Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638008 kertaa)

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #795 : 24.11.08 - klo:20:55 »
aessaenity
Mulla on ton samaisen MOPin lisäksi Tigin O&H joka kyllä toimii mun tarpeisiin hyvin. Lisäksi muhittelen Joicon IH:lla ja rekulla säännöllisen epäsäännöllisesti. Alla moninkertaisesti blondatut, nyt ruskeat hiukset. Hennot myöskin.
Käytätkö sä jätettävää? Auttaisi siihen selvittelyynkin.
Onko sulla MOPin hydrating shampoo? Se olisi ainakin huomattavasti hellävaraisempi kuin Tigin shampoot. Mulle auttoi hiusten rasvoittumiseen ja latvojen kuivuuteen se, että vaihdoin tuotteet paljon hellävaraisemmiksi. Käytän MOPin tuota shampoota ja co-pesuja, muhittelen usein yms. Välillä sitten pesen Tigin O&H:lla tms. pesevämmällä. Pakotin itseni myös siihen, etten enää pese päivittäin hiuksia vaan vain joka toinen päivä. N. viikko-kaksi meni, että pää tottui. Nyt ei tosiaankaan enää rasvoitu samaa tahtia...
Luulen siis, että tarviit isompaa muutosta kuin vain hoitsikka :D

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #796 : 24.11.08 - klo:21:04 »
Olen käyttänyt nyt MOPin poishuuhdeltavaa hoitista (c-system hydrating conditioner), joka on ihan OK, muttei mielestäni kuitenkaan riittävän hoitava. Purtilo alkaa olla lopuillaan, joten olisi aika ostaa uusi hoitsikka 

Oletko kokeillut MOPin saman sarjan C-system reconstructing treatment:a? Sopii myös hoitoaineeksi ja on aika tavalla hoitavampi. Vähän hintavampi tietysti kuin tuo hoitoaine, mutta minusta sen arvoinen. 
1b F ii

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #797 : 24.11.08 - klo:21:08 »
^^ Tease,

käytän Tigin Ego boost -jätettävää, hmmh, HairStoren myyjän suosituksesta(...hänestä kun missään Tigin tuotteessa ei ole ollut valittamisen sijaa  ::)). Olen kokeillut MOPin c-system clean shampoota, mutta se jätti tukkani likaisen näköiseksi.

Mulle on jäänyt vähän epäselväksi se, että millainen lopputulos jää co-pesusta? Miltä hiukset näyttävät/tuntuvat sen jälkeen? Käytätkö O&H:a co-pesuihin?

^ MAS, en ole kokeillut :) MOPin omilla sivuilla sanotaan, että 1-3 kertaa viikossa tulisi käyttää, joten selviänkö pelkällä tuolla vai otanko rinnalle käyttöön toisen hoitiksen?

(Kuva tukasta: http://tyylisokeutta.blogspot.com/2008/11/ei-mitn-jrke.html)
« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo:21:41 kirjoittanut aessaenity »
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #798 : 24.11.08 - klo:21:16 »
EgoBoost ei ole oikeastaan mitenkään hoitava. Se on enemmän latvasuoja... Kannattaisi hommat joku mikä oikeasti kosteuttaa/korjaa. Mulla on L'anzan hair repair sarjan jätettävä, siinä on keratiinia. Jos haluaa jätettävältä muotoilua, Potion9 on suosittu.
Tigillä on aika vähän hoitavia/kosteuttavia tuotteita. O&H ha on oikeastaan ainut. Siis kun oikeasti tarvitsee hoitotehoja.Toki toisille sopii toiset ja toisille toiset, mutta ensisijaisesti Tigi ei ole kärsineiden hiusten sarja. Esim. Joicon K-pak sarja voisi myös olla sulle kokeilemisen arvoinen.

Tuosta MOP hydrating shampoosta vielä. Mulla se toimii niin, että joko annan vaikuttaa muutaman minsan tai vaahdotan kahdesti. Tulee kyllä puhdasta vaikka olisi muotoilutuotteitakin...

Mä käytän co-pesuun XZ tyrnihoitoa+O&H hoitsikkaa. Annan sen vaikuttaa sen ajan kun olen saunassa. Tulee oikeasti todella puhtaat, pehmeät ja kosteutetun tuntuiset hiukset! Kokeile ihmeessä. Sitä tulosta ei usko ennenkö kokeilee ;) Lue co-ketjusta tarkemmin miten pesu kandee toteuttaa. Esim. XZ xylitol-hoito oli mulle liian kosteuttavaa --> ei pessyt yhtä puhtaaksi.

Itse pyöräilen kouluun joka päivä, joten hiukset muhii pipon ja kypärän alla kivasti. Silti, kun olen opetellut että pesen vain joka toinen päivä hiukset, on paljon puhtaampi olo kuin ennen.
« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo:21:18 kirjoittanut Tease »

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #799 : 24.11.08 - klo:21:23 »
^ MAS, en ole kokeillut. MOPin omilla sivuilla sanotaan, että 1-3 kertaa viikossa tulisi käyttää, joten selviänkö pelkällä tuolla vai otanko rinnalle käyttöön toisen hoitiksen?

Tuossa jäi vähän epäselväksi että minkälaista tuotetta loppujen lopuksi kaipaat..? Tuolla MOPilla pääsee kyllä alkuun ja jos oikein kuivat latvat kerran on niin minusta sitä voi käyttää koko ajankin.  Muita kosteuttavia ovat sitten täällä moneen kertaan suositellut NG naamio, Joicon IH, Tigin O&H ja öljyt hoitoaineen joukossa.. siinä onkin jo valkattavaa  ;)

Tää varmaan on jo vanhan kertausta sulle, mutta mielestäni perussetti on omalle päänahalle sopiva shampoo, kosteuttava hoitoaine, joku rakennepaikkaaja ja sitten joku omaan makuun sopiva jätettävä. CO-pesuja kannattaa ehdottomasti kokeilla, esim. Erittäin hieno suomalainen hunajahoito tuohon kokeiluun ei maksa kuin 1-2e puteli, joten ei kovin kalliiksi tule  :)
1b F ii

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #800 : 24.11.08 - klo:21:25 »
Jatkan vielä noista co-pesuista. Siinäkin kannattaa kokeilla eri hoitsikoita, eikä pettyä heti jos yksi ei toimi. Mulla ei toimi toi hunajahoito laisinkaan, toisilla toimii upeasti! Eli sopivien tuotteiden löytyminen voi viedä aikaa.

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #801 : 24.11.08 - klo:21:46 »
^^ Noh, sanotaan nyt näin, etten olisi kirjoittanut tänne, jos mulla olisi minkäänlaista aavistusta siitä, mitä tarvitsen  :-\ ;D (Olen viettänyt aikaani enemmän kosmetiikkapuolella kuin täällä. Siitä noviisiuteni.)

Ongelma on siinä, että liian pesevät shampoot takuttavat tukkani homssuisen näköiseksi. Jostain syystä lähipiirini mielestä ainoa oikea shampoo olisi Wellan joku volume, joka tekee hiuksistani silkkaa takkua... Olisiko oikea yhdistelmä pesevä shampoo + hurjan tehokas hoitsikka +  latvasuoja VAI pitäisikö alkaa helliä kutreja kevyemmillä mömmöillä? Tätä ihmettelen edelleen suu pyöreänä :P
« Viimeksi muokattu: 24.11.08 - klo:21:48 kirjoittanut aessaenity »
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.

Poissa MAS

• HAIRahtanut
« Vastaus #802 : 24.11.08 - klo:21:55 »
;D

Noh, noi on sellasia juttuja jotka selviää kokeilemalla, useimmiten kantapään kautta  :P Jos tukka on huonossa kunnossa niin tottakai kannattaa hellempiä shampoita tai nyt alkuun ainakin sitä co-pesua kokeilla. Muutamalla ekalla kerralla varmaan tosin tuntuu ettei tukka puhdistu, jos on kovin pesevään tottunut.

Pesevämpiäkin shampoita saat varmaan käyteltyä, jos ottaa takkuuntumiseen avuksi CWC pesun. http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=3937.0

ah näitä kirjainyhdistelmäpesuja
1b F ii

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #803 : 24.11.08 - klo:22:00 »
^ Ok  ;) Mä taidan tosiaan ostaa jonkun halvan hoitiksen ja kokeilla ainakin CWC-pesua. ISO kiitos teille, MAS ja Tease:-*

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #804 : 24.11.08 - klo:22:09 »
Mä olin aina siinä uskossa ennen, että mulla on kauhean rasvoittuvat hiukset. Joten pesin tosi pesevillä tuotteilla ja käytin kevyitä hoitoaineita. Jostain kumman syystä, hiukset rasvoittui aina päivässä, ne oli takussa ja talvella kauhean sähköiset. Jätettäviä en tietty käyttänyt, nehän vain lähmää  ::)
Nyt sitten elämäntapamuutosteni kourissa, mä päätin kerralla humauttaa ja ottaa uusiksi hiusteni hoidon. Kuten kasvojenkin kanssa, käytin samaa logiikkaa: mitä enemmän ja vahvemmilla aineilla peset, sitä enempi iho tuottaa itse sitä rasvaa/talia/mitäliä. Aloitin co-pesuilla ja ihastuin. Siirryin silikonisista tuotteista silikonittomiin ja hommasin MOP:it, Joicon rekkua ja IH:ta sekä jätettäviä. Markettikamasta tykkään Lorealin Re-Nutrition tehohoidosta.
Kaikki tämä, mitä en olisi koskaan ennen suostunut edes harkitsemaan, pelasti mun tappeluni hiusten kanssa.
Alussa mun oli pakko harjata hiukset aina pesun jälkeen märkinä. Ei ne olisi auenneet enää kuivina. Nyt pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että voi antaa hiusten kuivaa pidemmälle ennen harjausta.
Eli, kannattaa kokeilla. Ja antaa aikaa hiuksille ja päänahalle tottua.

Hmm. Nyt vasta kirjoitettuani ton tajusin, kuinka erilaiseksi tämä hiuspuoli mulla on mennyt  :o
Mjoo. Että tämmöstä lätinää  ;D

taenuska

• Vieras
« Vastaus #805 : 27.11.08 - klo:20:01 »
Haulla en ole löytänyt kenenkään vielä kehuvan muita eläintenhoitotuotteita kuin esim. biotiinivalmisteita, mutta nyt olen löytänyt toisen tuotteen, nimittäin eläinten pesuun tarkoitetun shampoon...  ;D Shampoita on kahta eri merkkiä, mutta inci on aika lailla sama molemmissa. Tässä toisen tuotteen sisältö:

Orion Pharma Eläinlääkkeet, HELLÄPESU:
Ion exchanged water, MEA Lauryl Sulfate, Cocodimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin, Glycol Distearate, Sodium Laureth Sulfate, Cocamide MEA, Laureth-10, Hydrolyzed Proteins and amino acids, Provitamin B5, Xanthan gum, Citric acid, Methylparaben, Propylparaben. pH n. 4.

Toimii itselläni yhdellä kevyellä vaahdotuksella samoin kuin 1-1,5h rekkumuhituksilla. On melko pesevä mutta eikös ne shampoot yleensä... Hyvät kosteutukset päälle ja avot!  ;)

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #806 : 27.11.08 - klo:20:06 »
^ Sorry, olet jättänyt jotain näkemättä, koska muistan että hevosshampoota olisi ainakin kehuttu. ;) Varmasti koirashampoitakin on joku kokeillut. Mutta en tiedä kyllä, onko näiden viestien oikea paikka täällä, sillä tämä ketju on käsittääkseni pyhitetty sellaiselle suosittelulle, että joku kysyy ja toinen vastaa omien suosituksiensa kanssa, eikä niin että kaikki suosittelevat lempituotettaan muille. Modet siis siirtäkööt, jos tarvetta on.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #807 : 01.12.08 - klo:12:52 »
Ongelma on siinä, että liian pesevät shampoot takuttavat tukkani homssuisen näköiseksi. Jostain syystä lähipiirini mielestä ainoa oikea shampoo olisi Wellan joku volume, joka tekee hiuksistani silkkaa takkua...
En tunne tuota Wellan tuotetta, mutta Volume-tuotteena se on varmaan jonkinlainen tuuheuttava tuote. Tuuheuttavat tuotteet toimivat yleensä niin, että ne avaavat hiussuomuja, jolloin toki vaikutelma on paksumpi, mutta sivuvaikutuksena hiuksista tulee takkuisemman oloiset. Ylipäätään tuo hiustesi takkuisuus kertonee kosteuden puutteesta, joten suosittelen jotain voimakkaasti kosteuttavia hoitoaineita ja tehohoitoja. Jos mahdollista, niin kannattaa valita matalan ph:n omaavia hoitoaineita (ph miel. 3-4), sillä ne sulkevat hiussuomuja tehokkaasti, ja siten tekevät hiuksista sileämmät varsinkin, jos olet käyttänyt esim. tuollaisia hiussuomuja avaavia tuotteita.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #808 : 01.12.08 - klo:13:25 »
OT^ Tuo wellan volume on kyllä sellaista kuraa ja vei ekalla pesukerralla miehenkin käsittelemättömästä mustasta tukasta kiillon kokonaan.. Heitin pois kun en uskalla vessapyttyäkään tolla pestä :D ties jos syövyttää koko porsliinin..

Poissa Emily D.

• HAIRahtanut
« Vastaus #809 : 03.12.08 - klo:02:39 »
^^ Täh, noinko tuuheuttavat todella toimivat? Taisi selvitä syy sille, miksi tukkani oli joskus hyvinkin puhdas, mutta suihkun jälkeen takkujen selvittely vei käsilihaksista voimat...

Ajattelin kokeilla co-pesua ensin XZ:n tyrnihoitiksella. Ja kiitos vielä kerran kaikille ihanille auttajille, vaikka meinaakin välillä mennä offtopiciksi ainakin allekirjoittaneen kohdalla :-*