Kirjoittaja Aihe: Tigin muotoilutuotteet  (Luettu 643987 kertaa)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
Vs: Tigin muotoilutuotteet
« Vastaus #795 : 08.10.08 - klo:20:02 »
Mulla tulee B&B myös vaahtona ulos, mutta se on osin lirumaista ja kun käsiä hieroo yhteen ennen hiuksiin levitystä niin siitä on vaahto kaukana. Pidemmällä tukalla en saanut sillä mitään aikaiseksi (pientä kuohkeutta juuristoon olin toivonut), mutta kun eilen pätkäisin hiukset niin tänään pesun jälkeen laitoin B&B:tä kauttaaltaan hiuksiin ja föönasin pienen hetken niin johan pysyy hyvin, tosin vaati vielä kuivana Trendlinen SuperEgoa, mutta siis tähän mennessä en ole saanut millään muotoilutuotteilla oikein mitään pitoja. Kannatti pätkäistä letti  ;)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #796 : 08.10.08 - klo:21:38 »
Vinkkinä vaan kaikille, että After Partya ja Small Talkia ei kannata sekoittaa. Kokeilin tänään ja tuloksena oli juoksettunut, kokkareinen litku ja ne kokkareet myös näkyi hiuksissa todella ikävästi. Ei hyvä combo.  :-\

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #797 : 08.10.08 - klo:23:44 »
Mä tarviisin jonkun yleisvahan (?) jolla saisi pysymään otsiksen kivana ja vähän pöyhittyy muuta lettii. Kasvatan nyt otsatukkaa pois ja sitä olisi jatkossa tarkoitus pitää sivuotsiksena. Mulla on kuitenkin todella suorat ja lasimaiset hiukset mikä tuo oman haasteensa siihen, että saa otsiksen pysymään sivulla.

Näin alussa otsis pitäisi saada pysymään jotenkin näin:
http://www.hji.co.uk/hjimages/images/qhs1598/hji/medium/2002-smooth-black.jpg
ja jatkossa näin, ei ehkä kuitenkaan ihan noin paljon hiuksia otsikseen ja vähän pidemmäksi annan kasvaa:
http://www.villikihara.fi/component/option,com_ponygallery/func,detail/id,98/Itemid,27/

Eli haluaisin vähän tuuheutta otsikseen, ettei se olisi ihan läts aina... Ja yleensäkin että saisin sen pysymään sivulla, eikä roikkuisi silmillä.
Oon miettiny small talkia sekä cockya, myös vähän catfightia. Mikä olisi hyvä, riittävän pitävä, muttei missään nimessä lähmäävä, vaha tai vastaava tähän tarpeeseen?

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #798 : 09.10.08 - klo:00:12 »
Mun tukka lyheni tänään erittäin paljon, enemmän kuin olin suunnitellut, eli ei nyt ihan poikatukka mutta ei kaukanakaan. Mulla on lähes upouudet putelit Control Freakia (jota en varmaan nyt tule sitten hetkeen käyttämään), Catfight ja Big&Bigger.
Luulisin että tuo Big&Biggerillä saisi hyvin nostoa hiuksiin; pitäisi saada tuo takaosasto sojottamaan aikalailla joka suuntaan. Catfightilla voi ehkä jotain pientä kiillottelua tehdä mutta sen pito ei mulla riitä. Tänään ostin Trendlinen SuperEgon ja se tuntuu kyllä toimivalta.
Äh. En mä tiedä edes onko mun tiedustelu paikallaan, kunhan pähkäilen ja jos jollakulla sattuu olemaan neuvo noiden käytössä lyhyeen tukkaan tms ideaa niin mielelläni kuulen.

Tuli vain mieleen että oletko kokeillut sotkea keskenään Biggeriä ja Control Freakia? Minä en ole, mutta käväisipä mielessä. Biggerillä saa kyllä ihan hyvin kohotusta kun föönaa tukan hyvin esim. pyöröharjalla, ilman fööniä se tahmaa tukan eikä toimi.
Kuten tuolla aiemmin on todettu, Bigger voi tuntua tahmaisen korputtavalta, mutta sitä voi miksailla (voi tai ei mutta näin on moni tehnyt) toisen aineen kanssa, voithan kokeilla noita mainitsemiasi aineita. Älä laita Biggeriä lotraten, less is more tässäkin tapauksessa. ;)

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #799 : 09.10.08 - klo:00:36 »
^ Kiitos vinkistä, itse asiassa eipä käynyt tuollainen mixaus mielessäkään, mutta kuulostaa erittäin kokeilun arvoiselta idealta! Tosiaan nyt kun tukka on todella todella lyhyt niin tuo aineiden annostelu on ihan hullun vaikeaa, pitää yrittää malttaa mielensä 8)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #800 : 09.10.08 - klo:11:45 »
Mä tarviisin jonkun yleisvahan (?) jolla saisi pysymään otsiksen kivana ja vähän pöyhittyy muuta lettii. Kasvatan nyt otsatukkaa pois ja sitä olisi jatkossa tarkoitus pitää sivuotsiksena. Mulla on kuitenkin todella suorat ja lasimaiset hiukset mikä tuo oman haasteensa siihen, että saa otsiksen pysymään sivulla.

...Mikä olisi hyvä, riittävän pitävä, muttei missään nimessä lähmäävä, vaha tai vastaava tähän tarpeeseen?

Tigin Manipulator on ainakin hyvä, pitävä vaha. Ainakin tuon lyhyemmän otsiksen oikein hyvä ja uskoisin, että antaa tarpeeksi pitoa tuohon pidempäänkin. Mulla ainakin toimii paksussa, vinosti leikatussa otsiksessa hyvin ja miehen tukka pysyy pystyssä hyvin tällä. Eikä lähmää, kunhan ei laita liikaa.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Blushing

• HAIRahtanut
« Vastaus #801 : 09.10.08 - klo:12:37 »
Antaako se kiiltoa? Unohdin sen ominaisuuden listastani aiemmin  ;D Tarviiko manipulatorin kanssa jonkin silottavan tuotteen viimeistelyyn?

Poissa MerviMaria

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #802 : 09.10.08 - klo:13:44 »
Antaako se kiiltoa? Unohdin sen ominaisuuden listastani aiemmin  ;D Tarviiko manipulatorin kanssa jonkin silottavan tuotteen viimeistelyyn?

Toimii tosiaan otsiksessa (tosin mulla myös Goldwellin Mellogoo käytössä - ei lähmää niin paljoa), ei kylläkään pituuksissa silottajana tai minä en ainakaan tuota siihen tarkoitukseen käyttäisi. Se uus dumb blonden muotoilutuote, after party, small talk.. joku tällainen ns. kevyempi, ei-vaha siis toimii silottajana. Aika paljon näyttää olevan tässä ketjussa tästä aiheesta lukemista. Vink vink.
« Viimeksi muokattu: 09.10.08 - klo:13:48 kirjoittanut MerviMaria »
Ei mitään väliä - kuha tukka on hyvin!

Poissa Caprella

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #803 : 09.10.08 - klo:15:05 »
Tietääkö joku perustuuko tuon Queen for a Day -suihkeen tuuheuttava teho hiussuomujen avautumiseen vai mihin? Kampaajan mukaan se turvottaa hiusta ja siksi tuuheuttaa :owhat?
1c F i

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #804 : 09.10.08 - klo:17:28 »
Onko Uptight:ssä lämpösuoja?

Poissa babylissa

• Tukkaguru
« Vastaus #805 : 10.10.08 - klo:12:13 »
^ Kiitos vinkistä, itse asiassa eipä käynyt tuollainen mixaus mielessäkään, mutta kuulostaa erittäin kokeilun arvoiselta idealta! Tosiaan nyt kun tukka on todella todella lyhyt niin tuo aineiden annostelu on ihan hullun vaikeaa, pitää yrittää malttaa mielensä 8)

Näin on ;) ja kuten ketjua selatessa taaksepäin kerroin, että kun kampaaja kehotti ihan tosiaan laittamaan näitä muotoiluaineita- ja pastoja, vahoja, mitä ne nyt lieneekään, hyvin vähän, se toimii. Esim Cockya innostuin ensi alkuun lotraamaan sellaisen kahden euron suuruisen läntin ja ohjeeksi sain että noin viisisenttinen (omat havaintomitat) riittää. Big&Biggeriä yksi plus vajaa pumppaus.
Masterpiece-lakkaa suihkuttelen sitten vähän reippaammin, ensin pää alaspäin, koska muuten tukka lässähtää puolen tunnin päästä alkutilanteeseen, yritän myös suihkutella hennosti kerrosten allekin. Se antaa muuten kivan kiillon :) ja Tigeille ominaisen hyvän tuoksun!

Kokeilin eilen laittaa alle Superficialia suoraan hiuksiin suihkien ja sitten Biggeriä tasaisesti sormilla hiuksiin levittäen, mutta ihanan kiillon lisäksi tukea ei hirveästi herunut, Superficial teki ilmeisesti sellaisen kalvon hiuksiin etteivät ne paljoa muotovaahdosta huolimatta kohoilleet.
Paksummalle ja jäykemmälle (tai permiskiharaan!) tämä voisi varmaan yksistäänkin toimia- ainakin ihana kiilto!
..ja tarkemmin ajateltuna, ehkä ilman koko Biggeriä, jos sattuisi esim. vaalennus tai permis vähän kärtsäämään tukkaa.

Ohjeet pätevät siis omaan kuontaloon ja minulle ominaiseen laittotapaan, mutta toivottavasti saatte jotain osviittaa.

..ja saatte sekavasta ja alati muuttuvasta sepustuksestani jotain tolkkua ;D
« Viimeksi muokattu: 10.10.08 - klo:12:35 kirjoittanut babylissa »

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #806 : 10.10.08 - klo:12:43 »
^ Juu ei mulla muuten ole annostelun kanssa ongelmaa, mutta nyt siis pari päivää sitten kun hiukset lyheni radikaalisti niin meinaan shampoota yms väkisinkin annostella vanhaan tapaan. Tässä menee hetki että pää ja kädet oppii uusille tavoille :) Mun hiukset on tosiaan niin rautakankiset että ihan kevyet tuotteet ei tee yhtään mitään, mutta onnekseni nyt siis tuo SuperEgo toimii kuin unelma.
En sitä CF serumia vielä ole sekoitellut koska B&B pitää juuri hyvin ja kiiltoakin on kivasti, lisäksi pieni pörröisyys on nyt eduksi tässä peikko-lookissa :D Myöhemmin kun tulee pituutta vähän lisää niin varmasti teen miksailuja.

Poissa huppeli

• Haiven
  • *
« Vastaus #807 : 10.10.08 - klo:17:42 »
Mä en haulla löytäny tähän vastausta.. Ja oon vähän ulalla, mut voin Control Freakin (ei seerumia) käyttää suoristuksen lisäks myös kiharoiden pohjalla, jos tekee ne suoristusraudalla?

Ja olisko muuten vinkkejä miten tota suihketta vois käyttää?

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #808 : 10.10.08 - klo:20:58 »
^ Uskoisin että soveltuu tuohon hyvin, itsellä on melkoisen itsepäinen kutristo mutta tuon suihkeen kanssa sain kyllä taivuteltua aika hyvin. Kampaaja antoi aikoinaan hyvän vinkin sen käyttöön (mulla siis fööni ja keraaminen pyöröharja) että kun latvoja esim haluaa johonkin suuntaan taivuttaa niin tekee pienen "venytyksen" tai ehkä oikeammin olisi sanoa että otta löysät pois lopussa. Hmm...en osaa oikein selittää sitä. Eli ihan viimeinen veto kun suortuvat on varmasti ojennuksessa niin pieni nykäisy ja puhallus. En tiedä onko sitten miten hyvä juttu pidemmän päälle, mutta silloin kun tuota tekniikkaa ja ainetta käytin nii en huomannut että tukkani olisi siitä mitenkään kärsinyt.
Ja tosiaan tuotehan on lämpöaktivoituva, joten ilman fööniä/rautaa tms sillä ei ole paljon virkaa.

Toivottavasti tästä sai nyt edes sinnepäin oikean käsityksen.... ::)

kuukkeli

• Vieras
« Vastaus #809 : 11.10.08 - klo:12:47 »
Moikka, nyt tarvitsisin tuotesuosituksia tigin muotoilutuotteista! Mulla on lyhyt polkkamittainen tukka, hiukset ovat karheat ja melko kiillottomat. Kaipailisin nytten sellaista tuotetta jota voisi käyttää föönin kanssa (ennen olen käyttänyt lähes ainoastaan vain muotovaahtoa joka karhensi hiuksia entisestään) joka tekisi hiuksista pehmeät, antaisi tuuheutta, pitoa ja kiiltoa. Föönään hiukset lähes päivittäin, pesen hiukset myös yleensä joka päivä. Ajaisiko joku yksi muotoilutuote tän mun ongelman vain pitäisikö alkaa kikkailemaan useamman tuotteen kanssa? Suosituksia kaipaillaan  :) Small Talkia oon joskus kauan sitten kokeillut pari kertaa ja siinä oli ainakin erittäin voimakas se tuoksu/haju josta en kovin pitänyt että en välttämättä siihen ole päätymässä. Cat Fightia tai jotain muuta muotoiluvahaa-/hyytelöä oon ajatellut ehkä ostaa kokeiluun täältä lukemieni kehujen perusteella jos sillä sais vähän nostetta hiuksiin lisää föönauksen jälkeen ja ehkä joinain päivinä riittäisi pelkästään hiuksiin.