Kirjoittaja Aihe: Tigin muotoilutuotteet  (Luettu 642880 kertaa)

Poissa Reese

• Tukkaguru
Vs: Tigin muotoilutuotteet
« Vastaus #285 : 03.10.07 - klo:18:23 »
Kiitoksia kaikille, taidan ensiksi ainakin kokeilla tuota Hard To Getia, purkkikin on söpö ;)

MUA:ssa oli tällainen INCI-lista; joku tuotteen jo omistava tarkistakoon pitääkö paikkansa:

Ingredients: water, bis-diglyceryl polyacycladipate-2, propylene glycol, oleyl alcohol, stearyl alcohol, isopropyl myristate, hydrogenated castor oil, pvp, candelilla wax, beeswax, peg-8 beeswax, ceteareth-25, vp/va copolymer, c 18-36 acid triglyceride, cetyl acetate, acetylated lanolin alcohol, peg-40 castor oil, dipentaerythrityl hexcaprylate/hexacaprate, tridecyl trimellitate, tridecyl stearate, neopentyl glycol, dicaprylate/dicaprate, soy milk, phenyl trimethicone, chamomilla recutita extract, achillea millefolium extract, cymbopogen schoenanthus extract, hops extract, rosemary leaf extract, melissa officinalis leaf extract, acrylates/c10-30 alkyl acrylate crosspolymer, triethanolamine, methylparaben, propylparaben, tetrasodium edta, fragrance.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 03.10.07 - klo:18:45 »
Kiitos reese, en itse tajunnutkaan mua:sta katsoa :) Vähän tuossa arvelluttaa kun mineraaliöljyjä löytyy ja päänahkaankin ainetta varmasti joutuu mutta tulee varmaan siltikin hankittua, sen verran kivalta tuotteelta vaikuttaa ja tosiaan purkki on söpö :D

Edit: Ja kampaajani muuten kertoi tuosta että se hillitsee rasvoittumista koska sisältää noita eteerisiä öljyjä, esim rosmariiniöljyä ja näköjään incin mukaan myös muutamia muita.
« Viimeksi muokattu: 03.10.07 - klo:20:07 kirjoittanut Aquatar »

Poissa babei

• HAIRahtanut
« Vastaus #287 : 03.10.07 - klo:22:00 »

MUA:ssa oli tällainen INCI-lista; joku tuotteen jo omistava tarkistakoon pitääkö paikkansa:

Ingredients: water, bis-diglyceryl polyacycladipate-2, propylene glycol, oleyl alcohol, stearyl alcohol, isopropyl myristate, hydrogenated castor oil, pvp, candelilla wax, beeswax, peg-8 beeswax, ceteareth-25, vp/va copolymer, c 18-36 acid triglyceride, cetyl acetate, acetylated lanolin alcohol, peg-40 castor oil, dipentaerythrityl hexcaprylate/hexacaprate, tridecyl trimellitate, tridecyl stearate, neopentyl glycol, dicaprylate/dicaprate, soy milk, phenyl trimethicone, chamomilla recutita extract, achillea millefolium extract, cymbopogen schoenanthus extract, hops extract, rosemary leaf extract, melissa officinalis leaf extract, acrylates/c10-30 alkyl acrylate crosspolymer, triethanolamine, methylparaben, propylparaben, tetrasodium edta, fragrance.

Tarkistin ton INCIn, pitää ihan muuten paikkansa, mutta loppuosa on mulla ainakin hieman erilainen.  Triethanolaminen ja methylparabenin välissä on phenoxyethanol, ja fragrancen jälkeen vielä linalool, hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde, benzyl alchohol, citral, limonene. Mutta alkuosa siis aivan sama.

Mullekin kampaaja mainitsi tuosta rasvoittumisen hillitsemis -ominaisuudesta. Tai mulle sanottiin, että jos tukka tuntuu likaiselta niin tota voisi ikäänkuin hieroa tukkaan siten että menee myös hiusjuuriin, jolloin imisi rasvaa tms. En ole kyllä kokeillut, en laita vahaa tms. tuotteita ikinä kuin pituuksiin. Mutta voihan se toimiakin  ;)
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.

Poissa calypso

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470 (-10$ ensitilauksesta!)
    • Haista Ite!
« Vastaus #288 : 04.10.07 - klo:17:53 »
Tyhmä kysymys: onko kukaan koskaan kokeillut siirtää Small talkia johonkin toiseen purkkiin? Eli esimerkiksi johonkin pieneen pulloon vaikka matkalle mukaan. Toi ois niin loistava muotoilutuote, että ei reissussa muuta tarvitsisi, mutta pyöreä pumppupullo on hankala.

Minulla oli Small Talkia sellaisessa pienessä matalassa Nivean voidenäytepurkissa, sain sen yhdeltä juurekselta ja otin sen Irlannin reissullekin mukaan kun oli niin kätevä pikkupakkaus  :) Suomeen palatessani annoin sen siskolleni ja hänkin piti siinä Small Talkia kunnes sai ostettua täysikokoisen purkin. Pulloon en ehkä laittaisi koska voi olla että liisterimäistä matskua on hankala saada sieltä ulos mutta tuollainen matala purkki toimii ainakin hyvin.

Yritin haulla, mutten tullut yhtään viisaammaksi. :-\ Mitä ihmettä Spritz & Shinen edes pitäisi tehdä? Mikä se on? Tuoksuu hyvältä ja koppuroittaa tukan, nämä olen ihan itse todennut. Mutta mitä sillä tehdään? Joku oli käyttänyt sitä otsiksen kuritukseen, kokeilin äsken ja ihan jees kai siihenkin. Olettaisin vaan, että kyseiselle tuotteelle olisi jokin suurempikin missio tässä maailmassa...

Mielestäni tuo on tavallaan kampausneste tai joku vastaava. Itse käytän sitä ainoastaan kuiviin hiuksiin, kosteisiin laitettuna vain koppuroittaa ja kuivattaa. Yleensä käytän sitä etuhiuksien (pitkä "ylikasvanut" sivuotsis tällä hetkellä) taltuttamiseen, eli suihkin sitä kouraan ensin ja sitten levitän tukkaan. Saa helposti laitettua hiukset ojennukseen ja siloiteltua päälaen pörröt ja muut  :) Ennen käytin tuohon tarkoitukseen Osiksen Hairbody suihketta mutta Spritz & Shine on paljon parempi koska ei kuivata eikä vie kiiltoa, pitokin on parempi.

Kokeilin tuota myös kerran kukkapatukkakiharoiden pohjalle mutta tein ilmeisesti jotain väärin koska lopputuloksena oli afro  ;D Meniköhän tuota Spritz & Shinea sitten liikaa, en tiedä koska en ole tohtinut kokeilla uudestaan.
http://haistaite.com/- Tuoksublogi
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys ja liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa. Lisätietoa

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 04.10.07 - klo:20:50 »
Osaako joku hätpikaa sanoa onko Small Talkissa aurinkosuoja?

Hei toihan on kätsy idis, että laittaa tota johonkin purkkiin. Oon jo miettinyt, miten kuljetan sitä mukana...

Oon kyl ihastunut Small Talkiin, mulla on ollut se jo kauan, mutta nyt vasta olen muutaman kerran käyttänyt. Selvittää hienosti kostean tukan, pehmentää ja siloittaa. Kaiken kaikkiaan kiva tuote.
« Viimeksi muokattu: 04.10.07 - klo:20:57 kirjoittanut Ulpu »
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Ninamia

• HAIRahtanut
  • 1CFii
« Vastaus #290 : 04.10.07 - klo:21:30 »
Mäkin oon kantanut Small talkia pienessä kierrekansipurkissa matkalla mukana. Ei tarvii paljon mukaan ja pieni purkki ei vie paljon tilaa. Monilla kosmetiikkaosastoilla myydään sopivan kokoisia tyhjiä muovipurkkeja.
" Everyone's a star and deserves the right to twinkle"
-Marilyn Monroe

Poissa Eleonora

• Tukkaguru
  • Fashion addict!
« Vastaus #291 : 06.10.07 - klo:00:00 »
Mun mielestä kaikki Tigin muotoilutuotteet kestää tukassa :D

Vähän vaikea lähteä suosittelemaan mitään, kun en tiedä millainen tukka sinulla on tai mitä haluat, mutta tästä ketjusta löytyy varmasti paljon vinkkejä, jos vaan jaksat sen selata :) Lisäksi arkistossa on piiiitkä Tigi-ketju :)
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.  Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.

Lizine

• Vieras
« Vastaus #292 : 06.10.07 - klo:16:50 »
pakko tulla kehumaan cockya tänne  :-* Tuli postissa maxxed-out hiuslakan ja oatmeal&honey hoitoaineen kanssa.
Cocky oli kyllä ainakin toistaiseksi ainoa noista tuotteista joka yllätti positiivisesti. En odottanut siltä mitään mutta sain luottotuotteen <3 Se toimii aivan loistavasti sellasina kiire-aamuina millon ei kerkeä pestä ja föönata tukkaa, tai sitten jos yhtäkkiä pitääkin lähteä jonnekkin ulos ja tukkaa pitäisi vähän herätellä. Sillä saa ihanaa tyvikohotusta kun hieroo juuriin, tuuheutta ja kokoa tukalle kun laittaa pikkuriikksien vielä pituuksiinkin, ja lopuksi latvat eroteltua kun puristelee loput käsiin jääneet aineet latvoihin. Tuoksu on ihana ananas ja tuubi tosi hauska ja yllätävän iso.

maxxed-out lakasta en tykännyt, pumppupullo onkin yllättävän vaikea käyttää ja lakka haisee viinalle.
Oatmeal&honey hoitista en saanut toimimaan ainakaan tuollaisilla 2-10minuutin vaikutusajoilla. Onko tuo sellainen että toimii vasta ajan mittaan? Vai pitäisikö käyttää pelkästään tehohoitona jollain älyttömillä vaikutusajoilla? Tuoksu on niin äklöttävän makea että huhhuh.. ::)

Lizine

• Vieras
« Vastaus #293 : 06.10.07 - klo:16:54 »
Onko tigillä sellaista muotoilutuotetta, jolla saisi hiukset tuuheaksi ja se kestäisi pitkään ?

Suosittelisin big&biggeriä. Se on pitävä ja tuuheuttava. Ainoa miinus on se, että föönatessa pitää harjata huolellisesti hiuksia,jotta tuo ei koppuroita. Itse laitankin sitä vain juuriin, pituuksiin sitten superstar-föönausnestettä tuomaan kiiltoa ja pehmeyttä. Big&Bigger vaatii sitten föönin, että jos sellasta tuotetta ei halua niin kannattaisi kokeilla cockya.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #294 : 06.10.07 - klo:20:15 »
Itse maksoin omasta Cockystäni 31 euroa. Kampaajalta ostin..
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Aquatar

• Tukkaguru
« Vastaus #295 : 06.10.07 - klo:20:24 »
// Minkä hintaista tuo cocky on ?

Netistä saa vähän edullisemmin, esim Lookfantasticista n. 25e postareineen.

.mansikka.

• Vieras
« Vastaus #296 : 07.10.07 - klo:17:02 »
Käykö tuo Cocky pitkään tukkaan? Minkä tuoksuinen se on? Miten käytetään?

Poissa Magia

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 07.10.07 - klo:17:06 »
^ Haulla ja käyttökokemusketjusta löytyy. Tuoksusta en tiedä tarkalleen, varmaan joku hedelmäinen makea tuoksu, hyväksi on kuvailtu. Käy pitkään tukkaan. Käytetään lähinnä hiuksien tyvessä.

Poissa Livia

• Tukkaguru
« Vastaus #298 : 07.10.07 - klo:18:09 »
^^ Cocky tuoksuu ananakselle, mielestäni parhaimman tuoksuisia Tigejä. Käyttöohjeista en itse tiedä kovin paljoa, kun se tuli vähän niinkun kaupanpäälle. En föönää hiuksiani, joten käytän sitä kuivien hiusten tyveen kohottamaan. Saa vain olla varovainen, ettei sitä laita liikaa, sillä koostumus on aikamoista liisteriä.

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #299 : 07.10.07 - klo:19:37 »
Käykö tuo Cocky pitkään tukkaan? Minkä tuoksuinen se on? Miten käytetään?

Pitkistä hiuksista en osaa sanoa, mutta ainakin polkkapituiseen hiukseen sopii hyvin, käytän föönauksen pohjana sekä vahan tapaan kun pöyhöttelen osioita. Tässä on mielestäni paras tuoksu kaikista Tigi tuotteista, aivan ihana ananasmainen  :-* Tulee tosi hyvä kiilto ja tuuheus kun käyttää föönauksen pohjana.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset