Kirjoittaja Aihe: Silmänympärysvoide  (Luettu 421704 kertaa)

Poissa Avena

• Tukkaguru
Silmänympärysvoide
« : 27.01.06 - klo:22:47 »
Mihin silmänympärysvoiteeseen olette ollut tyytyväinen?

Itse olen käyttänyt Nivean Anti-Wrinkle Q10 plussaa, mutta en oikein osaa sanoa siitä mitään, koska vertailukohdetta ei ole. Alkuviikosta ihoni hilseili silmän alta ja vähän luomistakin ja pistin parina yönä silmieni ympärille kevyempää Bepanthenia (sininen raita). Hilseily loppui kokonaan jo melkein ensimmäisen yön jälkeen. Olin niin tyytyväinen tuohon Bepantheniin, että nyt olen laittanut sitä silmeini ympärille (alle ja luomille) joka ilta ja luopunut kokonaan varsinaisesta silmänympärysvoiteesta. Keksitteko, onko tuosta jatkuvasta Bepanthenin laittamisesta jotain haittaa? Olen nyt vähän niin kuin koukussa siihen. Purtilossa ei ainakaan varoitettu laittamasta silmien lähelle, niin kuin joissain voiteissa varoitetaan.

Olen saanut ohjeen, että silmänympärysvoidetta levitetään vain silmän alle ja tosi vähän, mutta itse aina vetäisen myös luomelle, koska luomeni kuivuvat niin helposti (koska hinkkaan suihkussa Kanebon ripsaria pois). Laitatteko vain silmän alle?
« Viimeksi muokattu: 10.08.09 - klo:17:24 kirjoittanut Chaos »
1bFi

Poissa Puhina

• HAIRahtanut
Vs: Silmänympärysvoide
« Vastaus #1 : 28.01.06 - klo:12:06 »
Mulla on käytössä BodyShopin e-vitamiini silmänympärysvoide. Ihan liian kevyttä näin talvella, olenkin sitten luvattomasti (kehtaanko edes tunnustaa) aina välillä laittannut sen sijasta ihan erisania myös silmänympäryställe kun tuo päivävoiteena minulla on.
Itsekkin laitan silmän alle ja myös kulmaluulle, joskus harvoin ylöluomelle jos ihan selvästi kuiva on. Muutoinhan sinne ei sitä kannata laittaa.
Muita voiteita en olekkaan kokeillut, suositukset kelpaavat myös tänne.

Poissa Mariatar

• Yleisvalvoja
  • Tukkaguru
« Vastaus #2 : 28.01.06 - klo:13:41 »
Ainut silmänympärysvoide, jota olen käyttänyt, on ollut Lumenen Hydra Tender. Ihan tyytyväinen olen ollut. :)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #3 : 28.01.06 - klo:14:28 »
Paras koskaan käyttämäni silmänympärysvoide on ollut Louis Widmerin silmänympärysvoide. Käytän sitä lähinnä öisin (päivisin usein vastaavaa geeliä), sillä silmänympärykseni ovat melko kuivat. Kosteuttaa aivan ihanasti ja jättää ihon varsin pehmeäksi. Ehdoton HG tuotteeni silmille, en luopuisi mistään hinnasta. Koskaan en ole edes joutunut ostamaan tuota voidetta, sillä kerään apteekeista näytteitä. Onneksi täällä lähistöllä on lähemmän 20 apteekkia ja yksi näyte riittää n. kuukaudeksi.  ;D
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa michelangelo

• Hiushörhö
« Vastaus #4 : 28.01.06 - klo:15:27 »
Ainut silmänympärysvoide, jota olen käyttänyt, on ollut Lumenen Hydra Tender. Ihan tyytyväinen olen ollut. :)
Pakko kysyä vielä vanhasta asiasta.
Oletko muuten testannut dermosilin uutta sy-voidetta? Eroaako Lumenen miten, onko eri tuntusta tai mitä tahansa?
Toki muutkin voisivat vastata omia suosikkejaan ajatellen, miten ne eroaa dermosilin tuotteesta. Tämä olis kiva tietää, koska tykkään dermosilin sy-voiteesta, mutta en voi tilata.  :)

Poissa Bimmer

• Hiushörhö
« Vastaus #5 : 28.01.06 - klo:18:22 »
Mulla on ollut tämän talven käytössä Clarinsin Special Eye Contour Balm - ei mitään silminnähtävää vaikutusta. Sain juuri Dermosilin tilauksen mukana uuden silmänympärysgeelivoiteen. Tämä vaikuttaa ainakin kosteuttavammalta kuin toi Clarins. Tiedä sitten pitkässä juoksussa..

Poissa Emiliaa

• HAIRahtanut
« Vastaus #6 : 28.01.06 - klo:22:13 »
olen käyttänyt vain lumenen ja no7:n silmänympärysvoiteita. tarvitsen siis lähinnä kosteutusta sekä turvotuksen vähentämistä. kummastakaan tuotteesta en oikeen tykännyt. lumene ei tehnyt yhtään mitään ja no7 :sta sain näppyjä ::) seuraavaksi ajattelin kokeilla clarinsia. monet on ainakin kehuneet :)
Naisen tärkein tehtävä on pitää huolta vartalostaan
-Martina Aitolehti

Poissa calypso

• Tukkaguru
  • iHerb alekoodi: TUN470
    • Haista Ite!
« Vastaus #7 : 29.01.06 - klo:00:20 »
Nyt kyllä hävettää tunnustaa, mutta olen aina käyttänyt ihan tavallista kasvovoidetta myöskin silmänympärysiholle.  :-[
Siispä kysynkin, että miksi pitäisi olla eri voide sille alueelle ja mitä haittaa on tavallisesta kasvovoiteesta?
Käytän kumminkin melko kevyitä voiteita jotka eivät kasaannu luomivakoon, enkä mitään muutakaan haittaa ole veilä huomannut..
Onko silmänympärysvoiteesta sitten lähinnä jotain muuta hyötyä, esim ryppyjen ehkäisy tms.
Silmät ovat minulla turvoksissa ainoastaan itkemisen tai liian juomisen vuoksi aamulla joten mitään spesiaaliakaan en ole voiteelta vailla.

Poissa Kikka

• Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #8 : 29.01.06 - klo:00:44 »
Nyt kyllä hävettää tunnustaa, mutta olen aina käyttänyt ihan tavallista kasvovoidetta myöskin silmänympärysiholle.  :-[
Siispä kysynkin, että miksi pitäisi olla eri voide sille alueelle ja mitä haittaa on tavallisesta kasvovoiteesta?
Käytän kumminkin melko kevyitä voiteita jotka eivät kasaannu luomivakoon, enkä mitään muutakaan haittaa ole veilä huomannut..
Onko silmänympärysvoiteesta sitten lähinnä jotain muuta hyötyä, esim ryppyjen ehkäisy tms.
Silmät ovat minulla turvoksissa ainoastaan itkemisen tai liian juomisen vuoksi aamulla joten mitään spesiaaliakaan en ole voiteelta vailla.

Tämmöinen ihan järkeenkäypä selitys löytyi:

Siinä missä silmät ovat sielun peili, silmänympärys-iho paljastaa hoitorutiinit ja elämäntavat. Ohuella ja herkällä ihoalueella näkyvät niin akuutit valvomiset kuin kronologinen vanheneminen, samoin kuin väärät hoitotuotteet ja epäsopiva meikki.

Silmänympärysiho on paksuudeltaan vain 0,5 millimetriä, kun esimerkiksi posken iho on noin kaksi milliä paksua. Läpikuultavan ohut iho yhdessä heikon veren- ja nestekierron eli kuona-aineiden poiston kanssa saa aikaan tummat silmänaluset. Alitehoinen nestekierto aiheuttaa myös turvotusta silmien alle.

Talirauhaset puuttuvat silmänseudulta lähes kokonaan. Tämä tekee ihosta kahdella tapaa haavoittuvan: luontainen, pehmittävä rasva-aine puuttuu ja ihon kosteudensitomiskyky on heikko. Kosteusvajetta pahentavat muun muassa epäsopiva kosmetiikka ja auringon UV-säteily.

Ihon kimmoisuudesta huolehtivaa kollageenia ja elastiinia on silmänseudulla melko niukalti. Sen vuoksi toistuva ilmehtiminen ja siristely piirtyvät ajan- mittaan pysyviksi juonteiksi silmien alle ja ulkonurkkiin.

Ikääntyminen heikentää silmänympärysihon ominaisuuksia entisestään. Iho ohenee, jolloin verisuonet kuultavat selvemmin läpi. Elastiinin ja kollageenin hupenemisen myötä ihon joustavuus katoaa lähes tyystin. Tämä näkyy raskaasti laskeutuvina yläluomina sekä selkeinä juonteina ja pusseina silmien alla.

Rakenteeltaan heikko ja monenmoisille rasitustekijöille alati altis silmänympärysiho kaipaa erikoistunutta hoitoa. Tavallisen kosteusvoiteen hoitoteho ei välttämättä vastaa vaatimuksia. Etenkin rasvoittuvalle iholle tarkoitetut tuotteet ovat silmänseudulle alitehoisia ja jopa kuivattavia.

Kasvojen erikoishoitotuote voi puolestaan olla teholtaan liian voimakas tai vaikutukseltaan vääränlainen. Tehokkaasti kiinteyttävä tai elvyttävä tuote saattaa ärsyttää herkästi reagoivaa silmänympärysihoa.

Avuksi tulevat silmänympärystuotteet. Oikein valittuina ja käytettyinä ne kosteuttavat, kiinteyttävät, silottavat ja heleyttävät ja tehokkaasti ilman ylimääräistä ärsytystä.

http://www.kauneusjaterveys.fi/luejutut/kauneus/article122317-1.html
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Dinky-di

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 29.01.06 - klo:13:45 »
Mulla on käytössä Clarinsin "Special" Eye Contour Balm, joka on tarkoitettu kuivalle iholle. Olen ollut ihan tyytyväinen, tuoksu on okei, tuntuu hyvältä iholla ja jättää ihon mukavan tuntuiseksi. Olen yli vuoden tätä nyt käyttänyt ja seuraavaksi ajattelin sitten ostaa Clarinsin Eye Contour Gelin, jonka pitäisi auttaa tummiin silmänalusiin. Lisäksi se on hieman kevyempi ja parempi kesällä. Olen kyllä ollut ihan tyytyväinen Clarinsin silmänympärysvoiteisiin, vaikken muuten Clarinsin tuotteista tykkääkään. Tosin voisihan sitä joskus kokeilla jotain uutta.

Jos joku tietää jonkun hyvän, kosteuttavan ja tummiin silmänalusiin tehoavan silmänympärysvoiteen, niin olisin kiitollinen vinkeistä.
1b M ii

Poissa Earlybird

• Hiushörhö
« Vastaus #10 : 29.01.06 - klo:14:16 »
Itselläni on tällä hetkellä käytössä Cliniquen All about eyes-silmänympärysvoide. Kosteuttaa hyvin kuivat luomeni ja silmänaluset. Voide on koostumukseltaan voidemaista ja se imeytyy nopeasti.

Poissa Minni

• HAIRahtanut
« Vastaus #11 : 29.01.06 - klo:14:31 »
Itselläni on tällä hetkellä käytössä Cliniquen All about eyes-silmänympärysvoide. Kosteuttaa hyvin kuivat luomeni ja silmänaluset. Voide on koostumukseltaan voidemaista ja se imeytyy nopeasti.

AAE on minullakin käytössä ja mielestäni on todella hyvä talveksi. Itselläni ei ole mitenkään kuivat silmänympärykset, mutta tämä imeytyy täyteläisyydestään huolimatta todella hyvin. Kesäisin olen käyttänyt Biothermin Aquasource- silmänympärysvoidetta, joka on hyvin ohutta ja raikastaa kivasti.

Poissa Kikka

• Tukkaguru
  • Antakaa määki huudan, määki olen.
« Vastaus #12 : 29.01.06 - klo:14:51 »
Minä opettelin  kolmenkympin rajapyykin ylitettyäni käyttämään silmänympärysvoidetta ja käytössä on tällä hetkellä Nivean Anti-Shadow voide. Ihan ok tuote, kosteuttava ja sen pitäisi vähentää tummia silmänalusia ja turvotusta. Tiedä sitten, en ole merkittäviä muutoksia huomannut. Hinta-laatusuhde kuitenkin kohdallaan.

Koska tuon voiteen käyttö on suhteellisen uusi juttu mulle, en meinannut koskaan muistaa nukkumaanmennessä sitä laittaa. Nyt se on sängyn päällä  hyllyssä, joten siinä se viimeistään muistuttaa olemassaolostaan ja sitä tulee käytettyäkin.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli

Poissa Stationery

• Kosmetiikkafriikki
  • Tukkaguru
  • Kosmetiikkaholisti- Kauneus on asenteesta kiinni.
« Vastaus #13 : 29.01.06 - klo:15:04 »
Minä olen vielä nipin napian alle 20-vuotias ja olen käyttänyt silmänympärysvoidetta ainakin viimeiset viisi vuotta. Jotenkin en vain osaa kuvitella, että olisin ilman silmänympärysvoidetta kun kuitenkin meikkaan silmiä ja silmänympäryksiä päivittäin.
Erillisen silmänympärysvoiteen käyttö on varsinkin silloin suositeltavaa, jos ei käytä iholle kuivalle iholle tarkoitettua voidetta vaan esim. seka-/rasvaisen ihon tuotteita, joista iho ei saa välttämättä tarpeeksi kosteutusta.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 29.01.06 - klo:16:42 »
Mä aloin käyttää sy-voidetta silloin, kun olin kosmetologikoulussa. Eli olin päälle parikymppinen. Ja siitä tuli kyllä niin tapa, etten osaisi olla käyttämättä. Illalla, kun rasvaan kasvoni niin siinä samallahan se sy-voidekin menee.

Tällä hetkellä mä käytän Lumenen Skin Supporter-voidetta, joka on ihan ok, mutta ei ole mitään ihmeitä tehnyt.  ;) Käytössä on myös Vichyn sy-geeli, joka on hyvä tuote sekin. Louis Widmerin sy-voide mulla on kans, mutta sitä käytän lähinnä naamiona, koska on niin rasvaista. Kuiville silmänympäryksille varmasti tosi hyvä tuote.

Kovin monia en ole kokeillut, olen käyttänyt lähinnä noita samoja, paitsi tuo Lumene on ekaa kertaa käytössä. BS:n sy-voiteita on myös tullut käytettyä. Edelleen etsin sitä Tosi hyvää silmänympärysvoidetta, kun vaan raaskisi sijoittaa johonkin tyyriimpäänkin joskus.  :-\
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö