Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637969 kertaa)

Poissa Hermione

• Tukkaguru
  • "I´m sure we´ll all be great friends."
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #765 : 09.11.08 - klo:17:19 »
^ Ok, en ole kokeillut, mutta eikö se ole aika hankalaa/aikaavievää puuhaa? Mulla menee muutenkin jo aikaa suihkussa suhteellisen paljon.

Minä selviän shikakain kanssa suihkussa paljon nopeammin kuin normi shampoo + hoitoaine -kerroilla.  :) Jokuhan tuolla sanoi, että shikakai vaatisi pitkän huuhtelun, mutta minusta se peseytyy todella nopeasti pois.

Samaa mieltä Kiivin kanssa! Shikakai-kerroilla suihkussa menee n. kymmenisen minuuttia, kun shampoo+hoitis-kerroilla menee vähintää 20 minuuttia. Shikakai huuhtoutuu nopeasti, ja kun hoitista ei tarvita, niin sehän lyhentää aikaa aika hyvin. Yhteensä pesuun menee kuitenkin suunnilleen sama aika, kun shikakain levittämiseen tukkaan menee varmasti se kymmenen minuuttia. En yleensä anna kovinkaan kauaa shikakain vaikuttaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #766 : 17.11.08 - klo:13:03 »
Uusi shampoo olisi hankinnan alla. Eli Nexxusin Therappea litra + 400ml on tullut tuhottua reilussa vuodessa ja rinnalla on ollut kokeiluna Tigin Moisture Manicia ja MOPin Basil & Mint. Kaikki ihan ok, mutta mikään noista ei hirveesti tällä hetkellä sytytä. Therappe jättää hiukset aika raskaiksi ja seuraavana päivänä ovat jo kunnolla rasvoittuneetkin. MM tuntuu kuivattavan latvat ja Basil & Mint puolestaan kutittaa päänahkaa.

Hiukset kaipaisivat pesevää, mutta hellävaraista shampoota. Kaiken kaikkiaan hiukset ovat mulla "ylikuntoiset" ja lasimaiset. En tiedä oisko joku proteiinipitoinen shampoo kosteuttavaa parempi, vai miten. Eli suosituksia kaipailen kovasti.

Mä suosittelen sulle MOP c-system hydrating shampoota! Itse tykkäsin tästä ja tykkään sinänsä edelleen, mutta mulla rasvoittuu päänahka helposti, niin kyseinen shampoo ei sen vuoksi vält. ole mulle paras mahdollinen. Suosittelen kokeilemaan, koska shampoo on hellävarainen ja kosteuttava. Sullakin ilmeisesti rasvoittuu päänahka helposti, mutta kannattaa silti minusta kokeilla, koska tämä toimii rasvoittuvaisillakin juuresten mukaan.

Poissa Metku

• HAIRahtanut
  • En ole tarpeeksi nuori tietääkseni kaikkea. -OW-
« Vastaus #767 : 17.11.08 - klo:20:30 »
Miten olisi esim. L'anza Hair Repair Protein Plus, joka on mielestäni hellävarainen, proteiinipitoinen sampoo, joka antaa mukavasti jämäkkyyttä, mutta ei pese liian rankasti?

Lienee kokeilemisenarvoinen uusi tuttavuus.

Mä suosittelen sulle MOP c-system hydrating shampoota! Itse tykkäsin tästä ja tykkään sinänsä edelleen, mutta mulla rasvoittuu päänahka helposti, niin kyseinen shampoo ei sen vuoksi vält. ole mulle paras mahdollinen. Suosittelen kokeilemaan, koska shampoo on hellävarainen ja kosteuttava. Sullakin ilmeisesti rasvoittuu päänahka helposti, mutta kannattaa silti minusta kokeilla, koska tämä toimii rasvoittuvaisillakin juuresten mukaan.

Tätä olen aiemmin jo harkinnut, mutta jäänyt vielä ostamatta. Ehkäpä tätä voisi pienen purkin kokeilla.

Teasen, suosittama O&H shampoo meni jo ostoslistalle, kun tilasin kaverin kautta O&H jättipullot alella vielä kun pystyy. Oikeastaan en tarvinnut kuin sen hoitiksen, mutta nyt tulee sit kokeilemisenarvoinen shampookin sitten kylkiäisenä.  ;)

Kiitokset suosituksista kaikille teille.   :D
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #768 : 18.11.08 - klo:21:33 »
^ Ok, en ole kokeillut, mutta eikö se ole aika hankalaa/aikaavievää puuhaa? Mulla menee muutenkin jo aikaa suihkussa suhteellisen paljon.

Minä selviän shikakain kanssa suihkussa paljon nopeammin kuin normi shampoo + hoitoaine -kerroilla.  :) Jokuhan tuolla sanoi, että shikakai vaatisi pitkän huuhtelun, mutta minusta se peseytyy todella nopeasti pois.

Onko teillä tapana käyttää shikakaita yksinään vai shampoon kanssa? Ilmeisesti voi yksinäänkin käyttää? Sekoitetaanko tuo jauhe ensin veteen ja sitten hierotaan päähän? Miten tuo shikakai eroaa sitruunahaposta?

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #769 : 18.11.08 - klo:22:03 »
Mä tarvitsisin jonkun suosituksen halpaan hoitoaineeseen. Nyt on semmoinen hetkellinen köyhyys, ettei ole varaa ostaa mitään tyyriinpää... Hoitoaineet on kuitenkin käytetty viimestä pisaraa myöten, eli jotain tarvitsen.

Hiuksisto kaipaa jotain hyvin selvittävää ja hoitavaa. Saa olla silareita, mutta ihan hoitotehoakin tarvis löytyä...
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #770 : 18.11.08 - klo:22:05 »
^ Miten olisi vaikka LV:n tehohoitis? Ei silikonia.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #771 : 18.11.08 - klo:22:06 »
XZ tyrnihoito tai xylitolhoito :)

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #772 : 18.11.08 - klo:22:07 »
^ ja ^^ ei tehoa mun takkutukkaan :)
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #773 : 18.11.08 - klo:22:10 »

Onko teillä tapana käyttää shikakaita yksinään vai shampoon kanssa? Ilmeisesti voi yksinäänkin käyttää? Sekoitetaanko tuo jauhe ensin veteen ja sitten hierotaan päähän? Miten tuo shikakai eroaa sitruunahaposta?

Shikakai on periaatteessa shampoo, eli riittää yksinään pesuun. Se sekoitetaan veteen ja levitetään hiuksiin. Ei kannata kauheasti hieroa tuota hiuksissa, kun tuppaa vetätämään hiukset aika karheaksi. Tuon annetaan vaikuttaa hetken aikaa ja huuhdellaan pois. Huuhteluvaiheessa tukka siliää.  :) Muuta tukalle ei tarvitsekaan tehdä, minä olen varmuuden vuoksi huuhdellut vielä sitruunahapolla (toimii sulkevana).

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #774 : 18.11.08 - klo:22:16 »
Mä tarvitsisin jonkun suosituksen halpaan hoitoaineeseen. Hiuksisto kaipaa jotain hyvin selvittävää ja hoitavaa. Saa olla silareita, mutta ihan hoitotehoakin tarvis löytyä...

Entäpä Freemanin hoitikset? Oisko niistä mihinkään?

Poissa Kronia

• Tukkaguru
  • Turpea alkuasukas
« Vastaus #775 : 18.11.08 - klo:22:22 »
^mulla ei oo kokemusta, eli vois kokeilla.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #776 : 19.11.08 - klo:00:28 »
^^ Mistä noita Freemanin hiustenhoitotuotteita muuten saa? Vartalotuotteisiin olen törmännyt, mutta hiusjutut ovat loistaneet poissaolollaan...

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #777 : 19.11.08 - klo:00:32 »
^Ainakin Sokokselta löytyy, ja muistaakseni Stockaltakin.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #778 : 20.11.08 - klo:20:45 »
Osaisiko joku suositella tehistä tukalle, joka tykkäsi hieman huonoa vaalennuspesusta?  :'( Aiemmin olen tehnyt värinpoistoja ilman, että tukka on kummemmin kuivunut. Tämän vaalennuspesun jälkeen tukka on yksi ratiseva takkupallo :(

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #779 : 21.11.08 - klo:09:36 »
^ Onhan sulla kunnon rekkua, L'anzan tai Joicon, korjaamaan vaurioita? Mielestäni hyviä kosteuttavia tehiksiä/hoitiksia ovat mm.
- L'anzan Daily Elements Moisture Treatment
- Nexxuksen Humectin, Kevin.Murphyn Born.Again (yön yli muhitteluunkin)
- LV-tehis + öljyt
- [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer
- Tigin O&H
- MOP C-System Hydrating Conditioner
- Joicon IH
- Crestol Color Gloss (pigmenttiversio ja ilman väriä oleva versio).

CWC-pesua kannattaa myös harkita: halpaa hoitista tai jotain öljyä kunnolla kuiviin hiuksiin ennen pesua. Suojaa hyvin kuivia latvoja.