Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638361 kertaa)

Poissa Kevätperhonen**

• Hiushörhö
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #750 : 14.10.08 - klo:12:54 »
^^ Kiitos ellen informaatiosta  ;), kaapistani löytyy tällä hetkellä mm. Redken All Soft Velvet Whip, Lanza hair repair leave-in protector, MOP C-Systemin Hydrating sh+ha sekä Joico IHT. Näitä en kuitenkaan kaikkia jaksa lähteä raahaamaan mukanani, joten mitkä tuotteet olisivat oikeat tuonne etelän lämpöön? Hiukseni tulevat helposti erittäin karheaksi ja varsinkin olen huomannut tämän ongelman keratiini-pitoisten tuotteiden jälkeen. Riittääkö tuo IHT kosteuttamaan hiuksiani vai pitäisikö olla jokin toinen kosteuttava hoitsikka vielä mukaan? 

Poissa hampiainen

• Tukkaguru
« Vastaus #751 : 14.10.08 - klo:14:48 »
Olen laiska, enkä jaksa lukea kaikkea, joten kysyn neuvoja.. Saisko blondatulle ja jonkin verran kärsineelle kuontalolle suosituksia hoitiksesta + hiuksiin jätettävästä hoidosta? Myös muhitteluun sopivista hoitiksista haluaisin vinkkejä. Hinnalla ei kauheasti väliä, mieluummin ei Tigin tuotteita, koska ne olen aika suurelta osin läpi käynyt ja suurimman osan ei-sopiviksi todennut..

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #752 : 14.10.08 - klo:14:52 »
No kannattaa varmaan lähteä ihan siitä perus setistä liikkkeelle, eli Joico K-Pak rekku ja intense hydrator naamiot.
Jätettävänä varmaan Lanzan Leave-In Protector.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #753 : 14.10.08 - klo:20:45 »
Kaapistani löytyy tällä hetkellä mm. Redken All Soft Velvet Whip, Lanza hair repair leave-in protector, MOP C-Systemin Hydrating sh+ha sekä Joico IHT. Näitä en kuitenkaan kaikkia jaksa lähteä raahaamaan mukanani, joten mitkä tuotteet olisivat oikeat tuonne etelän lämpöön? Hiukseni tulevat helposti erittäin karheaksi ja varsinkin olen huomannut tämän ongelman keratiini-pitoisten tuotteiden jälkeen. Riittääkö tuo IHT kosteuttamaan hiuksiani vai pitäisikö olla jokin toinen kosteuttava hoitsikka vielä mukaan? 

Ota MOPin sampoo ehdottomasti, se varmasti on hyvä matkakumppani. IHT on hyvä sen puolesta, että sen silikonit suojaavat hiusta ja kosteuttakin siitä kyllä löytyy varmaankin ihan sopivasti. Itse en ainakaan jaksa matkalla muhitella ollenkaan, joten hoitiksen kannattaa olla sellainen, joka selvittää nopeasti ja antaa suojaa ihan muutaman minuutin suihkun aikanakin.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #754 : 14.10.08 - klo:21:32 »
Kaipaisin suosituksia luonnonmukaisista shampoista ja hoitoaineista rasvoittuville hiuksille? Mulle ei tunnu sopivan CV:n shampoo palat eikä Curl Harmonyn shampoo. Ovatko luonnonmukaiset tuotteet mulle huonoksi, koska sisältävät kuitenkin kaikki öljyjä? Löytyykö joku, jossa olisi vähemmän kuin mainituissa? Lavera..?
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:11:56 kirjoittanut kiwi »

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #755 : 15.10.08 - klo:00:42 »
Näin pikkujoulukauden ennen pitkää lähestyessä kyselisin hyvissä ajoin suosituksia jostain kimallesuihkeesta bilehiuksille. Ei saisi olla mitään liian teiniglitteriä, vaan jokin aikuisempi versio olisi hakusessa. Ja siis ihan kimallehiukkasia saisi silti olla, eli en pelkkää normikiiltosuihketta nyt etsi. Löytyiskö mitään?
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #756 : 15.10.08 - klo:17:20 »
^ Kiwi, musta Laveran Mango Milk -sampoo on hellävarainen, ei kuitenkaan niin hellävarainen kuin Curl Harmony. Jos kaipaat jotain pesevämpää luonnonmukaista sampoota, kokeila vaikka [A'kin] tai Aubrey Organicsin sampoita. Ne ovat lukemani ja kuulemani mukaan pesevämpiä sampoita, ja niistä saattaisi olla apua sun rasvoittumisongelmaan. Uskon, että et vain ole löytänyt sopivaa pesutapaa tai -ainetta, joten rohkeasti vain kokeilemaan ja testaamaan, niin varmasti löydät sen omasti. Oletko jo muuten kokeillut shikakaita hiuspohjan ja -juurten pesuun?

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #757 : 15.10.08 - klo:18:18 »
^ Ok, en ole kokeillut, mutta eikö se ole aika hankalaa/aikaavievää puuhaa? Mulla menee muutenkin jo aikaa suihkussa suhteellisen paljon.

Poissa Tiizku

• Tukkaguru
« Vastaus #758 : 17.10.08 - klo:15:53 »
Näin pikkujoulukauden ennen pitkää lähestyessä kyselisin hyvissä ajoin suosituksia jostain kimallesuihkeesta bilehiuksille. Ei saisi olla mitään liian teiniglitteriä, vaan jokin aikuisempi versio olisi hakusessa. Ja siis ihan kimallehiukkasia saisi silti olla, eli en pelkkää normikiiltosuihketta nyt etsi. Löytyiskö mitään?

Wella SP:llä löytyy sellainen kimallesuihke (nimeä en muista). Vaalealla tukassa ei näy kuin kiiltona mutta vähän tummessa ihan pikkiriikkisiä hileitä. Suihkittiin juuri viime viikolla töissä.

Tämä puteli

Poissa Mintti

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #759 : 19.10.08 - klo:02:27 »
Nyt tarvis saada oikeat tuotteet tämän kiharapehkon hoitoon ja muotoiluun. Tukkani on todella kihara ja kuiva, lukuunottamatta hiusten tyviosia ja alimpia hiuksia, jotka ovat sileät ja laineikkaat.
Osaisiko joku neuvoa millä tuotteilla saisin tyviosiin vähän volyymia, niin ettei tarvitsisi rasittaa hiuksia tupeeraamalla? Lisäksi kiharoista olis kiva saada kimmoisat ja kiiltävät tämän kuolleen pesukarhun sijaan.. Tarkoitus olisi saada kunnon muhkea kiharapilvi.
Mua nyt kiinnostaisi kokeilla Tigiltä muutakin kuin O&H -sarjaa, joten olisko noista Curls Rock -shampoosta, hoitsikasta ja jätettävästä mihinkään? Niissä taitaa olla silikoneja, joten lätsäyttääkö vain lisää? Olisko esim. Thickening, Sexed-Up tai Superstar -shampoo parempi tyveä kohottamaan? Päänahkani on kuitenkin suht herkkä ja kuivuuteen taipuvainen, joten liian peseväkään ei saisi olla.. Ja hoitsikan pitäis olla tarpeeksi hoitava.
Noista kiharanvirkistäjistäkään en osaa valita sitä oikeaa.. Kuivattavaa alkomaholia ei saisi olla. Lähinnä painiskelen noiden Curl Boosterin, Amplifierin ja Friskyn välillä.
Jospa joku jaksaisi vastailla ja suositella jotakin.:)
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
« Vastaus #760 : 07.11.08 - klo:22:48 »
Uusi shampoo olisi hankinnan alla. Eli Nexxusin Therappea litra + 400ml on tullut tuhottua reilussa vuodessa ja rinnalla on ollut kokeiluna Tigin Moisture Manicia ja MOPin Basil & Mint. Kaikki ihan ok, mutta mikään noista ei hirveesti tällä hetkellä sytytä. Therappe jättää hiukset aika raskaiksi ja seuraavana päivänä ovat jo kunnolla rasvoittuneetkin. MM tuntuu kuivattavan latvat ja Basil & Mint puolestaan kutittaa päänahkaa.

Hiukset kaipaisivat pesevää, mutta hellävaraista shampoota. Kaiken kaikkiaan hiukset ovat mulla "ylikuntoiset" ja lasimaiset. En tiedä oisko joku proteiinipitoinen shampoo kosteuttavaa parempi, vai miten. Eli suosituksia kaipailen kovasti.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #761 : 08.11.08 - klo:00:27 »
Metku: Sun hiukset kuulostaa melko samanlaisilta kuin mun. Itselläni on käytössä Tigin o&h shampoo pesevämpänä shampoona ja MOP:in hydrating hellävaraisempana pesijänä. Nuista tykkään kyllä tosi paljon :) Tigi pesee kunnolla muotoilutuotteet ja MOPpikin kyllä pesee, muttei niin vahvasti ja säilyttää myös väriä.
Itse oon huomannut, että mulle sopii mahdollisimman vähäsilikoniset tai silikonittomat shampoot ja hoitoaineet parhaiten, ei tule lähmäistä ja nimenomaan ylikuntoisen oloista tukkaa, vaan puhdas, ilmava ja pehmeä  :D

Myös co- pesu on tuntunut pelastajalta lasimaiselle ja nopesti rasvoittuvalle tukalle. Rauhoittaa päänahan rasvoittumista ja todella pesee yllättävän puhtaaksi. Suosittelen kokeilemaan jos et ole aiemmin testannut. Mulle paras hoitsikka tuohon hommaan on ollut xz tyrnihoito+vähän o&h hoitsikkaa. Tulee puhdasta ja pehmeää! Esim. xz xylitolhoito ei pese mulla yhtä hyvin.

ftw

• Vieras
« Vastaus #762 : 08.11.08 - klo:11:00 »
Mä olen mennyt jo ihan sekaisin näissä nimissä, joten kysympä nyt itse :)

Täältä löytyy vaalea (vaalennettu) ohut, kuiva, kärsinyt hiuskuontalo. Minkälaisia tököttejä tähän pitäisi hankkia? Toivoisin kosteuttavia, paikkaavia ja hyvän tuoksuisia tuotteita.

Tarve olisi hankkia koko arsenaali, eli shampoo, hoitoaine, tehohoito/latvasuoja.

Kiitän vastauksista!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #763 : 08.11.08 - klo:20:20 »
Hiukset kaipaisivat pesevää, mutta hellävaraista shampoota. Kaiken kaikkiaan hiukset ovat mulla "ylikuntoiset" ja lasimaiset. En tiedä oisko joku proteiinipitoinen shampoo kosteuttavaa parempi, vai miten. Eli suosituksia kaipailen kovasti.

Miten olisi esim. L'anza Hair Repair Protein Plus, joka on mielestäni hellävarainen, proteiinipitoinen sampoo, joka antaa mukavasti jämäkkyyttä, mutta ei pese liian rankasti?

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #764 : 08.11.08 - klo:22:29 »
^ Ok, en ole kokeillut, mutta eikö se ole aika hankalaa/aikaavievää puuhaa? Mulla menee muutenkin jo aikaa suihkussa suhteellisen paljon.

Minä selviän shikakain kanssa suihkussa paljon nopeammin kuin normi shampoo + hoitoaine -kerroilla.  :) Jokuhan tuolla sanoi, että shikakai vaatisi pitkän huuhtelun, mutta minusta se peseytyy todella nopeasti pois.