Kirjoittaja Aihe: Tuotesuosituksia  (Luettu 637951 kertaa)

Poissa deko

• Tukkaguru
Vs: Tuotesuosituksia
« Vastaus #915 : 06.09.09 - klo:20:19 »
^ Perehdy CO-pesujen ihmeelliseen maailmaan, auttaa ainakin minulla paljon.
this too shall pass.

Kadi

• Vieras
« Vastaus #916 : 07.09.09 - klo:03:45 »
^Noi taitaa kaikki olla todella rakennepaikkaavia tuotteita, ja hius muuttuu juuri tuollaiseksi jos se ei paikkausta kaipaa. Kannattaa kokeilla käyttää pelkästään kosteuttavia ja selvittäviä aineita, ja palata paikkaaviin sitten joskus kun hius on päässyt parempaan kosteustasapainoon.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #917 : 07.09.09 - klo:17:00 »
^Noi taitaa kaikki olla todella rakennepaikkaavia tuotteita, ja hius muuttuu juuri tuollaiseksi jos se ei paikkausta kaipaa. Kannattaa kokeilla käyttää pelkästään kosteuttavia ja selvittäviä aineita, ja palata paikkaaviin sitten joskus kun hius on päässyt parempaan kosteustasapainoon.

Tätä minä mietin myös yhtenä vaihtoehtona. En kuitenkaan ole uskaltanut luottaa siihen, ettei tukka kaipaa rakennepaikkausta, kerta takana on niin monet värjäys- ja värinpoistokerrat. Ehkä kuontalo sitten kaipaa vain sitä kosteutta. Kokeilin CWC-pesua, saas nähdä missä kunnossa hiukset ovat taas huomenna.

Mainittakoon vielä, että latvat ovat seuraavana päivänä harottavat ja takussa, mutta silti hiukset tuntuvat möhjäisiltä ja näyttävät suorastaan likaisilta. Muotoilutuotteita en pahemmin käytä ja pesen kyllä hoitoaineet pois. Jätettäviä en (vielä ainakaan) ole käyttänyt.

Kiitos teille molemmille nopeista vastauksista, kuvittelin ettei tällaiset kyselyt hirveesti muita kiinnosta :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #918 : 07.09.09 - klo:17:21 »
Mainittakoon vielä, että latvat ovat seuraavana päivänä harottavat ja takussa, mutta silti hiukset tuntuvat möhjäisiltä ja näyttävät suorastaan likaisilta. Muotoilutuotteita en pahemmin käytä ja pesen kyllä hoitoaineet pois. Jätettäviä en (vielä ainakaan) ole käyttänyt.

Kuulostaa siltä, että hiuksissa saattaa olla liikaa silikonia, ainakin mulle liiat silikonit aiheuttivat sellaisen tunnun hiuksiin, että ne tuntuivat möhnäisiltä, likaisilta ja sellaisilta suikalepatukoilta, kun hiukset kiertyivät yhteen lähmään. Kannattaa kokeilla syväpuhdistusta ja hoitaa hiuksia vähän aikaa silikonittomien tuotteiden kans, jos se auttaisi likaiseen lähmään ja kuivuuteen.

Tässä on myös lista hyvistä kosteuttavista ja rakennepaikkaavista tuotteista, suurin osa on silikonittomia, loput melko vähäsilikonisia. Ja ehdottomasti kannattaa käyttää jätettäviä, ne kuitenkin suojaavat ja kosteuttavat rasittuneita hiuksia.

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #919 : 07.09.09 - klo:17:43 »
Kuulostaa siltä, että hiuksissa saattaa olla liikaa silikonia, ainakin mulle liiat silikonit aiheuttivat sellaisen tunnun hiuksiin, että ne tuntuivat möhnäisiltä, likaisilta ja sellaisilta suikalepatukoilta, kun hiukset kiertyivät yhteen lähmään. Kannattaa kokeilla syväpuhdistusta ja hoitaa hiuksia vähän aikaa silikonittomien tuotteiden kans, jos se auttaisi likaiseen lähmään ja kuivuuteen.

Päätin kokeilla tuota CO- tai CWC-pesua, joten ostin niitä varten XZ:n ja Herbinan hoitoaineet. Pitääpi koittaa olla laittamatta sitä silaripommia lopuksi, vaikka hiukset olisivatkin takkuisemmat pesun jälkeen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #920 : 07.09.09 - klo:17:55 »
^ Ennen kuin alat CO-pesuja ja CWC-pesuja tekemään, niin syväpuhdista hiukset ensin. Jos ne on ne silikonit, jotka sun hiuksia kiusaa, niin saat ne pois alta ennen uuden kokeilemista.

Notte

• Vieras
« Vastaus #921 : 18.09.09 - klo:09:06 »
Tulen ihan keltanokkana tänne keskustelualueelle ja ihan äimistyin, miten tietäviä ihmiset täällä ovat eri merkeistä ja niiden ominaisuuksista   :ts

Ehtisikö joku jeesata minuakin. Otin juuri tuoreen hiusvärin, hiukseni ovat suoristusrautailun myötä aika kuivahtaneet luonnonkiharat. Kampaamokäynnillä kuivia latvoja leikattiin runsaasti pois ja hiukset ovat nyt leikkauksen ja värin jäljiltä pitkästä aikaa ihanan pehmeät. Mutta mitä tuotteita näihin käyttäisin, kampaaja suosittei Redkenin värisarjaa, mutta pitäisikö kuitenkin olla myös kosteuttavampaa tuotetta käytössä.

Yleisesti ottaen, kun on värjätyt hiukset, onko shampoon vai hoitiksen tärkeämpää olla värihiuksille suunnattu? Vai pitääkö olla molempien? Mitä Redkenin tuotteita suosittelisitte? Latvojen hoitoon kaipaisin myös tehoainetta.

Viestit siirretty tänne tuotesuosituksiin =)
« Viimeksi muokattu: 19.09.09 - klo:12:28 kirjoittanut Penny »

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #922 : 18.09.09 - klo:10:19 »
^Mun mielestä ei tarvi olla värjättyjen hiusten sampoota ja hoitoa. Joicon k-pak sarja on todella hyvä paikkaamaan rakennevaurioita, mutta jotkut sanoo sen syövän väriä. Lanzan Healing moisture -sarja (vihreät pullot, kukui nut, tamanu cream, noni fruit) ja MOPin C system HYDRATING -sarja on ollut täällä tosi tykättyjä kosteuttavia tuotteita. Molemmissa sampoo on sulfaatiton eli ei pitäisi syödä väriä. Redken ei taida olla silikonipitoisuutensa takia kovassa huudossa juuri nyt. Mä oon kokeillut noista kaikkia muita paitsi Redkenin värjättyjen hiusten sarjaa. Oon tykännyt kaikista tosi paljon. Mun vaalennettu tukka vaatiikin aika paljon ja nuo on ollut vuosien kokeilujen tuloksena parhaat.

Suosittelisin sulle ehdottomasti myös tehohoitoainetta ainakin kerran viikossa. Sitä kannattaa muhitella esim pyyhkeen alla (älä kuitenkaan rullaa hiuksia pyyhkeeseen) vaikkapa 15min- 2h. Joicon Intense hydrator on todella hyvä kosteuttava, joka myös auttaa hieman rakennevaurioihin. En osaa sanoa syökö väriä. Toisaalta myös noita aiemmin mainittuja Lanzan ja Mopin pikahoitiksia voi muhitella, mä en esim koskaan huuhtase niitä heti pois vaan annan vaikuttaa päässä pitkään.

Latvasuojista suosittuja hoitavia tuotteita ovat Sebastianin Potion 9 ja tuo Redkenin All soft soft ends.
Nettikaupoistahan saa kaikkia näitä edukkaammin kuin kampaamoliikkeista. Lanza on kallein, sitä saa muuten myös Virosta kaubamajasta noin 20 euron hintaan (Suomessa noin 46 eur).

Myös Joicon värihiusten sarja on hyvä, color endure, mikäli haluat tavalliset värihiusten sampoon ja hoidon. Siihen vielä se tehohoito ja jätettävä sekä latvasuoja. Englantilaisessa Gorgeousshopissa saattaa olla vielä 3 Joicoa kahden hinnalla eli saisit esim 500ml sampoota ja hoitoa (color endure) (nyt siis pakettitarjous, joka luetaan yhdeksi tuotteeksi), Intense Hydratorin (k-pak) ja vaikkapa suihkittavan jätettävän hoitsikan color endurelta. Tuossa kaupassa saattaa olla myös vielä jo lopetettua Redknin All soft soft endsiä.  :)

Niin ja monet luonnonkiharan hiukset omaavat sanovat tukkansa olevan vaativa ja janoavan kosteutta etenkin jos sitä käristää suoristusraudalla. Nexxuksen Canopy lämpösuojasuihke voisi myös olla sulle paikallaan tai joku muu vastaava lämmöltä suojaava tuote ennen suoristusta.
« Viimeksi muokattu: 19.09.09 - klo:12:44 kirjoittanut Shoppaholisti »

Notte

• Vieras
« Vastaus #923 : 18.09.09 - klo:14:28 »
Kiitos Shoppaholisti vastauksestasi ja hyvistä vinkeistä! Otin vinkistä vaarin ja laitoin tilaukseen tuon Joicon Color Enduren tuplapaketin. gorgeosshopissa se oli loppu, mutta Look Fantasticista löytyi. Cheap Smellsistä sitten tilasin vielä kokeeksi tuon MOPin C-system hydrating satsin, oli hyvässä tarjouksessa sellainen kesäpaketti missä oli normikokoinen shampoo ja hoitis sekä yksi extratuote. K-Pak intense hydrationkin tuli hankittua, joten kyllä nyt on millä kokeilla. Redkenit jätin nyt lopulta kokonaan väliin kun kiinnosti nämä muut.

Suoristusraudan alle olen kokeillut monenmoista, Nexxus on kuitenkin vielä kokeilematta ja kiinnostaisi testata kun sitä niin paljon kehutaan. Onko se tuotteena oikeasti sellainen, että lämpösuoja on niin korkea että voi suoristusrautailuunkin käyttää? Monissa tuotteissahan on lämpösuoja kuten tuossa L'anzan Smootherissa, mutta lämpösuoja ei riitä suoristusraudan alle vaan on lähinnä föönaukseen tarkoitettu.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #924 : 18.09.09 - klo:14:42 »
Onko se tuotteena oikeasti sellainen, että lämpösuoja on niin korkea että voi suoristusrautailuunkin käyttää? Monissa tuotteissahan on lämpösuoja kuten tuossa L'anzan Smootherissa, mutta lämpösuoja ei riitä suoristusraudan alle vaan on lähinnä föönaukseen tarkoitettu.

Mistä voi tietää, riittääkö lämpösuoja suoristusraudan alle?

Notte

• Vieras
« Vastaus #925 : 21.09.09 - klo:10:02 »
Onko se tuotteena oikeasti sellainen, että lämpösuoja on niin korkea että voi suoristusrautailuunkin käyttää? Monissa tuotteissahan on lämpösuoja kuten tuossa L'anzan Smootherissa, mutta lämpösuoja ei riitä suoristusraudan alle vaan on lähinnä föönaukseen tarkoitettu.

Sain itse L'anzan asiakaspalvelusta tuon tiedon. Muista tuotteista en tiedä, mutta olisi toki kiva tietää.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #926 : 21.09.09 - klo:12:16 »
Osaisko joku suositella jotain hyvää voidemaista tuotetta kiharien tekoon? Tuote pitäis olla alkoholiton, mutta silareita en pelkää. Tärkeintä olis, että ne kiharat oikeasti kestäis eroteltuina koko päivän. Kiharien tekoon käytän piipparia ja lisäksi suihkin Nexxun Canopya, josta saan lämpösuojan, joten tässä voidemaisessa tuotteessa ei välttämättä tarvitse olla lämpösuojaa.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #927 : 21.09.09 - klo:22:17 »

Sain itse L'anzan asiakaspalvelusta tuon tiedon. Muista tuotteista en tiedä, mutta olisi toki kiva tietää.

Kiitos paljon tiedosta! Täytyy varmaan hankkia joku muu tökötti suoristuksen alle. Onneksi mulla on vain hiukan tota smootheria enkä ole montaa kertaa kerennyt sen kanssa suoristelemaan. Riittääköhän Redkenin Satinwearissa lämpösuoja suoristusraudan kaveriksi?

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #928 : 22.09.09 - klo:08:09 »
^ Redkenin Satinwear on samanlainen föönauksen alle tarkoitettu tuote kuin L'anzan Smoother, eli kummatkaan ei varsinaisesti ole suoristusraudan kanssa käytettäviksi suunnattuja, mutta kokeilemallahan se selviää, mikä sopii omille hiuksille. Monethan käyttävät ainakin Smootheria suoristusraudan kanssa. Pitäisin noita molempia kuitenkin vähemmän kuivattavina kuin alkoholipohjaisia suoristussuihkeita (L'anza Strait Line Thermal Defense, Redken Iron Silk).
1c F ii

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #929 : 22.09.09 - klo:18:39 »
^Olen molempia (siis Smootheria ja Satinwearia) käyttänyt suoristuksen alla, ja en keksi korvaavaa tuotetta joten kaipa noita sitten käyttelen vaan. Latvat on kyllä aika kuivat että siinä mielessä jokin hyvin lämmöltä suojaava tuote voisi olla parempi. Canopy mulla on myös, mutta jotenkin olen mieltynyt enemmän voidemaisiin.