuttava tehis olisi haussa. Joicon Moisturizeria olen käytellyt aika lailla tyytyväisenä, mutta jokin uusi vastaava tuote houkuttaa... Tämänhetkinen silottaa toisinaan vähän liikaakin, vaikka kosteuttaa rutikuivia latvoja kivasti.
 Mietin mm. Tigin O&H:ta/Moisture Maniacia, Nexxuksen Humectressia tai  L'anzan Dry Hairia sekoitettavaksi tuohon Moisturizeriin. Yksistään tuo Dry Hair ei toiminut, mutta joku täällä suositteli sitä sekoituksiin. ::) Joicon IHT:ta katselin myös, mutta ymmärsin sen tehon perustuvan osittain lätsäytyssilikoni amodimethiconeen. :-X ???
 Tukkani on yli puolisen metriä pitkä, kestovärillä moneen kertaan tummaksi värjätty ja osassa tukkaa on Magma-raitoja (tujulla hapetteella). Kuumia käristinrautoja/riistäviä kampausvälineitä piukoista nauhoista pinneihin tulee käytettyä myös usein. Lasisen panssarihiuslaadun vuoksi hiukset ovat silti aika hyvässä kunnossa, eivätkä takkuunnu/pörröönny juuri koskaan. ;D Mutta latvat ovat näin pitkässä pakosti kuivat ja varsinkin haaroittuvat.  Niille olisi kiva tilata ulkomailta jotain namia. Vinkit olisivat kuitenkin ensin tarpeen, saa ehdotella muitakin kuin mainitsemaniani purnukoita. :)

« Viimeksi muokattu: 01.12.06 - klo:01:19 kirjoittanut salute »

Poissa Miracle

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 01.12.06 - klo:07:26 »
^^Mun mielestä Joicon IHT ei ole yhtään lätsäyttävä. Ite tykkäänkin siitä enemmän kuin Moisturizerista, kosteuttaa ja hoitaa paremmin. Ja jos Tigit otetaan mukaan, niin kyllä niistä löytyy parempia mun tukalle kuin tuo Joicon Moisturizer. Esim. O&H on tosi hyvä kosteuttaja, tosin nykyään on alkanut tuntua, että jättää hiukset jopa liian hoidetun oloisiksi.. Tigin Moisture Maniac onkin nykyään parempi, ja kosteuttaa sekin kivasti ja jättää sileät hiukset.

Mutta kannattaa kokeilla mikä omalle päälle sopii parhaiten.

Poissa Cera

• HAIRahtanut
« Vastaus #86 : 01.12.06 - klo:11:40 »
Nyt olisi pikaisesti saatava apua joululahjoja varten... Eli kaksi lahjaa hakusessa, toinen äidilleni ja toinen kaverille.

Ensin äippä: hänelle hakusessa joku luonnonkiharille/taipuisille hiuksille sopiva ha. Shampooksi taitanee tulla sama kuin viimeksi eli Cutrin sensitiven sh (luultavasti se tavallinen versio), koska siitä tykkäsi viimeksi todella paljon, pitkitti kuulemma pesuväliä ja oli muutenkin aivan nappi. Saman sarjan hoitoaine oli taas kuulemma aivan liian lätsäyttävä ja kai liian hoitovakin. Käyttää hoitista muutenkin varsin epäsäännöllisesti, luultavasti tuon latistavan vaikutuksen takia.

Eli hoitoaineen tulisi mielestäni kuitenkin olla hoitava ja tuoda kiharia ryhdikkäästi esiin, kuitenkaan niitä yhtään latistamatta. Eli puhtaan tuntuinen ryhdikäs, mutta silti hoidettu tukka, onnistuukohan...? ;) Nyt hiukset ovat oikeastaan lähinnä laineilla ja pituudeltaan noin hartiamittaiset. Muotoilutuotteita hän ei käytä, eli ainoastaan hoitotuote hakusessa.

Kaveri: joku hiuksia hoitava ja eritoten selvittävä suihke, mielellään sellainen mitä voi laittaa sekä pesun jälkeen, että sumutella myös tarpeen mukaan pitkin päivää. Kaverilla pitkät (alaselkään) peruspaksuiset hiukset, ei käytä kampaamotuotteitta. Muumisuihketta on käyttänyt, en tiedä pitikö, kai ihan ok. Kuitenkin hakusessa juku mielellään vähän laadukkaampi tuote, mikä hoitaisi, toisi sileyttä ja kiiltoa, muttei kuitenkaan jättäisi 'limaista' tunnetta. Eli tämä tulisi oikeastaan takkuuntuvien hiusten pikaselvittäjäksi.

Jos jotain ajatuksia heräsi, niin olisin kiitollinen. Pukin kontti odottelee... ???

Poissa Eläimellisyys

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 01.12.06 - klo:12:19 »
Joicon IHT:ta katselin myös, mutta ymmärsin sen tehon perustuvan osittain lätsäytyssilikoni amodimethiconeen. :-X ???

IHT:ssa amodimethicone on vasta incin ihan loppupäässä, kaikkien oikeasti hoitavien ainesosien jälkeen. Joten kyllä sen teho perustuu ihan oikeisiin aineisiin, eikä silikoni lätsäytykseen. Sen sijaan Joico Moisture Recovery Treatment Balmissa on dimethicone heti kolmantena incissä.

Cera, sun kaverillesi suosittelisin Nexxuksen Luxxtress-suihketta jos sulla on mahdollisuus tilailla. Myös Lanzan Healing Colorcare on erittäin hyvä kiiltoa antava suihke. Näitä en tosin hirveästi suosittele kuivaan tukkaan laitettavaksi, koska hoitoteho on sen verran suuri että voi tehdä lähmäiseksi. Sen sijaan Fudgen leave in detangler-suihke on ihana kuivan tukan selvittäjä, mutta sen teho perustuu silikoniin.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 01.12.06 - klo:17:23 »
Apua kaipailisin. Tukka on kuiva kuin heinäkasa ja hermo alkaa taas mennä. Hoitiksen osto alkaa olla ajankohtainen ja nyt tarvitsisin vähän suosittelua. Eli määrittely 2c Mii kuvaa varmaan aika hyvin mun tukkaa. Tukkaa on aika paljon ja se on luonnontaipuisa. Pituutta on lapaluun alaosaan asti. Hiukset tuntuu aika karkeille ja osin voi johtua siitäkin että vedessä on metallia. Käytössä on siis cx corrector shampoo ja elixir.

Nyt käytän vaihdellen shampoona Tigin Moisture maniacia (koitan kuluttaa sen loppuun) ja Kerastasen Bain Miroir 1. Hoitiksena on tällä hetkellä EHS perushoitis, kun muut on loppu. Tehistä laitan joka pesulla, joko NG naamion, Joicon Moisturizeria tai KMS:n Curl hydratoria. Jätettävänä Herbinan suihketta, Joicon K-pak vaahto (ei sovi mun hiuksille) ja Elvital Anti-breakage syvähoito.

Eli luulisin, että hoitoaineet ja jätettävät ei oo mulla tällä hetkellä riittävät, eli niihin ainakin tarvisin parannusta.

edit. Niin ja Tigin O&H ei ainakaan tehnyt mun tukalle mitään, MM hoitis välttävästi.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa salute

• HAIRahtanut
« Vastaus #89 : 01.12.06 - klo:18:35 »
Tottakai paras keino olisi testata mielenkiintoni herättäneet hoitsikat vuoron perään... Varsinkin kun suurin osa täällä omistaa erilaisen hiuslaadun kuin omani on. :)  Mutta rahatilanne ei vain tue tätä strategiaa, eikä näytteitäkään valmisteta noista tuotteista.  IHT:n INCI:n lopussakin väijyvä silikoni pelottaa, jos se on nimenomaan amodimethiconea. :-X Ehkä kuitenkin voitan pelkoni, ja kokeilen sitä.

Kiitos avusta valitsemisessa, Kuuku ja ^Miracle_.