Kirjoittaja Aihe: Tigin muotoilutuotteet  (Luettu 643967 kertaa)

Poissa muori Pippuri

• Tukkaguru
  • I can smell heaven's bakery cooking...
Vs: Tigin muotoilutuotteet
« Vastaus #960 : 22.05.09 - klo:15:19 »
Rockaholicin hiuslakasta saa laittaa kokemuksia. Saako sillä pitkääkin tukkaa pystyyn jne.
Niin ainakin tuntuvat mainostavan.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #961 : 27.05.09 - klo:21:14 »
Ostin Hard To Get -vahan jo yli vuosi sitten, mutta en ole aiemmin osannut käyttää sitä. Kuivan tukan se ainakin minulla lähmää pahasti, mutta nyt vasta olen käyttänyt sitä kosteaan tukkaan. Föönaan tukan ihan vain sormia käyttäen suoraan ylöspäin juuresta latvaan vedellen ja tukka jää TODELLA paljon koholle, lähes pystyyn!  Sitten käännän hiukset raudalla kiharalle ja tulos on mahtava! Ohut, hankala lasihiustukkani näyttää todella paksulta ja kuohkealta, eikä tulos juuri lätisty nukkuessakaan. Hiuslakkaakaan en tarvitse. Muitakin hyviä aineita on tälle hiuslaadulle, mutta mikään niistä ei anna niin kestävää tulosta minulla kuin Hard To Get. Kiitokset sille (en muista kuka se oli), joka kertoi käyttävänsä Catfightia kosteaan tukkaan.  Sen ansiosta tajusin kokeilla samaa tällä vahalla. :-* Nyt pitäisi sitten miettiä miten saisi käytettyä ne kaikki muut aineet pois. Niitä ei enää tee mieli käyttää... ::)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #962 : 27.05.09 - klo:21:29 »
^ Jee!! Ole hyvä ;D Muistan miten itelläkin jäi suu auki tuloksen kanssa! Tosi kiva kuulla että sait samalla tavalla toimimattomana hylätyn tuotteen rokkaamaan!
Huomasin muuten että jotenkin mulla hiukset hiukan tottui tuohon käyttötapaan. Kun vaihtelun vuoksi kokeilin Big&Biggeriä niin se tuntui taas toimivan paremmin kuin aiemmin. Ehkä mun tarvitsee keskittyä riittävän usein toistuvaan syväpuhdistukseen ja tuotteiden vaihteluun. Kamalasti mua innostaisi kokeilla tuota Hard to get'iä, koska viime kampaajakäynnillä sitä kokeilin. Mutta hankin sen varmaankin vasta sitten kun aika jättää Catfightista.....mikäli maltan 8)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #963 : 28.05.09 - klo:09:54 »
Testasin viikonloppuna After Partya ja eikä se sen kummoisempi siloittaja ollut kuin muutkaan kokeilemani. Eli vielä olisi haussa sellainen tuote/tuotteet jolla saisi pitkien hiusten pörröisyyden pois. Etsintä jatkuu.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #964 : 28.05.09 - klo:10:46 »
^ Oletko kokeillut Control Freak Serumia? On aivan loistava tuote tasoittamaan ja silottamaan. Hyvin kevyt muotoiluforcekin siinä on. Kyseinen tuote melko suosittu tällä forumilla.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.

Poissa minnaliini

• HAIRahtanut
« Vastaus #965 : 28.05.09 - klo:13:30 »
^^ ja ^ Mäkin olen etsimässä siloittavaa tuotetta (joka ei missään nimessä lähmää) pitkille, karheille ja luonnonkiharoille hiuksille. En edes tiedä, että onko tähän tarkoitukseen paras tuote vaha, suihke vai joku voide tms... Millainen tuo Control freak serum on? Lähinnä tarvitsen esim. kiharakampauksen/ilmavan kampauksen päälle jotain silottajaa, ettei tukka näytä karvaiselta (ehkä vaha/suihke toimisi parhaiten). Ostin just Smoot and shinen ja ajattelin käyttää sitä suoristusraudan alla. Luulisin, että se ei tähän ongelmaan kuitenkaan auta.

Sitten kiharakysymyksiä:
Miten te käytätte Foxy curls -sprayta? Itsellä taisi pikkasen lähmätä, kun käytin sitä kakkospäivänä kiharoita virkistämään. Kiharat kyllä nousivat ihan mukavasti. Tuossa ei taida olla lämpösuojaa??? Eilen puristelin sitä kosteaan tukkaan pesun jälkeen ja aamulla suihkuttelin vähän lisää (yritin saada luonnonkiharaa nousemaan itsekseen). Onnistui ihan suht hyvin, eipä tämä ilman rullia varmaan enemmän voisikaan kihartua. Juurikin nyt tuo pörröisyys on vaan ongelmana.
Ajattelin käyttää sitä Foxy curlsia lähinnä patukkakiharoiden tekoon. Tässä vaan ei taida olla sitä lämpösuojaa, eli en voi lainkaan kuivata tukkaa kuivaimella tms.?? Voisiko kiharoiden päälle vielä suihkia Uptightia ja sitten lämmittää??

Onko Uptight-suihkeessa millainen pito? Ainakin siinä on lämpösuoja ja muutenkin lämpöaktiivinen tuote. Ostin sen(kin) juuri ja ajattelin käyttää lämpörullien alla.
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #966 : 28.05.09 - klo:14:26 »
Minulla on ohut, hento perussuomalainen hiuslaatu ja control freak serum on minulla käytössä lähes päivittäin. Tuo on oikeastaan kuin lirua geeliä ja antaa kevyen pidon, tuoksu on ihana (päärynä mielestäni). En tiedä miten siloittajana toimii, en tuota juuri kuivaan tukkaan laita. Täytyykin testata, auttaako tuo kuiviin hiuksiin laitettuna "karvaisuuteen"  :D, märkänä ei ainakaan minulla (tosin tämäkin saattaa vaihdella kovasti hiuslaadun mukaan). Tuo ei lähmää tukkaani, vaikka moni tuote niin tekeekin.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa nona

• Haiven
  • *
« Vastaus #967 : 28.05.09 - klo:14:43 »
Onko Uptight-suihkeessa millainen pito? Ainakin siinä on lämpösuoja ja muutenkin lämpöaktiivinen tuote. Ostin sen(kin) juuri ja ajattelin käyttää lämpörullien alla.

Minusta tuossa on ihan mukavasti pitoa, vielä seuraavana päivänä nukkumisen jälkeenkin on kiharat hyvässä kunnossa. Minulla tosin on luonnokiharat hiukset joten niihin tehdyt kiharat kestävät muutenkin ihan ilman mitään aineita. Itsekkin käytän tuota lähinnä lämpörullien alla.

Eniten tuossa Uptightissä tykkään siitä ettei se korputa hiuksia vaan kiharoista tulee pehmeät mutta kestävät. En tiedä mitä teen kun tuo pullo loppuu, yhtä toimivaa tuotetta kun en ole vieläkään löytänyt  :-\
.2cCiii.

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #968 : 28.05.09 - klo:15:52 »
Laitapa Jouana YV:nä osoitetietosi minulle, niiin saat halutessasi postimerkin hinnalla nokareen Hard To Get:iä kokeiltavaksesi. Olen niin iloinen antamastasi vinkistä.  :ts
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #969 : 28.05.09 - klo:19:47 »
^^ ja ^ Mäkin olen etsimässä siloittavaa tuotetta (joka ei missään nimessä lähmää) pitkille, karheille ja luonnonkiharoille hiuksille. En edes tiedä, että onko tähän tarkoitukseen paras tuote vaha, suihke vai joku voide tms... Millainen tuo Control freak serum on? Lähinnä tarvitsen esim. kiharakampauksen/ilmavan kampauksen päälle jotain silottajaa, ettei tukka näytä karvaiselta (ehkä vaha/suihke toimisi parhaiten). Ostin just Smoot and shinen ja ajattelin käyttää sitä suoristusraudan alla. Luulisin, että se ei tähän ongelmaan kuitenkaan auta.

Tosiaan, Nean käyttämä "lirumainen geeli" on hyvin kuvaava sanavalinta! Mulla on itsepäinen hiuslaatu, herkästi pörröytyvä. Mulla tuo toimi kyllä todella hyvin, kosteisiin hiuksiin laitoin. Joskus saatan hiukan pörröjä siloitella kuiviinkin hiuksiin. Todella pieni määrä riittää, tuote on ylipäätään sen verran kevyt ettei kovin herkästi saa lähmää aikaiseksi. Mutta niinkuin kaikessa muussakin; mikä toimii yhdellä ei toimi mitenkään toisella... Smooth&Shinea olen käyttänyt useampi vuosi sitten enkä pysty oikein vertailemaan Control Freakiin. Ainoastaan siitä olen varma että S&S'n tuoksu miellyttää mua enemmän, vaikka hyvä se on CF'ssakin. Jälkimmäinen saattaa olla hitusen stydimpää siloitukseen, mutta tämä vain aavistelua kun muisti on liian hatara...
Juuriska, tack! :D

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #970 : 28.05.09 - klo:23:08 »
^ Oletko kokeillut Control Freak Serumia? On aivan loistava tuote tasoittamaan ja silottamaan. Hyvin kevyt muotoiluforcekin siinä on. Kyseinen tuote melko suosittu tällä forumilla.

Enpä ole kokeillut, pitää testata jossain välissä. Erityisesti kuiviin hiuksiin sopivaa siloittajaa tarvitsisin, ellei sitten ole niin tiukkaa kamaa että pitää hiukset sileinä seuravaan pesuun asti. Käytän Smooth & Shinea föönaamiseen/suoristusrautojen kanssa, tosin tuoksu on tökkinyt aika lailla alusta asti. Spritz & Shinessa se on tosin vielä äklömpi. Kerran kampaaja laittoi sitä päähäni varmaan 50 suihkausta sekä föönatessa että sen jälkeen raudoilla suoristaessa, siitä viimeistään tuli yliannostus ko. hajua. Uskomatonta ettei kampaaja ymmärrä ettei Tigiä tarvitse laittaa kuin hyvin vähän. Päänahkakin alkoi kutisemaan sen jäljiltä eikä mikään ihme. Redkenin Satinwear on suosikkini märkiin hiuksiin ja saman sarjan Outshine silotteluun mutta näilläkään ei saa pysyvää sileyttä,  hiukset tuntuvat pörrööntyvän aina heti muotoilutuotteen kuivuttua.

Tänään tuli juuri postissa S-factor Silky Smooth Serum, saa nähdä miten se toimii koska voi käyttää myös kuiviin hiuksiin. Tuoksu ei ole niin hyvä kuin Smoothing Lusterizerissa jota mulla on ollut pieni testerikoko käytössä, mutta valitsin tämän koska Lusterizerissa ei käsittääkseni ole lämpösuojaa.

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #971 : 29.05.09 - klo:09:00 »
Tuosta lämpösuojasta (yleisemminkin kuin vain Tigin muotoilutuotteita koskien): onko lämpösuoja siis jokin tietty ainesosa INCIssa, joka joissain tuotteissa on ja toisissa ei?

Itse ajattelisin, että muotoilutuotteiden yksi tehtävä on nimenomaan suojata hiuksia lämmöltä ja nykyisin hiustuotteet yleensäkin ovat sen verran monipuolisia, että jos käyttää sekä poishuuhdeltavaa että jätettävää hoitoainetta ja lisäksi yhtä tai useampaa muotoilutuotetta, niin ne kaikki suojaavat hiusta (lämpö)käsittelyltä, vaikkei pullon kyljessä sitä erikseen mainittaisikaan. Eikös esimerkiksi S-Factor-sarja kokonaisuudessaan ole tehty suojaamaan hiuksia, shampoosta ja hoitoaineesta lähtien?

Pointtinani on siis lähinnä, pitääkö lämpösuoja olla erikseen mainittu tuotteen ominaisuudeksi, vai eikö se ole nykyisin ennemminkin itsestäänselvyys, että monipuolinen muotoilutuote suojaa myös lämmöltä?
1c F ii

Poissa Jouana

• Tukkaguru
  • 1b M ii
« Vastaus #972 : 29.05.09 - klo:09:31 »
^ Aiheesta on näemmä ihan oma ketjunsakin: Lämpösuoja Toivottavasti tuolta saat lisänäkemystä! Itse olen melko huoletta käytellyt fööniä. Jos föönaan keraamisella harjalla niin pyrin päällystämään silikonilla hiusten latvustot. Mutta pääasiassa kun oikeastaan vain puhallan kevyesti kuivaksi niin en ole kokenut asiaa niin tähdelliseksi. Pitäisi ehkä selvittää paremmin itsekin... ::)

EDIT Kaisa: Ok :)
« Viimeksi muokattu: 29.05.09 - klo:09:49 kirjoittanut Jouana »

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #973 : 29.05.09 - klo:09:47 »
Joo siis olen kyllä lukenut Lämpösuoja-ketjun. Tuntuu vaan, että monet kyselevät tässäkin ketjussa, onko siinä ja siinä tuotteessa lämpösuojaa, ja haluaisinkin saada mielipiteitä tästä asiasta. :)
1c F ii

Poissa Herbina

• HAIRahtanut
« Vastaus #974 : 29.05.09 - klo:10:12 »
Asiaa selventääkseni otin yhteyttä suoraan SKT:n asiakaspalveluun, ja vastasivat näin:

Ohessa lista Tigin tuotteista, jotka sisältävät lämpösuojan:
Bed Head Control Freak Serum 250 ml
Bed Head Cocky 150 ml
Bed Head Small Talk 200 ml
Bed Head Spoil Me 300 ml
Bed Head Superstar Blowdry Lotion  250 ml
Bed Head Headrush 200 ml
Bed Head Foxy Curls Conditioner 250ml
Bed Head Foxy Curls Contour Creme 200ml
Bed Head Foxy Curls Extreme Curl Mousse 250ml
Catwalk Fashionista Shampoo 350 ml
Catwalk Fashionista Conditioner 250 ml
Catwalk Fashionista Big & Bigger 200 ml
Catwalk Fashionista Smooth & Shine 200 ml
Catwalk Fashionista Spritz & Shine 200 ml
S-Factor Smoothing Shampoo 200 ml
S-Factor Seriously Straight 200 ml
S-Factor Smoothing Lusterizer 200 ml
S-Factor Flat Iron Shine Spray 125 ml
S-Factor Silky Smooth Moisture Serum 250 ml
S-Factor Body Booster Plumping Spray 200 ml
S-Factor One Curl at a Time 150  ml
Rockaholic Born to Rock Leave in Detangler 200 ml
Rockaholic Fun Times Flexible Hairspray 400 ml

Suoristusrautojen kanssa voit esim S-Factorin Flat Iron Shine Sprayta tai Catwalkin Smooth&Shine / Spritz&Shine.

Erikseen ei tarvitse laittaa lämpösuojaa. Suosittelin vain lähinnä muotoilun kannalta mainitsemiani tuotteita. (Tämä siis tarkennuksena lisäkysymykseeni rautojen kanssa sopivista tuotteista)

----
Näyttäisi siis siltä, että esim. Foxy Curls Hi-Def Curl Spray ei jostain kumman syystä lämpösuojaa sisällä. Ja juuri sen ehdin hankkia kun jostain blogista luin tuotteen sopivan hyvin lämpörullien alle eikä Uptight ole enää markkinoilla..  :-\