Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637946 kertaa)

Poissa Luomo

• Tukkaguru
  • Purri
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #825 : 25.02.09 - klo:14:15 »
^Sähköisyyskin kertoo kosteuden puutteesta, joten kannattaa varmaan tosiaan siirtyä hyvin kosteuttaviin tuotteisiin. Silikonit voivat mielestäni tehdä hiuksista helposti likaisemman oloiset eli jos hiuksesi ovat helposti rasvoittuvat, niin tämäkin ehkä puoltaisi silikonien vähentämistä ainakin shampoon osalta. Hyvä vaihtoehto voisi olla jokin hellävarainen silikoniton shampoo. Tuo MOP:n tuote on täällä tykätty, mutta yksinään se saattaa olla rasvoittuvalle hiuspohjalle liian raskas. Omia shampoosuosikkejani on Kerastase Dermo-Calm Bain Riche Haute Tolerance kuiville ja käsitellyille hiuksille. Hoitoaineista voisin suositella Tigin Oatmeal&Honeya, joka on silikoniton ja tehokkaasti kosteuttava. Sillä voi tehdä välillä myös CO-pesuja varsinkin, jos joutuu pesemään hiuksia usein.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto

Poissa Kameleontti

• HAIRahtanut
« Vastaus #826 : 08.03.09 - klo:00:40 »
Pitkästä aikaa suositusta kaipaisin.
Latvat ovat viimeaikoina olleet tavallista kuivemmat ja tukka pörröisempi pinnalta. Hiukset ovat käsitellyt mutta suhteellisen hyväkuntoiset, kosteutta ja siloitusta tuntuvat janoavan. Pääasiassa uutta hoitoainetta tarvitsisin mutta ajattelin samantien ostaa shampoo ja hoitsikka duon. Pääsee kokeilemaan shampootakin vaikka päänahka usein nirsoileekin.
O&H ei pikahoitsikkana harmi vain toimi niin hyvin kuin muhittelussa. Kertaviikkoisten muhitteluiden ohella tarvitsisin kosteuttavan ja hieman siloittavan pikahoitsikan.
Kaikenlaista on tullut kokeiltua ja nyt ajattelin seuraavista kokeilemattomista duoista jonkun hankkia.

Vaihtoehtoina ovat: Tigin Brunette Goddes, Redkenin All Soft ja Lanzan Healing Moisture.
Tarkoituksena saada toimiva pikahoitsikka joka samalla myös hoitaisi. Kaikista olen lukenut kokemuksia mutta valinta on vaikea. Ehdotuksia?  :)
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo:00:43 kirjoittanut Kameleontti »
Hiukset: Puolipitkät, luonnonkiharat, kuivahkot, käsitellyt.
Lempimerkit: Tigi, L'anza ja Joico.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #827 : 13.03.09 - klo:09:45 »
Suositelkaas mulle nyt sisaret jotain..

Minulla on käytössä mm. Nexxuksen humectin, ja humectress
öljyinä jojoba, kookos, oliivi ja avokado. Joicon rekku ja IH, jätettävänä potion 9 ja lanza leave in protector.
Noilla siis suurimmaksi osaksi muhittelen milloin milläkin sekoitusyhdistelmällä. Myös lanzan healing color care on pikahoitiksena käytössä. Shampoo on ihan joku elvitalin nutrigloss.

En siis ole silikonikammoinen, syväpuhdistelen kyllä säännöllisesti tätä tukkaa.

Hiukset on karkeat luonnonkiharat, ja ongelmani onkin että vaikka miten päin seison, en saa näistä liukkaita ja kiiltäväpintaisia.. Höh.. (joo tiedän että se ei ehkä edes onnistu mutta aina saa haaveilla..)

Olisiko siis ideoita millä saisin näistä vähän liukkaammat ja kiiltävämmät? En kuitenkaan haluaisi ihan mitään pantenea alkaa päähäni työntämään.. Mielummin ostaisin jotain kampaamosarjaa vaikka siinä silikonia olisikin.. Osaisiko joku suositella jotain?

Kiiltotippoja ja seerumeita on kyllä käytössä, mutta haluaisin nimenomaan jotain tököttiä jota käytetään hiuksia pestäessä.

NG naamiota olen kokeillut mutta sillä sain vain mega sähköiset ja ohuen näköiset(?) hiukset..
Niin ja vielä, olen bonacurelle allerginen, tosin ei sillä kyllä saa tukasta lähellekkään kiiltävää tai liukasta muutenkaan..

Tahtoo liukkaan tukan..
« Viimeksi muokattu: 13.03.09 - klo:09:46 kirjoittanut Neriana »

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #828 : 14.03.09 - klo:15:43 »
^ Ostin joku aika sitten Hårålogilta (noinkohan se kirjoitetaan?) Midollo-naamion ja se tekee kyllä hiukset SUPERLIUKKAIKSI! Se hoitaa myös kuivaa päänahkaa. Se on vanha, luotettava hypoallerginen tuote.  :D
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Mellie

• HAIRahtanut
« Vastaus #829 : 14.03.09 - klo:17:49 »
^^Itse saan luonnonkiharani liukkaammiksi kun käytän Tigin Brunette Goddess -hoitsikkaa ja jätettävänä Potion 9. Siis juuri tuo kombo on paras liukkauden kannalta, erikseen eivät toimi mielestäni yhtä hyvin! Ja tämän lisäksi jos laitan vielä varovasti aprikoosinsiemenöljyä latvoihin Potion 9:n jälkeen niin lopputulos on yleensä kivan sileä. :)

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #830 : 16.03.09 - klo:10:24 »
Kiitos ehdotuksista! Olisiko jotain muuta kuin tigin tuotteita? Unohdin mainita että saan niistä allergiaa.

Poissa Ulrika

• Tukkaguru
« Vastaus #831 : 16.03.09 - klo:10:36 »
^ Mille sä noissa Bonacureissa ja Tigeissä oot allerginen? Kun molemmissa taitaa olla aika yleisesti esiintyviä ainesosia ja siksi vähän hankala suositella mitään, jollei tarkemmin tiedä mitä rajata pois...
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #832 : 16.03.09 - klo:10:42 »
En tiedä mille olen allerginen, olen tunkenut tähän päähän ties mitä aineita mutta ainoastaan BC ja Tigi tekevät oireita. Kaikkea muuta maan ja taivaan välillä voin käyttää. Ei voi olla silikoneista kun muissa tuotteissa ne eivät aiheuta ongelmaa, sama hajusteiden kanssa. Eli en todella tiedä mikä se voi olla.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #833 : 16.03.09 - klo:10:51 »
Hiukset on karkeat luonnonkiharat, ja ongelmani onkin, että vaikka miten päin seison, en saa näistä liukkaita ja kiiltäväpintaisia. Höh. (Joo tiedän, että se ei ehkä edes onnistu, mutta aina saa haaveilla.) Olisiko siis ideoita millä saisin näistä vähän liukkaammat ja kiiltävämmät? En kuitenkaan haluaisi ihan mitään pantenea alkaa päähäni työntämään. Mielummin ostaisin jotain kampaamosarjaa, vaikka siinä silikonia olisikin. Osaisiko joku suositella jotain? Tahtoo liukkaan tukan.

Jos sun hiukset on tosiaan kiharuudeltaan Z-kiharaiset afrokiharat tähän tyyliin, kuten sun allekirjoituksessa lukee, niin tuollaista pehkoa ei saa suoraksi ja liukkaaksi millään ilveellä. Mulla ei ole kuin laineita, eikä tätäkään pehkoa saa liukkaaksi muulla kuin paksulla silikonikalvolla, jota mie inhoan. Joten mieluummin otan hiukan pörrömmät laineet kuin silikonitetut muovihiukset ;D.

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #834 : 16.03.09 - klo:11:03 »
Joo no ei minulla nyt ihan mitään afrokiharaa ole :D
Sellaista joissain kohti korkkiruuvia ja toisissa loivempaa kiharaa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #835 : 16.03.09 - klo:11:06 »
^ OT, mutta eikös sun luokitus olisi sitten paremminkin 3a tai 3b (korkkiruuveja) kuin 4a (kunnon afro) ;) ?

Poissa Neriana

• Tukkaguru
« Vastaus #836 : 16.03.09 - klo:11:26 »
Ok, nyt on vaihettu. Voi olla että luokitus on tosiaan ollut pielessä. Siitä on jonkun aikaa kun sen laitoin ja muistaakseni vähän kiireessä vaan jotain huitasin :D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #837 : 16.03.09 - klo:12:55 »
En tiedä mille olen allerginen, olen tunkenut tähän päähän ties mitä aineita mutta ainoastaan BC ja Tigi tekevät oireita. Kaikkea muuta maan ja taivaan välillä voin käyttää. Ei voi olla silikoneista kun muissa tuotteissa ne eivät aiheuta ongelmaa, sama hajusteiden kanssa. Eli en todella tiedä mikä se voi olla.

Mulla on myös nuo just pahimmat ärsyttäjät. En tiedä sitte mikä mullakin niissä aineissa aina ärsyttää, herkkä iho vaan vissiiin, en tiedä.  ???  Mulla siis monet muutkin aineet ärsyttää, mutta pahimmat siis just BC ja Tigi.
3a/b F ii

Poissa heidii

• Haiven
  • *
« Vastaus #838 : 18.03.09 - klo:19:21 »
suositelkaapas te viisaammat mulle jotain todella hyvää jätettävää ja tehohoitoa  hiuksiin jotka ovat kuivat ja kiillottomat.hiuksia on rääkätty värinpoistolla jonka jälkeen niitä on värjätty punaisella suoravärillä.joicon rakennepaikkaavaa käyttelen silloin tällöin joten nyt tarvitsisi kosteuttavaa ja hyvää sellaista :)pituuden kasvattelu olisi tarkoitus käynnistää mutta kun ei meinaa kasvaa kun katkeilee paljon vaikka auki pidänkin

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #839 : 19.03.09 - klo:08:19 »
^ Hyviä tehiksiä:
- L'anzan Daily Elements Moisture Treatment
- Kevin.Murphyn Born.Again -tehis
- LV-tehis + öljyt (ja hunaja sekä aloe vera -geeli)
- [A'kin] Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer
- Tigin O&H
- MOP C-System Hydrating Conditioner
- Joicon IH
- Crestol Color Gloss (pigmenttiversio ja ilman väriä oleva versio)

Hyviä jätettäviä
- Sebastian Potion 9
- Nexxus Luxxtress
- L'anza Hair Repair Leave-In Treatment

Em. tehiksiäkin voi käyttää jätettävänä, jotkut sopivat siihen tarkoitukseen paremmin kuin toiset, esim. O&H, Kevin.Murphyn B.A., LV-tehis.

Kannattaa myös katsoa tätä ketjua pari sivua taaksepäin, ja siellä Luomon linkkaamia ketjuja kuivien hiusten hoitoon.