Kirjoittaja Aihe: Tigin muotoilutuotteet  (Luettu 644003 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Tigin muotoilutuotteet
« Vastaus #1005 : 13.07.09 - klo:01:16 »
^^Sama täälläkin, tosin vasta muutama käyttökerta takana. Toivottavasti mun Cocky ei mee huonoksi, kun en sitä edes viikoittain käytä. Mun ikuisuusprojekti on alkaa laittamaan tukkaa. Hoidan sitä kyllä tosi hyvin ja paljon, mutta tuo laittaminen aina vaan jotenkin jää eikä tukka sitten näytäkään hyvältä.

Kaveriksi Cockylle mulla on Redkenin Wool shake, mutta vaikka Cocky tuuheuttaa ja ilmavoittaa huomattavasti niin wool shake ei pysty pitämään tuuheutta ja tai koholla olemista yllä. Laitoinkin sitten tilaukseen Queen for a dayn ja Root boostin. Viitsisikö joku ystävällinen neuvoa, miten saisin nuo (ei kaikkia kerralla) toimimaan parhaiten. Kokeilemallahan se selviää, mutta mikä juuri sinulla on toiminut? Cocky on varmaan hyvä pohja, mutta miten saada päälliosan muhkeus pysymään, onko root boost ratkaisu?

Kuivaan tukkaan olisi kiva käyttää jotain, koska aina ei ehdi kastella/ pestä tukkaa juuri ennen sen laittamista. Riittääkö muuten mielestäsi pelkkä kastelu jos tukka on suht puhdas vai tulisiko se aina pestä ennen muotoilua kuten kampaajat tykkäävät tehdä? Tukka on vaalennettu, vähän hartioiden yläpuolelle ulottuva, kerroksittain leikattu ja ohut, mutta kampaajan mukaan hiuksia on paljon (tiedä siitä sitten, kun ikinä ei saa sitä mieleistään muhkeutta aikaiseksi). Vaalennetuksi tukaksi myös hyvässä kunnossa, joten uskaltanen föönata vaikka päivittäin. Tähän mennessä tosin en ole jaksanut föönata edes viikoittain  ::)

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #1006 : 13.07.09 - klo:10:02 »
Riittääkö muuten mielestäsi pelkkä kastelu jos tukka on suht puhdas vai tulisiko se aina pestä ennen muotoilua kuten kampaajat tykkäävät tehdä?

Mun tukkaan riittää ainakin pelkkä kastelu ja muotoilu aamulla jos hiukset ovat muuten puhtaat (esim. pesty edellisiltana). Suihkepullolla saa helpoiten tasaisen, mutta kevyen kostutuksen johon voi pian levittää Cockyn jo perään, mutta joskus kastelen hiukset ihan haromalla ja pörröttämällä hiuksia märillä käsillä.

Edit: Piti vielä kehaista Masterpiece-lakkaa, johon olen aivan ihastunut. Pitää tosi hyvin kampauksen ja etenkin otsiksen paikallaan pitkään, vaikka suihkuttelisi suht maltillisen määrän, mutta ei korputa tukkaa ja jättää hiuksiin kiiltoa. Mulla on tosin sen verran liukas hiuslaatu, että sitä on vaikea korputtaakin ja monet hiuslakat tuntuu katoavan päivän mittaan, mutta ei tämä. Vanha suosikki Wellan HH Designer Spray sai kilpailijan!

Hard headia olen kokeillut vasta 2 kertaa, ensimmäisellä laitoin liikaa ja sain ensimmäistä kertaa vuosiin korputettua hiukseni muotoilutuotteella  :D Toisella kerralla suihkutin kaukaa hyvin pieniä suihkauksia ja tulos oli paljon parempi, mutta käytän tätä vain jos haluan kunnon pörrökampauksen.
« Viimeksi muokattu: 13.07.09 - klo:10:14 kirjoittanut keijukainen »
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #1007 : 14.07.09 - klo:01:20 »
^Onnistuuko föönaus hyvin jos on vaan suihkepullolla kosteuttanut eli taipuuko hius hyvin haluttuun muotoon kuitenkin? Tuo voisi toimia mullakin, föönaukseenkaan ei menisi niin paljon aikaa sitten.

Poissa keijukainen

• Tukkaguru
« Vastaus #1008 : 14.07.09 - klo:07:50 »

^Onnistuu, mutta asiaa auttanee ettei mulla ei ole voimakkaita pyörteitä ja hiukset on tosi suorat, sillä ainakin ystäväni, jolla on takaraivolla vahva pyörre ja taipumusta luonnonkiharaan föönaa hiukset jo illalla pohjatuotteen kanssa ja vasta aamulla viimeistelee muotoilun vahalla ja lakalla.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1009 : 16.07.09 - klo:17:19 »
Kiitos Cocky-vinkeistä, nyt sain levitettyä sen ilman rasvoittumusta! Löysin siinä samalla myös ihan super-combon tukan tuuhennukseen! Suihkuttelin  S-Factor Body Booster Plumping Spraytä aktivoimaan edellispäivänä  laiteltuja tyven Big & Biggeriä ja pituuksien Cockya. Aijai kun tuo yhdistelmä toimi aivan täydellisesti! Ihan kuivaan tukkaan suihkutin ja sen jälkeen föönasin kuivaksi, tulikin sitten seuraavalle päivälle vielä isompi tukka, kun aktivoi vanhat muotoilutuotteet tuolla Plumping Spraylla. Eikä jäänyt, kumma kyllä, yhtään korpuksi.

Plumping Spray sellaisenaan ei mielestäni ole kovin tehokas tuuheuttaja, semmoinen nopea ja helppo arkituote, jolla saa hieman tuuheutta ja mukavasti kiiltoa ja pehmeyttä. Tuoksuu muuten sellaiselta maku-mansikkahuulirasvalta, jota joskus alasteella tuli käyteltyä, vähä ällö kyllä mutta onneksi ei tartu sellaisenaa hiukseen.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1010 : 17.07.09 - klo:16:06 »
Anteeksi, en malttanut lukea ihan koko keskustelua, haluan vastaukset nyt ja heti ;D
Ostin Tallinnan-reissulta 23 eurolla kaksi kappaletta Tigi Catwalkin Root Boosteria. Haluaisin vain tietää miten te tätä käytätte? Itse kun yritin suikuttaa juuriin ravistettuani pulloa  kuten pullon kyljessä neuvottiin, pullosta tuli vain pari raskasta pisaraa jotka lensivät ties minne "plörts" äänen kera. Joten laitoin ainetta kädelle ja siitä tukkaan.
Mahtaako suuttimessa olla jokin vika, aika oudosti tuo aine tulee... ??? Kuuluisiko sen tulla kuten hiuslakka, vai kuten muotovaahto? Tämä epämääräinen pisaraplörähdys kun ei näytä tekevän kumpaakaan.

Poissa Norppa

• Tukkaguru
« Vastaus #1011 : 17.07.09 - klo:16:14 »
Itse kun yritin suikuttaa juuriin ravistettuani pulloa  kuten pullon kyljessä neuvottiin, pullosta tuli vain pari raskasta pisaraa jotka lensivät ties minne "plörts" äänen kera. Joten laitoin ainetta kädelle ja siitä tukkaan.
Mahtaako suuttimessa olla jokin vika, aika oudosti tuo aine tulee... ??? Kuuluisiko sen tulla kuten hiuslakka, vai kuten muotovaahto? Tämä epämääräinen pisaraplörähdys kun ei näytä tekevän kumpaakaan.

Ostin tuollaisen myös eilen. Mulla tulee sieltä muotovaahdon tapaista vaahtoa, välillä tasaisena virtana välillä taas enemmän isompina klöntteinä. Olettaisin että pointti on aika pitkälti siinä että sitä pitää suihkuttaa pidempään yhtäjaksoisesti, pikku suihkaus aiheuttaa juuri tuollaisen plörtsäyksen.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1012 : 17.07.09 - klo:21:58 »
Okei, täytyy siis yrittää vielä :D Taisi englannin kielen taito pettää ohjeita lukiessa!

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #1013 : 18.07.09 - klo:17:19 »
Mulla Root Boost tulee pullosta yleensä tosi löysänä vaahtona (itse asiassa aika moni vastaava tuote on samassa muodossa). Suihkutan vaahtoa suoraan hiusten tyveen ja hieron sen aina heti laajemmalle alueelle ennen kuin suihkutan lisää. Ihan joka kohtaan päätä ainetta ei siis tosiaankaan tarvi ruiskia, koska sen voi levittää laajemmalle alueelle.

Kannattaa kuitenkin yrittää vielä suoraan sinne tyveen, koska tyvikohottajasta katoaa kyllä vähintään puolet ideasta, jos sen joutuu työstämään käsien kautta tukkaan.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #1014 : 18.07.09 - klo:21:37 »
Hieman kummallista se kuitenkin on, jos se kuuluisi suihkuttaa tyveen ja aine tulee löysänä vaahtona ???
Mutta testaan asiaa, katsotaan miten toimii :)

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #1015 : 20.07.09 - klo:16:53 »
Kuinkahan paljon Big & biggeriä uskaltaa laittaa, ettei laita liikaa? Pesin BB:n annostelijankin, kun luin ketjun alkupäästä monen niin tehneen, mutta löysää vaahtoa sieltä tulee edelleen. Laitan Cockyä ehkä alle teelusikallisen puolipitkään ohueen tukkaan, jota kuitenkin on jonkin verran ja yhden tai kaksi pumppausta BB:tä juuriin, mutta tulos ei ole ollenkaan niin wow, kuin aiemmin pelkällä Cockyllä. Joko nuo ei toimikaan hyvin yhdessä tai sitten käytän molempia liian vähän. Harjaaminenkin föönatessa saattaa tosin lätsäyttää, mutta ilman sitä tukka on ihan mahdoton karvapesä. Kovin muhkeata tukkaa noilla en ole siis yhteiskäytössä saanut, mutta nousee toki päänahasta irti. Kokeilut jatkuvat.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1016 : 20.07.09 - klo:16:59 »
Kumpaa suosittelette lyhyiden hiusten laittoon: Manipulatoria vai hard to get:iä? Olisi siis tarkoitus saada hiukset melkolailla pystyyn.

Poissa Miia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1017 : 20.07.09 - klo:17:13 »
^^Itse laitan ohkaiseen tukkaani Big & Biggeriä jakaus jakaukselta yhteensä ehkä viiteen jakaukseen ja jokaiseen jakaukseen käytän pumppauksellisen eli yhteensä 5 pumppausta joka kerta. Aine on mullakin annostelijan pesusta huolimatta löysää. Levitän aineen jakaukseen sormilla ja sen jälkeen kampaan tiheällä kammalla tukkaa taaksepäin tai jakauksen kohdalta sivusuuntaan, kunnes valkea vaahto katoaa hiukseen. Kun kampaa aineen tukkaan kunnolla ennen föönausta ja harjaa föönauksen alkuvaiheessa, ei tukka jää kovaksi ainakaan mulla.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #1018 : 20.07.09 - klo:19:49 »
^Oho, melkoset erot teillä. Tuuheutatko vaan vähän päältä vai mihin asti tuo kaksi pumppausta riittää? Käytätkö jotain muuta lisänä?
Mä taidan kokeilla tota Miian tapaa kans.

Poissa Mindie

• HAIRahtanut
« Vastaus #1019 : 20.07.09 - klo:20:54 »
QueenOfWinter: Mä omistan nuo kummatkin, ja voin sanoa että mun mielestä tuo Hard to Get on parempaa jos meinaa saada hiukset pystyyn. Manipulator on omasta mielestäni enemmän sellainen siloitteluvaha  :) Eli parempaa ehkä esim. otsiksen siloitteluun.
Hiukset: 1b M iii, kuparinpunainen, leukamittainen polkka suoralla otsiksella.
Iho: todella pintakuiva sekaiho, epäpuhtauksia tulee helposti ja iho punoittaa usein