Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 638515 kertaa)

Kittybat

• Vieras
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #810 : 06.12.08 - klo:22:09 »
Osaisitteko suositella mulle jotain kostauttavia hoitoaineita kuiville latvoille? Ihan molempia, tehiksiä ja pikahoitiksia.

Nyt oon jonkun aikaa käytellyt Tigin O&H:ta joka kosteuttaa ihan kivasti, tai enemmänkin jämäköittää hiuksia mutta toivoisin ehkä enemmän liukkautta ja sileyttä hiuksiin.
 Saa olla silikoneja mutta toivoisin hoitoaineelta myös hoitavuutta. Hiukseni ovat puolipitkät, ohuet ja suorat.

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #811 : 07.12.08 - klo:00:26 »
MOP hydrating? Kosteuttaa todella hyvin, pehmentää ja silottaa. Toimii sekä pikahoitiksena että tehiksenä.
 :-*

Kittybat

• Vieras
« Vastaus #812 : 07.12.08 - klo:00:59 »
Ok, tuota olin suunnitellutkin kokeilevani :)

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #813 : 07.12.08 - klo:12:11 »
Tuli mieleen myös Joicon IH. Tosi hyvää kamaa, toimii aina. Mulla parhaiten 10-15min tehiksenä. Silottaa toooosi hyvin ja kosteuttaa myös. Tässä on jonninverran silikoneja, mutta mulla ei jää semmonen ällösilikoninen fiilis.

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
« Vastaus #814 : 08.12.08 - klo:14:28 »
Osaisitteko suositella mulle jotain kostauttavia hoitoaineita kuiville latvoille? Ihan molempia, tehiksiä ja pikahoitiksia.
Täällä on varmaan valtaosalla ongelmana nimenomaan kuivat hiukset, joten kannattaa katsoa esimerkiksi nämä ketjut:
Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)
Täydelliset tuotteet (HG:t)
Mikä avuksi hamppulatvoihin

Lisäksi monet vannovat öljyjen nimiin:
Öljyt hiustenhoidossa
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Retro

• Vieras
« Vastaus #815 : 14.12.08 - klo:15:36 »
Nyt olisi hakusessa oikeasti kosteuttava jätettävä, mielellään voidemainen, mutta suihkeetkin kelpaavat. :)

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #816 : 03.01.09 - klo:22:56 »
Osaisiko joku suositella mulle jotain kosteuttavaa hoitista? Käytössä on jo Tigin O&H, MOPin Hydrating, Curl Harmonyn hoitis ja muutama marketin hoitis. Joicon rakennepaikkaava käytän myös. Luomut, Nexxus ja Lanza kiinnostaa. Minulla on rasvoittuvat hiukset, mutta en ole sen huomannut haittaavan hoitiksissa vaan shampoissa. :) Olisi kiva omistaa joku pikahoitis, mikä myös toimii pikana! Haen myös toista sopivaa muhitteluhoitista, joten ehdotuksia?

Edit. Kaipaan hiuksilta tuuheutta, mutta ei liikaa! Sileyttä. Pörröisyys pois. Hiukset ei saisi olla liian lähellä kasvoja (tuntuu, että ne ei ole liian lähellä luonnontilassa, mutta kun suoristaa niin..)
« Viimeksi muokattu: 03.01.09 - klo:23:00 kirjoittanut kiwi »

Poissa Tiitunen

• HAIRahtanut
« Vastaus #817 : 04.01.09 - klo:00:09 »
L' Anzan Kukui Nut -hoitis voisi olla sinulle sopiva. Se kosteuttaa ja silottaa, mutta ei lätsäytä pahasti, jos sitä ei laita lähelle tyveä. Moni on kertonut tuon tuomivan nimenomaan pikahoitona. Oman kokemukseni mukaan se onkin ihan hyvä siihen tarkoitukseen.

Mietin myös Joicon Moisture Recovery- ja Silk Result -sarjojen pikahoitiksia. Niistä minulla ei ole kokemusta, MR-sarjan tehohoidosta kylläkin. Käytän itse sitä pikahoitiksen korvikkeena.
« Viimeksi muokattu: 04.01.09 - klo:00:18 kirjoittanut Tiitunen »
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #818 : 11.01.09 - klo:15:10 »
Olen ajatellut tehdä tilauksen hairstorelta, mutta en oikein pääse alkuun että mitä tilaisin.

Nyt mulla on ollut käytössä vain marketin tuotteet ja sitten jotain öljyjä ja hunajaa tms.

Hiukseni ovat vähän yli olkapäiden ja kasvatusprosessi on menossa. Nämä ovat kuivat, varsinkin latvoista ja luonnonkiharaa tai paremminkin ehkä lainetta löytyy jonkin verran.

Shampoota tuskin tarvitsen kun nyt olen alkanut tekemään co-pesuja. Joskus jos shampoota käytän niin siihen saa sitten kelvata jokin halvempi, marketista ostettu tuote. Co-pesuissa käytän jotain halppis hoitoainetta, mutta sitten haluaisin siihen rinnalle vielä jonkun toisen hoitoaineen jota käyttäisin latvoihin.

Paremman jätettävän hommaamista olen myös miettinyt. Nyt on käytössä se Nivean oranssikorkkinen tai sitten laitan öljyjä. Latvasuojana on semmonen Glissin latvasuoja.

Kovin isolla summalla en raaski tilata mutta jos nyt kuitenkin muutaman tuotteen raaskisi :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa kuku

• Tukkaguru
« Vastaus #819 : 22.01.09 - klo:19:13 »
Nyt joku vois suositella mulle kosteuttavaa shampoota! (Ei kovin kallista, hinta enintään ~ 20€)
Hiukset on kuivat, moneen kertaan värjätyt ja keskipaksut.  :)
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #820 : 22.01.09 - klo:19:16 »
^ Testaa vaikka Laveran Mango milk shampoo. Luonnonmukainen. Maksaa alle 15e. Saa Suomesta esim. ruohonjuuresta.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #821 : 22.01.09 - klo:19:46 »
^ Testaa vaikka Laveran Mango milk shampoo. Luonnonmukainen. Maksaa alle 15e. Saa Suomesta esim. ruohonjuuresta.

Mango Milk taas räjäytti mun tukkani sellaiseksi hamppukasaksi etten voi ymmärtää mikä siinä on kosteuttavaa? Varmasti riippuu hiuslaadusta, mun raidoitettu & värjättu tukka meni lähes pilalle siitä....
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa kiwi

• Tukkaguru
« Vastaus #822 : 22.01.09 - klo:19:52 »
^ Mango Milkissähän on kaikenlaisia kosteuttavia ainesosia, kuten glyserin ja erilaisia öljyjä. Kuivattavia ainesosia ei ole juurikaan. Minullakin on raitoja, eikä ole huonoksi mennyt. Laitan kyllä hoitavia ja kosteuttavia hoitiksia tämän kanssa. Kaikille ei tietenkään sovi.

rui

• Vieras
« Vastaus #823 : 27.01.09 - klo:18:53 »
Heihoi!

Ensimmäistä kertaa itseasiassa kirjoittelen, vaikka on tästä useampi päivä kun rekisteröidyin. Luettavaa riittää ja tuntuu että pää menee pyörälle kun niin moni asia on uutta :D mutta siis, mulla on noin hartiamittaiset (2b M ii) hiukset, ja mietin että millasta lämpösuojaa suosittelisitte, kun föönaan hiukseni (ja käytän hieman suoristusrautaa) aina pesun jälkeen? Mieluiten sellainen minkä saa kampaajalta, en pysty tilaamaan netistä. Kiitos!

redhead

• Vieras
« Vastaus #824 : 25.02.09 - klo:13:53 »
Kokemuspohjaa tuntuu täältä löytyvän, joten heitänpä oman kysymykseni myös ilmoille.
Olen päättänyt vaihtaa shampoo- ja hoitoainemerkkiä Bonacuresta esim. Tigiin (Moisture Maniac tai Superstar?), MOPiin (C-System Hydrating?) tai L'anzaan (?) toiveena keventää ja kosteuttaa pitenevää tukkaani.
Silikonit tuntuvat tekevän ihanaa sileyttä, mutta toisaalta kun ongelmani on myös helposti lätsähtävä tukka olen päätellyt josko silikoneista kannattaisi sittenkin yrittää eroon (Bonacureissa niitä riittänee?).
Oma tukkani on luonnotilassa suht rasvoittuva, vaalea punertava luonnostaan piikkisuora lasihius, joka ohutta mutta määrältään sitä on paljon.
Kampaajan mukaan hiukseni on käsittelyistä huolimatta (tukikäsittely ja väriraitoja tai sävyte) tervettä, mutta tarvitsee kosteutta. Latvat ovat suoraksi föönattuina "karvaiset" ja suorana pidettynä tukkani vetää niskasta "kissantakuille". Lisäksi se on helposti tosi sähköinen. Olen siis ottanut tukkaani tukikäsittelyn kerran vuodessa, jotta saan siihen jotain taipuisuutta, raitoja tai sävytettä laitettu n. kolmen kuukauden välein. Pituus tällä hetkellä on hieman yli hartiapituus (kasvatan).
Kysymys siis kuuluu, mitä tuotteita ja hoitoa suosittelisitte tälle tukalle eli kosteutta, latvojen hoitoa, vai jotain muuta?