Minulla on kokemusta sekä Superstar-nesteestä että Cockysta. Hiukseni ovat lyhyet ja ohuet. Omalla kohdallani molemmat ovat olleet lähinnä rahan haaskausta. Superstarilla en ole saanut huomattavaa tuuheutta tukkaan, vaikka käytän sitä aivan ohjeen mukaan. Cocky ei myöskään toiminut. Kosteisiin hiuksiin laitettuna (föönin kanssa laitettuna) se aiheutti hirveän rasvaletin, vaikka laitoin sitä vain vähän.
Ostin n. vuosi sitten Tigin Cockyn ja tuloksena oli todellakin todella rasvainen tukka. Nyt äsken kokeilin uudelleen ja sama tulos.
Menin sitten MUA:n sivuille lukemaan kokemuksia ja ja samasta ongelmasta sielläkin kerrottiin. Moni käyttäjä valaisi kuitenkin sitä, MITEN sitä tulee käyttää: Eli määräksi riittää maksimissaan vain herneen kokoinen annos - jotkut käyttävät tästäkin vain puolet, eli less is more.
Tuote hierotaan huolellisesti sormien ympärille - ei niinkään kämmenelle ja siitä viedään sormin rauhallisesti läpi hiuksien pää alaspäin. Tuotetta hierotaan lähinnä juuriin - ei lainkaan latvoihin - koska tarvittava määrä riittää sinnekin, kunhan kampaa hiukset tiheäpiikkisellä kamalla ennen muotoilua.
No, kokeilin vielä kerran Cockya, ennenkuin kuin heittäisin sen mäkeen näillä neuvoilla ja täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen! Minulla on kerostettu polkkatukka ja luonnostaan piikkisuora.
Nyt esim latvojen taivutukset alaspäin pysyivät hyvin vielä seuraavanakin päivänä, vaikka nomipäivinä hiukseni ovat jo tässä vaiheessa täysin muodottomat - joskus jopa samana päivänä myöhemmin.
Tuuheutta ja rakennetta tuli föönauksen jälkeen kiitettävästi, mutta ei minun hiuslaadulle ole varmaan edes olemassa mitään, joka pitäisi tuuheuden yllä... Joka tapauksessa tuo föönauksen muodon säilyminen oli iloinen yllätys ja kampauksen voi vaivatta korjata seuraavana päivä föönaamalla hieman kuivia hiuksia.
Mielestäni Cockyn toimivuuden salaisuus on siinä, että sitä tulee käytää todella pieni määrä - vaikkapa kuoritun pistaasipähkinän kokoinen annos...